Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте всички, моето запитване е следното - може ли някой да ми обясни (защото съм начинаещ все още) каква точно е разликата между т.н. "камиончета" - отделните ефекти на boss да речеме и процесор, в който си има ефекти. Чух много мнения от познати - едни казват че камиончетата са вече умряла работа и процесора има много пожече възможности, други пук казват, че камиончетата вадят много по - добър и качествен звук. Моля ви, обяснете ми каква е разликата и ако вие можете да избирате между процесор за около 130 лева по - конкретно този - http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/MKO+AX5G.JPG и да речеме 4 педала на boss като например http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics.../5/3/239253.jpg , http://www.axemusic.com/Pictures/boss_bf3.jpg и още 2 такива да речеме,независимо какви точно, кое бихте избрали??? Благодаря много предварително.

  • Отговори 39
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Отговорено

Ако бях в лошо настроение бих написал ползвай търсачката....

 

Процесорите имат на входа си преобразувател на сигнала и той прави сигнала от китарата цифров - сещаш се 001010101110101

всички ефекти са семплирани вътре наготово и са цифрови (дигитални) на изхода си професора има обратен преобразувател цифрово аналогов.

Естествено има изключение на но всички по евтини професори са такива.

 

Саунда е семплиран и дигитален - реално физически не свириш ти а някакви нулички и единици.

предимство е че са компактни и че можеш да запаметиш много готови бленди (комбинация от ефекти) за определени парчета или пасажи.

 

Камиончетата са изцяло аналогови - вътре сигнала се обработва по класическия начин - има транзистири операционни усилватели и реално звучат истински и натурално.

Когато удариш струната чуваш себе си в в усилвателя.

 

Недостатъка е че излизат по скъпо , за да смениш саунда трябва да си виртуоз в краката - да настъпваш 2-3 камиона един след друг.

Когато навържеш много педала (над 2 -3) ако не са трю байпас (бос не са) пътя на сигнала става ужасно дълъг - компресира се и се орязва и става един вид пластмасов....

 

Така че нещата са компромисни!

 

съжалявам ако звучи смешно но с еопитах да го напиша достъпно...

Отговорено

отговора е напулно изчерпателен и точно така го разбирам(иначе надали :thx: ) Благодаря много за полезната информация.

Отговорено (Редактирано)

metalhammer го обясни добре, а и другото за което се сещам, е че за 130 лв не можеш да си купиш 4 камиончета на Boss, най-много 2 :ph34r: И ако трябва да повторя до известна степен metalhammer, звукът от процесор за 130 лв няма да е като на две хъбави камиончета, но и цената е по-ниска - затова тук изборът си е изцяло твой.

 

Забравих да добавя - в случай че не си запознат - процесорът можеш да го пуснеш и в компютъра или в Hi-Fi уредба, защото повечето имат симулации на китарен усилвател, докато 99,9% камиончетата трябва да минават през истински китарен усилвател, за да звучат както трябва. (освен ако не намериш някой такъв за компютъра, който пак те праща при 010100101001 :greenball: )

Редактирано от SomeoneElse
Отговорено
Когато удариш струната чуваш себе си в в усилвателя.

 

Въпреки няколкото теми от преди доста време по тоя въпрос аз все още не разбирам как когато удариш струната и сигнала ти мине през процесор и вече не чуваш себе си, а 10101110100?

Незнам как точно да формулирам въпроса си, иска ми се да разбера какво точно кара голяма част от хората да мислят, че дигиталната обработка на звука е по-лоша от аналоговата. Незнам дали има нещо общо с възрастта на въпросните хора (да не се обиди някой, може да няма такава зависимост) и факта, че когато са почвали не е имало дигитални процесори, а те са свикнали, че аналоговите са супер и сега отхвърлят този коренно различен начин на моделиране на звука. Или наистина има значителна разлика в звука (аз не откривам такава) между аналогов и дигитален ефект.

Или да задам въпроса някак по-просто:

Мислите ли, че човек използвайки аналогови ефекти ще моделира по-хубав звук от такъв, който ползва дигитални такива?

 

И още една ситуация: Когато чуеш някое парче и звука на китарата вътре много ти хареса, можеш ли да си сигурен, че е моделиран аналогово или дигитално, майки предвид процеса на записване, които така или иначе се прави на компютър и всичко става 101010111 в крайна сметка.

Дали това не е някаква мания просто към аналоговите ефекти(усилватели) въпреки възможността да изкараш също толкова добър звук и със дигитални такива?

Отговорено (Редактирано)

добре камиончетата са аналогови ами какво ще кажете за цифровия дилей или ревърб пак в камиончета - 95% от дилеите са цифрови :thumbs_up: само едно време през 80те е имало аналогови в масово производство, а и в днешни дни почти никой не си купува пружинен ревърб като отделно устройство ако ампа му няма

Редактирано от Overdrive
Отговорено

Значи драги ми съфорумнико.

 

Аз лично обичам като си кранкна ампа да ми настръхнат топките - също в подписа ми пише един цитат на друг съфорумник.

горното не се е получавало с никой професор за съжаление.

 

Има разлика от запис, моделиране на звук , свирене наживо.

 

Тея неща сме ги нищили във форума и тая тема е за друго.

 

Аре със здраве !

Отговорено
Когато удариш струната чуваш себе си в в усилвателя.

 

Въпреки няколкото теми от преди доста време по тоя въпрос аз все още не разбирам как когато удариш струната и сигнала ти мине през процесор и вече не чуваш себе си, а 10101110100?

Незнам как точно да формулирам въпроса си, иска ми се да разбера какво точно кара голяма част от хората да мислят, че дигиталната обработка на звука е по-лоша от аналоговата. Незнам дали има нещо общо с възрастта на въпросните хора (да не се обиди някой, може да няма такава зависимост) и факта, че когато са почвали не е имало дигитални процесори, а те са свикнали, че аналоговите са супер и сега отхвърлят този коренно различен начин на моделиране на звука. Или наистина има значителна разлика в звука (аз не откривам такава) между аналогов и дигитален ефект.

Или да задам въпроса някак по-просто:

Мислите ли, че човек използвайки аналогови ефекти ще моделира по-хубав звук от такъв, който ползва дигитални такива?

 

И още една ситуация: Когато чуеш някое парче и звука на китарата вътре много ти хареса, можеш ли да си сигурен, че е моделиран аналогово или дигитално, майки предвид процеса на записване, които така или иначе се прави на компютър и всичко става 101010111 в крайна сметка.

Дали това не е някаква мания просто към аналоговите ефекти(усилватели) въпреки възможността да изкараш също толкова добър звук и със дигитални такива?

 

Няма смисъл да се заливаме с теория. Едно е ясно технологиите напредват , но лично за мен истинската разлика се усеща когато се налага да се свири с високо ниво на живо. Повярвайте скоро лампите нямда да бъдат свалени от трона. Все пак това е критерия и истинкият звук и музика. Аз така мисля.

Поздрави!!!!

Отговорено
Повярвайте скоро лампите нямда да бъдат свалени от трона. Все пак това е критерия и истинкият звук и музика. Аз така мисля.

Абе не бъди толкова сигурен. И аз съм доста консервативен ама като гледам как напредват моделинг технологиите според мен рано или късно ще настигнат качеството на аналоговата апаратура. Дори мисля че това време и ще го доживея :thumbs_up:

 

Относно разликата в качеството на дигитални и аналогови ефекти - в евтините модели има огромна разлика ама има и скъпи дигитални ефекти които вадят убийствено качесто. Имат страхотни конвертори в 2те посоки както и самите дигитални ефекти са с отлично качество.

 

Поздрави

Алекс

Отговорено

Тази тема явно никога няма престане да се връща.Винаги съм казвал,че не съм против дигиталните ефекти като цяло,аз използвам 2 дигитални дилея и един д.ривърб.Просто мразя дигиталните драйвове,защото мачкат и режат звука от към честоти и динамика ,а и разликата между тях и примерно един ривърб е ,че при реверба обработеният от него сигнал се смесва с чистия,но чистия сигнал си остава неотцветен(ако ривърба разбира се е качествен,долна граница RV5 на Бос,поне за мен) и е много по силен от обработения,доката при драйва слушаме 100% обработен цифровизиран саунд,който на фона на един добър лампов,особенно ако същият е усилен над 3 примерно,звучи меко казано неубедително.Освен това процесорите имат толкова лош байпас(не знам защо),че обикновенно като са в това положение звучат като LoFi ефект(визирам евтините процесори разбира се)

 

И освен това има още един важен момент,ако нямате приличен лампов амп(за съжаление не са евтини :thumbs_up: )идете и пробвайте някой при приятел или в някой магазин и ако при сравнението с някой процесор забит в миксера или у дома в компютъра все още не чувате разлики,значи просто възприемаме света по един много различе начин(поне слухово)и няма сми да обсъждаме тази тема.

 

п.п.Съжалявам за офтопика,по темата.Моето мнение е че няколко правилно подрбрани камиончета са по добри,що се отнася до саунд от процесор(поне от евтин такъв),но за съжаление са и доста по скъпи,така че изборът е въпрос на бюджет

Отговорено

Конкретно по темата:

за парите които ще даде човека за 4 BOSS камиончета може да си купи хубав процесор среден или дори и по-височък клас, който да му върши много по-добра работа от камионите(имам предвид някой аналогов процесор!).

Отговорено

Аз често давам за пример при разликите в аналоговите и дигиталните технологии за моделиране на звук и картина следното.

Защо лента а, не цифроф носител (ако ще апарата да е 298364927640401347034029702 мега пиксела) при светлината пиксела е един фотон - няма измерване тая работа...

При звука е същото, всичко зависи от 0-ли и 1-ци. Качеството и звуенето имат и Горна и долна граница според параметрите на процесора, докато при аналоговия саунд разполагаш с целия честотен спектър на света (стига да можеш да го чуеш или усетиш). Сигнала ти не се разбива на цифри на входа и да се събира (поопростен) на изхода.

Симулаци (че и добри) дал Бог, но границите си остават...

А свободата, Санчо, не е кренвирш... Отвън гледаш добре опакован, мирише на хубаво, а отвътре рога и копита :thumbs_up:

Отговорено

Така е но да не забравяме, че както музиката, така и снимката ги възприемаме със нашите анализатори - уши и очи.Да ама те не са прецизни уреди и си имат своя разделителна способност.Конкретно окото не може да долови един фотон, има пръчици и колбички, които са отговорни за възприемането на светлината и за да се създаде усещане за 2 отделни точки то трябва да са възбудени 2 колбички примерно, и между тях да има една невъзбудена, иначе се възприемат 2-те точки за една.А големината на тези клетки е доста по-голяма от тази на един електро(фотон приемрно макар че той няма размери....).Та лентата съдържа много повече информация но ние не можем да я видим и тя е безполезна практически.

С ухото е същото.Много рядко има индивиди които могат да различат промяна в честотата на звука с 1 Hz и това най-често е в средния диапазон или в ниските но това става там не чрез самия анализатор, а чрез обработката на информацията от двете уши, поради съизмеримост между дължината на вълната и разтоянието между ушите.Та... аналоговите ефекти са като лентата - наистина много информация но толкова много че и излишна за нас - хората.Всичко зависи от качествата на дигиталната симулация, които за да са качествени то са скъпи и не масово разпространени.

Отговорено
Ако бях в лошо настроение бих написал ползвай търсачката....

 

Процесорите имат на входа си преобразувател на сигнала и той прави сигнала от китарата цифров - сещаш се 001010101110101

всички ефекти са семплирани вътре наготово и са цифрови (дигитални) на изхода си професора има обратен преобразувател цифрово аналогов.

Естествено има изключение на но всички по евтини професори са такива.

 

Саунда е семплиран и дигитален - реално физически не свириш ти а някакви нулички и единици.

предимство е че са компактни и че можеш да запаметиш много готови бленди (комбинация от ефекти) за определени парчета или пасажи.

 

Eдинственото нещо, което бих променил в поста е че на практика ефектите не са "семплирани", ами представляват софтуерни програми (аналогията е с такива каквито се пишат за всеки компютър, представете си GuitarRig със специализиран хардуер например, което прави изискванията към CPU-то доста ниски, защото набора от инструкции, които се поддържат е много малък и може да е доста ефективен процесора и при ниски честоти с малки кешове, ако въобще имат и т.н.), които обработват нулите и единиците и съответно "произвеждат" обработения звук.

Отговорено

Уважаеми разбирачи, я ми кажете къде е смисъла от аналогови ефекти като накрая ще пляснете един цифров дилей и звука ще си стане цифров, и единствената полза от аналоговите педали преди това ще е повече шум...

 

А и в крайна сметка вече всичко е цифрово, телевизията е цифрова, музикалните носители са цифрови, 99.99% от комерсиалната продукция се ЗАПИСВА ЦИФРОВО, по тая логика всичко в живота ни е 0101010101 дори и форума в който пишем, всъщност това не са букви а 1001010101.... превземате се вече, не усещате ли?

 

Верно процесорите смърдят откъм драйв и амп симулации в повечето случаи, що се отнася до реализъм, но тва че китарата не звучи както би звучала в реален амп не значи че звучи ЗЛЕ. Колкото до модулиращите ефекти, дилей и ривърб... не виждам нищо лошо в това да са цифрови, стига апаратурата да е качествена.

 

В случая един зуум Г2 за 150 лева може да замени камиончета за 1000 лева, 32 битова обработка на звука, 24бит/96кхз семплиране - на мен ми звучи добре, и съм чувал доста положителни отзиви за използването на конкретно това мини процесорче за модулатор/ривърб/дилей, и на всичкото отгоре има пресети, и не се налага след всяка песен да клечиш по земята за да променяш параметри, верно нема тру байпас, но включено в ФХ лууп на амп, байпаса е възможен.

 

Да не говорим че е нещо което се събира в джоб, и ако се наложи да свириш в дълбоката провинция където е зле откъм техника, или пък се скапе ампа, може да изкараш много по добър звук със процесорче играчка директно в централното, отколкото със 50 аналогови педала, като нямаш добър амп в който да ги включищ и кадърен микрофон да го озвучиш

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.