Jump to content
Българският форум за музиканти

DiBox/SM57 Shootout


Baby Thomas

Recommended Posts

Днес взех назаем един як аудио интерфейс и реших да тейпна няколко семпъла. Гиъра и сетъпа са следните:

  • Китара Ibanez JS1000BP, струни Elixir Nanoweb 9-42, перце Ultex Jazz, кабели Planet Waves.
  • АМР 01 -> Blackheart Engineering Little Giant 5W с две лампи Електро Хармоникс и кабинет собствено производство с говорител Celestion Vintage 30.
  • АМР 02 -> Peavey Classic 30, всички седем лампи са JJ, спийкъра е Celestion Vintage 30.
  • Атенюатор THD Hot Plate 16 ома.
  • Микрофон Shure SM57, леееко off axis, ~ 15 см. пред говорителя.
  • DiBox -> Behringer Ultra-G с включена 4х12" спийкър симулация.
  • Аудио интерфейс Edirol FA-66.
  • Apple Logic Pro 8, без никакво пипане освен експорта към 256 кбпс МР3.

Следват самите файлове:

  1. Първият семпъл е: Blackheart -> THD -> DiBox. Първо с волюм на 3 (клийн) и след това до дупка (драйв).
  2. Вторият семпъл е: Blackheart -> THD -> Celestion Cab -> SM57. Пак клийн и драйв със същите настойки.
  3. Третият семпъл (Пийвито директно на клийн канала) го загубих някъде... :thumbs_up:
  4. Четвъртият семпъл е: Peavey -> THD -> DiBox. Двата драйва до дупка (малко мазало, ама карай).
  5. Петият семпъл е: Peavey -> THD -> Celestion Cab -> SM57. Чист канал на около 15% мощност. Тук постепенно превключвам THD-то от -0дБ (байпас) към -4дБ, -8дБ, -12дБ, -16дБ. Чува се колко намалява и колко сплесква звука.
  6. Шестият семпъл е: Peavey -> THD -> Celestion Cab -> SM57. Драйв канал с двете врътки отново на МАХ (да живее мазнята!). Тук постепенно превключвам THD-то от -0дБ (байпас) към -4дБ, -8дБ, -12дБ, -16дБ, а после и...не знам колко се пада, но е съвсем малко над минус безкрайност.

Имайте предвид, че последното ниво е долу-горе както се гледа ТВ или се слуша нормално музика в апартамент. В тоя ред на мисли THD-то е чудна играчка и определено върши работа, но за репетиция/лайв. В домашна атмосфера няма как стане номера. И проблемът не е в него, нито в лампите - същата е ситуацията и с транзисторно комбо. Проблемът е, че самите китарни спийкъри искат един минимум левъл, за да се разкършат и звука да не е спъцан и зъзкащ като процесор Zoom. ;)

 

П.П. На Хай-Фай система (особено съмнителна такава) много от звука и нюансите се губят. Нека се има предвид особено от ползвателите на вградено аудио + слушалки/колонки за 12 лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Готини семпли ( натурални и показателни), чух всички на слушалки ;) , по късно ще ги пусна пак на мониторите. Иначе звука записван с микове ми, предимно за драйвовете, ми допадна много повече от този с DI, което си е нормално :slap: , поне за мен. Благодаря за работата, полезно е да се трупа фонотека със семпли, винаги са полезни за сравнение, при купуване на гиър и тн.

 

Но за разлика от при теб, когато записвам с микрофони, аз обикновенно пускам много тихо ампа и никак не ми пречи, напротив. Знам че противоречи на всички правила за записване на китара, но съм му намерил цаката, да вадя звук, който ми допада. Разбира се с усилен амп се получават други нюанси, поради различното поведение на говорителите, а и естествената компресия на ламповото стъпало. Но иначе, 90% от записите, които съм пускал във форума ( а те хич не са малко) са записвани на стайно ниво с микове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В общо линии. Направи ги наново :slap:;)

Последния криви. От повечето семпли само първия с ДИ бокса, който е клиин звучи горе долу добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на мен точно това ми харесва, че семплите звучат напълно сурово и човек може да си даде ясна представа, за това как всъщност звучи даден гиръ. Аз лично намирам за безполезни напудрените семпли. Те са чудесни, що се отнася до това да убедят някой да си купи нещо, но като инфо не показват нищо.

 

В случая аз добивам представа как звучи едно кубе Black Heart с мик отпред, а това как би могло да звучи със съответна обработка, ноухау и тн, на който му е нужно, може да си представи сам или пък да поиска специфични семпли.

 

Както казва Митака, направи ги отново ако кривят, но моля те, продължавай да не ги пудриш, за да имат стойност като семпли

Редактирано от kolio_k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно подкрепям суровите семпли!!!

 

Но слагането на микрофон пред лампов усилвател и правилното му озвучаване е цяла "наука" .

Пример са хилядите ужасни, анти рекламни на известни марки усилватели, видео клипове в Ю-Туб.

Ползването на лампов усилвател и скъпа китара не води автоматично то качествен и професионален звук. Това не е даденост! ;)

 

 

Аз съм свирил с Peavey Classic 30 в продължение на 1 месец и звука тук ми прилича на нещо друго, но не и на този амп.

Редактирано от Black Bird
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с теб, че записването с мик си е цяла наука, още повече , че аз самиятсъм доста зле с нея. За овладяването и трябва много ухо, време, а също и доста гиър, като например доста микрофони и съответните устройства зад тях.

 

В случая обаче, това което лично аз ценя е, че мога да си представя как звучат амповете сурово, записани далеч не по оптималния начин ( в смисъл с домашна техника, в нормална стая и набързо).

Прекалено кадърното записване, както и свирене е един вид реклама, вместо реална информация ;) . Ще ти дам пример.

Когато аз свиря със софтове, същите винаги звучат дървено, когато ти свириш звука е много гот. Разликата идва от познаването на детайлите, разни дребни, но важни трикове ,както и от отношението.

В резултат ако ти направиш демо със софт и след това аз, и след това оставим някой да съди за качествотона софта по записите, съм сигурен, че хората ще предпочитат твоите ;)

 

Точно за това като чуя амп който звучи нереално добре, аз лично винаги имам едно на ум, същото се отнася и до ефекти и софтове :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толкова мога, бе, хора, имайте милост. ;)

Софт не ми се записва, нито имам такъв, нито ми се слага, нито ми е интересно какво ще стане. Лампов АМР и софт нямат много общо.

 

Наново надали ще ги направя, още повече скоро, защото нямам къде да си включа майка, а и още една сесия като снощната ще настърви комшиите доста. Поради същата причина съм зарязал и тестовете на лампи, които мислех да правя. Просто в къщи не става и това е. Някой ден по-натам...

 

Аз не мога да записвам, това го знам, не знам и дали ще се науча. Слушайки записа и на мен не ми прилича на моя си АМР. Явно не знам как и не мога да уловя звука по начин, при който резултата да е достатъчно близък на това, което чувам докато само си свиря.

 

Идеята ми беше да се чуят няколко неща - каква е разликата между ДиБокс и Майк; колко драйв имат тия усилватели; какво прави атенюатора и в какви граници редуцира нивата, както и колко прецаква звука. Тия ми цели смятам, че прилично добре ги постигнах. За нещо по-така - като порасна. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.