7thString Публикувано Юли 29, 2005 Публикувано Юли 29, 2005 Интересно ми е защо в БГ темата за модифициране на китарата не е актуална и се прилага много рядко. Интересно ми е дали сред вас има хора, които са експериментирали в/у инструмента си(модификация на електрониката, адаптерите..........) и са постигнали звука с главно и болд-нато З Аз лично съм модифицирал 5 китари, всяка от които в момента е с уникален звук и възможности и бих посъветвал хората, които не са мислили върху този аспект от "китарджийството", да обърнат внимание, защото перфектния звук никога не е този на заводската китара. Ако видя интерес, ще напиша и моите идеи, дори съм почнал да пиша едно книжле, направо ще го paste-на тук Цитирай
Nikifena Отговорено Юли 29, 2005 Отговорено Юли 29, 2005 Зависи какво имаш предвид под модифициране . Сменял съм това онова на мойта китара.. слагал съм и активна електроника, после е махнах (не, че беше лоша..)... адаптери... Обмислям по-натам да и пооправя тялото да е гоод луукинг Иначе на стария пълдин бас му пооправях електрониката, че беше много зле и шумеше много. На китарата ми също така Pakcman ми потъмни грифа и стана много тарикатска Може да постна снимка на китарата Покажи ти какво си правил Цитирай
7thString Отговорено Юли 30, 2005 Автор Отговорено Юли 30, 2005 Като начало съм се насочил изцяло към DiMarzio Така че е излишно да обяснявам първата модификация хехе Иначе съм направил 3 ключета с много приятна функция- едното сменя паралелно/последователно свързване на bridge адаптера(той си е humbucker, но аз съм ги разделил всичките на единични)- първото дава много по-красив звук на чисто, а последователното дава по-силен сигнал за бичкията. Второто ключе сменя фазата на сигнала(все едно обръщаш + и -), като в комбинация с още един адаптер се получава т.нар. фазова модулация, което музикално малко напомня на wah и phase shifter и дава адски добри обертонове. Третия ключ включва едната намотка на neck адаптера и я комбинира с друг. Тва е накратко. Мога да сложа една снимка, ако някой не е виждал кълбо от кабели. Иначе като цяло съм фен на паралелното свързване, защото дава по-чист и "сложен" звук, но понеже ползвам мн distortion, ми се наложи да екранирам всичко по китарата с алуминий, щото сигнала така е по-слаб и всичко електрическо се чува на кубето. Интересното е че такива експерименти не са универсални- пробвах абсолютно същото нещо на друга китара и звучи меко казано отвратително Но винаги може да се измисли някой интересен mod, дето да ти вземе акъла. Освен ако не е някой squier. Там вече нещата са по-...сложни Цитирай
niki123bg Отговорено Юли 30, 2005 Отговорено Юли 30, 2005 (Редактирано) По моята китара просто няма нужда от модификации, Ямаха отдавна са се погрижили за това Тя си има 2 хъмбъкера, 5 степенен селектор за тях и "директен" ключ. Пикъп селектора работи така: Позиция / Ефективни намотки 1 / Преден1 + Преден2 (Стандартен Хъмбъкер) 2 / Преден1 + Преден2 (Паралелно свързан Хъмбъкер) 3 / Преден1 + Преден2 + Заден1 + Заден2 4 / Преден1 + Заден1 5 / Заден1 + Заден2 (Стандартен Хъмбъкер) "Директният" ключ прескача цялата електроника - волюм контроли, тон контроли и т.н и включва директно задният хъмбъкер към изхода. По едно време си взех ДиМарцио Еволюшън за бридж-а, но разликата беше минимална в сравнение с оригиналните адаптери и го разкарах. Да не говорим, че звучеше ужасно без дисторшън. Мисля че повече не искам да си слагам адаптери с толкова висок аутпут. Замислил съм се за ДиМарцио Паф Про, но и текущите ми адаптери са страхотни. Друга тема е "великият" бас Стаг След като му смених пресижън адаптера с ДиМарцио П-Сплит и звукна по тотално различен начин. Всичко зависи от китарата като качество, а и от вкуса Иначе на времето се правеше задължителен тунинг на бозите наречени Пълдин. Оригиналната им "електроника" (в изключително много кавички) ебаваше звука на и без това изстрадалите им и немощни адаптери. Там единствената разумна техника беше - разкарване на тон контрола, слагане на превключвател бридж/нек и оставяне на един единствен волюм контрол. Пълно екраниране на тази част от китарата (аз ползвах двустранно фолирани с мед текстолитови платки). Също така задължителна смяна на позициите, защото оригиналните са ги слагали в полусънено състояние. Разбира се не по-малко важно беше човек да осъзнае, че със струни от 5 лв (но нейм бългериан) работата не става и трябва да се изръси 15-тина кинта за нещо смислено - дадарио, ърни бол и т.н. My two cents... Редактирано Юли 30, 2005 от niki123bg Цитирай
Jordan_J Отговорено Юли 30, 2005 Отговорено Юли 30, 2005 (Редактирано) Интересно ми е защо в БГ темата за модифициране на китарата не е актуална и се прилага много рядко. Интересно ми е дали сред вас има хора, които са експериментирали в/у инструмента си(модификация на електрониката, адаптерите..........) и са постигнали звука с главно и болд-нато З Аз лично съм модифицирал 5 китари, всяка от които в момента е с уникален звук и възможности и бих посъветвал хората, които не са мислили върху този аспект от "китарджийството", да обърнат внимание, защото перфектния звук никога не е този на заводската китара. Ако видя интерес, ще напиша и моите идеи, дори съм почнал да пиша едно книжле, направо ще го paste-на тук Какво да ти кажа ... Аз имам 15 маркови китари (колекционирам вече, така да се каже и претендирам за най-голямата и качествена колекция от лични китари в БГ , акой някой знае по-голяма - да ми каже - ще се радвам да науча за конкуренцията ), който няма една дето да не съм я бутнал за нещо. В най-различни интересни аспекти. И адаптери съм сменял, и електроники съм преправял, и механики съм сменял и продължавам да сменям, пиезота съм подменял. Абе няма нещо, което да е свързано с ел или акустична китара дето да не съм пипнал сякаш... Разбира се изключвам фини майсторски манипулации, като подмяна на прагове и т.н. До там не съм стигал още Гледам че си "нацепил" хъм-бъкърите си. Искам само да ти кажа, че както и да цепиш хъмбъкъра, с каквито и фази да го обръщаш и ала бала ... - НИКОГА няма да звучи като истински сингъл коил! Иначе добре си заложил на ДиМарцио. Аз почти само тях ползвам Редактирано Юли 30, 2005 от visiondann Цитирай
Burton Отговорено Юли 30, 2005 Отговорено Юли 30, 2005 Какво да ти кажа ... Аз имам 15 маркови китари (колекционирам вече, така да се каже и претендирам за най-голямата и качествена колекция от лични китари в БГ , акой някой знае по-голяма - да ми каже - ще се радвам да науча за конкуренцията ) Аз се сещам само за един човек, който може да ти е конкуренция в БГ - Цветан Недялков - има доста китари, повечето от които са уникални, или са негов signiture...Ама там въпроса с парите и т.н. стои доста по-различно Я сподели подробности около колекцията? Цитирай
7thString Отговорено Юли 30, 2005 Автор Отговорено Юли 30, 2005 visiondann, имам няколко забележки към теб Темата няма за цел да се бием в гърдите кой какво има. Не, че искам да те засегна, но става въпрос за самите модификации, а не просто подмяна на електроника. Ясно е, че ако имаш една 10W радиоточка с която свириш, ще има ефект ако си вземеш 100W кубе, но съвсем друг ще е ефекта, ако това кубе е лампово, нали? И най-важното- свързаното с темата- най-добър ефект ще има, ако сам си направиш от транзисторното кубе лампово. Другото е за разделените humbucker-и. От една страна си прав, от друга не- някои модели двойни адаптери са всъщност два идентични единични, които иначе се предлагат и поотделно. От друга страна, ако някой е разглобявал двоен адаптер е наясно, че повечето използват един магнит, т.е. магнитното поле е леко изместено встрани от остта на намотките и се компенсира от двата адаптера, които са симетрични(или пък не- димарцио имат няколко модела, които не са симетрични). А сега ще ти обясня защо точно правя "цепенето" и то НЕ е за да постигна singlecoil звук(имам си отделен адаптер за това). Реално повечето humbuckeri са свързани последователно- сигнала от едната намотка се събира със сигнала от другата и получаваш по-силен сигнал за повече distortion. Аз обаче съм фен на много по-сложния сигнал, който се получава от паралелно свързани адаптери- получава се по-стегнат звук, много по-сложни флажолети и много по-изразителен звук. Както казах по-горе, съм си оставил задна вратичка, като съм си направил един ключ, който сменя режима Така, че имам и двата варианта. niki123bg, evolution няма разлика с адаптерите на yamaha?!?! Я кажи подробности? Аз смених на една ямаха адаптерите с DiMarzio Evolution и китарата се прероди... не знам Цитирай
7thString Отговорено Юли 30, 2005 Автор Отговорено Юли 30, 2005 Между другото, ще ми е изключително интересно, ако някои досега е правил собственоръчно адаптер- ако има и такива, нека споделят подробности- какви части са използвали, какви магнити, какъв звук са получили, дали е бил шумен и т.н. Цитирай
niki123bg Отговорено Юли 30, 2005 Отговорено Юли 30, 2005 niki123bg, evolution няма разлика с адаптерите на yamaha?!?! Я кажи подробности? Аз смених на една ямаха адаптерите с DiMarzio Evolution и китарата се прероди... не знам Вероятно зависи за какъв модел на Ямаха говорим. Моята е RGX420S. Беше интересно да си поиграя с ДиМарцио-то. Купих го сериозно въодушевен, прибрах се и веднага смених бридж-а с него. Преди тази операция си записах китарата в нуендо и след това отново записах на друга пътечка с еволюшъна. Доста време си играх да слушам ту едното, ту другото, разликата беше минимална и то най-вече в това че еволюшъна има малко по-изразени средни. Пробвал съм го с кво ли не - с процесор (вамп), с камионче (метал зоне 2), с аналогова амп симулация (АМТ фатал тюб), с изцяло лампов преамп (Лий джаксън), просто разликата с оригиналните ми адаптери е минимална и не ме изкефи еволюшъна. Виж друг беше ефекта, когато сменихме с въпросният еволюшън бридж адаптера на един Ibanez - китарата стана тотално различна, просто оригиналните адаптери на евтините Ibanez-и са пълен ташак в сравнение с Димарцио-то, вероятно по подобен начин стоят нещата с евтините Ямахи. Цитирай
Jordan_J Отговорено Юли 30, 2005 Отговорено Юли 30, 2005 (Редактирано) ... но става въпрос за самите модификации, а не просто подмяна на електроника. Ясно е, че ако имаш една 10W радиоточка с която свириш, ще има ефект ако си вземеш 100W кубе, но съвсем друг ще е ефекта, ако това кубе е лампово... Като казах подмяна на електроника изобщо нямах предвид със същата като оригиналната. Малко по-внимателно чети редовете ми ... Но ти не си направи труда да до-попиташ, така, че аз няма да си направя труда да ти дообясня ... Обясняваш ми нещо за радиоточки и лампови кубета, дето не го разбрах изобщо... Да ма извиняваш ... Сори ... А това за "цепенето" на хъмбъкърите си го пише много добре в Хът Кънтри книга/школата на Албърт Ли, така че изобщо няма да споря по-въпроса Прочети го сам ... :read: :read: :read: "... получават се много по-сложни флажолети" - тази терминология не ми е известна и не я бях чувал благодаря че ме светна ... Най-важното е че си фен! Това е от значение Хайде със здраве :hello: Редактирано Юли 30, 2005 от visiondann Цитирай
Black Bird Отговорено Юли 30, 2005 Отговорено Юли 30, 2005 нема 5-6. Иначе Ники я кажи колко пара адаптера за баса бе? Цитирай
niki123bg Отговорено Юли 30, 2005 Отговорено Юли 30, 2005 нема 5-6. Иначе Ники я кажи колко пара адаптера за баса бе? За съжаление гадовете му искат 180 кинта. Като гледам басистите споменават всякакви други марки (Бертолини, ЕМГ, МЕК и тн.), но не и ДиМарцио, предполагам не са особено добри ДиМарцио-тата за бас. Готиното е, че шума изчезна и сигнала стана доста по-силен, но май не си струваше да хвърлям тея пари за него. Цитирай
разбойник Отговорено Август 2, 2005 Отговорено Август 2, 2005 Много са си добри за бас Димарцио, дори и да не са най-популярните Цитирай
niki123bg Отговорено Август 3, 2005 Отговорено Август 3, 2005 Ами аз съм много доволен от адаптерчето. Tова е хъмбъкер, предполагам заради това е толкова безшумен. Малко е старичък като модел - 1979-та година, но мисля че това не е проблем, по-скоро доказва че дизайнът му е бил успешен. Доколкото може да се вярва на Димарцио eто какво пишат за него: Widen the sound of your gear with a Split P™ pickup. Each half of this unique double-blade P-style pickup is a complete humbucker. Split P pickups are EQ'd to expand the range of your bass by extending both low- and high-end response: a great way to get a broader contemporary sound from mid-rangy one-pickup-in-the-middle basses. The double-blade design adds snap for crisp attack and emphasizes cool overtones for big, smooth tone. Blade pole pieces also make the Split P™ very sensitive to finger- and pick-attack. Notes seem to ring longer, especially in the upper registers, as the pickup "hears" the decaying note practically down to a whisper. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.