Topsun Отговорено Април 30, 2005 Отговорено Април 30, 2005 аз мойте трябва да ги акордирам пак май....ако си абсолютист те дразни всеки фалшив тон.лошото е като привикнеш Цитирай
Kassiopea Отговорено Май 20, 2005 Отговорено Май 20, 2005 (Редактирано) Последното акордиране на пианото ми беше преди един месец. Знам, че по принцип е хубаво да се акордира поне два пъти годишно, ако, но предполагам, че ако се използва професионално се налага и по-често. Аз съм много доволна, че си намерих добър акордьор и сега пианото ми е в добри ръце. Предишния акордьор, който се грижеше за пианото беше бог, но за съжаление почина човека (лека му пръст). Редактирано Май 20, 2005 от Kassiopea Цитирай
sinbat_tornadoto Отговорено Май 25, 2005 Отговорено Май 25, 2005 Последното акордиране на пианото ми беше преди един месец. Знам, че по принцип е хубаво да се акордира поне два пъти годишно, ако, но предполагам, че ако се използва професионално се налага и по-често. Аз съм много доволна, че си намерих добър акордьор и сега пианото ми е в добри ръце. Предишния акордьор, който се грижеше за пианото беше бог, но за съжаление почина човека (лека му пръст). хе хе а например вув пловдивската музикална академиа пианата ги акордират когато по4нат да падат разни работи от тиах......да.е имат навика да питат домакинките" за акордиор ли тие лелиа пианото или за дурводелетс Цитирай
Topsun Отговорено Май 26, 2005 Отговорено Май 26, 2005 ти пък кой си и що не та знам?аз съм в пловдивската академия и мога да ти кажа,че роялите са си супер (освен ако говориш за гадните пиана на последния етаж). Цитирай
inaccessibility Отговорено Март 26, 2009 Отговорено Март 26, 2009 Та и аз имам едно старо, но много скъпо за мен пиано - Scholze Georgswalde, чиято възраст вероятно е около възрастта на баба ми. Та след прекалено ползване през годините и малкото поддръжка, сега действително се нуждае от ремонт и акордиране. Дълго време свирех на него, макар да звучеше супер ориенталски И най-после се реших, че е време да му отдам необходимото. И така, без да искам да се повтарям - търся професионалист в тази област! Онези механични проблеми са ми много познати - кожичките, няколко липсващи струни, проядени от времето заглушители и чукчета... т.е. не малка работа. Готов съм да дам колкото е необходимо, само и само да го приведа в порядък, доколкото е възможно! >.< Цитирай
CyberGene Отговорено Март 26, 2009 Отговорено Март 26, 2009 Аз пък имам само Scholze (без Georgswalde), което майка ми си го е купила чисто ново от Пловдивския панаир някъде в края на 60-те или началото на 70-те и това пиано има уникален звук и механика. Добре че беше то - с чист и ясен звук, за да почна да си изработвам джаз хармония на него като малък На въпроса през колко време го акордираме - година-две, че и повече, но си държи строй. Цитирай
byschmidt Отговорено Май 15, 2009 Отговорено Май 15, 2009 И да и не.Истина е че пианата стареят но също така в началото на миналия век са правени с повече търпение(резонаторната дъска е съхнела 60 години преди да се постави в пианото и мн.такива примери могат да се дадат..)Най-вайното е да усещаш инструмента-няма значение на колко години е...тук сме на едно мнение Цитирай
svetlami Отговорено Декември 8, 2009 Отговорено Декември 8, 2009 Моля, препоръчайте ми добър акордьор за пиано в Пловдив Цитирай
Sasho54 Отговорено Декември 10, 2009 Отговорено Декември 10, 2009 Здравейте. Бих искал да задам няколко въпроса, на които може би не им е тук мястото, но ми се струва излишно да се прави отделна тема за тях. Нека ако някой знае и има желание да помогне на неопитния човек - моя милост, да отговори. Първо, какво е значението на "дишането на дървото" - какво става с едно всестранно лакирано дърво, да речем? Второ, как точно влияе лакът върху звученето - прави плътността на повърхността по - голяма, или прави повърхността по - твърда, или какво въобще става от теоретична гледна точка? Трето, защо резонаторните дъски и до ден днешен се правят от дърво (известни са и синтетични материали със същата разпределена маса, анизотропия и твърдост) - само традиция или има теоретична причина, за която не подозирам? Четвърто, има ли значение подчертаната анизотропия на дървото, и ако да, какво; т. е. какво е различното в звученето на дъска от еднакво ориентирани дъсчици, от шперплат, от пластмаса? Пето, има ли някъде решена гранична задача за резонаторна дъска на пиано? Шесто, защо и до ден днешен за демпфер се използва филц, а не, да речем, силикон? Седмо, защо механиката на клавиатурата продължава да се прави дървена (рядко пластмасова), а не от кухи и леки метални части? И накрая, какво означава изразът "От това пиано нищо не става" - че ремонтът му би излязъл по-скъп от ново пиано ли? Или че трябва да се промени до загуба на първоначалната му същност? Извинявам се предварително в случай, че въпросите ми обиждат някого Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.