The_Final_Cut Публикувано Юни 13, 2008 Share Публикувано Юни 13, 2008 Видях че има такава тема, но не успях да разбера много, освен как да качвам тоналността с един тон нагоре. Молбата ми е някой може ли да напише всички известни и използвани начини на смяна на тоналността, като започне примерно от С или Аm и покаже как да се премине във всяка друга тоналност ? И въобще възможно ли е да се постигне плавен преход от дадена мажорна тоналност, във всяка една друга от 11-те възможни? Знам че въпросът ми е малко тъпичък, ама какво да се прави, самоук съм... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Steppenwolf Отговорено Юни 13, 2008 Share Отговорено Юни 13, 2008 Възможно е плавно преминаване, но с увеличаване на разликата в арматурните знаци, двете тоналности стават по-далечни. Мъглата се издухва с хармония - чети това. Самоук не е синоним на неук. Важното е да попиеш принципите, според които да решиш какъв път ще си проправиш, и да гледаш, а не да зубриш заготовки за всяка една тоналност. Ще ти дам някои насоки. Модулация има тогава, когато новата тоналност е затвърдена. Това обикновено става с каденца. Модулацията се дели на няколко вида: * директна (или още фразова) - обикновено след края на някоя фраза на тониката следват директно акордите в новата тоналност. Красотата й е във внезапната промяна на посоката. * пивотна (или още с общ акорд) - това е такъв акорд, който е общ за двете тоналности и по този начин е стъпало между тях, осигуряващо по-плавно преминаване от едната в другата. Примерно: C - Am - Dm - G - Em - A - D; * хроматична - включва някакъв хроматичен акорд, напр. странична доминанта или друг алтерован (виж хроматика в някой учебник по хармония); * посредствена - просто се преминава през друга тоналност, която да послужи за мост между двете, тъй като са по-отдалечени помежду си. Свързващата тоналност не е нужно да се затвърждава с каденца; * енхармонична - използваш свойството на енхармонията, за да видиш под друг ъгъл, да интерпретираш с нова функция даден акорд в новата тоналност. Използва се с умалени тризвучия и четиризвучия, уголемени тризвучия, доминантови септакорди (виж енхармония); * секвенциална - тук се пренася някаква хармонична фигура по степените и завършва с каденца в новата тоналност (виж секвенции - могат да са диатонични и хроматични); * с общ тон - използва задържане или повторение на един общ тон за двете тоналности, което му придава по-голямо тегло и по този начин по-голяма тенденция да бъде нова тоника. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lizardman Отговорено Юни 13, 2008 Share Отговорено Юни 13, 2008 12 възможни има само в натуралния мажор...към него прибави още 6 лада по 12. Защо не послушаш малко музика и не я разгледаш обстойно? Винаги е най-добре да видиш на практика какво става. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
The_Final_Cut Отговорено Юни 13, 2008 Автор Share Отговорено Юни 13, 2008 Stone, мерси много! Повечето ги разбрах Иначе това за музиката - наистина е така, ама когато търся такава музика, където да има модулации, или те са супер елементарни, или са някакви супер завъртяни и през песента се сменят 158196517895 тоналности и вече не знам какво става Но общата идея я схванах, сега малко ще поекспериментирам, мерси! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
A-L-A-D-I-N Отговорено Юли 16, 2008 Share Отговорено Юли 16, 2008 Модулация може да се направи и със странична доминанта! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.