preIbanez Отговорено Март 18, 2009 Отговорено Март 18, 2009 Така е - махагона е по-чуплив и не е така жилав и еластичен както явора. Не мисля, че има спор по тоя въпрос. Красноречив пример са многото отчупени глави на LP-та, паднали от стойките си.За глухите тонове - чел съм го, не съм провеждал експерименти, но ако имаш желание, просветли ни на по въпроса, евентуално съчетано с линкове към съответната литература с обяснения. ...принципно не споря с Евтим за качествата на махагоновите грифове...обаче класическата картинка на отчупен гриф която ми се е запчеатала в съзнанието е китара тип Ibanez/Jackson паднала отняъде си...винаги съм смятал че грифовете с дълга глава, дълбани за заключването и без удебеление в критичната точка се чупят много по-лесно... ПО ТЕМАТА: ако си вземеш Винтиджа и и навикнеш ще свириш с копие на ултимативния класически рок инструмент....за стиловете които си изредил този тип китара е стандарт....а и не само за тях...Адам Джонс използва точно ЛП...но ти решаваш...избора е твой...
Nordon Отговорено Март 18, 2009 Отговорено Март 18, 2009 Аз си купих Винтидж SG копие на старо и съм АДСКИ доволен от китарата. Вдигам ръка към поста на Бицев. Предполагам И Лес Пол копията са също толкова страхотни като усещане. Глей адаптрите наистина са мътни, но смяната е винаги опция като събереш някое левче отгоре. Лично планирам да ги сменя един по един като събера достатъчно "камъни". То и лампово кубе планирам, ама не падат от небето . Старата китара беше адски нисък клас, но беше с по-тънък гриф и, честно казано, ми допада повече по-дебелия (някак по-добре ми пасва на ръката), а и ми се струват еднакво "бързи". Пък и за разнообразна музика с Лес Пол, дори да е копие, няма да сбъркаш. И в крайна сметка всичко опира до пробата. Ако трябва, намери някой от твоя град с такъв Винтидж, има ли желание ще намериш и начин.
Slacoth Отговорено Март 18, 2009 Отговорено Март 18, 2009 (Редактирано) Що се отнася до китарата Cort M600 преди да си взема Jackson-а се бях спрял точно на този модел Cort. Това, което ме отказа да си го поръчам (нямаше го в наличност) беше, че се срещат два модела според формата на главата на грифа, като единият вид е изключително грозен според мене, защото стои като отхапан. И ако си бях поръчал и ми докарат с такава глава щях да се чудя как да я режа и прекройвам (майтап). Затова не ми се рискуваше. Ето какви са разликите: с отхапана глава с нормална глава Иначе Cort са хубави китари на ниска цена, особено ако има възможност да се подбере една между повече бройки, но не знам как ще се усука с времето, защото са направени от много лек материал чийто свойства не познавам. Редактирано Март 18, 2009 от Slacoth
Evtim Djerekarov Отговорено Март 18, 2009 Отговорено Март 18, 2009 (Редактирано) ... картинка на отчупен гриф която ми се е запчеатала в съзнанието е китара тип Ibanez/Jackson паднала отняъде си... Явно гледаш предимно такива китари . Може би най-често се срещат счупени глави на гибсън и техните копия, и то от падания от не твърде високо. Примерно от стойката си. Махагонът е наистина чуплив. Редактирано Март 18, 2009 от Evtim Djerekarov
Slide Отговорено Март 18, 2009 Отговорено Март 18, 2009 За да съм пълен офтопик и аз. да 'прави' звука с пръстите си (основния начин, по който Големите го правят!!!) А кога ли някой ще каже, че скъпата китара, респективно и качествена, както и скъпия и качествен усилвател, в никакъв случай не те правят по-голям китарист...
Slacoth Отговорено Март 18, 2009 Отговорено Март 18, 2009 ^Ако Шумахер караше жигулейтър дали щяхме да му чуем името чак в БГ? Пентатоники лесно се въртят на всяка китара, но има неща, които да се свирят на лош инструмент си е мъчение. Да не говорим за другата половина от цялата работа - качественото звучене. Е скъпо удоволствие е това нашето и си изисква сериозни инвестиций, всеки си преценява за себе си дали да прави нещата както трябва.
kitaratapesho Отговорено Март 18, 2009 Отговорено Март 18, 2009 Със или без сериозен Инвестиций, звукът, който всеки музикант има е на първо място проекция на идеята му за това. На второ място идва физическата проява на тази идея. И чак на трето място идва ролята на хАпаратурата. Не подценявам нейното значение, но проблемът е, че без първите две точки тя почти няма значение. Виждал съм някои от най-добрите китаристи в света да хващат китарка Epiphonе за 400$ и да изкарват от нея звук, какъв аз (и никой от форума най-вероятно) няма да изкарам от който и да е поръчков Gibson. За това говоря... ЛИЧНО МНЕНИЕ!!! Поздрави, Петър
Slacoth Отговорено Март 18, 2009 Отговорено Март 18, 2009 (Редактирано) Със или без сериозен Инвестиций, звукът, който всеки музикант има е на първо място проекция на идеята му за това. На второ място идва физическата проява на тази идея. И чак на трето място идва ролята на хАпаратурата. Не подценявам нейното значение, но проблемът е, че без първите две точки тя почти няма значение. Виждал съм някои от най-добрите китаристи в света да хващат китарка Epiphonе за 400$ и да изкарват от нея звук, какъв аз (и никой от форума най-вероятно) няма да изкарам от който и да е поръчков Gibson. За това говоря...ЛИЧНО МНЕНИЕ!!! Поздрави, Петър Човек, под лош инструмент не говоря за епифон от 800 лв., а за нашият БГ стандарт от близкото минало: Кремона, Пълдин и Орфей.А разлика между тях и споменатият от теб пример, предполагам знаеш че има. Иначе съм съгласен с такова степенуване на факторите. Редактирано Март 18, 2009 от Slacoth
Vasil Pavlov Отговорено Март 18, 2009 Отговорено Март 18, 2009 (Редактирано) Човек,под лош инструмент не говоря за епифон от 800 лв., а за нашият БГ стандарт от близкото минало: Кремона, Пълдин и Орфей.А разлика между тях и споменатият от теб пример, предполагам знаеш че има. Иначе съм съгласен с такова степенуване на факторите. Аз пък съм гледал клипче, на което Сатриани свиреше Surfing With The Alien на разбит мексикански Страт, с ИЗГУБЕНА ръчка на флойда (демек я НЯМАШЕ), и пак си звучеше като него и не можеш да го сбъркаш. Самият начин, по който фразира, как слага точно такова вибрато, каквото си свикнал да чуваш, на оригиналния запис, точно толкова да натисне педала уа-уа - ето ТЕЗИ неща го определят и го правят РАЗПОЗНАВАЕМ. НЕ китарата му. Защото и на Кремона да свири, и на Пълдин, пак ще го разпознаеш. И на дъска за гладене - тел да опънеш, ПАК ще го познаеш. Така че, аз съм абсолютно несъгласен. Редактирано Март 18, 2009 от Vasil Pavlov
Recommended Posts