Jump to content
Българският форум за музиканти

Epiphone Elitist или Gibson Les Paul Studio


Angry Samoan

Recommended Posts

Интересува ме ако някой от вас е пробвал една от тези две китари нека каже коя от тях си заслужава.

 

Epiphone Elitist e Limited Edition серия на фирмата Epiphone, дъщерна на Gibson, за разлика от стандартните епифони се произвежда в Япония, а не във фабриката в Qindao Китай, при която са използвани почти същите високо качествени материали и изработка като при Gibson, както и американски адаптери, за разлика от stock pick up-те на стандартните епи-та. Според рецензиите излиза, че с един Еlitist за половината от парите получаваш качеството и саунд-а на истинки Les Paul....

Ако някои е имал досег с такава китара нека сподели мнението си, доколкото можах да проверя моделът е в доста ограничени количества, в европейските online магазини почти не се среща и го има само в musiciansfriend.com.

 

Gibson Les Paul Studio e ясен, най-евтиният модел Les Paul, който седи някак си недовършено и доколкото знам адатерите са по-различни от тези на на Стандард.

 

Интересува ме и какво ви е мнението за марката Epiphone като цяло, тъй като ме интересуват моделите на стансартния Epiphone Les Paul Standard и Les Paul Custom.

 

Коя от тези китари според ва се доближава най-много до саунда на истинския Les Paul?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам никакви наблюдения върху Елитист серията на Епифон, но предполагам, че отиват много близо до Гибсън ЛП Студио, а някои от тях сигурна са и по добри. Иначе досега не съм виждал Епи Стандарт, което да може да се доближи до истински Гибсън. За мен специално, външния вид на китарата идва последен по важност в преценката ми за нея, най важен е звука. А в това отношение Гибсън никога не правят грешката да направят една евтина китара да звучи по добре от една скъпа. Въпреки, че Епи Стандарт е по лъскаво от Гибсън ЛП Студио, не бих се и замислил и за миг коя да избера между двете.

 

Сигурен съм, че много хора няма да са на моето мнение ( то затова си е мое де :greenangel: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кольо , все ми се иска да задам един въпрос относно Гибсън ЛП, но ми се струва малко глупав и не знам дали може да му се отговори във форум... Както и да е сега реших да питам пък ако не може да се отговори , няма да задвам повече такива безсмислени въпроси.

 

Няколко пъти си споменавал че дори и при Гибсън, има по-слаби бройки , които не ти допадат. Явно не става въпрос за качество на изработка, лакиране и т.н. , а за звук. Явно е че и моето ухо, не е така опитно че да хване разликата между добра бройка на такава китара и лоша . Аз съм имал възможност да посвиря за по няколко минути на няколко Гибсъна , благодарение на двама човека, единият от които има няколко Лес пол-а. Безспорно всички бяха различни, обаче да опредля кои са по -добри и кои не чак толкова, колкото се очаква, аз лично не мога. Разбирам че става въпрос за разлики , които се хващат от опитни хора, свирили на десетки (а дали не и стотици :greenangel: )китари, обаче който няма такава възможност и опит няма как да разбере. Та ако има начин да кажеш, какво точно се гледа/слуша, при тези китари, къде може да се очаква някакъв недостатък, и дали се среща често или е малко вероятно и т.н. Предполагам че е трудно да се обясни с думи всичко това и трябва да се чуе и да се направи разлика и всеки за себе си да определи. Затова се колебаех дали изобщо да питам. Естествено , разбирам че и част от самата дефиниция на добра бройка, е личното предпочитание и вкус на човек, но все пак...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен основният въпрос тук е:

 

Разликата в звука на между Еpiphone Les Paul Standard и Gibson Les Paul Standard примерно наистина ли е на стойност 1200-1600 USD колкото е разликата в цената на двете китари, без разбира се да подценявам материалите и изработката на GIbson и дали тази разлика има значение за един не толкова професионален плейър.

 

В някои рецензии дори съм чел, че напоследък Gibson са занемарили качеството на производство и особено е в по-ниските класове Les Paul звучат по-зле от някои Epiphoni.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз препоръчвам на всички Леп Пол фенове да чекнат Tokai китарите из Ибей.Японските им модели са точни реплики на Лес Пол-а от '58.Имам такъв от няколко месеца,досега не съм имал възможност да направя А/Б тест с Гибсън,но съм адски очарован от качествата на този инструмент.Исках да си взема Елитист,но нещо не можах да се договоря с продавачите за начина на плащане и шипинг квотите,та един съфорумник ми препоръча Tokai.Имал съм 2 пъти по-скъпи инструменти,но поради една или друга причина съм се разделил с тях и най-малко съм очаквал да се привържа към китара за 800$...ако представлява интерес мога да направя семпли тези дни.

 

P.S.

Става дума за този продавач http://myworld.ebay.com/yasoohmusic1109/

Редактирано от spongebob
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен основният въпрос тук е:

 

Разликата в звука на между Еpiphone Les Paul Standard и Gibson Les Paul Standard примерно наистина ли е на стойност 1200-1600 USD колкото е разликата в цената на двете китари, без разбира се да подценявам материалите и изработката на GIbson и дали тази разлика има значение за един не толкова професионален плейър.

 

В някои рецензии дори съм чел, че напоследък Gibson са занемарили качеството на производство и особено е в по-ниските класове Les Paul звучат по-зле от някои Epiphoni.

 

Това никой не може да ти го каже :greenangel: За мен си струва. За други може и да не си струва. Всички митове и легенди кой какво е развалил/подобрил и т.н. се решават като хванеш китарите и ги сравниш. Знам че не във всички случаи това е възможно и точно това прави избора ти доста труден. Но наистина и аз не мога повече да помогна, освен да кажа - да за мен си струва - Гибсън ЛП Стандарт е по-добра китара от Епифон ЛП Стандарт :/ Дали разликата си залужава 1500 USD е въпрос на лична оценка.

 

Но същият е и въпроса дали разликата между Опел и Мерцедес наистина си струва 20'000 Евро?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кольо , все ми се иска да задам един въпрос относно Гибсън ЛП, но ми се струва малко глупав и не знам дали може да му се отговори във форум... Както и да е сега реших да питам пък ако не може да се отговори , няма да задвам повече такива безсмислени въпроси.

 

Няколко пъти си споменавал че дори и при Гибсън, има по-слаби бройки , които не ти допадат. Явно не става въпрос за качество на изработка, лакиране и т.н. , а за звук. Явно е че и моето ухо, не е така опитно че да хване разликата между добра бройка на такава китара и лоша . Аз съм имал възможност да посвиря за по няколко минути на няколко Гибсъна , благодарение на двама човека, единият от които има няколко Лес пол-а. Безспорно всички бяха различни, обаче да опредля кои са по -добри и кои не чак толкова, колкото се очаква, аз лично не мога. Разбирам че става въпрос за разлики , които се хващат от опитни хора, свирили на десетки (а дали не и стотици :greenangel: )китари, обаче който няма такава възможност и опит няма как да разбере. Та ако има начин да кажеш, какво точно се гледа/слуша, при тези китари, къде може да се очаква някакъв недостатък, и дали се среща често или е малко вероятно и т.н. Предполагам че е трудно да се обясни с думи всичко това и трябва да се чуе и да се направи разлика и всеки за себе си да определи. Затова се колебаех дали изобщо да питам. Естествено , разбирам че и част от самата дефиниция на добра бройка, е личното предпочитание и вкус на човек, но все пак...

 

Наистина, не ми е никак лесно да се отговори на този въпрос, още повече , че тук говорим за нещо сериозно свързано с личния вкус. Точно за това, ще се опитам да обясня как стоят нещата от моя гледна точка.

 

За себе си, аз деля китарите ( електрическите ) на три вида.

Такива които приличат на Фендер - сингъл коил саунд, болтон нек и тн.., такива които приличат на Гибсън- Хъмбъкър саунд, къса мензура и тн., и тъй наречените ( от мен :headbang: ) нови такива- флойдове, заключвания, активни адаптери и тн., разбира се има и страшно много кръстоски..

 

Вероятно наистина съм свирил със стотици китари за по дълго или по кратко и в следствие на това съм си изградил нещо като лична таблица с очаквания тъй да се каже, така че когато пробвам някаква китара, се надявам та да ги изпълни и по това, до каква степен това се случва, си изграждам и съответното мнение за инструмента, като пак подчертавам, то е строго лично и е до много голяма степен свързано с вкуса ми.

 

Та що се отнася до Гибсън, за мен неща от типа как са лакирани (не много добре обикновенно ), колко прецизно са изработени и тн. са от второстепенно значение, а проблеми от типа дали е прав грифът или други подобни, обикновенно не стоят на дневен ред при китари с цена 2-3000+ лева (не че няма изключения де :) ).

Това, което основно ме интересува при в общи линии е

 

Хармоничност и прозрачност на звука- личи си много добре, когато се свирят акорди с умерен драйва. При добрия инструмент, в такива случай, човек може да чуе качествено всеки тон от акорда, някак си тоновете не си пречат, доста е трудно да се обясни, хубаво е да се чуе

 

Характерния, дървесен Гибсън Twang, особено дрънчене на ниските струни (4,5 и 6та ) по по-ниските прагове. Същия няма нищо общо с Фендерския, но е не по малко важен и преи евтините имитации, почти напълно липсва.

 

За мен е много важно, когато става въпро за ЛП,натуралния ( не обработения после ) звук на китарата, даже на изключено, да има леко V Shape характеристика или иначе казано, средно ниските и средно високите да са по изявени от средите. Това е особенно важно за това,колко ясен ще бъде инструмента при свирене с драйв и колко артикулирано ще звучи и по никакъв начин не може да се постигне с пост обработка, зависи изцяло от качеството на дървото. При много студия ( включително и моите) средите бяха доста изявени, а на мен това много не ми допада. На някои това може да им харесва разбира се :)

 

На последно място ( но е и по значение ), състейна и глухите тонове. Глухите места на грифа са много сериозен проблем при китарите от този тип. И точно защото същите са много извести със своя състейн, който наистина е значително по добър, отколкот при китарите с флойд или тремоло например или от други материали, глухите ноти си личат толкова повече. Просто на мен ми е изключително неприятно ,когато всички тонове ,на Сол струна примерно, звучат изравнено и с дълъг състейн изведнъж някой е наполовина по къс.

Също много често при тези китари има една склонност, грифа или тялото да не харесва дадени тонове ( обикновенно Сол, ЛА, СИ ,МИ) и да ги гаси , в резултат на което тона постепенно престава да звучи и след 3,4 секунди бива плавно заменен от флажолет, обикновенно на октава по горе (ако сме късметлии ) или квинта или голяма терца ( свързано с обертоновия ред ). Досега не съм виждал нито една китара, която да е перфектна по отношение на състейн, предполагам,че е физически невъзможно, но все пак има бройки с фрапантни проблеми.

 

Досега не съм виждал китара, която да е чудесна във всяко едно от тези отношения, но лично аз, грубо казано, като оценявам една китара сумирам пл'совете и минусите, които и отркривам и по това решавам дали ми харесва.

 

Досега съм имал на разположение 6 гибсъна ( едно ЛП Студио, Едно ЛП Студио Премиум +, Един ЛП Стандарт Фейдет и 3 ЛП Стандарт), от които 4 са били мои и 2 служебни. Чак последния Стандарт и Студио Премиума ми се сториха наистина добър по горните критерии, с търпими забележки и от гледна точка

на цената. Все пак това са скъпи китари и човек наистина има право да очаква и съответно качество, което за съжаление не винаги получава.

 

Говорил съм много пъти с Диката ( и други заинтересувани ) на тези теми, защото лично за мен , те са доста интересни. И според него и според мен, единствения начин да се получи наистина добра китара ( с висока вероятност ) е да се използват наистина много качествени и добре подбрани материали.

Просто електрическата китара е в края на краищата акустичен инструмент, адаптерите не са нещо по различно от трансдюсери, те не могат да направят саунда на една китара, в най добрия случай, могат съвсем леко да го променят, така че, според мен най важни си остават материалите и конструкцията, както и малко късмет :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен основният въпрос тук е:

 

Разликата в звука на между Еpiphone Les Paul Standard и Gibson Les Paul Standard примерно наистина ли е на стойност 1200-1600 USD колкото е разликата в цената на двете китари, без разбира се да подценявам материалите и изработката на GIbson и дали тази разлика има значение за един не толкова професионален плейър.

 

В някои рецензии дори съм чел, че напоследък Gibson са занемарили качеството на производство и особено е в по-ниските класове Les Paul звучат по-зле от някои Epiphoni.

 

 

На тази тема съм напълно съгласен със Сънчо, Гибсън ЛП Стандарт е много по добра китара от Епифон ЛП Стандарта. А дали разликата в цената си струва можеш само да си прецениш. Според мен ако ще свириш предимно в къщи , тихо,и особенно на Хайгейн и не си наистина претензиозен на тема дефинираност на звука, то НЕ. Ако друга страна се интересуваш от детайлите в саунда, Да с двете ръце. Разликата в проценти между двата инструмента е много малка, но е именно важната разлика, за която се плаща много

 

п.п...... и забравих да вметна, че качеството на новите Гибсъни е леко поразвалено, сравнено с тези от преди години, но това е световна тенденция и се отнася толкова повече до Епофон. Аз самият имах преди време един стар Епифон Шератон, който ми го откраднаха, а на скоро и ми попадна нов такъв. За сравнение в качеството трудно може да се говори

Редактирано от kolio_k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казваш, че адаптерите не могат да подобрят звука на китарата, ако тя сама по себе си е кофти инструмент, искам да те питам това само при свирене с малко драйв ли важи, защото аз имам наблюдения, според които има фрапантни разлики, когато става дума за метъл или избощо за тежък звук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

kolio_k, благодаря че беше толкова изчерпателен и се опита да обясниш...

За някой неща разбрах, други не чак толкова, но все пак това е и до слух, който съм забелязал, че при мене често пропуска доста неща... и понякога дори и някой да ми ги посочи пак не ги хващам, но това си е мой проблем.

Имам познати които чуват нещата и ясно разграничават за себе си доброто и не чак толкова доброто , но аз не мога... засега поне

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казваш, че адаптерите не могат да подобрят звука на китарата, ако тя сама по себе си е кофти инструмент, искам да те питам това само при свирене с малко драйв ли важи, защото аз имам наблюдения, според които има фрапантни разлики, когато става дума за метъл или избощо за тежък звук.

 

Да имам предвид предимно свирене с по малко драйв или на чисто, защото при високи нива на гейна, става доста по трудно да се говори за неща като характер на инструмента и тн., като важни остават (според мен ) два фактора.

 

Дефиниция, отчетливост или както и да му се вика там :P , която обаче, що се отнася до як драйв, може да бъде компенсирана с активни адаптери, последните обаче не ме кефят и не ги познавам добре, а тук има наистина много хора с опит, които могат несъмнено да дадат по полезно мнение от моето. За мен техния недостатък е в това, че са наистина много подходящи за тежки стилове, поради което и повечето големи китаристи в тази посока ги използват, но се дънят доста когато става въпро за по чист саунд, а на мен определено ми трябват китари, по възможност добри и за двете

 

Обаче за съжаление срещу глухите ноти и лошия състейн всякакви адаптери са безсилни, а те изцяло зависят от конструкцията и материала на китарата. От тази гледна точка, при подбирането на китара от какъвто и да тип за всякакви стилове, това би трябвало да бъде един от факторите с първостепенно значение. Разбира се съобразено с ценовия рейнд, защото е просто безмислено подобни неща да се търсят в китара от порядъка на 300 лева например

Редактирано от kolio_k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.