Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Добър вечер.

 

Първо, знам, че такива теми има, но просто нямаше как да не напиша тва.

Втора, не знам дали е правилния раздел тук, но все пак става дума основно за китара, така че...

 

Та - днеска гледах един концерт, който се състоя на местно ниво - Живот без дрога. Разни младежи, младша и старша възраст, подвизаващи се в различни стилове излизат и свирят с една цел - тя е ясна от самото заглавие на концерта.

 

Една група ми направи особено впечатление. Няма да казвам коя, понеже не искам да се прави реклама, а знаете, лоша реклама няма... ^_^

 

Та, кой е по-по-най е въпрос, с основа - защо, аджеба, китариста, по време на свирня, решава, че трябва да се чува най-много. Няма барабани, няма бас, няма втора китара, дори няма и вокал... Китарата на макс, то тва по дефоут. Ампа също, от процесор/педалчета де що има драйв/левъл - на макс...

 

Групата свири интересни и готини работи. Попринцип като цяло саунда беше добре, до момента, в който идва време за солиране. Момчете беше с някакъв процесор, не знам какъв (гледах концерта от нас по ТВ-то), предполагам е имал някаква опция от сорта на Volume, като педал (не се кефя на процесори, не съм се занимавал с такива и съответно не разбирам), понеже тръгнеше ли да свири соло, китарата му изпъкваше. Колкото се може по-силно. Колкото повече, толкова повече!

Самия звук, разбира се, е избичен с колкото се може повече среди и високи, да има там трещене. Изненадващото беше, че нямаше никакъв състеин.

Можете да си представите как звучи едно соло, когато тонът няма продължителност дори да се направи един бенд, а отзаде чуваш само едно ТУП-ТУП от касата и по едно Дрън, чат пат, от някой сбъркан чинел...

 

Та не мога да се начудя що така става... Човешка природа ли е извинението? Все да търсим начин да сме отгоре и по-нависоко, било то и с цената на прецакване на всичко...

 

Аз за пример, не че има значение, винаги, когато съм свирел с хора съм намалял китарата си, така, че да не се натрапва никому. Когато се е налагало солиране почти не съм бутал волюма.

 

Не знам, може би проблема е в мен, понеже не обичам музика, в която като почне солото и да чуваш само една китара и евентуално едни барабани, а всичко друго да остава на заден план.

Отговорено (Редактирано)

Егото е нещо, което трудно се подтиска у някои хора. Точно на тези хора често им липсва и чувство за хармония.

Из нашите земи и варианта "сговорна дружина" е рядко срещан.

Като добавим към това и персонажът "озвучител-алкохолик", който се среща от време на време, и се получава типичната нашенска сработеност, и звукова картина. ^_^

 

Иначе по принцип, солото е водещо, когато го има, и макар да е добре да се чува всичко отзад, това често е невъзможно, особено ако отзад също се наблюдават разни извънземни инструментализми.

Това е все едно да слушаш симфоничен оркестър, и да се опитваш да чуеш поотделно всеки един инструмент - няма как да стане - самото човешко ухо е създадено така, че различава главно мелодията - като мисъл и посока на музиката, хармонията отзад - като цвят, палитра, която се "грижи" за правилното звучене на мелодията, а ритмиката усещаме като пулс, отброяване. Човек, когато слуша музика, обикновено не се опитва да чуе всички инструменти, а просто се наслаждава на мелодията, ритъма, и съпровода, както и звученето. Ако всичко е написано и изпълнено добре - с мяра и усет - звучи приятно и логично, в противен случай се сменя песента моентално :). Ключовия фактор, що се отнася до звука е баланса, и прозрачността на звука, приятната за слушане картина - целта рядко е това всичко да се чува еднакво ясно - нали за това имаме водеща мелодия, имаме и "съпровод", "акомпанимент". Ако звука е неприятен и небалансиран - това вече е лошо, дори и да можем да чуем всеки инструмент поотделно.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено
Егото е нещо, което трудно се подтиска у някои хора. Точно на тези хора често им липсва и чувство за хармония.

Из нашите земи и варианта "сговорна дружина" е рядко срещан.

Като добавим към това и персонажът "озвучител-алкохолик", който се среща от време на време, и се получава типичната нашенска сработеност, и звукова картина. ^_^

 

 

Хаха, термина "озвучител-алкохолик" е много на място. :whistle:

 

Междувпрочем, май че наистина не са много хората, които разбира от озвучаване, колкото и относително да звучи, по нашите сцени. Нямам претенции, че аз разбирам, то за тва и съм на тоя принцип - ако имам проблем със звука и няма как да го реша на момента, съответно човека зад пулта е от гореспомантия тип хора, то просто намалям китарата, разбира се не говоря за степен 0, и просто си продължавам.

 

А, и да, егото май крепи света, та то остана за една група... а още повече, ако пък си на поста, "соло китарист", да не кажа, че и титла даже. :)

Отговорено

Доколото зависи от мен(нас) вигаги се опитвам да "прескоча" елемента Озвучител, когато става въпрос как точно ще звучи китарата ми и кога и колко ще е усилена. Имам необходимата техника за случая, но все пак осъзнавам че тук се има предвид по-скоро "озвучител" от типа концерт на площада с всички инструменти директно в пулта, където въпросния индивид е единствен, който "коли и беси". Имам документиран запис на разговора м/у озвучител и член на друга група по врме на нашето изпълнение от далечната 1994г. Толкова "истини"на едно място не бях чувал :icon_shithappens: Та моята истина е е, че колкото по-малко някой страничен човек се меси в свиренето ти - толкова по-добре!

Отговорено
Човешка природа ли е извинението? Все да търсим начин да сме отгоре и по-нависоко, било то и с цената на прецакване на всичко...
Не,по-скоро българската генетична простотия,имаше тема за тва..,а както се забелязва и тази тема зави в посока "озвучителА е виновен",демек-Кой ми сра в гащите? :greenangel:
Отговорено (Редактирано)

В случая със силата на солото, озвучителя какво е виновен?

Китариста трябва да си изравни по сила различните ефекти,

за да не му избива солото...

Китариста си идва със звука - като няма състейн -няма.

 

А това да не доминираш над останалите и да те интересува

звука на цялата банда и как ти се вписваш в него

е много дълъг процес...

Редактирано от antonium
Отговорено
Хаха, дай да чуем!

Хехехехе! Няма как, на касета е. Общо взето се чува как барабиста на една друга група седи зад озвучителя и му набива канчето със съвети как да промени звука на барабаните и подмята през няколко минути: "Намаляйте ги тия бе!" или "Кой ги намери тия?", а озвучителя направи съпер-разбирателски коментар след края на изпълнението ни: "Тия не могат да свирят, като хванлаи тия китари и блъскат по 2-3 стрруни едновремено!!! А тръгнали да ми разправят че било като на кръчма!" хахахахаха

Отговорено

Темата е много хлъзгава.

Кога е виновен китариста и кога озвучителя?

По принцип, озвучителя е длъжен да усили (намали) и изравни сигналите, които му се подават от сцената. Тоест, да направи баланс между отделните инструменти.

Да кажем, че звукът на барабаните, баса и вокала е изкусурен.

Идва момента китариста да подаде читав саунд към озвучителя.

Ако китариста не знае как да си направи блендата ( микрофонии и други) , да си направи подходящи нива за различните бленди(ако свири с повече от една), какво му е виновен озвучителя?

 

Вече съм писал за една случка. Китаристите не бяха опитни откъм това да си направят звук,

яко микрофонии , озвучителя побесня и искаше да "изхвърли" бандата. Без някакви претенции,

но все пак успях да убедя озвучителя да ми даде 5 - 10 минути да направя звука на кубета и после

всичко бе наред. За мен извода бе, че ако подадеш добър звук на озвучителя ( и ако той е читав)

работата ще се получи.

 

Уви, термина "озвучител-алкохолик" не е съвсем без основание - виждал съм такива.

Виждал си и "озвучител-неебател" - такъв на който не му пука, просто дошъл да си изкара парите.

Но не бива да се винят само озвучителите. Помислете, ако Вие сте озвучител и някакви младоци дигат шум на сцената, дали ще Ви е много кеф да ги озвучавате и дали изобщо бихте могли да помогнете

на хора, на които не може да се помогне.

Отговорено

Всеки си има собствено мнение за звучението си. Това че музиката му е структорирана по този начин .... не го прави хвалипръцко. Кеф му бичи соло ,бичи. Има много извиестни групи (даже повече от Слави и Азис) които изкарват някои инструмент на преден план за да им се получава треснята. Има много фактори и за слабото представяне. А слабо представяне е всяко друго след което публиката не си тръгне размазана от кеф. кат се почне от некадърна група та се стъгне до кофти звук, кофти хапаратура....е има и слабия шанс ,просто музиката да е трудна( в смисал трудна за разбиране не за свирене) да ти се струва нелогична, а след няколко слушания да и разбереш болката. Де се вика теорията на халса -Нищо не е правилно докат не го разбереш. Първия път когато чух Славей ми се струваше еднотипен шум без особен смисъл и цел. Сега ...ми разцепват главата денонощно , де се вика за всичко трябва да се узрее.

 

 

Hail and Kill

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.