kitaratapesho Отговорено Декември 12, 2007 Отговорено Декември 12, 2007 Абе моят съвет си е да отидеш на 1-2 урока по солфеж, най-малкото, за да видиш как да се упражняваш по-целенасочено. Иначе пианото е за солфежирането и транскрибирането. Когато солфежираш не е лошо да си изсвирваш основният лад на тоналноста и/или някаква акордна каденца (тризвучия е достатъчно), за да настроиш ухото. После пък ако някъде се затрудняваш си подавай по някое тонче от пианото. С китарата също можеш да правиш нещо много полезно - пак от книжка с начални/детски етюди за цигулка (надявам се, че не те обижда това, че те пратих в първи клас , но просто е най-добре да се почне от лесно към трудно), си прави всеки ден с китарата по 10-15 минути прима виста. Започни с елементарни мелодии едноглас. Важно е да пуснеш метронома и да свириш всичко в темпо, без да спираш. Ако изпуснеш някоя нота при разчитането - продължавай натам, ако трябва даже от следващия такт. Пусни метронома в толкова бавно темпо, колкото е необходимо, за да не си "притиснат и притеснен". И едновременно с това си солфежирай мелодиите. Така ще научиш кой тон къде е на китарата и как точно звучи. А мисля, че точно това е проблема. И така, отделяй по 30-40мин на ден и ще видиш кво ще става след време Поздрави, Петър Цитирай
kalinpetkov Отговорено Декември 12, 2007 Отговорено Декември 12, 2007 Слухът се развива според мен с течение на времето, като постоянно човек се занимава с музика. Например: за да извадя хармонията на една песен ми бяха необходими: (ПРЕДИ) лист химикал клавир и 2 часа (СЕГА) лист химикал 15 минути Говоря за песни със средно трудна хармония. Цитирай
salt Отговорено Януари 18, 2008 Отговорено Януари 18, 2008 (Редактирано) kitaratapesho - а кое би препоръчал пред останалите на човек, който има ограничено време за музика и съответно не може да отдели достатъчно на всичките упражнения. Аз доскоро разцъквах разни от тия програмки, ама не виждам особен ефект и мисля да наблегна на ваденето на песни по слух. Целта ми е да мога да изсвиря мелодийките, които си измислям наум. Имам също така и аудио курса на David Lucas Burge за относителен слух и мисля и него да мина. Но се съмнявам някой от тук да има опит с него. (!? ) Има една програмка Eear Master Pro .Това е нещо като самоучител по солфеж.Има няколко режима на работа.Може да ти свири интервали с цел отгатване, сравняване на широчината на два интервала,познаване големини на акорди, обращения,ритмически и мелдочини диктовки(едногласни и многоласни), даже май някоя от версиите имаше и някакъв jazz tutor за разпознаване на по-сложни акорди.Много е практичина ,може да отценява в проценти резултатите и позволява систематично обучение, защото минаваш през нива,въпреки че можеш да ги променяш в зависимост от твоите предпочитания .Направо си е забавно да се обучаваш .Препоръчвам я на всеки. Редактирано Януари 18, 2008 от salt Цитирай
spongebob Отговорено Януари 18, 2008 Отговорено Януари 18, 2008 ^^Програмата е супер и бях пускал линк към нея тук във форума.Никой не написа и един ред,при все че има 21 дни trial period...от всички софтуери с тази насоченост ,които съм пробвал,този е най-добър! Цитирай
A-L-A-D-I-N Отговорено Януари 31, 2008 Отговорено Януари 31, 2008 kitaratapesho тук във всичките си постове използваш една дума "транскибирам" какъв смисал влагаш в това? ако имаш предвид прехвърляне на цяло произведение от една тоналност в друга трябва да е транспониране ако изкаш да пригодиш технически едно произведение да може да бъде изсвирено от друг инструмент различен от оригинала или от инструмент за вокал и обратно тогава вече се получава транскрипция ,а процеса се нарича транскибиране. Макар че и при двата случая невиждам каква е връската им със съветите за развитие на музикалния слух!?! Цитирай
moony_bg Отговорено Февруари 23, 2008 Отговорено Февруари 23, 2008 Аз пък си мисля че под транскрибиране има предвид вадене на песни на ноти, макар и да не значи точно това.Иначе за абсолютния слух - аз притежавам в някаква степен абсолютен слух.Само да кажа, че никой не спомена че все пак абсолютния слух не е -или го имаш, или го нямаш.При различни хора го има повече при други по малко.Тези които си мислят че нямат такъв слух просто им е слабо изразен.Освен това той наистина се развива, особено ако ти е даденв повечко.Абсолютният слух наистина е просто много добра музикална памет (нещо като фотографската памет).Аз мога понякога да слушам музика в главата си с голяма точност.Случвало ми се е да стана сутрин и докато се мия в банята да ми звучи нещо в главата - някаква песен примерно.След това като отида на пианото да проверя и се оказва че е във тоналността на оригинала.Освен това някои тонове се запомнят по лесно от други но когато помниш някой тон и си трениран лесно можеш да възпроизведеш или познаеш друг като просто знаеш какъв е интервала. Цитирай
ultramega Отговорено Февруари 23, 2008 Отговорено Февруари 23, 2008 Аз не можах да разбера едно нещо. С риск да ме анатемостате като Адхок, искам да питам какви са тея хора, дето се раждат със абсолютен слух и като чуят един акорд могат да кажат например :ре диез мажор? Та нали при раждането си първо все още не можем да говорим? не знаем к,во е нота, не знаем колко ноти има, не знаем какви са наименованията им и не знаем на кои звуци съответстват, а друг е въпроса че и незнаем къде се намираме . Мога да приема, както каза moony_bg че някой хора са с по добра звукова памет по рождение, но няма как по рождение да знаеш кой звук в кой тон е , поради изброените горе причини. Ако има хора с такава памет , а не се занимават с музика и не знаят съответствието на тоновете с наименованията им те имат ли абсолютен слух в крайна сметка? След като не могат гордо да се изправят и да кажат ре диез мажор въпреки че имат тази памет......? Цитирай
Steppenwolf Отговорено Февруари 23, 2008 Отговорено Февруари 23, 2008 Те имат това качество на по-чувствителен слух, независимо дали са музиканти или не. Тонът си е тон - периодично трептение с определена честота, фаза, амплитуда и тембър. Музикалното наименование е просто един етикет, нищо повече. Както когато махнеш етикета от буркана със сладко от шипки, вътре продължава да има сладко от шипки. Освен това, има и тонове, които лежат между 12-те тона в системата ни. Цитирай
ultramega Отговорено Февруари 23, 2008 Отговорено Февруари 23, 2008 Да знам за съшествуването на тези тонове и че дори се използват в музиката в някой краища на света. Не оспорвам нищо от това което си казал , но твоя пример със шипките показва точно това което казвам и аз. Всеки може да познае вкуса на сладкото от шипки след като го е ял , дори да няма етикет на буркана, но не мисля че има някой който си го познава тоя вкус по рождение пп.Това са си мои разсъждения може и да греша разбира се.... Цитирай
Ивелин Отговорено Февруари 24, 2008 Отговорено Февруари 24, 2008 В училище ни говориха за хората с абсолютен слух. До колкото помня, тези хора имат по-различни ушни канали - не помня по какъв точно начин влияе това, но те запомнят зуковите вълни много по-прецизно от останалите. Пример - всеки човек ще различи тон от суб-контра и тон от 5-та октава, но не всеки ще различки разлика м/у тона ФА и тона СОЛ на 1-ва октава - ето това е различната чувствителност... Относто това, как знаят кой тон кой е - те не знаят...но го запомнят моментално като звучност. Също така много по-често придобити абсолютисти са щрайхистите (защото им се налага да търсят тоновете - не са им наредени като при пианото и просто да ги натискат, от там и развитието на този "абсолютен" слух). Също така не разбрах какво общо има метронома с развитието на абсолютния слух? Абсолютист на темпа?! Цитирай
capri Отговорено Август 5, 2008 Отговорено Август 5, 2008 (Редактирано) Според мен това обяснение (не е мое) дава доста ясна представа кое какво е: Музикален слух се нарича способността да се възприемат, запаметяват и възпроизвеждат тоновите височини и техните функционални зависимости. Различават се няколко вида музикален слух: * абсолютен слух - способността за определяне на абсолютната височина на музикалните звуци, без сравнение с еталона * относителен слух - способност за определяне и възпроизвеждане на звуковите отношения в мелодия, акорд или интервал * вътрешен слух - способността за мислено представяне на отделни звуци, мелодия и различни музикални построения * интонационен слух - способност за разкриване на заложената в музика структура на комуникация * цветен слух - хипотетично явление при което слух и зрение се сливат в едно P.S. ^^Програмата е супер и бях пускал линк към нея тук във форума.Никой не написа и един ред,при все че има 21 дни trial period...от всички софтуери с тази насоченост ,които съм пробвал,този е най-добър! yes.gif може ли някой да даде линк за тази програма на лс защото не намирам нищо 10х Редактирано Август 5, 2008 от capri Цитирай
Nikolay Petev Yolov Отговорено Август 8, 2008 Отговорено Август 8, 2008 СЪВЕТИ ЗА РАЗВИВАНЕ НА СЛУХ: 1. Пеене на солфежи със тактуване с ръка. На прима виста; с науЧаване; на изуст. 2. ЗапоЧване с по-лесни солфежи като "Хаидн, Моцарт и Бетовен", "НаЧални солфежи" - Части - 1ва до 4та 3. Като ги пеете веЧе доста добре дори и на прима виста минавате на по-трудни (например) "НаЧални солфежи Части - 5та до 8ма" 4. Намерете си някой (не е задължително да е професиоален уЧител) да ви прави нотни диктовки (може и т гореспоменатите солфежи). Диктовките се правят по следния наЧин: - Изсвирване на цялата диктовка. Постараите се сами да си намерите размера!!! - Изсвирване и записване на два такта. Максимум 3 изсвирвания. След записване се изсвирват следващите два такта (2 пъти) и следващтите и т.н. Накрая се изсвира още веднъж цялата диктовка за проверка. - Колкото по-трудни, толкова по-добре, не се застояваите на трудност, където успявате да запишите абсолютно всиЧко 5. Преди сядане на пианото да пеете се опитваите ВИНАГИ да изпеете тонът Ла на първа октава. Преди това си го представете в главата!!!! След време ще го целите на 90% 6. Редовно се упражнявайте. Не е важно да е по 5 Часа на ден, а да е наистина РЕДОВНО. Всеки ден по Час е идеалния вариянт. Резултата зависи само от вас. Ако правите всиЧко правилно можете в рамките на 6 месеца и 1 година да си подобрите слуха поне със 100% Аз съм имал някакъв слух, но по солфеж бях доста зле. За 6 месеца станах един от наи-добрите в групата. Час, два на ден и сега дори мога да кажа кой е тонът от звъна на Чашата, като съм си вродил в главата звуЧенето на Ла на първа и умея да построя интервала за секунди. УСПЕХ!!!!! Цитирай
didaksan Отговорено Август 8, 2008 Отговорено Август 8, 2008 то има и такива дето каквото чуят и знаят коя нота е.Имах един познат който беше такъв...даже ми беше казвал каква е нотата когато пуснеш водата в кенефа.... колкото и смешно да звучи има и такива хора... Цитирай
Nikolay Petev Yolov Отговорено Август 9, 2008 Отговорено Август 9, 2008 ТоЧно това обяснявах. Аз не съм се родил такъв, но с мнооооого упражнения се науЧава и това. Дори след време запоЧват да ти звуЧат тоновете със свои собствен характер и цвят. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.