Jump to content
Българският форум за музиканти

"Тунинг"


Recommended Posts

Интересно ми е защо в БГ темата за модифициране на китарата не е актуална и се прилага много рядко. Интересно ми е дали сред вас има хора, които са експериментирали в/у инструмента си(модификация на електрониката, адаптерите..........) и са постигнали звука с главно и болд-нато З :beer:

Аз лично съм модифицирал 5 китари, всяка от които в момента е с уникален звук и възможности и бих посъветвал хората, които не са мислили върху този аспект от "китарджийството", да обърнат внимание, защото перфектния звук никога не е този на заводската китара. Ако видя интерес, ще напиша и моите идеи, дори съм почнал да пиша едно книжле, направо ще го paste-на тук :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 32
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Зависи какво имаш предвид под модифициране :beer:.

Сменял съм това онова на мойта китара.. слагал съм и активна електроника, после е махнах (не, че беше лоша..)... адаптери...

Обмислям по-натам да и пооправя тялото да е гоод луукинг :beer:

Иначе на стария пълдин бас му пооправях електрониката, че беше много зле и шумеше много.

На китарата ми също така Pakcman ми потъмни грифа и стана много тарикатска :lol:

Може да постна снимка на китарата ;)

Покажи ти какво си правил :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като начало съм се насочил изцяло към DiMarzio :rolleyes: Така че е излишно да обяснявам първата модификация хехе

 

Иначе съм направил 3 ключета с много приятна функция- едното сменя паралелно/последователно свързване на bridge адаптера(той си е humbucker, но аз съм ги разделил всичките на единични)- първото дава много по-красив звук на чисто, а последователното дава по-силен сигнал за бичкията. Второто ключе сменя фазата на сигнала(все едно обръщаш + и -), като в комбинация с още един адаптер се получава т.нар. фазова модулация, което музикално малко напомня на wah и phase shifter и дава адски добри обертонове. Третия ключ включва едната намотка на neck адаптера и я комбинира с друг. Тва е накратко. Мога да сложа една снимка, ако някой не е виждал кълбо от кабели. Иначе като цяло съм фен на паралелното свързване, защото дава по-чист и "сложен" звук, но понеже ползвам мн distortion, ми се наложи да екранирам всичко по китарата с алуминий, щото сигнала така е по-слаб и всичко електрическо се чува на кубето. Интересното е че такива експерименти не са универсални- пробвах абсолютно същото нещо на друга китара и звучи меко казано отвратително :curse: Но винаги може да се измисли някой интересен mod, дето да ти вземе акъла. Освен ако не е някой squier. Там вече нещата са по-...сложни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

По моята китара просто няма нужда от модификации, Ямаха отдавна са се погрижили за това :curse:

 

Тя си има 2 хъмбъкера, 5 степенен селектор за тях и "директен" ключ.

 

Пикъп селектора работи така:

 

Позиция / Ефективни намотки

 

1 / Преден1 + Преден2 (Стандартен Хъмбъкер)

2 / Преден1 + Преден2 (Паралелно свързан Хъмбъкер)

3 / Преден1 + Преден2 + Заден1 + Заден2

4 / Преден1 + Заден1

5 / Заден1 + Заден2 (Стандартен Хъмбъкер)

 

"Директният" ключ прескача цялата електроника - волюм контроли, тон контроли и т.н и включва директно задният хъмбъкер към изхода.

 

По едно време си взех ДиМарцио Еволюшън за бридж-а, но разликата беше минимална в сравнение с оригиналните адаптери и го разкарах. Да не говорим, че звучеше ужасно без дисторшън. Мисля че повече не искам да си слагам адаптери с толкова висок аутпут. Замислил съм се за ДиМарцио Паф Про, но и текущите ми адаптери са страхотни.

 

Друга тема е "великият" бас Стаг :curse: След като му смених пресижън адаптера с ДиМарцио П-Сплит и звукна по тотално различен начин.

 

Всичко зависи от китарата като качество, а и от вкуса :rolleyes:

 

Иначе на времето се правеше задължителен тунинг на бозите наречени Пълдин. Оригиналната им "електроника" (в изключително много кавички) ебаваше звука на и без това изстрадалите им и немощни адаптери. Там единствената разумна техника беше - разкарване на тон контрола, слагане на превключвател бридж/нек и оставяне на един единствен волюм контрол. Пълно екраниране на тази част от китарата (аз ползвах двустранно фолирани с мед текстолитови платки). Също така задължителна смяна на позициите, защото оригиналните са ги слагали в полусънено състояние. Разбира се не по-малко важно беше човек да осъзнае, че със струни от 5 лв (но нейм бългериан) работата не става и трябва да се изръси 15-тина кинта за нещо смислено - дадарио, ърни бол и т.н.

 

My two cents... :happy:

Редактирано от niki123bg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
Интересно ми е защо в БГ темата за модифициране на китарата не е актуална и се прилага много рядко. Интересно ми е дали сред вас има хора, които са експериментирали в/у инструмента си(модификация на електрониката, адаптерите..........) и са постигнали звука с главно и болд-нато З :curse:

Аз лично съм модифицирал 5 китари, всяка от които в момента е с уникален звук и възможности и бих посъветвал хората, които не са мислили върху този аспект от "китарджийството", да обърнат внимание, защото перфектния звук никога не е този на заводската китара. Ако видя интерес, ще напиша и моите идеи, дори съм почнал да пиша едно книжле, направо ще го paste-на тук :D

Какво да ти кажа ... Аз имам 15 маркови китари (колекционирам вече, така да се каже и претендирам за най-голямата и качествена колекция от лични китари в БГ :rolleyes:, акой някой знае по-голяма - да ми каже - ще се радвам да науча за конкуренцията :D), който няма една дето да не съм я бутнал за нещо. В най-различни интересни аспекти.

И адаптери съм сменял, и електроники съм преправял, и механики съм сменял и продължавам да сменям, пиезота съм подменял.

Абе няма нещо, което да е свързано с ел или акустична китара дето да не съм пипнал сякаш... Разбира се изключвам фини майсторски манипулации, като подмяна на прагове и т.н. До там не съм стигал още :D

Гледам че си "нацепил" хъм-бъкърите си. Искам само да ти кажа, че както и да цепиш хъмбъкъра, с каквито и фази да го обръщаш и ала бала ... - НИКОГА няма да звучи като истински сингъл коил! Иначе добре си заложил на ДиМарцио. Аз почти само тях ползвам :D

:D:curse::happy:

Редактирано от visiondann
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво да ти кажа ... Аз имам 15 маркови китари (колекционирам вече, така да се каже и претендирам за най-голямата и качествена колекция от лични китари в БГ :D, акой някой знае по-голяма - да ми каже - ще се радвам да науча за конкуренцията :D)

:)

 

Аз се сещам само за един човек, който може да ти е конкуренция в БГ - Цветан Недялков - има доста китари, повечето от които са уникални, или са негов signiture...Ама там въпроса с парите и т.н. стои доста по-различно :D

 

Я сподели подробности около колекцията?

 

:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

visiondann, имам няколко забележки към теб ;) Темата няма за цел да се бием в гърдите кой какво има. Не, че искам да те засегна, но става въпрос за самите модификации, а не просто подмяна на електроника. Ясно е, че ако имаш една 10W радиоточка с която свириш, ще има ефект ако си вземеш 100W кубе, но съвсем друг ще е ефекта, ако това кубе е лампово, нали? И най-важното- свързаното с темата- най-добър ефект ще има, ако сам си направиш от транзисторното кубе лампово.

Другото е за разделените humbucker-и. От една страна си прав, от друга не- някои модели двойни адаптери са всъщност два идентични единични, които иначе се предлагат и поотделно. От друга страна, ако някой е разглобявал двоен адаптер е наясно, че повечето използват един магнит, т.е. магнитното поле е леко изместено встрани от остта на намотките и се компенсира от двата адаптера, които са симетрични(или пък не- димарцио имат няколко модела, които не са симетрични). А сега ще ти обясня защо точно правя "цепенето" и то НЕ е за да постигна singlecoil звук(имам си отделен адаптер за това). Реално повечето humbuckeri са свързани последователно- сигнала от едната намотка се събира със сигнала от другата и получаваш по-силен сигнал за повече distortion. Аз обаче съм фен на много по-сложния сигнал, който се получава от паралелно свързани адаптери- получава се по-стегнат звук, много по-сложни флажолети и много по-изразителен звук. Както казах по-горе, съм си оставил задна вратичка, като съм си направил един ключ, който сменя режима ;) Така, че имам и двата варианта.

 

niki123bg, evolution няма разлика с адаптерите на yamaha?!?! Я кажи подробности? Аз смених на една ямаха адаптерите с DiMarzio Evolution и китарата се прероди... не знам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, ще ми е изключително интересно, ако някои досега е правил собственоръчно адаптер- ако има и такива, нека споделят подробности- какви части са използвали, какви магнити, какъв звук са получили, дали е бил шумен и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

niki123bg, evolution няма разлика с адаптерите на yamaha?!?! Я кажи подробности? Аз смених на една ямаха адаптерите с DiMarzio Evolution и китарата се прероди... не знам

Вероятно зависи за какъв модел на Ямаха говорим. Моята е RGX420S.

 

Беше интересно да си поиграя с ДиМарцио-то. Купих го сериозно въодушевен, прибрах се и веднага смених бридж-а с него. Преди тази операция си записах китарата в нуендо и след това отново записах на друга пътечка с еволюшъна. Доста време си играх да слушам ту едното, ту другото, разликата беше минимална и то най-вече в това че еволюшъна има малко по-изразени средни. Пробвал съм го с кво ли не - с процесор (вамп), с камионче (метал зоне 2), с аналогова амп симулация (АМТ фатал тюб), с изцяло лампов преамп (Лий джаксън), просто разликата с оригиналните ми адаптери е минимална и не ме изкефи еволюшъна.

 

Виж друг беше ефекта, когато сменихме с въпросният еволюшън бридж адаптера на един Ibanez - китарата стана тотално различна, просто оригиналните адаптери на евтините Ibanez-и са пълен ташак в сравнение с Димарцио-то, вероятно по подобен начин стоят нещата с евтините Ямахи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
... но става въпрос за самите модификации, а не просто подмяна на електроника. Ясно е, че ако имаш една 10W радиоточка с която свириш, ще има ефект ако си вземеш 100W кубе, но съвсем друг ще е ефекта, ако това кубе е лампово...

 

Като казах подмяна на електроника изобщо нямах предвид със същата като оригиналната. Малко по-внимателно чети редовете ми ... Но ти не си направи труда да до-попиташ, така, че аз няма да си направя труда да ти дообясня ... ;)

 

Обясняваш ми нещо за радиоточки и лампови кубета, дето не го разбрах изобщо... ;) Да ма извиняваш ... ;) Сори ... ;)

 

А това за "цепенето" на хъмбъкърите си го пише много добре в Хът Кънтри книга/школата на Албърт Ли, така че изобщо няма да споря по-въпроса :D Прочети го сам ... :D :read: :read: :read:

 

"... получават се много по-сложни флажолети" - тази терминология не ми е известна и не я бях чувал :D благодаря че ме светна :D

 

... Най-важното е че си фен! :D Това е от значение :D

 

Хайде със здраве ;):D :hello:

Редактирано от visiondann
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нема 5-6.

 

 

Иначе Ники я кажи колко пара адаптера за баса бе?

За съжаление гадовете му искат 180 кинта. Като гледам басистите споменават всякакви други марки (Бертолини, ЕМГ, МЕК и тн.), но не и ДиМарцио, предполагам не са особено добри ДиМарцио-тата за бас.

 

Готиното е, че шума изчезна и сигнала стана доста по-силен, но май не си струваше да хвърлям тея пари за него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз съм много доволен от адаптерчето. Tова е хъмбъкер, предполагам заради това е толкова безшумен.

 

Малко е старичък като модел - 1979-та година, но мисля че това не е проблем, по-скоро доказва че дизайнът му е бил успешен.

 

Доколкото може да се вярва на Димарцио eто какво пишат за него:

 

Widen the sound of your gear with a Split P™ pickup. Each half of this unique double-blade P-style pickup is a complete humbucker.

 

Split P pickups are EQ'd to expand the range of your bass by extending both low- and high-end response: a great way to get a broader contemporary sound from mid-rangy one-pickup-in-the-middle basses.

 

The double-blade design adds snap for crisp attack and emphasizes cool overtones for big, smooth tone. Blade pole pieces also make the Split P™ very sensitive to finger- and pick-attack.

 

Notes seem to ring longer, especially in the upper registers, as the pickup "hears" the decaying note practically down to a whisper.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.