indy Отговорено Декември 16, 2007 Отговорено Декември 16, 2007 Някъде из джаз форумите срещнах това твърдение за Скофилд, но без обяснения. Предполагам, че си строи скали на основата на харм. минор, при което се получава следното: A moll B loc 13 C ion #5 D dor #11 E mix b9 b13 F lyd #9 G dim Сега виждам, че това е описано например тук: За да не преразказвам След това вече, как ги концептуализира и прилага в импровизацията не мога да кажа, сложно ми е. Цитирай
kolio_k Отговорено Декември 16, 2007 Отговорено Декември 16, 2007 Мерси за отговора,запознат съм с ладовете които се строят върху хармоничния минор(не ги използвам особено,просто защото по някаква необяснима за мен причина хиатуса ме дразни)Преди извесно време участвах в уъркшоп даван от Скофиилд,ставаше въпрос предимно за принципите му на импровизация и фразиране и той демонстрираше патерни построени върху мелодичен минор и тон полутон(както и повечето други свирачи)Вадил съм също и доста негови сола,но в тях той йзползва предимно пентатонични фрази пак върху мел.минор (и не само де ).Нищо от това ,разбира се не значи че Скофиилд не използва и хармоничен минор,просто ми се видя необичайно концепцията му за импровизация да е изградена на него Цитирай
CyberGene Отговорено Декември 18, 2007 Отговорено Декември 18, 2007 Аз като си транскрибирам сола на разни известни музиканти, наистина забелязвам, че най-много фразират върху мелодичния минор и върху тон-полутон. Скофийлд не прави голямо изключение в звученето си и затова също ми се стори странно, че използва хармоничен минор, но все пак не е изключено. От друга страна много от проходящите тонове често могат да бъдат възприети и като част от хармоничен минор. Трудно е да се каже в едно джаз-соло какви точно ладове се използват, при положение че се свирят фрази с части от тонове на ладове, между които се слагат и проходящи тонове, тонове "отвън" и не може да се абсолютизира като се говори само в термини на ладове. То си е малко въпрос на отправна система и пак стигаме до Джордж Ръсел Цитирай
Steppenwolf Отговорено Декември 19, 2007 Автор Отговорено Декември 19, 2007 Всъщност, темата се закатери по друг клон, но нищо. Доколкото разбирам, никой от тук не гледа практически от точката на Ръсел. Наистина, тези два лада са основни. Не е случайно, че мелодичният минор си има прякор - джаз минор. Цитирай
indy Отговорено Декември 19, 2007 Отговорено Декември 19, 2007 Между другото, има нелош американски форум по темата за Лидийската концепция: LCCTO При регистрация, освен обичайните данни искат да напишем първата дума от 198 страница на IV издание на книгата. Аз я знам, тази дума. Цитирай
Steppenwolf Отговорено Декември 19, 2007 Автор Отговорено Декември 19, 2007 Да, знам за страницата и форума, сега след напомнянето ти се "плъгнах". Значи имаш книгата. Някои от твърденията и изводите му леко попадат под съмнителна сянка, поне в моето съзнание (засега). Ала и още не съм я разгледал внимателно и пълно. П.П.: Има още един "пояснителен" момент в книгата, който повдига въпроси и за който споменах в поста си на предната страница: Това +F# в обертоновата редица, с което намира още една връзка и подкрепя теорията си, всъщност е след -Bb и по тази логика пък би следвало в скалата да присъства Bb (до където стига Норм Винсент). Но... Цитирай
indy Отговорено Декември 21, 2007 Отговорено Декември 21, 2007 Този въпрос с F# явно вълнува доста хора, виж например тук: All About Jazz-форум Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.