Jump to content
Българският форум за музиканти

Какво мислите за свиренето на вход


Recommended Posts

Обещах си да не пиша ,но ме е страх че темата ще се затвори ,а не трябва.

Нека се върнем пак на клубовете. Адаме отново си прав ,че трябва да работим заедно с клубовете. В един от горните си постове писах ,че ако седнем да си поговорим ,групи и клубове ще е от полза и за двете страни. Защото имаше едно мнение по-горе ,че нямало хора.

В София!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Тук има всякакви хора ,но те си седят вкъщи и слушат касетофона. Ние трябва да намерим начин да ги закараме в клубовете. Но без помоща на самите клубове не може. Пример: Аз си чупя пръстите от смс-и и и-мейли да каня ,рекламирам ,правя флайери и накрая след като съм издиктувал името на групата ни 5 пъти буква по буква в програмата на София излиза грешно или изобщо го няма. Няколко пъти сме говорили за по-рано да се свири през седмицата. В цял свят е така!!! И ако на първо време искам за нещо да си стиснем ръцете то е за някакъв диалог с клубовете с цел да върнем хората там. И клубовете печелят и ние и публиката. А за заплащането... тогава няма да имам нищо против да свиря на вход. Но в сегашната ситуация ,НЕ(винаги има изключения). Аз си уважавам труда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О ,безпорно некадърници излизат отвсякъде и няма причина от консервата да са малко,точно наопаки,в края на краищата,както всички знаем обучението там е доста странно,що се отнася до естрадния отдел.И аз съм фен на естествения подбор.Образованието наистина е много полезно,но само по себе си не е достатъчна гаранция за професионализъм,особено що се отнася до музика различна от класическата изучавана в БГ.В края на краищата,китариста,който най много ме е кефил в БГ(Здраво Гулов) не знаеше една нота,но свиреше убийствено рок блус и фюжън.Така ,както огромната част от образованите никога няма да могат

 

 

Сори за офтопика

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕСТЕСТВЕНИЯ ПОДБОР!!! Ако можеш и с малко късмет - успяваш.

 

 

Така е ,който го може - го може!

...останалите не може да искате по-висока цена от тази на която ви оценяват...

...всъщност ,може и да искате - ама рядко ще ви се дава...

 

...вход - вход...

...твърд хонорар - добре...

...колкото заслужавате...

...колкото се договорите...

 

...ай Мир да има...

Редактирано от BlackCorsair
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амииииии, аз съм още по-скоро наблюдател, отколкото участник в цялата картинка, но често съм мислила по темата - ще споделя без да налагам нещо или ангажирам някого!!

 

 

ГРУПИТЕ:

За младите групи, които вероятно ще започнат да свирят на вход, според мен той трябва да е 100%!! Мисля си, че е най-добре сами да си осигуряваме човек, който да се заеме с входа срещу съответното заплащане. Ако същите имат дързостта да поискат един силен ден (Петък/Събота) могат да се уговорят със собственика да получат 40 или 50% от входа ПЪРВИЯТ ПЪТ. И понеже (има изключения) повечето кръчмари си гледат само кинтите и грам не им пука за изкуството, ще потъркат ръчички и ще се навият. Ако музикантите успеят да впечатлят присъстващите - хем те ще си спечелят аудитория, хем собственика може и да размисли и друг път да ги пусне в силен ден. Факт е, че немалка част от посетителите не са музиканти и случайно попадат в Петък или Събота на Х място и биха оценили бандата, която в друг ден няма да чуят, просто защото нямат навика да излизат през седмицата. Ако се зарадват на бандата следващият път ще отидат във Вторник в същия клуб, заради самите музиканти, а не просто защото е ден за излизане.

При бандите на по-високо ниво (с по-голяма ангажираност, т.е. - тук-таме ги ангажират за силни дни), при даване на седмична дата вече могат да изискват твърдо заплащане.

Силните групи (които свирят само в Петък и Събота), може би е добре да се организират на по бира/сок/фанта/ракия и да уговорят минимум, който ВСИЧКИ да изискват. Обаче как присъединяващите се в последствие групи ще се информират за този минимум - не можах да измисля, от тук могат да се пропукат нещата...

*За свиренето в други градове - твърдо заплащане (то може би това си е установено) +пътни разходи. Тук обаче минимума може би трудно ще се съгласува, защото там може би не само "Петъчни групи" ангажират...

 

КЛУБОВЕТЕ:

Мисля си, че за да се стимулира по някакъв начин и конкуренцията между тях може да се изисква 100% вход от необорудваните клубове (като Тукан например), 90% от тези, в които все пак има оборудване (МАСКАТА, ФЕНС) и примерно 80% от клубове като Swing-a и Back Stage. Не съм напълно наясно с правилното категоризиране, което направих откъм оборудване, ама аз пея - за техника много не се оглеждам (с изключение на мониторите) :D Приемете го като пример.

 

*Хубаво е лансирането на авторската музика, но това не може да е определящ фактор за хонорара... Ако умееш да забавляваш публиката СИ с кавъри, а тя да прави задоволителен оборот на собственика - никой няма да те съди, че свириш предимно (или само) кавъри - да се върнем на бизнеса все пак!

 

Ясно е, че за синдикат е по-скоро забавно, отколкото сериозно да се говори, но Пост #127 на kitaratapesho е може би най-смисленото нещо (може да се пипне тук-таме идейката), което прочетох в дискусията, а аз прочетох ВСИЧКО. Имаше и доста други смислени неща, но не искам да цитирам имена, че ще пропусна някой. Според мен има смисъл за осъществяването на подобна идея, освен изброените в същия пост. Освен това собствениците на клубове по съвсем естествен път ще започнат да се ориентират към услугите на тази организация - първо: защото ще са супер улеснени, второ: максимум информирани. А цените на бандите може да се определят по рейтинг. Рейтинга - по посещаемост. А човекът, който е на входа може да е от въпросната "организация" - хем ще води точно преброяване (за статистиката), хем няма да има излъгани с входа!

Другото, което си мислех, но то вече е смело и може да се случи далеееееееч в бъдещето - достъп до услугите на въпросната организация да имат само клубове, които покриват определени критерии (примерно - добре оборудвани).

 

Мисля си, че след още около 12 страници :hysterical: , може пък и да се измисли нещо, което да се приложи, а не само теоризира.

 

**В началото на темата прочетох нещо, което ме втрещи! Коментара за Боби (дано не бъркам името), който събира парите за входа във Фенс. Първо - за да си позволиш такова ПУБЛИЧНО обвинение, трябва да си 1000% убеден в правотата си!! Второ - готова съм да се подпиша, че е станала грешка! Допускам, че въпросните 2 души са били приятели на някой и просто, така или иначе НЕ СА ПЛАТИЛИ ВХОД. Твърдя смело това, защото не от един човек съм чувала за склонността на този човек да върши добрини и услуги напълно безвъзвратно! Трето - за да коментираш нещо подобно сред незнайно колко (много) хора за 8 лева те превръща в несериозна личност! Ще кажете - въпроса е принципен! Ама един принципен човек, който се причислява към едно общество, занимаващо се с изкуство (едно време всички такива се брояха "елит") няма да си позволи да коментира такава простотия за има - няма 2лв (нали толкова е твоя дял?!?)

Редактирано от Грация
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи отново имах възможността да разговарям по върпоса с човек от таргет ериата на темата:P.Този път бифш собственик на софийски клуб за жива музика и настоящ собственик на няколко заведения.Не водя този разговор с него за първи път,но ще ви кажа той как разсъждава и си е напълно прав.Плаща си на групите 100% от входа.Добре.Всички доволни - ако групата има публика взима повече пари - справедливо.НО какво се случва с нашумяла Бг 'група' по това време /казвам 'по това време',защото вече никой не произнася това име/.Така.. групата е известна,върти се по медиите,говори се за нея/не коментираме музиката/.Отиват да свирят във въпросния клуб.Вътре е фул.Няма място прав да седиш.Въпросният шеф потърква доволно ръце с мисълта,че ще падне добър оборот,докато не се оглежда и не вижда как сервитиорки,бармани,кухня - всички стоят със скръстени ръце.Средната възраст на публиката е 16-18 години,за цяла вечер средната консумация на човек се свежда до кола + сокче/евентуално/.След второто такова участие пича казва на групата 'сори,ама нещата не се получават'.Те 'ама как така,виж колко хора събираме' и т.н.Като ще говорим за бизнес мисля,че много групи не отчитат този момент.Идват им на участието примерно 60 човека,повечето от които познати,дошли само за да видят групата,пият по една бира и това е.После 'ама ние напълнихме клуба,защо оня не иска да ни пусне в силен ден?'Аз примерно ако имам клуб е малко вероятно да пусна такава група в силен ден/лично мнение/.Точно затова има клубове,които искат % от входа,или се противят на свиренето на твърд хонорар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Оооооо, не! Това е абсурдно! Не стига, че се съобразяваш със сумати глупости, не стига че повечето музиканти се :P на собствениците... гледат те накриво, ако случайно не си носиш кабел - ми по 10 лв са да му се невиди! За това колко те влизат в положението на музикантите въобще няма да говоря! Не стига че правиш безброооооооой компромиси (цялата банда, заради капризите на 1 човек). Защото ще ме прощавате, ама съм чувала случаи, които наистина са капризи! Сега ще тръгна да изчислявам и кой каква консумация прави!! Ми като не му допада аудиторията на въпросната банда - не ги вика повече и това е! Утре ще си извика банда, дето събира по-големи хора, които пият и толкова. Защо трябва всички други групи да го отнасят заради една, която явно му обърква схемите. Ей заради такива разсъждения сме стигнали до това положение.

А ако искате пък на % от оборота да работите, пък входа - за заведението! Хайде стига!! :bravo:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи отново имах възможността да разговарям по върпоса с човек от таргет ериата на темата:beer:.Този път бифш собственик на софийски клуб за жива музика и настоящ собственик на няколко заведения.Не водя този разговор с него за първи път,но ще ви кажа той как разсъждава и си е напълно прав.Плаща си на групите 100% от входа.Добре.Всички доволни - ако групата има публика взима повече пари - справедливо.НО какво се случва с нашумяла Бг 'група' по това време /казвам 'по това време',защото вече никой не произнася това име/.Така.. групата е известна,върти се по медиите,говори се за нея/не коментираме музиката/.Отиват да свирят във въпросния клуб.Вътре е фул.Няма място прав да седиш.Въпросният шеф потърква доволно ръце с мисълта,че ще падне добър оборот,докато не се оглежда и не вижда как сервитиорки,бармани,кухня - всички стоят със скръстени ръце.Средната възраст на публиката е 16-18 години,за цяла вечер средната консумация на човек се свежда до кола + сокче/евентуално/.След второто такова участие пича казва на групата 'сори,ама нещата не се получават'.Те 'ама как така,виж колко хора събираме' и т.н.Като ще говорим за бизнес мисля,че много групи не отчитат този момент.Идват им на участието примерно 60 човека,повечето от които познати,дошли само за да видят групата,пият по една бира и това е.После 'ама ние напълнихме клуба,защо оня не иска да ни пусне в силен ден?'Аз примерно ако имам клуб е малко вероятно да пусна такава група в силен ден/лично мнение/.Точно затова има клубове,които искат % от входа,или се противят на свиренето на твърд хонорар.

 

Нека позная. Този човек сега има поне едно чалга-заведение, нали?

То там най се консумира...

Не мисля, че примерът е ок-ски. Логичен, но все пак тук говорим за рокаджии, па били те и комерсиално мислещи. Ем ай райд?

:rolleyes:

 

Всеки си гони интереса, но да даваме за пример хора, дето са готови да пускат чалга, пък били и бизнесмени, и прочее, мани тая работа.

 

Говорим за рок, нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Монка, като спомена чалгата...

През лятото бях на едно събитие (рожден ден на известна жена), на което беше поканена чалга певица.

Заведението съвсем не е от тези, които се оплакват от консумация (общо взето само от пиле мляко не предлагат) и въпреки всичко я гледаха в очичките! Само дето не излезнаха и да й свършат работата. Не е от най-популярните имена имай предвид... Държеше се много възпитано момичето в интерес на истината. Моята маса беше до пулта и тя седеше близо до мен, но забелязах, че се държеше учудващо добре.

Мисълта ми е - ясно е, че по количество аудитория не можем да ги стигнем, ако ще да тичат към нас - отвращаващ факт, но това е истината! Обаче до голяма степен - те са си го извоювали уважението и космическите хонорари - защото рокаджиите за около 20 излизания (в добър случай) печелят хонорара за едно излизане на певачките. До колкото знам голяма част от тях излизат за около час, час и нещо за приятната сумИЧКА от 2000лв.И то точно ей такива песньовки, дето ако им кажеш сол ключ, сигурно ще те питат за коя врата е :rolleyes: Не може хора, които наистина влагат време и усилия в развитието си и не чакат някой да им връчи текста и да им изтананика кантото да се кланят на собствениците на клубовете! За инструменталистите пък хич не ми се мисли колко часове, сумирани в години труд продават за подигравателни хонорари. :beer:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би не се изразих правилно,защото мисля,че не сте разбрали какво искам да ви кажа,за което се извинявам.Предишният ми пост беше вдъхновен от все по-често срещаното в темата понятие 'бизнес' и производните му.Исках да изразя именно една бизнес гладна точка.Хората,пишещи в темата свирят предимно по клубове,следователно са тясно свързани с бизнеса - ФАКТ.Не мисля,че в България има заведение от този тип,което работи само за каузата и това е нормално.Хората гледат да печелят.И след като няма да печелят от парите от вход,логично е парите им да идват от консумацията.Грация,никой не иска да навеждаш глава пред когото и да било,или да следиш кръчмарските дела на някой.Нашата работа се свежда до свиренето.Но е факт,че никой няма да ме извика да свиря някъде,защото имам сини очи.Ще ме извика,защото иска да спечели от това,а ако той спечели - печеля и аз.Така стоят нещата,колкото и да не ни се нрави.Целта ми беше да изразя гледната точка на един бизнесмен.sa6tiqt,не,човекът продължава да се занимава с рок и го поддържа жив там,където никой друг не се е задържал.Причините,поради които е БИФШ собственик на клуб,са съвсем други.Както и да е.Казах го преди,ще го кажа пак по друг начин - никой няма да ви влезе в положение,ако вие не искате да направите същото. А щом някой си е позволил повече,от колкото трябва - казваш НЕ и до там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Понеже и аз бях рязка и се изказвам крайно да поясня - разбран човек съм (хората, които ме познават знаят много добре). Понякога даже прекалявам с мисленето за отсрещната позиция, явно тук доста хора са така! Разбира се, че трябва да се съобразяваме с кръчмарите, неизбежно е.

Призовавам ви само да не се подценявате (надценяването също е грешка)! Освен това всеки трябва да знае наистина какаво предлага. Аз например знам, че музиката, която правим не се кутира особено и ще съм си Ок да свиря през седмицата, както и всички в бандата. Това е друго. Въпроса е да не се съгласяваш на всякаква цена да излезеш в клуб, защото от там нататъка всичко се обезмисля. Ако не можеш да (си) помогнеш, поне не пречи на останалите. Това ми е идеята, защото с такива изцепки, съсипваш достигнатите вече позиции на малкото хора, които си ги гонят с години и за които това наистина е бизнес!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не можах да те разбера на 100%,за което съм си виновен само аз.Може би няма да е зле да си изясним позициите извън темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Просто пропуснах да поясня, че не се обръщам към теб персонално. Доколкото разбрах ти си от групите, които често свирят по клубовете, не разбрах коя, но е възможно даже да се познаваме :). Говоря като цяло и се обръщам към хората, които жадуват за изяви и макар да имат прилична цена се продават на по-ниска :wallbash: само и само, за да излязат. Дано не обиждам някого - не визирам никой в момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам голяма част от тях излизат за около час, час и нещо за приятната сумИЧКА от 2000лв.

 

 

...инфото е верно , но за десетина певици на Д-градската фирма...има и още 5-6 от конкуренцията + 5-6 дето вземат до 2х повече ...

...останалата част Чалга певици са под тази сума...или вече говорим за единични случаи...

...и верно,че форума е музикантски и все за музиката са хващате,но за да стане един изпълнител или банда ИМЕ и това ИМЕ да пълни клубове и зали разни, трябва доста повече от едни Голи музикални познания...

 

...нещата са комплексни, а музикалните умения са само една част от целия комплекс, водещ те към популярност,рейтинг и висока цена :P

Редактирано от BlackCorsair
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си мисля, че много малко БГ групи имат дисциплина изобщо, което според мен е най-големия им минус.

Свирил съм в енайсе хиляди групи и не може да не ми направи впечатление, че в 95% от случаите, винаги има човек, който пропуска репетиции, не си е научил нещата, лигави се и какво ли още не. Не че и аз не съм го правил, но поне полагам някакви старания в тая посока.

 

После изведнъж се решава, че групата е готова за участие и като се излезе на сцена се започват едни недоумения "абе как почваше това парче", "ама това не го помня", "баси, тва не сме го свирили от 5 месеца" и естествено задължително всеки почва да прави грешки поне на 3 парчета.

 

Освен това цялата тая работа с кавърите е такава зараза, че почти всяка новосъздала се група едва ли не се чувства задължена поне 2/3 от репертоара им да се състои от кавъри, при това все едни и същи. Бих могъл да изброя поне 5 парчета, които присъстват в списъка на 80% от кавър-бандите...после що на все повече места вместо групи има DJ Party!!!

 

Пазара е претрупан от групи, дето свирят кавъри и това започва да заприличва на китайски магазин за 1 лев. Това, според принципа на търсенето и предлагането, води до ниско заплащане и респективно до мрънкане, че видиш ли групите били ниско платени.

 

Дотук мога да обобщя, че ниското качество води до ниска цена.

 

Ако качеството е високо, тогава какъв е проблема да се свири на вход?

 

Естествено е, че ако дадена група не е поредната кръчмарска банда, ами предлага нещо добре измислено и добре направено, спокойно би могла да свири на 7, 8, 9, 10 лв. вход и ще дойдат достатъчно хора, за да се получи добър приход за групата.

 

А сега положението може да се обобщи с един стар соц-лаф: "Страх ме е да отида на лекар, като се знам какъв съм инженер."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пазара е претрупан от групи, дето свирят кавъри
Там е работата ,че не свирят "кавър"-и в това му значение,а се вадят поп-клишетата 1 към 1 кой колкото може,е то по добре записа да си пуснеш.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.