Jump to content
Българският форум за музиканти

Видовете дървесини и адаптери


EAmechaniX

Recommended Posts

Здравейте на всички!

Тъй като от СКОРО се занимавам с китари и срещам доста противоречиви мнения по въпроса за саунда на тези инструменти ,които са направени от различни дървесини,искам да попитам знаещите ,може ли една китара направена от махагон да има

същия звук като китара направена от липа?

пример :

ibanez RG 1550WH -МАХАГОН С МЕЙПЪЛ ТОП и Ibanez RG350DX-ЛИПА като се има предвид че и двата инструмента са с мейпъл

грифове wizard II и да речем са със еднакви адаптери ,струни и строй и т.н.-т.е. еднакви условия -различни дървета.

Възможно ли е или не и ако е ДА-ЗАЩО?, И ако е НЕ -ЗАЩО?

 

Друг въпрос: Някой може ли да каже кое е определящото в спецификата на звука на една китара адаптера или дървесината ,можем ли да накараме гибсон да звучи като фендер или ПРС като айбанез при положение ,че просто сменим адаптерите от едната на другата?И за какво избщо се правят китари с различни дървета ,ТЕ НЕ ДЪРЖАТ ЛИ САМО СТРУНИТЕ?

 

И още един въпрос : До каква степен в звученето играе роля адаптера и дървото и в какво съотношение?

пример; искам да свиря метал -каква китара да си взема махагонова с евтини адаптери или липова със скъпи?

 

МОЛЯ ЗНАЕЩИТЕ ДА МИ ПОМОГНАТ В ТОВА ПРОТИВОРЕЧИЕ ,ЗА КОЕТО ИМ БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО!!!!!

 

С уважение:EAmechaniX

Редактирано от EAmechaniX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 35
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

може ли една китара направена от махагон да има

същия звук като китара направена от липа?

 

Друг въпрос: Някой може ли да каже кое е определящото в спецификата на звука на една китара адаптера или дървесината

 

за първото - в никакъв случай - въпроса ти звучи като "може ли китара от талашит за 5лв да звучи като китара от 50годишен махагон"

 

2рото - всичко е определящо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

можем ли да накараме гибсон да звучи като фендер
Най важна е конструкцията,след това материала и накрая електрониката.2-те китари на кухо не звучат еднакво и това е,и да им смениш адаптерите пак си имат спецификата в звука.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе всяко нещо по определен начин влияе - на страт ако сложиш хъмбъкери не можеш да изкараш красивия клиин на синглите пък със синглите не можеш да свириш жица :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо иструменти правени от различни дървесини звучат различно и честно казано няма смисъл да се търси близък звук,това е и идеята-да е различен.Да наречеш липата талашит обаче е.....разумните да преценят

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте ,тук въпроса не е, кои китари са по хубави ,липовите или махагоновите ,фендера или гибсона и т.н. ,а възможно ли е китари

от различна дървесина да звучат по еднакъв начин и защо.

Кое като специфика на звука оказва влияние върху звука ,адаптера или дървото (ясно е че е комплексно ,адаптери ,струни,магаренца,гриф ,мензура , дърво и т.н.) кое на първо място най вече прави така че един инструмент да звучи като себе си.

примерно:Имаме китара която не и харесваме звука който търсим.Какво ще направим ?ще сменим адаптера с по-скъп или ще сменим китарата която е от друг тип дърво?Как става тоноизвличането по-принцип ,от къде идва специфичния звук от типа на дървото или от адаптера .

Бъдете малко по-красноречиви в обясненията си plz!

 

Мисля ,че темата ще е доста полезна на тези ,които нищо не разбират като мен и ще се ориентират за напред какъв инструмент трябва да си купят и от какво дърво.

 

 

Благодаря !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пък със синглите не можеш да свириш жица
хм,Хендрикс да не е хъмбъкъри?
въпроса не е, кои китари са по хубави ,липовите или махагоновите ,фендера или гибсона и т.н. ,а възможно ли е китари

от различна дървесина да звучат по еднакъв начин и защо.

Съвсем еднакво-не,но както писах-конструкцията е важна.Примерно талашитен скуайър няма да докара брилянтния тон на фендера(да не кажем никакъв),но се познава че е такъв тип китара.Същото и за гибсън сглобката-самия гриф и главата му са извити назад спрямо тялото-при фендера са успоредни.

Вече дървото определя Тона като нюанс,има фендери от елша,ясен,орех (редки модели) и топола (мексикански някои)-различават се най-вече като свириш на тях.

Колкото до адаптерите-иди на темата за Хендикс ми чуй изпълнението-записвано е директно в микрофонния вход на компа със стратокастер 74 на бридж адаптер от 25лв :) (вярно,че е с алнико магнити обаче),аз не намирам голяма разлика с оригиналните адапетри.

Редактирано от Hillbilly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пак не бях разбран :) под жица имам в предвид хеви, траш и други метали :recourse: Мейдън да не свирят със синглите на фендерите или кърт кобейн примерно?

 

мисля, че като цяло качеството на дървото и типа на китарата (мензура, сглобка на грифа, бридж)са най-влияещи на звука, състейна и тн - от тук зависи акустиката на инструмента, състейна и тн, който хващат адаптерите , след това вече идват и те- какъвто и хъмбъкер да сложиш на страт не можеж да го накараш да има мощния тон на леспол примерно - винаги звучи по-гладко

TУК има дадени някой работи за дърветата. нек-тру или сет нек дават повече състейн и по-мощен тон, същото е и с фиксираните бриджове.

 

естествено че ако имаме фендер и искаме да свирим метъл с него ще сложим хъмбъкер и това ще даде повече мощност на звука, или пък ако имаме джаксън/ибанез с напомпани адаптери по 20килоома и ни се свири блус ще сложим по-винтидж хб или сингли, но това не значи че ще стане блус звука на гибсън или фендер - дървото и флойда влияят

 

в крайна сметка важно е да се има в предвид всичко като комбинация - не може да имаш китара от клен с флойд и адаптери които имат много високи и да искаш мек джаз звук или да имаш китара от махагон с стрингс тру и някакви глухо звучащи "блусарски" адаптери и да искаш да има пробивен звук с много високи :thumbup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

цитат на ДИКАТА:

 

налагало се е в процес на бачкане да се правят доста тестове.няма да описвам надьлго ,но ще дам един пример-опит сьс стар squier.та значи вземаме му грифа и го слагаме на фендерско тяло 86(оригинално) и seymour duncan адаптери.после махаме този гриф и слагаме друг ,обаче по висок клас като материал.резултата-грифа от squier има доооооста по кьс и неравномерен по позициите тон!!!после слагаме на сьщото тяло изцяло кленов гриф-много добьр дьльг тон,с друг нюанс,но пак мнооооого по добьр от гореспоменатия на скуаяра.после самия тои с неговия си гриф се сравнява с кои да е от другите грифове,сложени на фендерското тяло и резултата-още по зле за скуаяра,защото тялото е от шперплат!примери още много....

та нека да не влияе дьрвенията вьрху саунда!иначе другите фактори-много ясно,ама според мен пьрвото нещо след рьцете и главата на китариста е китарата.да припомня ,че kolio_k в началото на темата упомена ,че става вьпрос за качествен саунд,а не за вечния спор дали кремона или пьлдин са по добри....

 

цитат на Overdrive:

 

......абсолютно съм несъгласен - на една кремона ако и сложиш електроника фендер няма да стане фендер wink.gif

просто дървото трябва да е дотолкова добро че да позволи на електрониката да звучи максмално добре - ако сложиш супер адаптери на кофти дърво ще си звучи отрепано както и да модваш wink.gif

а за ламповите ампове - ами звучат си най-добре спор няма в комбинация с винтидж аналогови ефекти

 

 

 

........напротив има огромно значение акустиката и тук, не по-малко от при акустичните инструменти! ако нямаше значение китарите отдавна да бяха пластмасови и всички щяха да звучат еднакво

Редактирано от EAmechaniX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRS: This is a piece of mahogany [knocks on it, listens to the ring]. It almost sounds like a musical instrument all on its own. Here’s a piece of rosewood [knocks and listens]. The old masters, they listened to all these woods. And they picked the ones that had the loudest, longest ring. So the woods that are used in making guitars—typically—are mahogany, rosewood, ebony, maple, spruce, and that’s the majority. And then Fender brought in alder and swamp ash and some others.

 

You want the thing to ring. When I hit it, the strings start to make a sound. You want it to make a sound. You want the neck blanks in their raw form to make that note. It’s like good food. You start with good ingredients, dinner’s gonna taste pretty good, if you don’t over salt it! It’s the same thing with woods. These are the woods you make musical instruments out of. I’ve tried a lot of the other woods. I think the old masters made the right decisions. We’re now experiment with African mahoganies, lace woods, and snake woods, and we’re getting good results. Korina is an African limba wood, and we’re making some limited-edition korina guitars. It sounds wonderful. It’s very light weight, lighter than mahogany. It sounds beautiful. It’s always been considered a good wood.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.