Angry Samoan Публикувано Септември 26, 2008 Публикувано Септември 26, 2008 Интересува ме ако някой от вас е пробвал една от тези две китари нека каже коя от тях си заслужава. Epiphone Elitist e Limited Edition серия на фирмата Epiphone, дъщерна на Gibson, за разлика от стандартните епифони се произвежда в Япония, а не във фабриката в Qindao Китай, при която са използвани почти същите високо качествени материали и изработка като при Gibson, както и американски адаптери, за разлика от stock pick up-те на стандартните епи-та. Според рецензиите излиза, че с един Еlitist за половината от парите получаваш качеството и саунд-а на истинки Les Paul.... Ако някои е имал досег с такава китара нека сподели мнението си, доколкото можах да проверя моделът е в доста ограничени количества, в европейските online магазини почти не се среща и го има само в musiciansfriend.com. Gibson Les Paul Studio e ясен, най-евтиният модел Les Paul, който седи някак си недовършено и доколкото знам адатерите са по-различни от тези на на Стандард. Интересува ме и какво ви е мнението за марката Epiphone като цяло, тъй като ме интересуват моделите на стансартния Epiphone Les Paul Standard и Les Paul Custom. Коя от тези китари според ва се доближава най-много до саунда на истинския Les Paul? Цитирай
kolio_k Отговорено Септември 27, 2008 Отговорено Септември 27, 2008 Нямам никакви наблюдения върху Елитист серията на Епифон, но предполагам, че отиват много близо до Гибсън ЛП Студио, а някои от тях сигурна са и по добри. Иначе досега не съм виждал Епи Стандарт, което да може да се доближи до истински Гибсън. За мен специално, външния вид на китарата идва последен по важност в преценката ми за нея, най важен е звука. А в това отношение Гибсън никога не правят грешката да направят една евтина китара да звучи по добре от една скъпа. Въпреки, че Епи Стандарт е по лъскаво от Гибсън ЛП Студио, не бих се и замислил и за миг коя да избера между двете. Сигурен съм, че много хора няма да са на моето мнение ( то затова си е мое де ) Цитирай
ultramega Отговорено Септември 27, 2008 Отговорено Септември 27, 2008 Кольо , все ми се иска да задам един въпрос относно Гибсън ЛП, но ми се струва малко глупав и не знам дали може да му се отговори във форум... Както и да е сега реших да питам пък ако не може да се отговори , няма да задвам повече такива безсмислени въпроси. Няколко пъти си споменавал че дори и при Гибсън, има по-слаби бройки , които не ти допадат. Явно не става въпрос за качество на изработка, лакиране и т.н. , а за звук. Явно е че и моето ухо, не е така опитно че да хване разликата между добра бройка на такава китара и лоша . Аз съм имал възможност да посвиря за по няколко минути на няколко Гибсъна , благодарение на двама човека, единият от които има няколко Лес пол-а. Безспорно всички бяха различни, обаче да опредля кои са по -добри и кои не чак толкова, колкото се очаква, аз лично не мога. Разбирам че става въпрос за разлики , които се хващат от опитни хора, свирили на десетки (а дали не и стотици )китари, обаче който няма такава възможност и опит няма как да разбере. Та ако има начин да кажеш, какво точно се гледа/слуша, при тези китари, къде може да се очаква някакъв недостатък, и дали се среща често или е малко вероятно и т.н. Предполагам че е трудно да се обясни с думи всичко това и трябва да се чуе и да се направи разлика и всеки за себе си да определи. Затова се колебаех дали изобщо да питам. Естествено , разбирам че и част от самата дефиниция на добра бройка, е личното предпочитание и вкус на човек, но все пак... Цитирай
Hillbilly Отговорено Септември 27, 2008 Отговорено Септември 27, 2008 Виж този фен-демонстрира доста китари,основно Гибсън- http://www.youtube.com/profile_videos?user=GregsGuitars Цитирай
Angry Samoan Отговорено Септември 27, 2008 Автор Отговорено Септември 27, 2008 Според мен основният въпрос тук е: Разликата в звука на между Еpiphone Les Paul Standard и Gibson Les Paul Standard примерно наистина ли е на стойност 1200-1600 USD колкото е разликата в цената на двете китари, без разбира се да подценявам материалите и изработката на GIbson и дали тази разлика има значение за един не толкова професионален плейър. В някои рецензии дори съм чел, че напоследък Gibson са занемарили качеството на производство и особено е в по-ниските класове Les Paul звучат по-зле от някои Epiphoni. Цитирай
spongebob Отговорено Септември 27, 2008 Отговорено Септември 27, 2008 (Редактирано) Аз препоръчвам на всички Леп Пол фенове да чекнат Tokai китарите из Ибей.Японските им модели са точни реплики на Лес Пол-а от '58.Имам такъв от няколко месеца,досега не съм имал възможност да направя А/Б тест с Гибсън,но съм адски очарован от качествата на този инструмент.Исках да си взема Елитист,но нещо не можах да се договоря с продавачите за начина на плащане и шипинг квотите,та един съфорумник ми препоръча Tokai.Имал съм 2 пъти по-скъпи инструменти,но поради една или друга причина съм се разделил с тях и най-малко съм очаквал да се привържа към китара за 800$...ако представлява интерес мога да направя семпли тези дни. P.S. Става дума за този продавач http://myworld.ebay.com/yasoohmusic1109/ Редактирано Септември 27, 2008 от spongebob Цитирай
synchu Отговорено Септември 27, 2008 Отговорено Септември 27, 2008 Според мен основният въпрос тук е: Разликата в звука на между Еpiphone Les Paul Standard и Gibson Les Paul Standard примерно наистина ли е на стойност 1200-1600 USD колкото е разликата в цената на двете китари, без разбира се да подценявам материалите и изработката на GIbson и дали тази разлика има значение за един не толкова професионален плейър. В някои рецензии дори съм чел, че напоследък Gibson са занемарили качеството на производство и особено е в по-ниските класове Les Paul звучат по-зле от някои Epiphoni. Това никой не може да ти го каже За мен си струва. За други може и да не си струва. Всички митове и легенди кой какво е развалил/подобрил и т.н. се решават като хванеш китарите и ги сравниш. Знам че не във всички случаи това е възможно и точно това прави избора ти доста труден. Но наистина и аз не мога повече да помогна, освен да кажа - да за мен си струва - Гибсън ЛП Стандарт е по-добра китара от Епифон ЛП Стандарт :/ Дали разликата си залужава 1500 USD е въпрос на лична оценка. Но същият е и въпроса дали разликата между Опел и Мерцедес наистина си струва 20'000 Евро? Цитирай
kolio_k Отговорено Септември 27, 2008 Отговорено Септември 27, 2008 Кольо , все ми се иска да задам един въпрос относно Гибсън ЛП, но ми се струва малко глупав и не знам дали може да му се отговори във форум... Както и да е сега реших да питам пък ако не може да се отговори , няма да задвам повече такива безсмислени въпроси. Няколко пъти си споменавал че дори и при Гибсън, има по-слаби бройки , които не ти допадат. Явно не става въпрос за качество на изработка, лакиране и т.н. , а за звук. Явно е че и моето ухо, не е така опитно че да хване разликата между добра бройка на такава китара и лоша . Аз съм имал възможност да посвиря за по няколко минути на няколко Гибсъна , благодарение на двама човека, единият от които има няколко Лес пол-а. Безспорно всички бяха различни, обаче да опредля кои са по -добри и кои не чак толкова, колкото се очаква, аз лично не мога. Разбирам че става въпрос за разлики , които се хващат от опитни хора, свирили на десетки (а дали не и стотици )китари, обаче който няма такава възможност и опит няма как да разбере. Та ако има начин да кажеш, какво точно се гледа/слуша, при тези китари, къде може да се очаква някакъв недостатък, и дали се среща често или е малко вероятно и т.н. Предполагам че е трудно да се обясни с думи всичко това и трябва да се чуе и да се направи разлика и всеки за себе си да определи. Затова се колебаех дали изобщо да питам. Естествено , разбирам че и част от самата дефиниция на добра бройка, е личното предпочитание и вкус на човек, но все пак... Наистина, не ми е никак лесно да се отговори на този въпрос, още повече , че тук говорим за нещо сериозно свързано с личния вкус. Точно за това, ще се опитам да обясня как стоят нещата от моя гледна точка. За себе си, аз деля китарите ( електрическите ) на три вида. Такива които приличат на Фендер - сингъл коил саунд, болтон нек и тн.., такива които приличат на Гибсън- Хъмбъкър саунд, къса мензура и тн., и тъй наречените ( от мен ) нови такива- флойдове, заключвания, активни адаптери и тн., разбира се има и страшно много кръстоски.. Вероятно наистина съм свирил със стотици китари за по дълго или по кратко и в следствие на това съм си изградил нещо като лична таблица с очаквания тъй да се каже, така че когато пробвам някаква китара, се надявам та да ги изпълни и по това, до каква степен това се случва, си изграждам и съответното мнение за инструмента, като пак подчертавам, то е строго лично и е до много голяма степен свързано с вкуса ми. Та що се отнася до Гибсън, за мен неща от типа как са лакирани (не много добре обикновенно ), колко прецизно са изработени и тн. са от второстепенно значение, а проблеми от типа дали е прав грифът или други подобни, обикновенно не стоят на дневен ред при китари с цена 2-3000+ лева (не че няма изключения де ). Това, което основно ме интересува при в общи линии е Хармоничност и прозрачност на звука- личи си много добре, когато се свирят акорди с умерен драйва. При добрия инструмент, в такива случай, човек може да чуе качествено всеки тон от акорда, някак си тоновете не си пречат, доста е трудно да се обясни, хубаво е да се чуе Характерния, дървесен Гибсън Twang, особено дрънчене на ниските струни (4,5 и 6та ) по по-ниските прагове. Същия няма нищо общо с Фендерския, но е не по малко важен и преи евтините имитации, почти напълно липсва. За мен е много важно, когато става въпро за ЛП,натуралния ( не обработения после ) звук на китарата, даже на изключено, да има леко V Shape характеристика или иначе казано, средно ниските и средно високите да са по изявени от средите. Това е особенно важно за това,колко ясен ще бъде инструмента при свирене с драйв и колко артикулирано ще звучи и по никакъв начин не може да се постигне с пост обработка, зависи изцяло от качеството на дървото. При много студия ( включително и моите) средите бяха доста изявени, а на мен това много не ми допада. На някои това може да им харесва разбира се На последно място ( но е и по значение ), състейна и глухите тонове. Глухите места на грифа са много сериозен проблем при китарите от този тип. И точно защото същите са много извести със своя състейн, който наистина е значително по добър, отколкот при китарите с флойд или тремоло например или от други материали, глухите ноти си личат толкова повече. Просто на мен ми е изключително неприятно ,когато всички тонове ,на Сол струна примерно, звучат изравнено и с дълъг състейн изведнъж някой е наполовина по къс. Също много често при тези китари има една склонност, грифа или тялото да не харесва дадени тонове ( обикновенно Сол, ЛА, СИ ,МИ) и да ги гаси , в резултат на което тона постепенно престава да звучи и след 3,4 секунди бива плавно заменен от флажолет, обикновенно на октава по горе (ако сме късметлии ) или квинта или голяма терца ( свързано с обертоновия ред ). Досега не съм виждал нито една китара, която да е перфектна по отношение на състейн, предполагам,че е физически невъзможно, но все пак има бройки с фрапантни проблеми. Досега не съм виждал китара, която да е чудесна във всяко едно от тези отношения, но лично аз, грубо казано, като оценявам една китара сумирам пл'совете и минусите, които и отркривам и по това решавам дали ми харесва. Досега съм имал на разположение 6 гибсъна ( едно ЛП Студио, Едно ЛП Студио Премиум +, Един ЛП Стандарт Фейдет и 3 ЛП Стандарт), от които 4 са били мои и 2 служебни. Чак последния Стандарт и Студио Премиума ми се сториха наистина добър по горните критерии, с търпими забележки и от гледна точка на цената. Все пак това са скъпи китари и човек наистина има право да очаква и съответно качество, което за съжаление не винаги получава. Говорил съм много пъти с Диката ( и други заинтересувани ) на тези теми, защото лично за мен , те са доста интересни. И според него и според мен, единствения начин да се получи наистина добра китара ( с висока вероятност ) е да се използват наистина много качествени и добре подбрани материали. Просто електрическата китара е в края на краищата акустичен инструмент, адаптерите не са нещо по различно от трансдюсери, те не могат да направят саунда на една китара, в най добрия случай, могат съвсем леко да го променят, така че, според мен най важни си остават материалите и конструкцията, както и малко късмет Цитирай
kolio_k Отговорено Септември 27, 2008 Отговорено Септември 27, 2008 (Редактирано) Според мен основният въпрос тук е: Разликата в звука на между Еpiphone Les Paul Standard и Gibson Les Paul Standard примерно наистина ли е на стойност 1200-1600 USD колкото е разликата в цената на двете китари, без разбира се да подценявам материалите и изработката на GIbson и дали тази разлика има значение за един не толкова професионален плейър. В някои рецензии дори съм чел, че напоследък Gibson са занемарили качеството на производство и особено е в по-ниските класове Les Paul звучат по-зле от някои Epiphoni. На тази тема съм напълно съгласен със Сънчо, Гибсън ЛП Стандарт е много по добра китара от Епифон ЛП Стандарта. А дали разликата в цената си струва можеш само да си прецениш. Според мен ако ще свириш предимно в къщи , тихо,и особенно на Хайгейн и не си наистина претензиозен на тема дефинираност на звука, то НЕ. Ако друга страна се интересуваш от детайлите в саунда, Да с двете ръце. Разликата в проценти между двата инструмента е много малка, но е именно важната разлика, за която се плаща много п.п...... и забравих да вметна, че качеството на новите Гибсъни е леко поразвалено, сравнено с тези от преди години, но това е световна тенденция и се отнася толкова повече до Епофон. Аз самият имах преди време един стар Епифон Шератон, който ми го откраднаха, а на скоро и ми попадна нов такъв. За сравнение в качеството трудно може да се говори Редактирано Септември 27, 2008 от kolio_k Цитирай
Dread Отговорено Септември 27, 2008 Отговорено Септември 27, 2008 Казваш, че адаптерите не могат да подобрят звука на китарата, ако тя сама по себе си е кофти инструмент, искам да те питам това само при свирене с малко драйв ли важи, защото аз имам наблюдения, според които има фрапантни разлики, когато става дума за метъл или избощо за тежък звук. Цитирай
ultramega Отговорено Септември 27, 2008 Отговорено Септември 27, 2008 kolio_k, благодаря че беше толкова изчерпателен и се опита да обясниш... За някой неща разбрах, други не чак толкова, но все пак това е и до слух, който съм забелязал, че при мене често пропуска доста неща... и понякога дори и някой да ми ги посочи пак не ги хващам, но това си е мой проблем. Имам познати които чуват нещата и ясно разграничават за себе си доброто и не чак толкова доброто , но аз не мога... засега поне Цитирай
kolio_k Отговорено Септември 27, 2008 Отговорено Септември 27, 2008 (Редактирано) Казваш, че адаптерите не могат да подобрят звука на китарата, ако тя сама по себе си е кофти инструмент, искам да те питам това само при свирене с малко драйв ли важи, защото аз имам наблюдения, според които има фрапантни разлики, когато става дума за метъл или избощо за тежък звук. Да имам предвид предимно свирене с по малко драйв или на чисто, защото при високи нива на гейна, става доста по трудно да се говори за неща като характер на инструмента и тн., като важни остават (според мен ) два фактора. Дефиниция, отчетливост или както и да му се вика там , която обаче, що се отнася до як драйв, може да бъде компенсирана с активни адаптери, последните обаче не ме кефят и не ги познавам добре, а тук има наистина много хора с опит, които могат несъмнено да дадат по полезно мнение от моето. За мен техния недостатък е в това, че са наистина много подходящи за тежки стилове, поради което и повечето големи китаристи в тази посока ги използват, но се дънят доста когато става въпро за по чист саунд, а на мен определено ми трябват китари, по възможност добри и за двете Обаче за съжаление срещу глухите ноти и лошия състейн всякакви адаптери са безсилни, а те изцяло зависят от конструкцията и материала на китарата. От тази гледна точка, при подбирането на китара от какъвто и да тип за всякакви стилове, това би трябвало да бъде един от факторите с първостепенно значение. Разбира се съобразено с ценовия рейнд, защото е просто безмислено подобни неща да се търсят в китара от порядъка на 300 лева например Редактирано Септември 27, 2008 от kolio_k Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.