Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено
То проблема не е само в табулатурите. Проблемът е в липса на критерии. За повечето от подрастващите, всичко що има жица е много яко, пък било то и най-безобразната тресня. Колко тийнейджъри са ходили да послушат на живо про музиканти - да видят какво ниво трябва да гонят, за да почнат да докарват по някой лев??? Колко от тях се замислят, и че тук масовия слушател му е през оная работа метъла, а пък в добре платените места се изискват много добри умения, китара има рядко, и то най-често без дисторшън, и метъл не се свири? Също така, никой не иска да се занимава поне малко, да научи поне основните неща в музиката, така че, макар и да не е калкулатор в главата, поне да знае какво прави, и какво иска да направи.

 

 

Ето една картина, която главата на един надъхан младеж най-често ражда, и черногледите, но реалистични забележки към нея:

*****************************************************

Не - това са досадни занимания. Аз сега ще си купя много яка китара, и ще бича яките жици, и поле, като направим банда, ще свирим метъл по клубове, където ще се прочуем, и ще ни забележат там западните продуценти, и ще станем богати и сведовно известни. То и тия дето ги слушаме не са по-добре от нас. Какво пък - Кърк Хамет да не е по-добър от мене, а??? Сега ще си взема джаксън за 500 лева, и съм номер едно, какво си мислите вие? Взимам си китарата и ще си направя МОЯ група. И ще правим АВТОРСКА музика(бел.ред. - ква авторска музика в БГ може да направи един човек, който е още съвсем малък, изобщо няма идея какво пее и за кого го пее). А тия мойте познати, дето имат група са егати смешниците, нищо не могат. Аз ще им покажа как се изпълнява музика на живо. Ще си намеря басист и барабанист, и вокал(бел. ред - добрите вокали в общи линии никога не пеят със аматьорските групички - смешно е да можеш да изкарваш пари с гласа си, и да се занимаваш с момченца, които нищо не могат, и са мега-неориентирани и в живота - не, добрите певци правят репертоари, и пеят за пари, с добри музиканти). И ще сме номер едно. А професионалистите - те са некви кръчмари, то яките звезди са като мене, усещат нещата. Какви са тия ноти, не ми трябват на мене ноти. Разни философи ще ми обясняват на мене за ноти, да си гледат работата, аз ще си свиря както си знам!!!(бел. ред. - и понеже ме мързи, нищо не съм видял, не мога кой знае колко, и нямам познати, едва ли някога изобщо ще свиря добре, и най-вероятно никой няма да ме забележи).

****************************************************

 

 

В общи линии, ако човек наистина има амбиция да свири, и да бъде добър музикант, то трябва да работи по въпроса.

Със оправдания от сорта ама нали съм на даскало, нямам време, имам домашни, музикант не се става.

Първо е училището, после е гаджето и работата, жената, и т.н.

В общи линии, аз, например, като работещ човек, гледам да отделям едно поне 2 часа на ден да свиря(а не мога да нарека себе си добър музикант), а човек, който все още няма никакви грижи, спокойно може да отделя по повече.

Важно е и да се запознае младежа с по-големи музиканти, с про-музиканти, и т.н. Ако някой иска да си създаде контакти - може - със сигурност ще намери музиканти, които да дадат съвет и насока, стига да иска, но с висене само вкъщи, подрънкване на гитар-про-то, и пъчене пред приятелите - ами не става. Винаги по-опитните имам какво да покажат.

 

Има и печатни издания на немалко книжки...

 

Така че, всичко опира до желание и критерии, табулатурите не са никакво оправдание за състоянието на нещата.

Ако нямаше таблатури и толкова евтини китари - просто щеше да има по-малко, но по-музикални хора, свирещи на китара.

 

 

Искам тук да се намеся аз малко... Може да не разбирам кой знае колко от музика като цяло, но ми е кеф да го правя и не смятам да спирам но осъзнавам че не мога да се занимавам професионално със това, защото мечтите ми са точно както колегата Евтим показа с изключение на това че искам да ме намери някой западен продуцент. И точно заради това пиша този отговор, защото изпускате една много важна гледна точка а именно "Музиката като хоби" не всичко води до професионални изяви. Вярно е че е по добре да вадим нещата по слух, но на мен лично ми прави удоволствие да чувам как АЗ свиря лубимата си песен не зависимо пред кой или за кой или как съм я изкарал(било то табулатура или по слух). Цялата ми идея е че не трябва да гледаме на всичко толкова сухо и професионално а трябва да гледаме нещата от малко по интересната и забавна страна :punk_guitar:. Това беше моето мнение. Поздрави! ;)

  • Отговори 92
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Табулатурите са средство за забавление в къщи и за човек,който има за цел само да изсвири няколко от любимите си песни няма нищо лошо да ги използва.Иначе за всеки,който има за цел да се занимава по професионално ,би трябвало да е ясно,че табулатурите са напълно безпереспективни.

 

Това са ноти от последния по голям проект в който участвах(в края на миналия месец)в рамките на BeJazz Festival.Имаше една репетиция,един запис по време на саунд чека,който се явяваше и генерална репетиция и един концертен запис.Формацията се състоеше от 40+ души(Биг бенд +камерен Щрайх+соло тромпет и диригент/Щокхаузен)

и двете репетици и записа разбира се бяха платени(доста солено) и поради това и 2 репетиции е максимума,на който можеш да се надяваш.Това е стандартно положение и за съжаление,освен това да си добър музикант е нужно и да четеш добре на примависта ,да учиш бързо и тн.иначе никога не свириш в такива мероприятия,а ако издържаш от музика,е важно (финансово) да можеш да се справяш адекватно във възможно най различни ситуации

Отговорено
Понеже Евтим ви е написал подробно нещата, вие пак нечетете и аз ще питам в прав текст:

Как един неграмотен музикант ще удари гиг в театър/опера/концерт със симфоничен оркестър?

Глей ся, почваме да говорим глупости май. Ако приемем работата на една група като екип, в който се комуникира на някакъв език, то този език е или нотация, или таблатури. Ако някой в екипа не знае езика, няма комуникация. Ми ако дойде някой консервен зубър в една тежкарска банда- дали ще разбере като му кажат "Ми 1, 3, 7 прагче, после ..........". Така, че изказването ти е меко казано глупаво... става като спор за Левски-ЦСКА

Отговорено

Не искам да говоря глупости,но съм учил в разни музикални академии,така че спокойно можеш да ме наречеш консервен зубър и ако отида в някоя тежкарска банда(случвало ми се е чат пат :punk_guitar: ) , разбирам общо взето за какво става въпрос.Но от такъв спор наистина няма полза.Просто табулатурите са много по несъвършенни от нормалния нотен текст по редица причини от най различно естество(няма да влизам в подробности и преди е имало обширни спорове по въпроса във форума) и единственото им предимство е ,че за четенето им не се изсква предварителна подготовка,което ги прави достъпни за начинаещи.Това всъщност е иосновната причина по която съществуват.

Отговорено (Редактирано)

И какъв е извода от нещата? Или то няма извод, май...

 

Общо взето, излизат два лагера. На тия, които предпочитат вкъщи да си пускат кубенцето с драйва, да си отворят Guitar PRO и да посвирят с него.

От другата страна са хората, които по-дейно се занимават с музика, дори можем да кажем, че до голяма степен работят това и се занимават по-професионално. Те намират нотните тексто като по-правилни и до голяма степен са свикнали да рабтят с тях. За първите пък е по-лесно просто да си гледат таба и да свирят по него, след като концертите им със симфонични оркестри и метъл/рок групи постепенно избледняват от съзнанието им и по-скоро се ориентират към домашните условия... или най-много към някоя маза, където могат да направят някоя джем сесия.

 

И в крайна сметка пак си опира до личен избор всичко. Нотни текстове или таблатури...

Редактирано от Slide
Отговорено

Аз помня музиката по цветове. Знам, че някои веднага ще ме вкарат в бялата стая с меките стени, ама така си я представям- геометрични фигури с различни цветове :thumbs_up: И така си записвам разни мелодийки. Което ми напомня за един фр, барабанист, който си записва неговите си неща в стил "Туф, джас, туп, дум" и т.н. :cheers2:

Отговорено (Редактирано)

Спорът ми се струва излишен.Това са просто различни начини за нотация(записване върху хартия или виртуална такава.И както каза Евтим табулатурите са доста стари,като начин на записване.Обаче, както вече предполага се сте забелязали,тия табулатури са характерни за определена група инструменти.Табулатури за пиано няма,нали така :thumbs_up:

И за тая дадена група инструменти,двата начина за нотиране са останали.Сега дали някой предпочита да спести време и да ползва гитар прото,за да разчете някво парче,си е личен избор.

Усещам обаче някво раделение,който свири по ноти или вади по слух е про,а другите,четящите табулатури са смешници и грешници.Е не мога да се съглася.Пък и съвсем не си правя илюзии,че големите,разбираш ли никога не ползвали табулатури.Вероятно само вадят по слух ,щото видиш ли .......

Евтиме, не зная нотното писмо на петолиние с какво е по съвършенно от табулатурите.Но и с двете може да се записват произведения еднакво добре(разбира се от съществено значение е инструмента за който е предназначен).Петолинието обаче, е приложимо върху по-голяма група инструменти.

...общо...

Не е важно какво използваш,стига резултатът да е добър.Въпреки че с всяка изминала секунда се появавят какви ли не "чиитове",които можеш да използваш(което и аз не го одобрявам много) :virtuoz:

И най вече съм на мнение,добре е да можеш да работиш добре и с двете.

:cheers2: поздрави на всички :cheers2:

Редактирано от Wolfheart
Отговорено

изказването на слайд е абсолютно правилно никой не може да налага на другия дали да си вади песните по слух дали да гледа таблатури или ноти абсолютен въпрос на личен избор и ако за едни е леймърско за други не е и спестява време усилия и т.н. и като цяло :thumbs_up: хвала на музиканти като кольо к, блекбърд и другите прота тука обаче не виждам скисъл от по-нататъчна дискусия

Отговорено (Редактирано)
Евтиме, не зная нотното писмо на петолиние с какво е по съвършенно от табулатурите.
Поинтересувай се! Разлики има, особено ако не знаеш как звучи песента, по ноти е много по-лесна за правилно прочитане, разчитане на трайностите и т.н.

 

изказването на слайд е абсолютно правилно никой не може да налага на другия дали да си вади песните по слух дали да гледа таблатури или ноти абсолютен въпрос на личен избор и ако за едни е леймърско за други не е и спестява време усилия..

 

Никой за нищо никого не насилва. Всеки си прави каквото си знае. Ако се зачетеш внимателно в темата, ще видиш, че се обсъждат много верни неща в нея, относно разликите между двата начина на записване. както и очевидните предимства на нотното записване, също и общи неща като мързела, гонените цели, и т.н.

 

Поне 5 пъти се спомена, че ако човек не гони цели, и просто иска да свири любимите си песни, таяблатурите са му достатъчни.

 

Обаче винаги се включват хора, които явно се чувстват лично засегнати, и това тълкуване на нещата, по някаква причина не ги удовлетворява, и държат да внесат своята порция субективност и лично отношение в темата, подчертавайки по-скоро изключенията, отколкото правилата.

 

И аз като теб, не виждам смисъл от по-нататъшна дискусия - нещата са пределно ясни.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

никой не отрича предимството на петолинието абсолютен факт е също че ако никога не си чувал дадена песен и й видиш таблатура възможността да я изсвириш правилно е нулева и това налага нееднократното слушане на дадена песен а относно заглавието на темата което е "таблатурите - защо със тях" ами да прав си евтиме в темата се обсъждат наистина мнооого верни неща относно разликите аз не съм ги оспорил за засягане също дума не може да става според мен леймърите включая и себе си започват с таблатури и достигат дадено ниво което вече е трудно да се надгради и ако това е грешен подход а той очевидно Е ами ок така да бъдевсе пак никой не е тръгнал да пропагандира наляво и надясно зарежете нотите използвайте табове а заглавието на темата звучи малко като дайте да съберем гневна тълпа и да изчистим форума от музикалинте еретици ползващи табове

Отговорено

Добре, в такъв случай, надявам се, сте съгласни със следното заключение:

 

Защо с табове -> защото е по-лесно за хората, които не разбират от музика, и просто искат да свирят, и да могат лесно да си извадят песните.

 

Защо с ноти е по-добре отколкото с табове -> защото нотите са по-съвършенно средство за записване на музиката, а ако човек иска да работи като музикант, свиренето по ноти му дава повече възможности.

 

Защо е добре да се вади по слух -> защото така добре се развива самия слух.

Отговорено

АБСОЛЮТНО :cheers2: това наистина една добра равносметка само да вметна че като вадя песни на епизод по слух не си равивам много слуха но такива са им на хората шедьоврите и всички ние много ги обичаме тва беше :thumbs_up: последния пост на евтим заслужава адмирации доста правилно казано и нека бирата и метала се леят в изобилие :virtuoz:

 

тва беше съзнателна закачка към джазмените във форума :cheers2:

Отговорено (Редактирано)

Виждал съм табулатури на произведения на Бах(снимки на оригинални старинни табулатури).И повярвай ми,там си има всичко,трайности ,темпа,динамики.

Също така съм виждал и такива на съвемени произведения,банди.Пак си имат всичко.Дори при тези съвременните табулатури съм забелязал,че някой от специфичните китарни техники(с вибрато бара особенно) са обозначени доста по детайлно и разбираемо.Такаче ако никога не си чувал парчето ,то ще звучи еднакво ,без значение дали е табулатура или петолиние.

 

....но,ако ми говориш за доста разпространените в нета мизерни подобия на табулатури,с 6 линийки и нахвърляни по тях цифри,без нищо друго,тва за мен не е никва табулатура.Това са някви смешни недоразумения.И отностно тях съм абсолютно съгласен с критиките.

 

 

Мир Вам

Редактирано от Wolfheart
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.