Jump to content
Българският форум за музиканти

Кой е по-по-най...


Slide

Recommended Posts

Добър вечер.

 

Първо, знам, че такива теми има, но просто нямаше как да не напиша тва.

Втора, не знам дали е правилния раздел тук, но все пак става дума основно за китара, така че...

 

Та - днеска гледах един концерт, който се състоя на местно ниво - Живот без дрога. Разни младежи, младша и старша възраст, подвизаващи се в различни стилове излизат и свирят с една цел - тя е ясна от самото заглавие на концерта.

 

Една група ми направи особено впечатление. Няма да казвам коя, понеже не искам да се прави реклама, а знаете, лоша реклама няма... ^_^

 

Та, кой е по-по-най е въпрос, с основа - защо, аджеба, китариста, по време на свирня, решава, че трябва да се чува най-много. Няма барабани, няма бас, няма втора китара, дори няма и вокал... Китарата на макс, то тва по дефоут. Ампа също, от процесор/педалчета де що има драйв/левъл - на макс...

 

Групата свири интересни и готини работи. Попринцип като цяло саунда беше добре, до момента, в който идва време за солиране. Момчете беше с някакъв процесор, не знам какъв (гледах концерта от нас по ТВ-то), предполагам е имал някаква опция от сорта на Volume, като педал (не се кефя на процесори, не съм се занимавал с такива и съответно не разбирам), понеже тръгнеше ли да свири соло, китарата му изпъкваше. Колкото се може по-силно. Колкото повече, толкова повече!

Самия звук, разбира се, е избичен с колкото се може повече среди и високи, да има там трещене. Изненадващото беше, че нямаше никакъв състеин.

Можете да си представите как звучи едно соло, когато тонът няма продължителност дори да се направи един бенд, а отзаде чуваш само едно ТУП-ТУП от касата и по едно Дрън, чат пат, от някой сбъркан чинел...

 

Та не мога да се начудя що така става... Човешка природа ли е извинението? Все да търсим начин да сме отгоре и по-нависоко, било то и с цената на прецакване на всичко...

 

Аз за пример, не че има значение, винаги, когато съм свирел с хора съм намалял китарата си, така, че да не се натрапва никому. Когато се е налагало солиране почти не съм бутал волюма.

 

Не знам, може би проблема е в мен, понеже не обичам музика, в която като почне солото и да чуваш само една китара и евентуално едни барабани, а всичко друго да остава на заден план.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Егото е нещо, което трудно се подтиска у някои хора. Точно на тези хора често им липсва и чувство за хармония.

Из нашите земи и варианта "сговорна дружина" е рядко срещан.

Като добавим към това и персонажът "озвучител-алкохолик", който се среща от време на време, и се получава типичната нашенска сработеност, и звукова картина. ^_^

 

Иначе по принцип, солото е водещо, когато го има, и макар да е добре да се чува всичко отзад, това често е невъзможно, особено ако отзад също се наблюдават разни извънземни инструментализми.

Това е все едно да слушаш симфоничен оркестър, и да се опитваш да чуеш поотделно всеки един инструмент - няма как да стане - самото човешко ухо е създадено така, че различава главно мелодията - като мисъл и посока на музиката, хармонията отзад - като цвят, палитра, която се "грижи" за правилното звучене на мелодията, а ритмиката усещаме като пулс, отброяване. Човек, когато слуша музика, обикновено не се опитва да чуе всички инструменти, а просто се наслаждава на мелодията, ритъма, и съпровода, както и звученето. Ако всичко е написано и изпълнено добре - с мяра и усет - звучи приятно и логично, в противен случай се сменя песента моентално :). Ключовия фактор, що се отнася до звука е баланса, и прозрачността на звука, приятната за слушане картина - целта рядко е това всичко да се чува еднакво ясно - нали за това имаме водеща мелодия, имаме и "съпровод", "акомпанимент". Ако звука е неприятен и небалансиран - това вече е лошо, дори и да можем да чуем всеки инструмент поотделно.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Егото е нещо, което трудно се подтиска у някои хора. Точно на тези хора често им липсва и чувство за хармония.

Из нашите земи и варианта "сговорна дружина" е рядко срещан.

Като добавим към това и персонажът "озвучител-алкохолик", който се среща от време на време, и се получава типичната нашенска сработеност, и звукова картина. ^_^

 

 

Хаха, термина "озвучител-алкохолик" е много на място. :whistle:

 

Междувпрочем, май че наистина не са много хората, които разбира от озвучаване, колкото и относително да звучи, по нашите сцени. Нямам претенции, че аз разбирам, то за тва и съм на тоя принцип - ако имам проблем със звука и няма как да го реша на момента, съответно човека зад пулта е от гореспомантия тип хора, то просто намалям китарата, разбира се не говоря за степен 0, и просто си продължавам.

 

А, и да, егото май крепи света, та то остана за една група... а още повече, ако пък си на поста, "соло китарист", да не кажа, че и титла даже. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколото зависи от мен(нас) вигаги се опитвам да "прескоча" елемента Озвучител, когато става въпрос как точно ще звучи китарата ми и кога и колко ще е усилена. Имам необходимата техника за случая, но все пак осъзнавам че тук се има предвид по-скоро "озвучител" от типа концерт на площада с всички инструменти директно в пулта, където въпросния индивид е единствен, който "коли и беси". Имам документиран запис на разговора м/у озвучител и член на друга група по врме на нашето изпълнение от далечната 1994г. Толкова "истини"на едно място не бях чувал :icon_shithappens: Та моята истина е е, че колкото по-малко някой страничен човек се меси в свиренето ти - толкова по-добре!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човешка природа ли е извинението? Все да търсим начин да сме отгоре и по-нависоко, било то и с цената на прецакване на всичко...
Не,по-скоро българската генетична простотия,имаше тема за тва..,а както се забелязва и тази тема зави в посока "озвучителА е виновен",демек-Кой ми сра в гащите? :greenangel:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая със силата на солото, озвучителя какво е виновен?

Китариста трябва да си изравни по сила различните ефекти,

за да не му избива солото...

Китариста си идва със звука - като няма състейн -няма.

 

А това да не доминираш над останалите и да те интересува

звука на цялата банда и как ти се вписваш в него

е много дълъг процес...

Редактирано от antonium
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха, дай да чуем!

Хехехехе! Няма как, на касета е. Общо взето се чува как барабиста на една друга група седи зад озвучителя и му набива канчето със съвети как да промени звука на барабаните и подмята през няколко минути: "Намаляйте ги тия бе!" или "Кой ги намери тия?", а озвучителя направи съпер-разбирателски коментар след края на изпълнението ни: "Тия не могат да свирят, като хванлаи тия китари и блъскат по 2-3 стрруни едновремено!!! А тръгнали да ми разправят че било като на кръчма!" хахахахаха

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е много хлъзгава.

Кога е виновен китариста и кога озвучителя?

По принцип, озвучителя е длъжен да усили (намали) и изравни сигналите, които му се подават от сцената. Тоест, да направи баланс между отделните инструменти.

Да кажем, че звукът на барабаните, баса и вокала е изкусурен.

Идва момента китариста да подаде читав саунд към озвучителя.

Ако китариста не знае как да си направи блендата ( микрофонии и други) , да си направи подходящи нива за различните бленди(ако свири с повече от една), какво му е виновен озвучителя?

 

Вече съм писал за една случка. Китаристите не бяха опитни откъм това да си направят звук,

яко микрофонии , озвучителя побесня и искаше да "изхвърли" бандата. Без някакви претенции,

но все пак успях да убедя озвучителя да ми даде 5 - 10 минути да направя звука на кубета и после

всичко бе наред. За мен извода бе, че ако подадеш добър звук на озвучителя ( и ако той е читав)

работата ще се получи.

 

Уви, термина "озвучител-алкохолик" не е съвсем без основание - виждал съм такива.

Виждал си и "озвучител-неебател" - такъв на който не му пука, просто дошъл да си изкара парите.

Но не бива да се винят само озвучителите. Помислете, ако Вие сте озвучител и някакви младоци дигат шум на сцената, дали ще Ви е много кеф да ги озвучавате и дали изобщо бихте могли да помогнете

на хора, на които не може да се помогне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки си има собствено мнение за звучението си. Това че музиката му е структорирана по този начин .... не го прави хвалипръцко. Кеф му бичи соло ,бичи. Има много извиестни групи (даже повече от Слави и Азис) които изкарват някои инструмент на преден план за да им се получава треснята. Има много фактори и за слабото представяне. А слабо представяне е всяко друго след което публиката не си тръгне размазана от кеф. кат се почне от некадърна група та се стъгне до кофти звук, кофти хапаратура....е има и слабия шанс ,просто музиката да е трудна( в смисал трудна за разбиране не за свирене) да ти се струва нелогична, а след няколко слушания да и разбереш болката. Де се вика теорията на халса -Нищо не е правилно докат не го разбереш. Първия път когато чух Славей ми се струваше еднотипен шум без особен смисъл и цел. Сега ...ми разцепват главата денонощно , де се вика за всичко трябва да се узрее.

 

 

Hail and Kill

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.