Jump to content
Българският форум за музиканти

музикална теория


Recommended Posts

:hysterical:

 

А ти музикант ли си?

 

Та даваш такива смели изказвания.

 

В коя група свириш и колко издадени албума имаш?

 

Че много разбирачи се събрахте....

 

Слез на земята!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина е хубаво, че си предприел такова нещо, аз отскоро се занимавам с музикална теория и все още ми е много трудно да свикна с термините. Но за композиране на свои парчета не съм съгласен, че ти трябват тези знания. Вярно, че имат полза за усъвършенстването на идеите, но примерно басиста в групата ми свири от по-малко от една година и е напълно самоук и вече има към 10 свои парчета ( а той слуша прогресив та си представи по колко минути са и колко са сложни). Не казвам, че всички, които са хабили пари за уроци, са балъци или нещо такова - аз мисля, че е задължително да се ходи, но специално в неговия случай то е по финансови причини (а и няма комп).

Айде успех и със здраве!

 

Разликата между един самоук музикант, действащ по интуиция и чрез експерименти, грешки и евентуално добри решения и един образован музикант е, че втория знае какво прави, защо го прави и как може да се получи дадено нещо. Разбира се, трябва да има музикален слух итн, но също така и може да обясни какво точно е направил, каква е музикалната форма, която избрал, какви хармонични прогресии ползва. Това не е гаранция за успех в музикалната индустрия, но определено помага и в някои случаи може да ви спести много време

Редактирано от Schagerl
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата между един самоук музикант, действащ по интуиция и чрез експерименти, грешки и евентуално добри решения и един образован музикант е, че втория знае какво прави, защо го прави и как може да се получи дадено нещо. Разбира се, трябва да има музикален слух итн, но също така и може да обясни какво точно е направил, каква е музикалната форма, която избрал, какви хармонични прогресии ползва. Това не е гаранция за успех в музикалната индустрия, но определено помага и в някои случаи може да ви спести много време

 

:), така че отваряйте учебниците, четете, мислете и правете упражненията. Музиката е изкуството, което изисква най-много познания и разбиране. Това, че някой няма академично музикално образование и не ходи в класните стаи, не е оправдание и не значи, че не трябва и не може да ги има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що бе и аз познавам хора,които могат да ти го цитират този учебник едва ли не наизуст,а също и много други,които не го и подозират,като вторите въпреки всичко си свирят много добре,а на някои от първите,ръцете сериозно им пречат.Много пъти съм го казвал и пак ще го кажа.Има много и много по полезни учебници по теория,що се отнася до рок, джаз и тн.Като например тези на Бъркли

 

Я аз тази тема нея следа от близо а виж в каква посока се изродила

 

Нека кажа по отношение на композирането че без значение към кой стил си се насочил основното нещо което всеки един захванал се стази не лека дейност трябва да притежава е въображение,фантазия и креативно мислене без тези неща е немислимо създаването на качествена музика.

 

Колкото и композиционни техники да зазубриш,хармонии та дори учебниците на Бъркли с това няма да можеш да създаваш музика.

 

От първия пост кой то е и доста общо написан става ясно едно че човека иска да си прави свой пърчета и че иска да навлезе в теорията на музиката.

 

Та към музикалната теория спадат доста неща: като се почне от солфеж и ел.теория та се мине през хармония аранжиране,полифония,джаз хармония,оркестрация,анализ,композиция и тн всичко това е част от музикалната теория.

 

Аз неспазвам така популярната българска традиция всичко да се почва отзад напред!!!-едно време всички в училище отваряха учебниците и школите на последната страница белким като направят последното упражнение което е най-трудно ще значи че знаят целия учебник и са станали велики музиканти./както се казва да несме прости да учим лесни работи трябва да почнем от трудните за да видят всички колко сме умни/

 

Така че всеки един които има някакъв опит със инструмента и обърне поглед към теорията се започва с първите неща солфежа и елементарната теория те са основата към по задълбочените познания.

 

Никаде несъм твърдял че учебниците които съм посочил ще те направят "музикантът почти вълшебник"

 

Давам един прост пример ако приемем че човек няма представа как се строят акорди даже незне какво е акорд незнам как точно ще заръфа учебниците по джаз хармония или пък от какво са съставени акордите ако незнае интервалите, въобще нещата са навързани.

 

За тези които казваш че били рецитирали определения от учебниците пък им били вързани ръцете аз специално неги смятам за музиканти за мен е важно след като научиш теорията да я прилагаш на практика в ежедневието си всичко останало няма смисъл. :)

 

Да се надявам че съм разсеял мъглата! :headbang:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.