Jump to content
Българският форум за музиканти

Boss Ns-2 Митове и легенди


metalhammer

Recommended Posts

Отдавна има подобни устройства далеч по-прости и с по-малко части без от това да страда тяхната функционалност.

Нойз гейт може да се постави и в лампов амп и то така, че звукът да минава допълнително само през един оптрон /примерно от серията VTL5CXX/, което е нищо на фона на двете шепи части от схемата по-горе.

Редактирано от Gregg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 30
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ама тва ние много добре го знаеме ^

 

Само дето го знаеме аз ти и още няколко руски учени в сибир ......

 

А нашего человека не иска и да чуе ... мъка мъка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А интересно, аз точно така свиря с волума на китарата и си нямам проблеми с ползването на съответния ефект ( и аз го имам и не се свеня да го използвам на по големи сцени, когато свиря със сингъл коили, осветлението е гадно нещо). При това аз не мога да чуя да ми скапва тона, явно го прави доста незабележимо.

 

Аз съм наистина голям фен на ламповия звук, но също така използвам и доста съвсем не лампови камони, явно не съм чак толкова претенциозен

 

Хм, интересно, да... :nono:

Говоря за онова неприятно захлупване и рязане на естествения състейн, когато волюма падне повечко. Нека се има впредвид, че ползвам волюм пот-а в абсолютно целия му диапазон, дори и най-малкото отваряне. Също така е от значение, че свиря с хъмбъкери. Ниско изходно ниво, но хъмбъкери...

 

Освен това, съм перфекционист на тема кабели и захранвания. Преди концерт, преди въобще да почна да подвързвам, си вадя фазомерчето и тествам де що има контакт. През .... ми е, че озвучителя ме гледа като паднал от Марс, толкоз по-зле за него. Това са малки детайли, но те като се групират правят големия ефект. В това съм 100% процента сигурен, защото съм го тествал многократно и има значение определено. Апаратурата също. И съм твърдо против изразеното мнение, че в суматохата от звуци кой ли ти забелязва. Единственото, което се забелязва реално от необвързания слушател е хубавия тон, а той се постига с изпипването на всички онези детайли, за който споменах. Жуженето не пречи на никой, а само на самия музикант. То не прави впечатление на публиката... а ние всъщност, искаме да я впечатлим, нали? Спираме жуженто с нйз гейт, но няма хубава динамика. Сори, никви компромиси... поне за мен.

:)

Редактирано от Vynyl Sky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама тва ние много добре го знаеме ^

 

Само дето го знаеме аз ти и още няколко руски учени в сибир ......

 

А нашего человека не иска и да чуе ... мъка мъка

 

По принцип музикантите не са длъжни да знаят какво има "под капака", обаче понякога помага.

Иначе нойз гейтът не е за всеки и за всякакви ситуации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм маниак на темата какво използвам за да постигна добър саунд, но пък много държа да имам такъв. Използвам само лампови ампове (имам 4 в момента), прилични драйвове ( Fulltone, T-Rex, Ibanez TS, Carl Martin, Naudio TC Electronic и тн.) и горе-долу свястни кабели( Neutrick), които без да са маниакални са задоволително професионални и надеждни. Проверявам всеки от ефектите, които използвам и то внимателно, за да видя дали яде саунд на байпас или го скапва при работа, ако открия такова нещо, ефекта си заминава веднага.

 

Колкото до гейта, да прав си че ако намалим китарата много, се получава рязане на състейн ако се използва по обикновенния начин, това е нейзбежно поради естеството на самия педал. Но когато свиря на по големи и отговорни участия ( и понеже доста често свиря с Фендер, а те бръмчат като трактори ), го използвам по необходимост (понякога). А и тогава правя един прост трик.

Пускам го първи, веднага след китарата, а веднага зад него закачам волум педал (добър), с който симулирам пота на китарата при нужда.

 

Иначе съм напълно задоволен от качеството на преминаващия сигнал както при работещ , така и при бай пас на педала. Положението е същото с почти всички педали на Бос ,които съм пробвал.

 

п.п. Само забравих да добавя, като казвам че проверявам ефектите, имам предвид че ги слушам. Иначе от техника, за съжаление не разбирам абсолютно нищо :)

Редактирано от kolio_k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... ( и понеже доста често свиря с Фендер, а те бръмчат като трактори ), го използвам по необходимост (понякога). А и тогава правя един прост трик.

Пускам го първи, веднага след китарата, а веднага зад него закачам волум педал (добър), с който симулирам пота на китарата при нужда.

....

 

Да, разбирам. Сингъл койлс на Фендер говорят сами за себе си. Ползвал ли си от онези ВиртуАл на Димарцио? Доста добри са според мен. Преди много време ги имах на един Фендерак. Има и други такива, дето се водят хъмбъкер в сингъл койл.

 

Сега май ще започне стария спор single vs. humbucker. :)

 

Иначе, евала за трика! Бях чел някъде и преди за него. :nono:

Редактирано от Vynyl Sky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, пробвал съм подобни, но не си падам по звука на този тип адаптери. Иначе смисъл от спор сингъл срещу хъмбъкър няма :) . Двата типа са лявото и дясното на китарния саунд и ги харесвам абсолютно по равно :nono: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Отклонихте темата малко към частия случай на сингъл адаптерите не Фендер китарите.

 

Което е обвързано с ползване на нойз гейт ( при повечко драйв) и вече е по темата.

 

Няма такова животно, което да замени фендерските сингли.

Искаш фендер клийн - ползваш фендер сингли.

ДиМарзио, Сеймър Дънкан и тн - хъмбекъри във формата на сингли са си готини

и си вършат работа. Хем не шумят, хем си дават и нещо от това, което е характерно за синглите.

Малмстийн, Ричи, Мейдън - знаете как звучат.

Има и други решения - фендер ноизлес, на сеймър един модел - за по бешумни сингли.

 

Въпроса, е ако сме с китара Фендер със стандартни сингли, ЗАЩОТО ИСКАМЕ ТОЧНО ТЯХ.

В този случай - знаете какво става при драйв.

Едно друго решение - един фендер със стандартни сингли, и един със сеймъри.(примерно)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[. И съм твърдо против изразеното мнение, че в суматохата от звуци кой ли ти забелязва.

 

...ако визираш моето мнение то се отнася само и единствено за Хай Гейн ситуацията...понеже винаги свиря с Хай Гейн драйв не мога да се изказвам компетентно за играта с динамиката...но в частната Хай Гейн ситуация дори с отлични Хъмбъкери като ДиМарзио стършелите на паузите ми пробиват мозъка...и не ми се вярва публиката да е толкова задръстена че да не забележи този адски брум...много често...дори винаги...когато съм на Гиг на колеги металисти които не ползват гейт шумът в паузите ми е правил много лошо впечатление...ето това в много по-голяма степен скапва цялостната звукова картинка мисля аз...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хай-фай саунд ли гоним или що?При Фендер винаги можеш да се завъртиш спрямо амп-а за да няма много брум,при Гибсън е по-лесно с хъмбъкърите ,но това е основното звучене на добрите инструменти (китари) ,поне при последните саунда е главорежещ и шума не се забелязва.

Тук да уточня ,че става въпрос за кривня като на изпържен Маршъл,или леко овърдрайв.Тоест АС/ДС или Led Zeppelin саунд ,при тресните не зн как е. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За n-ти път ще кажа, че което и да е устройство, използващо 9V захранване и нямащо вътре импулсна електроника или множители за увеличаване на захранването, или пък използващо непрактични от друга гледна точка делители във входната верига, не може да улови динамиката на китарата. Средностатистическия пасивен хъмбъкер прави амплитуда от около +-9 и повече волта, което ще рече, че трябва да имаме полюси на захранването, поне на 18-20+ волта един от друг, за да не се отреже сигнала при резки удари по струните. На практика, според мен двуполярно захранване +-12V e добро решение, което обаче, повечето педалчета не ползват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, има начин да се направи играта с входния буфер, обаче в повечето ефекти той има коефициент на усилване 1 и реже. Тогава пък ще е трудно да възстановим динамиката в изхода на ефекта.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама това не беше ли раздела за китара...? :D

 

:beer:

 

ПреИбанец, интересно... :nono: аз също свиря на моменти с хай-гейн и нямам проблеми ... ама никакви ... с шума. В смисъл, китарата отоврена на мах и пак не шуми. Може би тук вече почваме да говорим за различна интерпретация на термина хай-гейн.

За сола и тем подобни, ползвам основно т.нар. хай-гейн чанел на амп-а (само някой път за различен цвят с камионче отпред). При мен нивото на гейн пот-а е около 12-14ч. в зависимост от мястото и съответно, от общото ниво на свирене, като зависимостта м/у гейн и мастер волум е обратнопропорционална.

 

Такива нива на гейн за мен са предостатъчни за сола, а за акомпаниране да не говорим. Имай впредвид, че адаптерите са ми възможно най-low output. Когато свирех с medium и high output, беше мазало голямо, никаква дефиниция.

 

От друга страна, като се замисля, съм тествал амп-а с гейн отворен доста и факт че шума след 16ч. се усилва леко, но пак... чак за жужене, бръмчене и т.н. неприятни звуци и дума не може да става. Винаги съм си мислел, че е всеобща грешна практика метъл да се свири с гейн на 17-18ч... Разбира се, тези неща при т.нар. bedroom свирене, не си личат толкова.

 

 

Не знам, явно и апаратурата има значение... :spam:

Редактирано от Vynyl Sky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уважавам познанията на много от колегите по електроника и не ги оспорвам,даже чета всичко с доста голям интерес.

Аз съм прост консуматор на електроника,макар и да поназнайвам по нещичко.

Когато става въпрос за даден ефект и марка обаче,нещата излизат от контрол и винаги ще има хора за и против и винаги всеки ще постъпва така,както прецени,че е добре за него.Поне се надявам на това.

Мисълта ми е,че всеки един от нас трябва да експериментира,да гради сам представите си за звук,без разбира се да пренебрегва и многото информация,която я има в уеб пространството.

Лично аз бих написал тема "Митове и легенди за идеалният звук"не за друго ами поради факта,че няма идеал за звук,има вкус и ухо за такъв.Всеки от нас се стреми към звукът който харесва и всеки от нас има къде по-голям,къде по-малък опит с конструирането му.Тук нещата за съжаление опират и до финанси...

Аз съм на 36 години и продължавам да търся и намирам нови неща от света на звуците,ефектите,лампите,транзисторите и куп други неща,създадени да радват ухото.

Що се отнася до NS-1,то всичко написано от Metalhammer е така,но това не ми пречи да използвам такъв ефект/дефект когато се налага,говорим за живо свирене,при умрело :D е друга бирата. :beer:

И накрая да не забравяме,че звукът е съвкупност от китара-много важно каква,апаратура-същото като при китарата и китаристът,което пък е най-важното по веригата.

Желая на всички вас весело посрещане на НОВАТА ГОДИНА и нека през нея има повече сбъднати проекти,мечти,желания и rock&roll

Редактирано от ciriljhonson
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.