Ивелин Отговорено Февруари 1, 2008 Отговорено Февруари 1, 2008 (Редактирано) Само да попитам: - Може ли един музикант, които свири от 1 година - да вземе хляба на друг, който свири от 10 години? Редактирано Февруари 1, 2008 от Ивелин Цитирай
Achiles Отговорено Февруари 1, 2008 Отговорено Февруари 1, 2008 Първо да направим уговорката, че малко музиканти в Бг си вадят хляба с музика. А иначе на въпроса- човек, който е свирил само една година трудно може да се нарече музикант. Музиката не се учи 1 година. Но факт е, че примерно Кърт Кобейн изяде хляба на много по- големи музиканти от него, но пък даде нов тласък на рока, което значи, че отговора е "да". Иначе в България стават много нелогични имена. Аз в понеделниците като слушам Гурко се убеждавам колко яки банди има в България и повече от половината няма да им видиш името в програмата. Питам се защо? Толкова ли е зле положението? Само да попитам:- Може ли един музикант, които свири от 1 година - да вземе хляба на друг, който свири от 10 години? Цитирай
Ивелин Отговорено Февруари 1, 2008 Отговорено Февруари 1, 2008 (Редактирано) @Achiles - Кърт Кобейн е частен/единичен случай - аз питам като тенденция... Темата се видоизменя, така че ще се впусна по вълната... и този път сериозно! Говорим за синдикати, което няма много общо със свиренето на вход, а със цялостното заплащане, осигуряване и т.н. Говорих с Васко Найденов (който всички добре познаваме) преди няколко дни и той ми сподели, че е човек, който се е отдал на музиката, а сега дори няма пенсия... ПАРАДОКС! Синдикатите са хубаво нещо в крайна сметка, НО... Абе хора - огледайте се и се осъзнайте! България - музикални синдикати... звучи страхотно - като идеята за КОМУНИЗМА !!! 1. Няма толкова профи банди, с които да се захване този синдикат и да е силен юридически! 2. Несериозно е синдиката да се занимава с аматьори-хобисти - със сигурност ще има голяма чистка... и пак групите ще са малко... Как си представяте адвокат-аматьор? Ще го наемете ли... а синдиката ще му обърне ли внимание??? Аз съм свирил на продукции без пари, след това по клубове за 7 лв., след това в столични клубове с грипи за 20-30лв., след това в клубове за 50лв., след това на частни партита за 100-1000лв., след това пианобарове в чужбина (3000 евро/месец) и сега по пианобаровете пак за 100лв./вечер (+tips средно 500 на weekend)...но в БГ! Вярно е - не свиря рок музика (основно), но си правя кефа и ако искам да изсвиря Soldier of Fortune го правя и получавам аплодисменти от "иначе пияниците" в бара... Музиката е свързана с бизнеса, но и с късмета! Така, че всеки може да намери щастието, стига да го търси - за това казах трудете се, борете се и вярвайте!!! Ако сте професионални музиканти, ще дерзаете и щастието ще ви споходи рано или късно... Има някой "там горе", който слага на кантара вашия труд и го възнаграждава! Редактирано Февруари 1, 2008 от Ивелин Цитирай
Achiles Отговорено Февруари 1, 2008 Отговорено Февруари 1, 2008 ^ Пич, принципно си прав. Идеята на цялата работа е да не се получава така да се спасяваме поединично. Аз също смея да твърдя, че с групата ни си извоювахме добри позиции и като цяло ми е все тая дали това ще стане или не. Но ако сега се случва така да имам 3 петъка в месеца със свирения, това ще е до време. За да задържим интереса и да продължаваме в същия дух, трябва да се правят нови авторски песни, които да се записват. Да се купува нова апаратура, за да звучим все по- добре, а не да си мислим, че като включим китара в пулта с 1-2 камиончета и размазваме тълпата от кеф. Но за да е градивна една група тя трябва да има стимул. Стимула може да бъде и в доволните физиономии на публиката и в доброто заплащане. Но когато на мен ми се налага да бачкам по 8 часа на ден и да влагам средства, които други хора влагат в това да си гледат кефа, нормално е да се иска нещо по- добро. В крайна сметка клубовете в София са малко. Първо трябва да има повечко клубове и второ конкуренция между тях. Разбира се, че не е най- правилно да обвиняваме клубовете за всичко. В крайна сметка приемете го като реклама, но последния път свирихме в Тукан и смея да твърдя, че това е първото ни свирене, където без предварително каквито и да е било уговорки на нас ни се плати добре. И на други места са ни плащали добре. Всъщност като се замисля случаите, в които сме били прецакани се броят на пръсти и затова вече не свирим там, където е имало лошо отношение към нас. Но идеята е да не се стига до такива ситуации. В крайна сметка клубовете в София са малко и не можеш да покажеш среден пръст на всички. Просто преценяваш кой наистина не цени труда ти. Но има банди, които ако се водят на този принцип наистина трябва да спрат да свирят където и да е. А истината е, че това са банди, които не че свирят зле, дори напротив. Просто не може да си едновремено музикант, мениджър, PR, продуцент и същевремено да работиш 5 дни в седмицата на някоя работа и да очакваш да достигаш върхове. В крайна сметка случва се понякога клуба да не може да бъде напълнен. Пак ще спомена една дата 15-ти февруари миналата година, където свирихме в един от родните клубове. Падна се през седмицата. Преди това неведнъж в средите в същия клуб сме събирали по 100 човека, че и нагоре. И когато накрая ти дадат 10 лв. няма ли да се почустваш обиден. Мога да разкажа и друг подобен случай в друг клуб. Датата е първи май. В началото на свирнята ни имаше 10 човека. Преди да се качим на сцената идва един от управителите и ни казва- момчета изсвирете 3-4 парчета и кажете, че клуба затваря. Това много ни подразни, а на въпроса дали ако направим така, клуба ще върне парите на тези, които си бяха платили вход отговора беше отрицателен. На собствена глава излязохме и свирихме 2 часа без прекъсване, като междувременно клуба се пълнеше все повече и повече. Накрая и уравителите бяха доволни и ние, че все пак не сме се разходили напразно, защото се сещате, че ако бяха останали само тези 10 човека на нас нямаше да ни се плати. За такива ситуации говоря аз. Не, че искам да ми се плати повече, отколкото заслужавам, но искам наистина нещата да стават по нормалния начин. Цитирай
Ивелин Отговорено Февруари 1, 2008 Отговорено Февруари 1, 2008 (Редактирано) Аз това казах - късмет... Защото наистина трудните неща са, да станеш популярен в днешно време! Трябват връзки, шанс... а и славата в момента е мимолетна, като "звездиците" от Music Idol. Както каза - и на мен ми е през оная работа, щото си взимам паричките от бара и съм си ОК, но и това е до време... Хубавото на професионалния музикант е, че може да преподава в училища и университети... Това е вариант за спасяване на годинките в старостта... И пак да кажа - все ми е тая, к'во ще стане тука в БГ, щото след известно време си вдигам чукалата и се изнасям... Но пък щом пиша - едва ли ме е безразлично в крайна сметка... (това относно спасяването по единично) В бизнеса (и не само) винаги има мизерници...а в нашия случай това са шефовете... Бъдете умни и си гоните интересите! Виж - и на мен ми се е случвало, като е празно заведението да ми кажат: "Абе така и така... няма хора - нека да ви платим 1/2 от хонорара", но смешното в ситуацията беше, че това беше човек, който няма нищо общо със шефа, а просто управител - при което като казахме на шефа - стана пожар! Никой не е застрахован от мизерия!... Пак казвам - нищо не се знае в живота...а той е изключително дълъг!!! Така, че ходете на фитнес...! И не коментирай предходен коментар, че и във форума има някой "от горе", който гледа! Редактирано Февруари 1, 2008 от Ивелин Цитирай
Baby Thomas Отговорено Февруари 1, 2008 Отговорено Февруари 1, 2008 Ами това за малкото клубове и липсата на конкуренция между тях е поради липсата на достатъчно хора. Аз ако имам средства, мерак и минимум знания, за да си отворя нов клуб, защо да го правя, като така или инак останалите 2-3 стоят празни и не печелят почти нищо. Което се отразява и на заплащането на музикантите, съответно на посетителите, съответно на собственика на клуба и т.н. Да Съркъл Оф Лайф малко стана... В тоя ред на мисли в наше село две крепости на чалгията бяха развалени, а на тяхно място направиха съответно джаз и рок клуб за лайв мюзик. Искрено се надявам нещата да вървят добре и да просъществуват по-дълго! Цитирай
Ивелин Отговорено Февруари 1, 2008 Отговорено Февруари 1, 2008 (Редактирано) А дано! Редактирано Февруари 1, 2008 от Ивелин Цитирай
sa6tiat Отговорено Февруари 1, 2008 Отговорено Февруари 1, 2008 (Редактирано) Първо да направим уговорката, че малко музиканти в Бг си вадят хляба с музика. В такъв случай нуждата от синдикат е каква, според теб? Да защитава правата на метачи, дизайнери, шофьори? Не ви ли се струва, че вие спорите за нещо, което засяга точно пет /айде, десет/ души във форума, и много повече извън него; а ние спорим дали Пламен Марков ще осъди чорбата или дали кметът на община Черно Белене има циреи... Хубаво нещо е теорията и въпреки че засяга пряко музиката като бизнес, продукт и квото щете, е странно хора като нас, основно, които НЕ ИЗКАРВАТ ХЛЯБА СИ С НЕЯ, да дават меродавно мнение. Аз съм от тях. Когато почна да го правя, ОК. НЕ можете да ми затворите устата. Правете разлика между свирещи за кеф, за МАЛКО допълнителни доходи и хората, които това РАБОТЯТ. Последните имат нужда от този дебат, за нас той е само любопитен, но не можем да сме страна по него. Редактирано Февруари 1, 2008 от sa6tiat Цитирай
Адам Отговорено Февруари 1, 2008 Отговорено Февруари 1, 2008 (Редактирано) Пешо,много си прав! Продължавам да се чудя защо темата претърпя такава трансформация и всички го обърнаха на политика.Тъпо е.Най-малкото защото хората,които си вадят хляба от музика тука са малцинство/както каза sa6tiat/.Идеята беше пак повтарям всеки да си наложи някакъв стандарт,който да го удовлетворява и в същото време да бъде честен спрямо клуба/заведението където свири.Няма смисъл да се обединявате срещу собствениците на клубове,защото от това нищо добро няма да излезе.Пример : снощи човек,който е в музикалния бизнес много по-дълго от мен ми разказа следната история - началото на 90-те,има клубове бол,има групи,последните се събират и решават да си наложат минимум на хонорарите,след 2 дена групата Х отива в клуб и свири за 5 пъти по-малко пари.Следва реакция - клубовете се обединяват и решават те от своя страна да не плащат повече от Улв,което е в пъти по-малко от сумата,за която са се разбрали групите.Какъв е изводът - работете с клубовете като с пратньори,защитавайте ОБЩИ интереси и не се правете на по-хитри,защото е много по-лесно да се организират 20 собственика на клубове около дадена идея,отколкото 300 групи.Пак казвам,че всичко опира до това всеки да си иска това,което заслужава.Нито повече,нито по-малко. Довечера след чека ,ако не е много късно,може да дойдем на срещата на форума.Мисля,че ще е интересно. Редактирано Февруари 1, 2008 от Адам Цитирай
johniebgood Отговорено Февруари 1, 2008 Отговорено Февруари 1, 2008 Johniebgood, какво имаш предвид с: ...а за строго авторските групи ,които не могат да свирят кавъри , си има фестивали,купони и читалища и училища. - Не ми е много ясно, защото трудно ми е да си представя група, която може да свири авторска музика, но не може да свири кавъри. Имам пред вид,че познавам такива групи и не всичките са от съвсем млади музиканти ( не можещи да свирят кавъри ).Свириш ли кавъри ,ти вече си курва и си длъжен да се продадеш възмойно най-скъпо (мое мнение).Четете внимателно,вече писах,че синдикат звучи тъпо,но поне уговорка да има между бандите. Да ви кажа как е било преди '89.Бюро естрада- хепи соц,обаче,дори и да не си образован,отиваш на изпит и покриваш категория.След това ти се осигурява една добра заетост и свириш примерно за някоя звезда,тя взима повече от теб,обаче твоя доход,като редови музикант е поне 5 пъти повече от средния за стараната.Колкото по-добър си ,толкова по-висока категория взимаш.Това е за тези ,които живеят от музика.За другите - фестивали,купони и читалища и училища. Цитирай
Адам Отговорено Февруари 1, 2008 Отговорено Февруари 1, 2008 johniebgood,мисля че не си прав "Това е за тези ,които живеят от музика.За другите - фестивали,купони и читалища и училища."Това е много крайно изказване и по мое мнение много неправилно.Пак казвам,че разделение трябва да има,но то да е въз основа на качеството.Примерно Джеф Уотърс,който е един световно известен и признат китарист с доста солидна дискоградия зад гърба си, има професия различна от музиката,бачка си,изкарва си пари и не разчита за това на музиката.Това прави ли го нещо по-малко от пианиста в пиано бара ?Да речем,че според посещаемостта и публиката,групата ми свири по-добре и прави по-добри песни от друга група,която живее от свирене.Трябва ли аз да получавам по-малко пари?Трябва ли аз да свиря на 70% вход,а те на твърд хонорар ?Пак го казвам - всеки трябва да получва каквото заслужава,а заслугите да се определят от публиката. Цитирай
kolio_k Отговорено Февруари 1, 2008 Отговорено Февруари 1, 2008 И понеже изпитите за категория се взимаха срещу някой лев или просто на хаверски начала,болшинството от старите музиканти от онова време са напълно неграмотни и не могат да си наредят пръстите по инструментите.По добре без такива комунистически изцепки . Преди време бях пуснал една анкета според която 20тина(включително и аз) в този форум се занимават професионално с музика.В тях ,предполагам, се включват и класически музиканти,а и хора които не живеят и работят в България.На фона на тази статистика(ако разбира се е показтелна) ,може би би било по добре ако участващите в тази тема,поне тези които могат ,да резервират някоя маса в приятна кръчма и обсъдят въпроса на по бира,би било по лесно,а и по вкусно Цитирай
johniebgood Отговорено Февруари 1, 2008 Отговорено Февруари 1, 2008 Не си ме чел внимателно.Няколко пъти казах,че има нещо наречено естествен подбор,ако си зле умираш,ако си супер,дори можеш да се пазариш за повече пари.Аз просто не искам да се свири БЕЗПЛАТНО.Кои свирят без пари,тези на които не им дреме за хонорара ,а търсят самата изява,ами - читалища,купони и т.н. А с бюро естрада само дадох пример,няма значение дали си млад,учен или каквото и да е.Отиваш,удряш и получаваш.Ако бандата ти е достатъчно добра,ще пробиеш и с авторство,макар,че в БГ си е направо смешно,ама нейсе. Цитирай
johniebgood Отговорено Февруари 1, 2008 Отговорено Февруари 1, 2008 И понеже изпитите за категория се взимаха срещу някой лев или просто на хаверски начала,болшинството от старите музиканти от онова време са напълно неграмотни и не могат да си наредят пръстите по инструментите.По добре без такива комунистически изцепки .Преди време бях пуснал една анкета според която 20тина(включително и аз) в този форум се занимават професионално с музика.В тях ,предполагам, се включват и класически музиканти,а и хора които не живеят и работят в България.На фона на тази статистика(ако разбира се е показтелна) ,може би би било по добре ако участващите в тази тема,поне тези които могат ,да резервират някоя маса в приятна кръчма и обсъдят въпроса на по бира,би било по лесно,а и по вкусно Приятелю.Кольо,ние се познаваме от първия блус фест,пътувахме заедно на връщане. Да не искаш да ми кажеш,че от консервата не излизат некадърници??? Знаеш ли ,през некратката ми кариера,с колко такива съм свирил??? И пак стигаме до ЕСТЕСТВЕНИЯ ПОДБОР!!! Ако можеш и с малко късмет - успяваш. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.