Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Много правилно, особенно ми хареса

От него се иска да го "взвеме" от звукоизточниците, да го коригира (защото е гаден) и чак тогава да го предостави на публиката за слушане.

 

 

А има и нещо друго - колко би излязъл един концерт на една банда, ако трябва да си наеме апаратура, озвучител и тонрежисьор? В повечето случай в БГ озвучителя е този, който прави всичко - то ни е от манталитета....дай да правим колкото се може повече неща.... смисъл озвучителя си има техниката (няма нищо лошо) има си сцена , има си осветление, пушек машини..... и в крайна сметка мисля, че сами са си го направили. Ако в един момент всички озвучители спрат да се правят на всезнайковци и се наемат всички необходими кадри може би нещата ще изглеждат по друг начин - дотогава да си сърбат попарата, защото те са си я надробили, не сим аз , или който и да е музикант, псевдомузикант и пр.....

 

 

Също така озвучителя( българският спец всичко ) не винаги успява да "пренесе" звука от едно място на друго без да го оразели, но тук влиза в сила по-горното ми изказване. Смисъл имам предвид, че ако не се чува нищо от колоните и на сцената звука се чуе , като на репетиция нещата се чуват пъти по-добре, отколкото ако излезнат през колоните

  • Отговори 295
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено (Редактирано)

Има една тема за озвучители, но в тази въпросът е поставен малко по-трагично, та затова се вмъкнах тук. Оценявам мненията и помощта на отговорилите.

 

Писах тук защото питам за личности (другото си го знаем), а темата е за "що е то и почвата" та, ето - оркестър, рок група, хор - да не навлизаме в подробности за трите, но да се направи адекватен звук, така че да звучат едновременно всички, без никой да бъде потиснат (в най-общ смисъл), ако беше лесно, щях да дам на някое басистче 200-300 лв да ми научи партиите и аз да озвучвам и отговорът на "кой е виновен за гадния звук по концертите?", щеше да е "Басистът" :thumbs_up:

 

До колкото знам, такова нещо на живо до сега не е правено у нас (но все пак имам само 10 години съзнателен живот, може и да бъркам)...

Ето, Озвучителю, ела огрей, не е ли това зведният Ви миг или поне едно интересно предизвикателство, а (че да не викаме човека от Англия)?

... но както и да е, за повечето явно е играчка (дали пък и това няма нещо общо с "гадния звук"), а и ние вече сме "упътени", така че бъдете живи и здрави, звучни и цъфтящи и като има нещо, ще чуете :)

 

Редактирано от ...taka li e? - a taka.
Отговорено

В тази тема http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=41578 става въпрос за нещо подобно на това което търсиш, само няма хор, вместо това има Бигбенд. За съжаление записа не е правен в България и лични наблюдения мога да споделя че става въпрос за много техника и определено солен бюджет, В смисъл заплати на музиканти , саунд инженери, апаратура, логистика и тн. Предполагам че в БГ работа в такива мащаби може да се очаква само от телевизията или радиото.

Отговорено

за добър звук трябва да се постараят музикантите,това е първо то тях.После техниката с която зарполага самият озвучител и неговите способности.Но на първо място музикантите трябва да имат добър звук.Виждал съм наистина добър озвучител с яка техника,но групата на която правеше звука не знаеше да си настрои китарите даже,пък сметнете качество на звука как ще направят :D

Отговорено (Редактирано)

Познанието е нещастие колеги!!!Не се тормозете,винаги ще има черно и бяло,+и-,кадърни и некадърни...В моето скромно съществувание съм се убедил в максимата.че"колкото повече знаеш-толкова повече усещаш че не знаеш" и Обратното..,а за конкретната тема Озвучаване,като че ли максимата за"малкото"камъче е много подходяща за повечето случаи.Защо много често се случва Неочакваното?Кой кого обвинява?Има ли право всеки да дава оценки?!!Кой е авторитет в тази объркана държава?!Кой как усеща музиката и как гледа на собствения си скромен принос за крайния резултат?!...Е над това си струва да се замислим преди да определяме кой е виновен,защото обвинението не е най-добрия начин да покажеш колко си вещ,пък ако не вярвате вижте политиците Ни,те непрекъснато се обвиняват... :girl_witch:

Редактирано от 6terev
  • 1 month later...
Отговорено (Редактирано)

Това ми напомни на една изцепка от един съвместен концерт с приятелска група...

Слизаме си ние зад сцената и излизат те..Ние звучахме прилично и те вече надъхани айде...При което започва Холд дъ лайн..Малко каша ама айде минава...Започва соло китара и вокалиста решава ,да ходи да покаже привързаността си към соло китариста и да го прегърне..Да де ама по пътя с изненадващ хъс рита и прекъсва захранването на процесора и откача китарата от кубето..

Гафове се случват , особено когато си неопитен, но разказвам тази история защото след концерта виновен ,че след като соло китарата изчезна остана да звучи само пръщене и бой по каса , се оказа именно озвучителя (според тях) .

Много се изкефих на темата супер готино е написана :) .

 

Относно озвучаването на голям оркестър , това си зависи изцяло от музикантите и от това което е направил с тях диригента...Няма тонрежисура там , ако аз реша да започна да свиря форте фортисимо по време на соло цигулка никой не може да направи нищо , освен да ми избие тромпета от ръцете ;) .

 

едит: Сега се сетих и за един нагледен пример от написания текст от автора...

 

http://www.vbox7.com/play:d3d22d5f - Ковърдейл и Глен на един микрофон..Тука вече няма как Дейвид да се чуе ако Глен си пищи <_< . Но пък след това като се разделят на отделни микрофони отделните гласове си звучат зверски добре... ;)

Редактирано от Zero Tolerance
Отговорено

първи да похваля пифчо за готината тема и за готините разсъждения !

 

член на групата. Тонрежисьора. Той командва какво ще се чува от кой иструмент. Той е най главният в групата по време на свирене.

Това е така ама коя БГ група си има и/или може да си позволи тонрежисьор ? И на мен ще ми е най-гот да си имаме човек с нас който да бачка с озвучителите и да прави баланс, саунд и тн. така че да си звучим както искаме и кактоп смятаме за най-добре... но няма как за съжеление, налага се на 100% да се доверим на озвучителя.

Има и други проблеми - за последният ни концерт аз имах идеята да замъкна с нас един добър познат който срашно ни помага със записите, знае песните и разбира се саунда които гоним да го вкараме в ролята на тонрежисьор, но той нямаше физическата възможност. И добре че я нямаше защото мисля, че само щеше да се разкара - апаратурата беше сложна (дигитални пултове където си трябват и по-дълбоки технически познания и към самата апаратура) и бяха доста групи което поражда допълнителен стрес за озвучителите, различни настройки и тн и надали щяха да търпят и съветите/препоръките или ръцете на още някой над пулта.

 

Та тонрежисьора е много яко да си има човек, но според мен е утопия за БГ за това развитие на музикалната ни сцена. Поради тая причина всички банди сме принудени да работим в екип с озвучителите и както ние да се вслушваме в тяхнбите съвети така и те да се стараят да постигат нашите желания за звучене.

 

Аз лично от последните ми няколко сблъсъка с озвучители останах много приятно изненадан. Бачка ли човек в екип, комуникацията ако е нормална, хората ако са разбрани => резултатите са отлични ... и никога не забравям да благодаря за добрият саунд ако всичко е било както трябва - това също е много важно, защото тия хора обикновенно ги псуват недоволни отколкото да им благодарят доволни музиканти :-)

 

Поздрави

Алекс

Отговорено (Редактирано)

Аз имам наблюдение за метъл концертите...

Обичайна практика е ОЗВУЧИТЕЛЯТ да се прави на "тежък".

Когато ОРГАНИЗАТОРЪТ реши да организира концерт той "кани" апаратура която върви с ОЗВУЧИТЕЛЯТ.

ОЗВУЧИТЕЛЯТ обикновено слуша Диско или Хард Рок музика.И когато към него има очакване да озвучава метъл концерт той търси бас касите на Металика и китарата на Пантера, защото другото го е пропуснал в общата си култура.Ако ОЗВУЧИТЕЛЯТ все пак е разбран човек, той ще уважи с вниманието си и ГРУПИТЕ с техните изисквания доколкото това е изпълнимо.

 

В заключение на грубата истина е, че парада поръчва който си плаща.А вие се сещате колко време може да ви отдели ОРГАНИЗАТОРЪТ по време на мероприятието.Така че и в този случай ОЗВУЧИТЕЛЯТ прави каквото си иска.

 

Е, айде сега, колко яки банди ни гостуваха и ги провалиха или със кофти пръсти на пулта или с кофти избор на зала, пък кво остава за нашите групи.

Поне в нещо сме и ние като големите - пре...бани.

Редактирано от Slacoth
Отговорено
когато към него има очакване да озвучава метъл концерт той търси бас касите на Металика и китарата на Пантера, защото другото го е пропуснал в общата си култура

 

миналата година бях свидетел как една жена вдигна огромен скандал в едно фото че са я снимали "грозно" ... и знаеш ли какво и отговори фотографа - аз съм фотограф, не съм художник.

 

Та озвучителя "не вади" звука от "обща култура", както и не "прави касите на Металика" или "китарите на Пантера" - той слага микрофони пред кубето ти и каквото излиза от там, това изстрелва през PA-то. Той нарежда микрофони по барабанният сет и им слага леко EQ и малко ефекти да не звучат постно. Звука на китарите и на барабаните, абе на всичко зависи единствено и само от групата. Озвучителя има задачата да го усили и да направи микс (т.е. всичко да звучи заедно ОК) .... та на това място нека те подсетя за историиката която разказах по-горе :hysterical:

 

Поздрави

Алекс

Отговорено
Звука на китарите и на барабаните, абе на всичко зависи единствено и само от групата.

 

Бате, извинявай ама звучиш като човек, който никога не е участвал в правенето на концерт.

Ходи се снимай.

Отговорено

^ Не знам доколко си запознат с концертната дейност в България, но ще ти кажа едно - 95% от бандите, които идват тук, идват с техен тон-режисьор. Рядко идват банди със собествена апаратура, БГ вина може да има дотам, докъдето вината се съдържа в умението на наште специалисти да настроят сетъпа си, което не винаги се случва. И аз съм съгласен, че голямата роля за якия звук изиграват музикантите, съответно техния емоционален заряд, физическо-психическо състояние, или изобщо синдрома "Аз в тая шибана страна няма да си давам зор".

Отговорено
И аз съм съгласен, че голямата роля за якия звук изиграват музикантите

... ииии апаратурата която ползват. Slacoth, сори ама ако от кубето ти фарчат лайна няма как през централното да звучиш добре.

Отговорено (Редактирано)

...тази тема явно е интересна за доста хора тука...

...но колко от нас са разбрали значението на словосъчетанието "КОЛКОТО - ТОЛКОВА"

...та "Озвучители" у нас има толкова-колкото има и банди ,и клубове, и промоутъри(организатори),и лейбъли...

...и тези "Озвучители" са толкова качествени - колкото са бандите,и клубовете, и промоутърите(организаторите),и лейбълите...

..."Озвучителя" трябва да озвучава...

...а за качеството на звука, за микса - кой ще отговаря?

...така че, ако се чуват Барабани,Бас,Китари и Вокал - "Озвучителят" си е свършил работата...

...друг е въпроса КАК се чуват и кой е виновен за това :)

 

 

 

...не може БГ бандата с китарките,и кубенцата от предимно нисък клас, да бъде озвучена от БГ Озвучител с 16канален миксер Динакорд + Берингер периферия и направи си сам 6 колонки с залепени отпред лепенки JBL да звучи както Lamb Of God на Download Фестивала :music336:

 

 

...но така е по родната сцена юнашка :)

Редактирано от BlackCorsair

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.