Jump to content
Българският форум за музиканти

На колко време акордирате пианото си?!?


Snowwhite

Recommended Posts

аз мойте трябва да ги акордирам пак май....ако си абсолютист те дразни всеки фалшив тон.лошото е като привикнеш ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
  • Отговори 38
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено (Редактирано)

Последното акордиране на пианото ми беше преди един месец. Знам, че по принцип е хубаво да се акордира поне два пъти годишно, ако, но предполагам, че ако се използва професионално се налага и по-често.

 

Аз съм много доволна, че си намерих добър акордьор и сега пианото ми е в добри ръце. Предишния акордьор, който се грижеше за пианото беше бог, но за съжаление почина човека (лека му пръст).

Редактирано от Kassiopea
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последното акордиране на пианото ми беше преди един месец. Знам, че по принцип е хубаво да се акордира поне два пъти годишно, ако, но предполагам, че ако се използва професионално се налага и по-често.

 

Аз съм много доволна, че си намерих добър акордьор и сега пианото ми е в добри ръце. Предишния акордьор, който се грижеше за пианото беше бог, но за съжаление почина човека (лека му пръст).

хе хе :Dа например вув пловдивската музикална академиа пианата ги акордират когато по4нат да падат разни работи от тиах......да.е имат навика да питат домакинките" за акордиор ли тие лелиа пианото или за дурводелетс :D:headbang:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ти пък кой си и що не та знам?аз съм в пловдивската академия и мога да ти кажа,че роялите са си супер (освен ако говориш за гадните пиана на последния етаж).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Та и аз имам едно старо, но много скъпо за мен пиано - Scholze Georgswalde, чиято възраст вероятно е около възрастта на баба ми. :yes:

 

Та след прекалено ползване през годините и малкото поддръжка, сега действително се нуждае от ремонт и акордиране. Дълго време свирех на него, макар да звучеше супер ориенталски :music336: И най-после се реших, че е време да му отдам необходимото.

 

И така, без да искам да се повтарям - търся професионалист в тази област! Онези механични проблеми са ми много познати - кожичките, няколко липсващи струни, проядени от времето заглушители и чукчета... т.е. не малка работа. Готов съм да дам колкото е необходимо, само и само да го приведа в порядък, доколкото е възможно! >.<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък имам само Scholze (без Georgswalde), което майка ми си го е купила чисто ново от Пловдивския панаир някъде в края на 60-те или началото на 70-те и това пиано има уникален звук и механика. Добре че беше то - с чист и ясен звук, за да почна да си изработвам джаз хармония на него като малък :) На въпроса през колко време го акордираме - година-две, че и повече, но си държи строй.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

И да и не.Истина е че пианата стареят но също така в началото на миналия век са правени с повече търпение(резонаторната дъска е съхнела 60 години преди да се постави в пианото и мн.такива примери могат да се дадат..)Най-вайното е да усещаш инструмента-няма значение на колко години е...тук сме на едно мнение :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Здравейте. Бих искал да задам няколко въпроса, на които може би не им е тук мястото, но ми се струва излишно да се прави отделна тема за тях. Нека ако някой знае и има желание да помогне на неопитния човек - моя милост, да отговори. Първо, какво е значението на "дишането на дървото" - какво става с едно всестранно лакирано дърво, да речем? Второ, как точно влияе лакът върху звученето - прави плътността на повърхността по - голяма, или прави повърхността по - твърда, или какво въобще става от теоретична гледна точка? Трето, защо резонаторните дъски и до ден днешен се правят от дърво (известни са и синтетични материали със същата разпределена маса, анизотропия и твърдост) - само традиция или има теоретична причина, за която не подозирам? Четвърто, има ли значение подчертаната анизотропия на дървото, и ако да, какво; т. е. какво е различното в звученето на дъска от еднакво ориентирани дъсчици, от шперплат, от пластмаса? Пето, има ли някъде решена гранична задача за резонаторна дъска на пиано? Шесто, защо и до ден днешен за демпфер се използва филц, а не, да речем, силикон? Седмо, защо механиката на клавиатурата продължава да се прави дървена (рядко пластмасова), а не от кухи и леки метални части? И накрая, какво означава изразът "От това пиано нищо не става" - че ремонтът му би излязъл по-скъп от ново пиано ли? Или че трябва да се промени до загуба на първоначалната му същност? Извинявам се предварително в случай, че въпросите ми обиждат някого :metalist:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.