preIbanez Отговорено Март 18, 2009 Share Отговорено Март 18, 2009 Така е - махагона е по-чуплив и не е така жилав и еластичен както явора. Не мисля, че има спор по тоя въпрос. Красноречив пример са многото отчупени глави на LP-та, паднали от стойките си.За глухите тонове - чел съм го, не съм провеждал експерименти, но ако имаш желание, просветли ни на по въпроса, евентуално съчетано с линкове към съответната литература с обяснения. ...принципно не споря с Евтим за качествата на махагоновите грифове...обаче класическата картинка на отчупен гриф която ми се е запчеатала в съзнанието е китара тип Ibanez/Jackson паднала отняъде си...винаги съм смятал че грифовете с дълга глава, дълбани за заключването и без удебеление в критичната точка се чупят много по-лесно... ПО ТЕМАТА: ако си вземеш Винтиджа и и навикнеш ще свириш с копие на ултимативния класически рок инструмент....за стиловете които си изредил този тип китара е стандарт....а и не само за тях...Адам Джонс използва точно ЛП...но ти решаваш...избора е твой... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nordon Отговорено Март 18, 2009 Share Отговорено Март 18, 2009 Аз си купих Винтидж SG копие на старо и съм АДСКИ доволен от китарата. Вдигам ръка към поста на Бицев. Предполагам И Лес Пол копията са също толкова страхотни като усещане. Глей адаптрите наистина са мътни, но смяната е винаги опция като събереш някое левче отгоре. Лично планирам да ги сменя един по един като събера достатъчно "камъни". То и лампово кубе планирам, ама не падат от небето . Старата китара беше адски нисък клас, но беше с по-тънък гриф и, честно казано, ми допада повече по-дебелия (някак по-добре ми пасва на ръката), а и ми се струват еднакво "бързи". Пък и за разнообразна музика с Лес Пол, дори да е копие, няма да сбъркаш. И в крайна сметка всичко опира до пробата. Ако трябва, намери някой от твоя град с такъв Винтидж, има ли желание ще намериш и начин. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Slacoth Отговорено Март 18, 2009 Share Отговорено Март 18, 2009 (Редактирано) Що се отнася до китарата Cort M600 преди да си взема Jackson-а се бях спрял точно на този модел Cort. Това, което ме отказа да си го поръчам (нямаше го в наличност) беше, че се срещат два модела според формата на главата на грифа, като единият вид е изключително грозен според мене, защото стои като отхапан. И ако си бях поръчал и ми докарат с такава глава щях да се чудя как да я режа и прекройвам (майтап). Затова не ми се рискуваше. Ето какви са разликите: с отхапана глава с нормална глава Иначе Cort са хубави китари на ниска цена, особено ако има възможност да се подбере една между повече бройки, но не знам как ще се усука с времето, защото са направени от много лек материал чийто свойства не познавам. Редактирано Март 18, 2009 от Slacoth Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Март 18, 2009 Share Отговорено Март 18, 2009 (Редактирано) ... картинка на отчупен гриф която ми се е запчеатала в съзнанието е китара тип Ibanez/Jackson паднала отняъде си... Явно гледаш предимно такива китари . Може би най-често се срещат счупени глави на гибсън и техните копия, и то от падания от не твърде високо. Примерно от стойката си. Махагонът е наистина чуплив. Редактирано Март 18, 2009 от Evtim Djerekarov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Slide Отговорено Март 18, 2009 Share Отговорено Март 18, 2009 За да съм пълен офтопик и аз. да 'прави' звука с пръстите си (основния начин, по който Големите го правят!!!) А кога ли някой ще каже, че скъпата китара, респективно и качествена, както и скъпия и качествен усилвател, в никакъв случай не те правят по-голям китарист... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Slacoth Отговорено Март 18, 2009 Share Отговорено Март 18, 2009 ^Ако Шумахер караше жигулейтър дали щяхме да му чуем името чак в БГ? Пентатоники лесно се въртят на всяка китара, но има неща, които да се свирят на лош инструмент си е мъчение. Да не говорим за другата половина от цялата работа - качественото звучене. Е скъпо удоволствие е това нашето и си изисква сериозни инвестиций, всеки си преценява за себе си дали да прави нещата както трябва. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kitaratapesho Отговорено Март 18, 2009 Share Отговорено Март 18, 2009 Със или без сериозен Инвестиций, звукът, който всеки музикант има е на първо място проекция на идеята му за това. На второ място идва физическата проява на тази идея. И чак на трето място идва ролята на хАпаратурата. Не подценявам нейното значение, но проблемът е, че без първите две точки тя почти няма значение. Виждал съм някои от най-добрите китаристи в света да хващат китарка Epiphonе за 400$ и да изкарват от нея звук, какъв аз (и никой от форума най-вероятно) няма да изкарам от който и да е поръчков Gibson. За това говоря... ЛИЧНО МНЕНИЕ!!! Поздрави, Петър Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Slacoth Отговорено Март 18, 2009 Share Отговорено Март 18, 2009 (Редактирано) Със или без сериозен Инвестиций, звукът, който всеки музикант има е на първо място проекция на идеята му за това. На второ място идва физическата проява на тази идея. И чак на трето място идва ролята на хАпаратурата. Не подценявам нейното значение, но проблемът е, че без първите две точки тя почти няма значение. Виждал съм някои от най-добрите китаристи в света да хващат китарка Epiphonе за 400$ и да изкарват от нея звук, какъв аз (и никой от форума най-вероятно) няма да изкарам от който и да е поръчков Gibson. За това говоря...ЛИЧНО МНЕНИЕ!!! Поздрави, Петър Човек, под лош инструмент не говоря за епифон от 800 лв., а за нашият БГ стандарт от близкото минало: Кремона, Пълдин и Орфей.А разлика между тях и споменатият от теб пример, предполагам знаеш че има. Иначе съм съгласен с такова степенуване на факторите. Редактирано Март 18, 2009 от Slacoth Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Pavlov Отговорено Март 18, 2009 Share Отговорено Март 18, 2009 (Редактирано) Човек,под лош инструмент не говоря за епифон от 800 лв., а за нашият БГ стандарт от близкото минало: Кремона, Пълдин и Орфей.А разлика между тях и споменатият от теб пример, предполагам знаеш че има. Иначе съм съгласен с такова степенуване на факторите. Аз пък съм гледал клипче, на което Сатриани свиреше Surfing With The Alien на разбит мексикански Страт, с ИЗГУБЕНА ръчка на флойда (демек я НЯМАШЕ), и пак си звучеше като него и не можеш да го сбъркаш. Самият начин, по който фразира, как слага точно такова вибрато, каквото си свикнал да чуваш, на оригиналния запис, точно толкова да натисне педала уа-уа - ето ТЕЗИ неща го определят и го правят РАЗПОЗНАВАЕМ. НЕ китарата му. Защото и на Кремона да свири, и на Пълдин, пак ще го разпознаеш. И на дъска за гладене - тел да опънеш, ПАК ще го познаеш. Така че, аз съм абсолютно несъгласен. Редактирано Март 18, 2009 от Vasil Pavlov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts