The_Final_Cut Публикувано Юни 13, 2008 Публикувано Юни 13, 2008 Видях че има такава тема, но не успях да разбера много, освен как да качвам тоналността с един тон нагоре. Молбата ми е някой може ли да напише всички известни и използвани начини на смяна на тоналността, като започне примерно от С или Аm и покаже как да се премине във всяка друга тоналност ? И въобще възможно ли е да се постигне плавен преход от дадена мажорна тоналност, във всяка една друга от 11-те възможни? Знам че въпросът ми е малко тъпичък, ама какво да се прави, самоук съм... Цитирай
Steppenwolf Отговорено Юни 13, 2008 Отговорено Юни 13, 2008 Възможно е плавно преминаване, но с увеличаване на разликата в арматурните знаци, двете тоналности стават по-далечни. Мъглата се издухва с хармония - чети това. Самоук не е синоним на неук. Важното е да попиеш принципите, според които да решиш какъв път ще си проправиш, и да гледаш, а не да зубриш заготовки за всяка една тоналност. Ще ти дам някои насоки. Модулация има тогава, когато новата тоналност е затвърдена. Това обикновено става с каденца. Модулацията се дели на няколко вида: * директна (или още фразова) - обикновено след края на някоя фраза на тониката следват директно акордите в новата тоналност. Красотата й е във внезапната промяна на посоката. * пивотна (или още с общ акорд) - това е такъв акорд, който е общ за двете тоналности и по този начин е стъпало между тях, осигуряващо по-плавно преминаване от едната в другата. Примерно: C - Am - Dm - G - Em - A - D; * хроматична - включва някакъв хроматичен акорд, напр. странична доминанта или друг алтерован (виж хроматика в някой учебник по хармония); * посредствена - просто се преминава през друга тоналност, която да послужи за мост между двете, тъй като са по-отдалечени помежду си. Свързващата тоналност не е нужно да се затвърждава с каденца; * енхармонична - използваш свойството на енхармонията, за да видиш под друг ъгъл, да интерпретираш с нова функция даден акорд в новата тоналност. Използва се с умалени тризвучия и четиризвучия, уголемени тризвучия, доминантови септакорди (виж енхармония); * секвенциална - тук се пренася някаква хармонична фигура по степените и завършва с каденца в новата тоналност (виж секвенции - могат да са диатонични и хроматични); * с общ тон - използва задържане или повторение на един общ тон за двете тоналности, което му придава по-голямо тегло и по този начин по-голяма тенденция да бъде нова тоника. Цитирай
lizardman Отговорено Юни 13, 2008 Отговорено Юни 13, 2008 12 възможни има само в натуралния мажор...към него прибави още 6 лада по 12. Защо не послушаш малко музика и не я разгледаш обстойно? Винаги е най-добре да видиш на практика какво става. Цитирай
The_Final_Cut Отговорено Юни 13, 2008 Автор Отговорено Юни 13, 2008 Stone, мерси много! Повечето ги разбрах Иначе това за музиката - наистина е така, ама когато търся такава музика, където да има модулации, или те са супер елементарни, или са някакви супер завъртяни и през песента се сменят 158196517895 тоналности и вече не знам какво става Но общата идея я схванах, сега малко ще поекспериментирам, мерси! Цитирай
A-L-A-D-I-N Отговорено Юли 16, 2008 Отговорено Юли 16, 2008 Модулация може да се направи и със странична доминанта! Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.