Jump to content
Българският форум за музиканти

Врътки, врътки, еквизлайзери.


Slide

Recommended Posts

Ок, здравейте!

 

Реших се да задам един глупав въпрос...

 

От известно вереме на сам свиря неща на Малмсийн. По-скоро се опитвам де. В последно време оставих китарата покрай сичкото тва учене... Вмест по два часа на ден, свиря по два, максимум 3 часа на седмица... Както и да е. Най-често дори не включвам китарата никъде, обаче последните дни започнах да вдигам малко шум ииии....

Абе, много се дразня, не мога да докарам тон като на Малмстийн. Ама въобще. Въртя го, суча го - не става. Е, вярно, нямам нищо от неговия гиър.

Оставяме на страна какъв амп използва, каква китара, какви педали и пр. Въпроса ми е директно за еквилайзерите и врътките за тоновете. Някой да се е опитвал да докара сходен звук? Някакви резултати...?

 

Вярно, тъпо да задавам такъв въпрос, обаче вече доста време се мъча и все нещо не ми звучи като хората... Щом днес се реших и да пусна тема вече....

 

Мерси предварително! :)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е в пръста! Предполагам свириш със Стратокастер или подобна китара. Малмстин както и Блекмор използват почти и само нек и бридж адаптера. Мисля, че нещата не свеждат до еквилайзер а до специфичен вид свирене, дълбоко вибрато и тнт. Да не забравяме,че китарата му е със "издълбани" позиции. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оставяме на страна какъв амп използва, каква китара, какви педали и пр.

Като оставим това и самите пръсти на Малмстийн на страна, то не остава нищо от неговия тон. :D

 

Кажи си гиъра за да успеем евентуално да дадем някакъв съвет.

Без неговия гиър и пръсти - изключено да звучиш като него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако питаш дали може да се доближиш до тона на Малмстиин само с помощта на еквалайзер, отговора е НЕ. По-добре го използвай за да докараш звук, който на теб да ти допада повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
Оставяме на страна какъв амп използва, каква китара, какви педали и пр.

Като оставим това и самите пръсти на Малмстийн на страна, то не остава нищо от неговия тон. :D

 

Кажи си гиъра за да успеем евентуално да дадем някакъв съвет.

Без неговия гиър и пръсти - изключено да звучиш като него.

 

Ми, китара - Squier (ама разбира се), Marshall MG15DFX, Boss SD-1, един компресор на DOD(FX84)

 

Обаче Маршала не ме кефи нещо. Може би защото е първия амп, който ползвам в домашни условия и имам възможността да експериментирам с него. Може и от акустиката на стаята да е, знам ли. Поне не е мой, собственика да му бере кахъра.

То разбира се не става да опъна гейна, щото много почва да се маже звука, а и Squier - single coil...

Иначе, до сега много хора са ми казвали, че китарата ми има твърде мазен тон и не става за резачки... Което е добре, от една страна за бързите пасажи... :happy:

 

ЕДИТ: Говорим за нек позицията.

Редактирано от Slide
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-неприятното е, че, въз основа на моите наблюдения - на Малмстийн звученето се дължи 80% на лампите в апаратурата му :) Лампите си имат специфичен звук и с добър лампов усилвател и малко повече врътки се получава мазния малмстийнски звук. За жалост - ламповата техника е скъпа, тежка и претенциозна.

 

Тва ламповата техника малко като интернета - тия дето го имат, смятат тези, дето го нямат, за по-нисши същества :whistle:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак да кажа какво знам от някъде си (не се сещам точно от къде), но в болшинството си произведения, особено по метълските, ингви използва следните настройки на еквалайзера - (от 1 до 10) бас - 6, среди - 2?, високи - 7.5. Мнението ми е доста непретенциозно, цитирам по памет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е дискутирана и преди във форума, потърси си я. Иначе дали Малмстийн ще е с двайсет рак процесора, лампови маршалски глави и 12х4х12 спийкъри или ръгнат в 30 ватов велвстейт - винаги си звучи като Малмстийн. Тонът на китарата му е единственото нещо, което ме кефи в този човек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Malmsteen uses vintage 1972 Marshall amplifiers for his live performances, sometimes performing with a "wall" of up to 27 vintage Marshall 4x12 Cabinets with Celestion G12T-75 (75 watt) speakers. All of the 24 heads on the cabinets are Vintage 1972 Mark II Marshall 50 Watt heads. Floor effect pedals consist of a BOSS CS-3 Compression Sustainer, Roland DC-10 analog echo pedal, vintage Dunlop Cry-Baby Wah Pedal, Moog Taurus Bass Pedals, BOSS OC-2 Octave, DOD 250 Overdrive Pre-Amp pedal, BOSS NS-2 Noise Suppressor and a Custom Audio Electronics switching system for his effects rack.

 

Malmsteen's guitars onstage are 1968-1972 Fender Stratocasters. For his acoustic sets, Malmsteen uses a nylon strung electro-acoustic black or white Ovation Viper. Prior to the Ovations, Malmsteen used Aria, Alvarez & Gibson classical acoustics on stage. Malmsteen regularly performs onstage with a custom light top, heavy bottom string gauge ranging from 0.08 through 0.48 gauge, which are considered by most guitarists to be very thin, especially with the downtuning used. Malmsteen's picks are Jim Dunlop 1.5 white."

 

Мда, препоръчвам ти просто да си направиш звука, който на теб си ти харесва :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

За мен ключоватa дума в звука на Малмстийн е "vintage". Между другото, въпреки че нямат много общо помежду си, той и Том Морело са двамата китаристи, които най-много са ме изумявали с това, че изкарват уникален и изключително мощен звук с класически Маршали и (относително) малко гейн - нещо, за което човек просто не се замисля, докато само ги слуша, но разбира, когато започне да свири.

Както е писано и по-горе, ключова роля тук играят лампите, а това трудно може да се "докара". Все пак ето един-два извода, до които аз съм достигнал в опитите си: повече ниски средни (което при Маршалите по-скоро съответства на Bass, щото техните ниски не са баш ниски), умерени високи средни и високи, повече Presence, свирене по-скоро на нек адаптер.

Редактирано от sevenstring
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоноизвличането му е майката,нямаш ли тоноизвличане няма да стане работата колкото и да си играеш със звука.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен ключоватa дума в звука на Малмстийн е "vintage". Между другото, въпреки че нямат много общо помежду си, той и Том Морело са двамата китаристи, които най-много са ме изумявали с това, че изкарват уникален и изключително мощен звук с класически Маршали

 

'бах мааму как ше е малко гейна на малмстиин ве :)

аз съм докарвал такъв тон с ламбов хай-гейн амп (и драйва лаНБов), друг въпрос е че не свиря Малмстиин и не ме влече изобщо тази музика, обаче стигам до извода че и от адаптерите зависи тоя гладък тон който има - със стандартни алнико фендер адаптери при много гейн звучи едно звънливо и тенекиено, при ТОН от китарата на минимум стават горе-долу нещата, но при него тези потенциометри май бяха разкачени?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.