boreto Отговорено Ноември 1, 2007 Автор Отговорено Ноември 1, 2007 И тука идва фундаменталния въпрос "Какво ще да е туй дРъво? Мене лично ме кефи как изглежда и може би ще стане работата със прозрачния финиш. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 1, 2007 Отговорено Ноември 1, 2007 Ако не ме лъже зрението - то май има залепен топ отгоре. Има ли възможност да се снима отблизо дървото на сърцевината на китарата? Цитирай
boreto Отговорено Ноември 1, 2007 Автор Отговорено Ноември 1, 2007 Ако не ме лъже зрението - то май има залепен топ отгоре. Има ли възможност да се снима отблизо дървото на сърцевината на китарата? Утре ще се мъча да я остържа отвътре за да се види най-добре, обаче тази задача особено ме затруднява - някой ако може да даде съвет. Ебаси дъската - циклих я три часа! Цитирай
boreto Отговорено Ноември 1, 2007 Автор Отговорено Ноември 1, 2007 Мда, Евтим е прав - след внимателен оглед се вижда, че има топ, който е дебел около 1мм-1.5мм. Абе друго си е набитото око бе И сега какво, това променя ли ми с нещо задачите? В смисъл, какво да направя за да кажете какво е дървото? Мисля, че истинското дърво се вижда на загладеното горе за ръката. Цитирай
ruidolff Отговорено Ноември 1, 2007 Отговорено Ноември 1, 2007 Нещо няма фокус, планът е твърде общ. Дай дървото в едър план и с добър фокус, ако може снимай го на естествено осветление - на открито, на терасата. За сега, поради оскъдните изходни данни, не мога да кажа нищо конкретно. Цитирай
ruidolff Отговорено Ноември 1, 2007 Отговорено Ноември 1, 2007 Нещо няма фокус, планът е твърде общ. Дай дървото в едър план и с добър фокус, ако може снимай го на естествено осветление - на открито, на терасата. За сега, поради оскъдните изходни данни, не мога да кажа нищо конкретно. Важното е, че изглежда отлично запазено. Междудругото, свършил си страхотна работа за нула време. Човече, смайваш ме. Дъщеря ти е сладурана. И аз чакам да ме зарадват с някой внук. Цитирай
boreto Отговорено Ноември 1, 2007 Автор Отговорено Ноември 1, 2007 Честно да ви кажа бях забравил, колко е забавно да се работи с дърво. Не съм пипал инструмент от поне 15 години. Като дечко бях доста запален, а и бащата инвестираше сериозно в инструменти и ми беше много интересно. Всъщност най-готиното е, че времето лети и не усещаш умора, а напротив - кефиш са на детайла и се забавляваш. Лично за себе си, съжалявам, че чак сега се реших да започна нещо подобно. Сега по същество - дайте идея как по-лесно да сваля боята от бордовете и да изчегъртам кухините, че нещо технологично ми е мъгла? Дали да не ги духна с пистолет за сваляне на боя? Или ще изпържа дървото? Цитирай
vlex Отговорено Ноември 1, 2007 Отговорено Ноември 1, 2007 Готино чеве Сега по темата - БРаво добре си свалил боята. От изключителна важност е да свалиш и боята и лака от некпокета! Ако правиш прозрачен финиш ще е малко кофти за мястото, където фурнира е залепен за основната част от дървото. Не че няма да стане прозрачния финиш, но според мен няма да е особено красиво. Готино е ако има някакъв топ от фигурирана дървесина - да седиш и да му се радваш... Иначе може да направиш прозрачен финиш на предния панел и някакъв бърст Друг вариант е да го байцнеш (може и байц бърст) и да се надяваш да не се раличават топовете или просто ако се кефиш на ефекта - тогава е разбираемо. За пистолет на боята не бих те съветвал - опасно е особено ако ще слагаш прозрачен финиш. Може да сложиш шкурка на дървено блокче или да си направиш глава за бормашина с шкурка и да го обработиш на по възможност ниски, ако няма ниски каквито има обороти И пак да кажа за некпокета - махни боята оттам и когато боядисваш/лакираш облепи и некпокета и грифа на мястото на сглобката с хартиено тиксо, за да не ги боядисаш и тях Поздрави, Влад Цитирай
Overdrive Отговорено Ноември 1, 2007 Отговорено Ноември 1, 2007 може и да пробваш някакъв сънбърст за да прикриеш където свършва фурнира Цитирай
SomeoneElse Отговорено Ноември 2, 2007 Отговорено Ноември 2, 2007 Според мен пък би било ефектно, ако се скосят малко краищата на дървото, така че фурнирът да се дръпне по-навътре, а отдолу да се виждат шарките на другото дърво, които се отличават от фурнира. След това с подходящ байц на точното място и лак би изглеждало много добре! Ето това имам предвид - това е един от басовете на Диката, да отбележа. Вярно, резултатът няма как да е точно такъв, защото при теб има само 2 мм фурнир, а на баса на Диката има няколко сантиметра top, но схващате за какво говоря. Иначе предполагам, че цялото тяло е чамово. Пробвай да снимаш, както казаха, или скосеното място, където се обляга ръката на тялото, или някой от "роговете" на тялото вътре в заоблената част - там си личи достатъчно добре. Цитирай
boreto Отговорено Ноември 2, 2007 Автор Отговорено Ноември 2, 2007 Баса на Диакта, който си показал много ме кефи като ефект и аз мисля, че при мен ще се получи добре (е не като на Диката де) Днес купих полиуретанов лак на Sikkens - безцветен. После ще направя снимка на кутията. Леко матов е. Спред дилъра - ще свърши чудесна работа, препоръча да направя три слоя и после да мина с водна шкурка (но само ако е изпръхнал лака). Днес ще направя проба на друго парче дърво. Относно чама - теглото на тялото е точно две кила и половина, а все си мисля, че чама е доста лек? Или бъркам? Цитирай
SomeoneElse Отговорено Ноември 2, 2007 Отговорено Ноември 2, 2007 Не бъркаш - наистина е лек. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 2, 2007 Отговорено Ноември 2, 2007 (Редактирано) Според мен пък би било ефектно, ако се скосят малко краищата на дървото, така че фурнирът да се дръпне по-навътре, а отдолу да се виждат шарките на другото дърво, които се отличават от фурнира. След това с подходящ байц на точното място и лак би изглеждало много добре! Според мен пък, за разлика от баса на диката, фурнирът при баса на boreto е сложен не с декоративна(или звукообразуваща) цел, а с цел да има твърда основа за боята на лицето на китарата, и ако се изтъни отстрани фурнирът, тогава точно местата, най-подложени на триене(отстрани на баса) може и да страдат от липсата на фурнир там. Освен това, този фурнир е твърде тънък за целта, за която го гласиш(декоративна). Трудно е и да се байцне само едното дърво, без байца да се разлее и по другото, и е почти (да не кажа съвсем)невъзможно да се получи убедителна разграничаваща линия между двата цвята, използвайки предпазно тиксо, или други подобни щуротии. Изобщо басът е бил боядисан неслучайно. Някакъв вариант е сънбърст, като е добре отпред, видимата част от фурнира, пак да е леко оцветена с полупрозрачни лакове поне по краищата, както е на всички популярни сънбърст китари(страт например). Иначе отстрани в цвят, а отпред да започне да се вижда само естествения цвят на дървото - според мен това е постно. Редактирано Ноември 2, 2007 от Evtim Djerekarov Цитирай
the_gorer Отговорено Ноември 2, 2007 Отговорено Ноември 2, 2007 Яка тема. Чак сега я фиксирах. Евтиме, мисля, че се сещаш за какво е сложен фурнирът и от какво дърво е басчето. Боре, евалата за ентусиазма батко, ама защо си взел матов лак? Лъскавинката и циганийката винаги блазни повече очото. Евтиме, понякога умишлено рязката граница между страните и лицето (плътно боядисани страни, прозрачен преден панел) изглежда много добре. Защо смяташ, че непременно трябва да е бърст? Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.