vihro Отговорено Януари 9, 2008 Автор Отговорено Януари 9, 2008 (Редактирано) Благодаря за отговора.С водната баня трябва да се внимава.Логиката ми показва,че температурата на безира не трябва да е повече от 40 градуса,а тази на корпуса който ще се обработва максимално близка до нея,иначе опасявам се,че може да се спука.Така и не ми отговориха американските колеги до каква температура загряват лененото масло на водна баня А питах за лака защото....идеята ми за използване на масло беше провокирана от това,че исках максимално естествен и лесен за постигане финиш, както е с тунга.Но при положение,че няма да мога да ползвам тунг,а алтернативата е нашия ленен безир,както казваш,с много нисък % на ленено масло,мога да реша да лакирам в последствие,при все ,че всичко се промени от първоначалния замисъл.Или по-скоро настоящата ми идея е след еди колко си слоя безир,докато поема дървото,да започна в самия безир да добавям лак,а не да лакирам върху изсъхнала основа безир-т.е. да сгъстявам безира с лак в отношение примерно 3:1 за безира.Изчаквам 24 часа,минавам повърхността със стоманена вълна колкото да се изгладят пъпчиците от засъхналата смес и примерно още един слои,но този път в обратното съотношение.Цялата процедура мисля да е на принципа на една рецепта с тунг за външната част :корпуса се обработва до стоманена вълна,следват 5 слоя тунг /в случая ленен безир/ през 24 часа,като след всеки от тях корпуса се оставя на прохладно и топло място за да поеме маслото в рамките на 10 мин. и ако има непопило масло се забърсва с кърпа.След тези 5 слоя /или докато поема дървото/ след всеки нов слой се минава със стоманена вълна на мокро.Така получената маса-старо масло,дървени пъпчици дозапушва повърхностните пори на дървото и може да се надграждат слоевете като се прави по-приятен за окото финиш.Някои твърдят,че нанасят повече от 25 слоя тунг докато резултата е удовлетворителен за тях.Накрая се ползва вакса и се полира тялото отвън.За вътрешната страна се препоръчва не повече от 2 слоя масло колкото да консервира дървото,но не и да променя акустичните му свойства.Това според мен е най-лесно достъпния и реализируем начин за обработката на инструмента. Редактирано Януари 9, 2008 от vihro Цитирай
ruidolff Отговорено Януари 11, 2008 Отговорено Януари 11, 2008 Правилно е температурата на барабанчето и безира да е близка. Щом е лепено с ПВА лепило максималната температура на безира не бива да надхвърля 45 градуса. Иначе за обикновени дъски го загряват много повече! Можеш да смесваш безира само с МАСЛЕНИ ЛАКОВЕ от типа на Бернщайн лаковете и лазурните алкидни лакове, но с НИКАКВИ ДРУГИ. Иначе като грунд може да се полага отдолу и за други лакове. Класическият маслен лак всъщност се прави от ленено масло и затова се нарича МАСЛЕН. Към лененото масло добавят още сикативи /втвърдители ,изсушители/ , минерални масла, колофон и др. смоли. Има време до лакирането, за да се намери най-добрия вариант. Цитирай
vihro Отговорено Януари 12, 2008 Автор Отговорено Януари 12, 2008 Благодаря за полезната информация.Ще ми влезе в работа след завършването на корпуса,до което наистина има още време,но и голяма несигурност все пак А за водната баня,не ми се иска да рискувам с по-високи температури,затова предполагам,че има по-безопасна алтернатива /определено ме е страх да не спукам дървото което ще е изтърпяло достатъчно след струговане и фрезоване/ Мисля по-скоро внимателно да загрея маслото с горещата духалка на радиатора,като го поставя на определено разстояние и разбъркам постоянно.А като използвам и термометър,няма да допусна да стане повече от 30 градуса и колкото навлезе в 20мм. корпус толкова.Разбира се, това е само идея за сега Цитирай
Dikata Отговорено Януари 15, 2008 Отговорено Януари 15, 2008 ако си решил да правиш огледална повьрхност(така ми се стори в един по-горен пост),забрави за безир,стоманени вьлни и т.н. зависи и какво се разбира под огледална повьрхност,де.някои на боята на колите викат огледало,ама не е... безспорно тунга е хава,ама според мен малко се превьзнасят качествата му.попадали са ми инструменти ,така работени,и вьобще не сьм доволен от консервиращите му качества.определено е ок в други насоки,но....чак пьк. Цитирай
vihro Отговорено Януари 16, 2008 Автор Отговорено Януари 16, 2008 Дори с тунг бях решил да правя матова повърхност,но пак казвам акустичните качества на инструмента са на 1-во място за мен,затова целта ми е първо да консервирам дървото.Разбира се,че изглежда по-добре огледалната повърхност,но само с безир май няма да стане Цитирай
synchu Отговорено Януари 16, 2008 Отговорено Януари 16, 2008 (Редактирано) ...безспорно тунга е хава,ама според мен малко се превьзнасят качествата му.попадали са ми инструменти ,така работени,и вьобще не сьм доволен от консервиращите му качества.определено е ок в други насоки,но....чак пьк..... В смисъл? Дай повече информация, какви са били проблемите, ако можеш, на мен ще ми бъде интересно много. Аз имам няколко китари - къде с такъв гриф само (чисто, гладко дърво обработено с тунгово масло или някаква смеска на негова основа) - къде цялата китара така. Едната е на над 10 години другата на 9-10 и никакви проблеми не забелязвам Редактирано Януари 16, 2008 от synchu Цитирай
vihro Отговорено Януари 16, 2008 Автор Отговорено Януари 16, 2008 И аз се присъединявам.Ако се изнесе повече информация тук от българска страна,ще е по-добре за интересуващите се,ако НЯКОГА се намери тунг.Защото само да четем как си правят инструментите отвъд океана,презадоволени с огромно разнообразие от масла на основата на тунга,е крайно недостатъчно. Аз имам малък опит въобще с докосването до това масло и ми е адски трудно да различа огледален финиш лаков и такъв за който се твърди,че е направен само с надграждане на слоеве тунг.Свирил съм на няколко барабанчета за които се знаеше,че са обработени отвън само с тунг с висок % на блясък.А да се постигне ефекта на огледалната повърхност на лака само с тунг явно не е за всеки и затова от самото начало целта ми е да направя студиен инструмент с мекия изглед на матовата повърхност.Както го наричат някои производители на барабани "satin finish". Така че,който има желание да пише нещо по темата да заповяда.А аз скоро смятам да напиша нова тема /основната/,поради която отворих тази,стига само да не стане някой фал.Предполагам тя ще е интересна повече на барабанистите,но защо не и на лютиерите-това няма да е кой знае колко нова област за тях /обработката на дървото е подобна/А винаги може да се научи нещо ново Цитирай
Dikata Отговорено Януари 16, 2008 Отговорено Януари 16, 2008 маи се изразих пресилено,тунга е супер,запазва в наи голяма степен саунда от дьрвенията. имах предвид,4е има пичове,които за 5 мин свирене правят чисто нови струни жьлти,а грифовете с тунг-зелени отзад за нула време.после една боина метла,която се разнася от клуб в клуб и норвегии и дании и т.н и т.н се поочуква стабилно.малко е субективно,зависи кои колко и как свири и пази сьответно.има китаристи,които свирят 3 месеца с един комплект(не еликсир) и пак звьнят и грифовете са им като нови,а други рьцете им се потят мощно и....ясно е.та това визирах,а не че маслото е кофти. Цитирай
vihro Отговорено Януари 16, 2008 Автор Отговорено Януари 16, 2008 А ти имаш ли някакви идеи и предложения за консервиране на дървесина /без значение дали са китари или като в случая барабан-дървото е явор/???Защото както ставя ясно от написаното по-нагоре,стигнах чак до Индия,но тунг не открих.А вноса от европейски сайтове за един човек излиза скъп.Затова ,аз поне не виждам алтернативи освен по-качествен ленен безир от БГ.Или ако се открие из магазините за масивен паркет в София масло на основата на тунг или лененото,предполагам то ще има по-добри консервиращи качества от безира. Ти какво мислиш по въпроса??? п.п. Приемам всякакви идеи и на ЛС.Написал съм,че НЕ смятам да правя бизнес от това, а инструмент за мен самия.Така че,всяка рецепта с достъпни за БГ продукти,която някой реши да ми прати ще си остане тайна при негово желание!!!!!! Благодаря предварително Цитирай
synchu Отговорено Януари 16, 2008 Отговорено Януари 16, 2008 маи се изразих пресилено,тунга е супер,запазва в наи голяма степен саунда от дьрвенията.имах предвид,4е има пичове,които за 5 мин свирене правят чисто нови струни жьлти,а грифовете с тунг-зелени отзад за нула време.после една боина метла,която се разнася от клуб в клуб и норвегии и дании и т.н и т.н се поочуква стабилно.малко е субективно,зависи кои колко и как свири и пази сьответно.има китаристи,които свирят 3 месеца с един комплект(не еликсир) и пак звьнят и грифовете са им като нови,а други рьцете им се потят мощно и....ясно е.та това визирах,а не че маслото е кофти. Разбрах вече Едната от тези китари е преживяла доста честно казано, но цвета освен приятно да патинира на места и излъскавява на други не се е променил. Става въпрос за дърт корейски Уошбърн N2 (и един също толкова ако не и по-дърт Фрамус Диабло), когато N2 още бяха китари. Там поради много свирене (потене и етц ) грифа е придобил лъскавина и блясък. Иначе оригинално не беше така и аз поне не виждам с тунгово масло как ще се постигне огледален блясък. По-скоро няма как да стане. Трябва да има лак някакъв, който да остави прозрачен слой, който да пречупва/отразява светлината, за да може да "блеска" така да се каже. Иначе аз навремето поръчвах от Германия тунгово масло забравих от коя фирма (но мога да потърся, ако има нужда) и 1 литър излезе сума ти кинти. Не си спомням колко, но си спомням че транспорта беше колкото маслото и бе скъпо доста. Иначе имам хартисало малко, което си използвам за поддръжка на китарите и грифовете без лаково покритие. Цитирай
Dikata Отговорено Януари 16, 2008 Отговорено Януари 16, 2008 значи тунгово масло се продава в много саитове.един от наи-известните е stewmac.com.пазарувам редовно от там и са сериозни.там цената е 15 $.трябва да имаш само хаверче в щатите да ти го донесе или изпрати по пощата.пише ,че не го доставяли по самолети,ама неисе-става си хавата супер.аз си доставям доста консумативи от там .ако някои иска да му доиде хавата на приемлива цена-това е номера.на този етап не става с друг пиниз.а иначе от самия саит да ти го пратят ,ще ти легне скьпичко,ама некои густии се заплащат. synchu,блазе ти!!!сьгласен сьм,ако нямаш дертове с тия хави,които писах,тунга си е супер! Цитирай
ruidolff Отговорено Януари 16, 2008 Отговорено Януари 16, 2008 Вихро, ето че се намери един вариант за тунг-ойл. Знаех, че е хубаво темата да живее, че ще изкочи полезна информация. Но, както се разбрахме, няма да се вманячваме повторно. Дървеният корпус на барабана не е подложен на действието на потта, солите и органичните киселини. Няколко слоя топъл ленен безир ще го консервират добре. Масленият лак ще му придаде необходимия блясък, а малко полир паста и мераклийско търкане ще го финишират напълно достатъчно. Хората отиват да слушат музика и добър звук. Не съм видял някой да легне отдолу и да ти гледа финиша. Цитирай
vihro Отговорено Януари 17, 2008 Автор Отговорено Януари 17, 2008 Е,аз затова не съм си поръчал още макар че,възможности има,но и на мен ще ми трябва около литър,а може би и повече /искам да си импрегнирам целия комплект от вътрешната страна/......а приятели в онази далечна презокеанска страна липсват. Вихро, ето че се намери един вариант за тунг-ойл. Знаех, че е хубаво темата да живее, че ще изкочи полезна информация. Но, както се разбрахме, няма да се вманячваме повторно. Дървеният корпус на барабана не е подложен на действието на потта, солите и органичните киселини. Няколко слоя топъл ленен безир ще го консервират добре. Масленият лак ще му придаде необходимия блясък, а малко полир паста и мераклийско търкане ще го финишират напълно достатъчно. Хората отиват да слушат музика и добър звук. Не съм видял някой да легне отдолу и да ти гледа финиша. Ех,че хубаво го каза за финиша Цитирай
Dikata Отговорено Януари 17, 2008 Отговорено Януари 17, 2008 vihro,знам че си ровил по много саитове и всьщност не казвам нищо ново,обаче има един филм,и тои гласи,че лютиерството вьв всичките му форми е ДОСТА скьпо занимание!!!за някои порьчки сьм излизал на 0 или минус само и само да стане както трябва хавата.тука го няма номера"под масата".броиш и получавш!вярваи ми-много сьм се набутвал. Цитирай
vihro Отговорено Януари 18, 2008 Автор Отговорено Януари 18, 2008 vihro,знам че си ровил по много саитове и всьщност не казвам нищо ново,обаче има един филм,и тои гласи,че лютиерството вьв всичките му форми е ДОСТА скьпо занимание!!!за някои порьчки сьм излизал на 0 или минус само и само да стане както трябва хавата.тука го няма номера"под масата".броиш и получавш!вярваи ми-много сьм се набутвал. Прав си безспорно.И за мен качеството е важна цел която трябва да постигна,но все в нещо трябва да направя компромис.След завършването на корпуса,имам да закупувам хардуер,какъвто има много рядко в Европа-просто няма много сайтове за хардуер за дръм билдъри.В момента обсъждам нещата с един колега от UK,а знаеш,че там нещата са х3 спрямо БГ лев.А първа цел ми е звука,без добър хардуер няма как да стане,а да си взема хардуер-Стаг е все едно да плюя на всичко което целя и съм свършил до тук-просто китайците стомана НЕ могат да правят и това е.Имал съм всякакви техни марки-всичко по хардуера е ужасно слабо и некачествено.Да не говорим,че не може да се сравнява дори с най-тънките стоманени обръчи на Ямаха по звук от перваз-удар с палка по обръча на барабана и кожата едновременно.За сега съм избрал хубави неща,чакам да видя цената за доставка до БГ и ще го мисля и финиша тогава какво ще го правя.Сега само събирам мнения и предложения какво да правя.А в америкаснкия форум в който влизам честичко,всички ме навиват,че такова хубаво дърво не може да е с матов финиш и задължително трябва да гоня огледален или поне да се опитам,макар че съм сигурен,че не е по силите ми.Но така или иначе,първо трябва да завърша корпуса Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.