Svanio Отговорено Март 27, 2012 Отговорено Март 27, 2012 Джеймс Хетфилд,Кърк Хамет,Кърк Кобейн. Кърк Кобейн ?!? Кърт Кобейн е китарист със супер специфична техника и тоноизвличане. Това, че нещата изглеждат прости, не означава, че са такива наистина. Не разбирам какво те учудва? Цитирай
Svanio Отговорено Март 27, 2012 Отговорено Март 27, 2012 ^Чак сега видях какво имаш предвид, игнор на поста ми, моля Цитирай
Hillbilly Отговорено Март 27, 2012 Отговорено Март 27, 2012 Според мене всичко на този свят еволюира и търпи развитие и в момента има китаристи, които чисто инструментално стоят на несравнимо по-високо ниво от ''иконите'' от 60-те и 70-те години. Просто те са ''стъпили'' на техните рамене ( и на раменете на много други) и могат да видят и да достигнат до нива, непосилни за старите китаристи. Моите уважения, и Хендрикс, Джими Пейдж и компанияса велики китаристи като влияния и като място в историята, аз също съм израстнал с тяхната музика. Те са се оказали на правилното място в правиното време. Но като техника има китаристи (като Сатриани, Гован, Aлбърт Лий и много други), които са достигнали инструментални висини, които ''дядовците'' просто не познават. Музиката не е само техника ,смешко,ББ кинг е супер ултра мега техничар свирещ със 340 м/с (свръх звукова скорост) мей би??Тури си Уши на главата и чуй какво изразяват старите китаристи,музиката е настроение,не спорт,ама ми писна да го обяснявам на на БГ селски цепеняци с БМВ осма ръка и педало до дупка. Некой замислял ли се е Защо Хендрикс е дал толкова на съвременната рок музика - душа и сърце бе ,освен,че е бил нещастен,но това е Огромния китарист,па нищо,че е почнал с блус,некви негърски простотиЙ,дето не ги дават по талавизора. 1 Цитирай
Yves Отговорено Март 28, 2012 Отговорено Март 28, 2012 (Редактирано) ^ Май четеш през ред...или просто много държиш всеки ден да наречеш някой "селянин" Къде е написал човекът, че музиката е спорт? Много добре си е обяснил в това, което се цитира...ако ти не го схващаш - сори... По твоята логика всички трябва да караме каруци, щото автомобилът е взаимстван от нея и видиш ли, там започнало всичко. Пък и е по-натурално, няма седалки, скоростни лостове, прозорци /няма разни дисторшъни за тъпите метълчета/ и се движи бавно /като блуса/, кви са тия скорости от 80км/ч Редактирано Март 28, 2012 от Yves 1 Цитирай
n1k0 Отговорено Март 28, 2012 Отговорено Март 28, 2012 Старият негър навремето не е имал време да развива техника по цял ден - трябвало е да бачка на памуковата плантация... Искам да кажа, че наистина в стария рок и блус се е влагало много повече чувство и реакция към даден обществен феномен, от колкото в съвременните вариации и тогавашните звезди са достигнали висоти в това отношение, които съвременните им колеги "просто не познават". За това още се слушат... Мисля, че това имаше предвид Hillbilly. И двете неща си имат своето място, време и аудитория, но е смешно да се твърди, че съвременните китаристи "инструментално стоят на несравнимо по-високо ниво от ''иконите'' от 60-те и 70-те години". Какво значи "инструментално"? Че техните инструментали са по-добри, защото са по-технични?!? Не мисля... 1 Цитирай
iliev.p Отговорено Март 28, 2012 Отговорено Март 28, 2012 (Редактирано) Този "спор" ми звучи като оня,"кое е първичното яйцето или кокошката" ха сега де ? Няма значение кой е солиста,важното за мен е да има мелодия в солото, а не разхождане по нотите с висока скорост(безцелното изсвирване на нотите ми звучи като малко дете подрънкващо безцелно на ситара), въпрос на предпочитания на вкус,всеки харесва по нещо(жена,руса,черна,червена,къдрокоса). Има големи и малки,но не по ръст!!! Редактирано Март 28, 2012 от iliev.p Цитирай
Yves Отговорено Март 28, 2012 Отговорено Март 28, 2012 И двете неща си имат своето място, време и аудитория Точно. Останалите спорове са малоумни. Просто не съм съгласен, че само старата школа е "the shit", щото разбираш ли измислила повечето неща, а останалите не струват. В много отношения новите струват повече, просто защото, както каза един колега нагоре, музиката еволюира. С нещата, с които се е ставало суперзвезда едно време вече не впечатляват, защото са измислени. Това носи нуждата от прогрес. Съответно се търсят други способи. В други отношения пък Хендрикс и ко си остават ненадминати. Всеки си избира какво му харесва и му се слуша. Ама е тъпо да се правят обобщения, че който не слуша любимата музика на многоуважаемия колега НЕселянин е еди-какъв-си. 1 Цитирай
ultramega Отговорено Март 28, 2012 Отговорено Март 28, 2012 Да ви върна малко на темата Ето един бг китарист (който даже май по често е басист ) , но определено си ми е сред фаворититеhttp://www.youtube.com/watch?v=e6BGAVO3JBE&feature=related 1 Цитирай
kiko77 Отговорено Март 28, 2012 Отговорено Март 28, 2012 Според мене всичко на този свят еволюира и търпи развитие и в момента има китаристи, които чисто инструментално стоят на несравнимо по-високо ниво от ''иконите'' от 60-те и 70-те години. Просто те са ''стъпили'' на техните рамене ( и на раменете на много други) и могат да видят и да достигнат до нива, непосилни за старите китаристи. Моите уважения, и Хендрикс, Джими Пейдж и компанияса велики китаристи като влияния и като място в историята, аз също съм израстнал с тяхната музика. Те са се оказали на правилното място в правиното време. Но като техника има китаристи (като Сатриани, Гован, Aлбърт Лий и много други), които са достигнали инструментални висини, които ''дядовците'' просто не познават. Музиката не е само техника ,смешко,ББ кинг е супер ултра мега техничар свирещ със 340 м/с (свръх звукова скорост) мей би??Тури си Уши на главата и чуй какво изразяват старите китаристи,музиката е настроение,не спорт,ама ми писна да го обяснявам на на БГ селски цепеняци с БМВ осма ръка и педало до дупка. Некой замислял ли се е Защо Хендрикс е дал толкова на съвременната рок музика - душа и сърце бе ,освен,че е бил нещастен,но това е Огромния китарист,па нищо,че е почнал с блус,некви негърски простотиЙ,дето не ги дават по талавизора. Колега, а по-леко с бутонките. Разбирам, че смяташ, че като сложиш някой обиден епитет по адрес на нещо, което не ти харесва или просто не можеш да осъзнаваш напълно, това придава повече тежест на това, което казваш и вероятно те кара да се чувстваш значим, ама недей да опошляваш темата с такива епитети за някой който не познаваш, само защото си имаш друго мнение. Естествено, че всеки си слуша и си харесва каквото си иска. То няма обективни критерии за това какво човек харесва. Това, че един слуша Хулио Иглесиас, а друг Стравински - прави едното по-добро от другото? Това са неща, които са строго индивидуални и зависят от това човек с какво е свикнал и по какъв начин, какви връзки между невроните в мозъка си на какъв е развивал и т.н. Естествено, че няма да мога да убедя баща ми и чичо ми, че Сатриани е не по-малко готин от Джими Пейдж и, че и в момента има изпълнители, които заслужават слушане; ама те са си свикнали с Флойд, Цепелин и Битълс и новите неща не им се струват никак вълнуващи; никой не може да ги съди, че изпитват удоволствие от музиката с която са израстнали... По същият начин както баба ми е свикнала със стари грасдски и народни песни и като слуша такива и е гот... ''Чувство'', викате..А дали вашето ''чувство'' е същото като моето, или това на някой друг? А съвременните Сатриани, Гари Мур, Бонамаса, Петручи, нямат ли чувство? Кой говори само за скорост? Но има нещо друго и някои тук, които явно не мислят в митологизми и освен с ''уши'' могат да погледнат на музиката по-аналитично, осъзнават. Някои хора разбраха това което исках да кажа. Музиката не е изключение от общият закон, че всичко в живота еволюира. Това, че някой е фен и си харесва ретро автомобили от 30'те години не означава, че една съвременна кола не е не е по-съвършена. Това, че сме свикнали да свързваме свещите с някаква романтика, не означава задължително, че трябва да сме срещу електричеството ( поне не и докато не намерим негов заместител . Наистина, трябва да се отдаде значение на факта, че старите ''майстори'' не са имали такова време за тренировки, нито са имали база данни от техники, стилове и влияния които да анализират и да развиват, както сегашните. То и никой не ги обвинява...Те са били продукт на времето си, както и сегашните на своето. По-новото обикновено стъпва на по-старото и го развива в някаква насока. Спорът ''стари'' срещу ''нови'' е малко несъстоятелен, защото в новите, вътре в тях, са старите, това е неизбежна еволюция. В крайна сметка виждаме, че всички взаимстват и крадат все от някой, както новите, така и старите. Интересно ми е нещо, колко от вас, гледайки и слушайки концерта на Гари Мур с Албър Кинг и Албърт Колинс ( негови учители в блуса ), им харесва повече звукът, техниката и чувството на последните, в сравнение с Гари Мур? Е, не винаги и не всички ученици надминават учителите си, но обикновено винаги има по някой, който в последствие става известен. 1 Цитирай
MrDeath Отговорено Март 28, 2012 Отговорено Март 28, 2012 (Редактирано) ^Тури си едни уши и ме чуй! Неговото мнение е закон! Най-добрият китарист е Хендрикс, най-добрата китара е Гибсън студио! Ако не ти харесва се изнасяй или си тури още едни уши, че да ти станат 6! Аман от някви хора, дето изразяват собственото си мнение, на какво прилича тва? Купил си нашият бмв 3ка за 6 хиляди лева и ми захаресвал Гилбърт, че и във форум го написал . Алооо, не може така младеж! Той форумът не е да изразяваш мнение и споделяш вкусове, ми научете се. Редактирано Март 28, 2012 от MrDeath 1 Цитирай
iliev.p Отговорено Март 29, 2012 Отговорено Март 29, 2012 Всяка епоха си има своите "идоли"и няма смисъл от спора на млади и стари "идоли"всеки с времето си(стари градски,Стравински ,Моцарт,Янка Рупкина и т.н.). Ама само не мога да разбера тия дето слушат чалга,или са музикални инвалиди или вкусът им е отвратителен.................? 1 Цитирай
Johnny99 Отговорено Март 31, 2012 Отговорено Март 31, 2012 Аз пък ще се върна малко назад във времето на fingerpicking Merle Travis Chet Atkins Albert Lee Jose Feliciano Tommy Emmanuel ако на някоко имената са непознати, препоръчвам горещо да ги чуе. Цитирай
Hillbilly Отговорено Март 31, 2012 Отговорено Март 31, 2012 Хах,пак се издразнихте вярно прекалявам с простотията, само че като говорите за еволюция дали някой се сеща ,че съвременните бързи/технични китаристи са тръгнали от старите класици - това е еволюцията,не да слагаш магарето зад каруцата.. Аз съм сигурен,че Сатриани примерно може да свири без дисторЖАр и не е тръгнал с максимално мазало да гони скорости.. Аз не мога да свиря бързо,да,не съм и техничен също,не мога да разбера що упорито не възприемат метълите,че се тръгва от АБВ и т.н,не се скача на ЮЯ директно.. Мистър Дет,ловиш ли бас,че с азиатско копие на Гибсън и БГ транзисторен усилвател няма да изкарам по пробивен звук от процесорче с Ибанец от скъпа серия ? И да,във форума всеки си казва мнението,нали затова е форум? Цитирай
Svanio Отговорено Март 31, 2012 Отговорено Март 31, 2012 ^ С 2 думи: ако не беше Хендрикс, сега нямаше да има метъл итн? Цитирай
Hillbilly Отговорено Март 31, 2012 Отговорено Март 31, 2012 Пичове толко ли не разбирате кво казвам? Тоя Джереми мое ли да свири метъл,сметам да,а какво свири тук..- http://www.youtube.com/watch?v=UoNsGqk-H-M Бе ,заблудил се е нещо.. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.