Stringer Отговорено Февруари 1, 2008 Отговорено Февруари 1, 2008 Обещах си да не пиша ,но ме е страх че темата ще се затвори ,а не трябва. Нека се върнем пак на клубовете. Адаме отново си прав ,че трябва да работим заедно с клубовете. В един от горните си постове писах ,че ако седнем да си поговорим ,групи и клубове ще е от полза и за двете страни. Защото имаше едно мнение по-горе ,че нямало хора. В София!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Тук има всякакви хора ,но те си седят вкъщи и слушат касетофона. Ние трябва да намерим начин да ги закараме в клубовете. Но без помоща на самите клубове не може. Пример: Аз си чупя пръстите от смс-и и и-мейли да каня ,рекламирам ,правя флайери и накрая след като съм издиктувал името на групата ни 5 пъти буква по буква в програмата на София излиза грешно или изобщо го няма. Няколко пъти сме говорили за по-рано да се свири през седмицата. В цял свят е така!!! И ако на първо време искам за нещо да си стиснем ръцете то е за някакъв диалог с клубовете с цел да върнем хората там. И клубовете печелят и ние и публиката. А за заплащането... тогава няма да имам нищо против да свиря на вход. Но в сегашната ситуация ,НЕ(винаги има изключения). Аз си уважавам труда. Цитирай
kolio_k Отговорено Февруари 1, 2008 Отговорено Февруари 1, 2008 О ,безпорно некадърници излизат отвсякъде и няма причина от консервата да са малко,точно наопаки,в края на краищата,както всички знаем обучението там е доста странно,що се отнася до естрадния отдел.И аз съм фен на естествения подбор.Образованието наистина е много полезно,но само по себе си не е достатъчна гаранция за професионализъм,особено що се отнася до музика различна от класическата изучавана в БГ.В края на краищата,китариста,който най много ме е кефил в БГ(Здраво Гулов) не знаеше една нота,но свиреше убийствено рок блус и фюжън.Така ,както огромната част от образованите никога няма да могат Сори за офтопика Цитирай
BlackCorsair Отговорено Февруари 1, 2008 Отговорено Февруари 1, 2008 (Редактирано) ЕСТЕСТВЕНИЯ ПОДБОР!!! Ако можеш и с малко късмет - успяваш. Така е ,който го може - го може! ...останалите не може да искате по-висока цена от тази на която ви оценяват... ...всъщност ,може и да искате - ама рядко ще ви се дава... ...вход - вход... ...твърд хонорар - добре... ...колкото заслужавате... ...колкото се договорите... ...ай Мир да има... Редактирано Февруари 1, 2008 от BlackCorsair Цитирай
Грация Отговорено Февруари 4, 2008 Отговорено Февруари 4, 2008 (Редактирано) Амииииии, аз съм още по-скоро наблюдател, отколкото участник в цялата картинка, но често съм мислила по темата - ще споделя без да налагам нещо или ангажирам някого!! ГРУПИТЕ: За младите групи, които вероятно ще започнат да свирят на вход, според мен той трябва да е 100%!! Мисля си, че е най-добре сами да си осигуряваме човек, който да се заеме с входа срещу съответното заплащане. Ако същите имат дързостта да поискат един силен ден (Петък/Събота) могат да се уговорят със собственика да получат 40 или 50% от входа ПЪРВИЯТ ПЪТ. И понеже (има изключения) повечето кръчмари си гледат само кинтите и грам не им пука за изкуството, ще потъркат ръчички и ще се навият. Ако музикантите успеят да впечатлят присъстващите - хем те ще си спечелят аудитория, хем собственика може и да размисли и друг път да ги пусне в силен ден. Факт е, че немалка част от посетителите не са музиканти и случайно попадат в Петък или Събота на Х място и биха оценили бандата, която в друг ден няма да чуят, просто защото нямат навика да излизат през седмицата. Ако се зарадват на бандата следващият път ще отидат във Вторник в същия клуб, заради самите музиканти, а не просто защото е ден за излизане. При бандите на по-високо ниво (с по-голяма ангажираност, т.е. - тук-таме ги ангажират за силни дни), при даване на седмична дата вече могат да изискват твърдо заплащане. Силните групи (които свирят само в Петък и Събота), може би е добре да се организират на по бира/сок/фанта/ракия и да уговорят минимум, който ВСИЧКИ да изискват. Обаче как присъединяващите се в последствие групи ще се информират за този минимум - не можах да измисля, от тук могат да се пропукат нещата... *За свиренето в други градове - твърдо заплащане (то може би това си е установено) +пътни разходи. Тук обаче минимума може би трудно ще се съгласува, защото там може би не само "Петъчни групи" ангажират... КЛУБОВЕТЕ: Мисля си, че за да се стимулира по някакъв начин и конкуренцията между тях може да се изисква 100% вход от необорудваните клубове (като Тукан например), 90% от тези, в които все пак има оборудване (МАСКАТА, ФЕНС) и примерно 80% от клубове като Swing-a и Back Stage. Не съм напълно наясно с правилното категоризиране, което направих откъм оборудване, ама аз пея - за техника много не се оглеждам (с изключение на мониторите) Приемете го като пример. *Хубаво е лансирането на авторската музика, но това не може да е определящ фактор за хонорара... Ако умееш да забавляваш публиката СИ с кавъри, а тя да прави задоволителен оборот на собственика - никой няма да те съди, че свириш предимно (или само) кавъри - да се върнем на бизнеса все пак! Ясно е, че за синдикат е по-скоро забавно, отколкото сериозно да се говори, но Пост #127 на kitaratapesho е може би най-смисленото нещо (може да се пипне тук-таме идейката), което прочетох в дискусията, а аз прочетох ВСИЧКО. Имаше и доста други смислени неща, но не искам да цитирам имена, че ще пропусна някой. Според мен има смисъл за осъществяването на подобна идея, освен изброените в същия пост. Освен това собствениците на клубове по съвсем естествен път ще започнат да се ориентират към услугите на тази организация - първо: защото ще са супер улеснени, второ: максимум информирани. А цените на бандите може да се определят по рейтинг. Рейтинга - по посещаемост. А човекът, който е на входа може да е от въпросната "организация" - хем ще води точно преброяване (за статистиката), хем няма да има излъгани с входа! Другото, което си мислех, но то вече е смело и може да се случи далеееееееч в бъдещето - достъп до услугите на въпросната организация да имат само клубове, които покриват определени критерии (примерно - добре оборудвани). Мисля си, че след още около 12 страници , може пък и да се измисли нещо, което да се приложи, а не само теоризира. **В началото на темата прочетох нещо, което ме втрещи! Коментара за Боби (дано не бъркам името), който събира парите за входа във Фенс. Първо - за да си позволиш такова ПУБЛИЧНО обвинение, трябва да си 1000% убеден в правотата си!! Второ - готова съм да се подпиша, че е станала грешка! Допускам, че въпросните 2 души са били приятели на някой и просто, така или иначе НЕ СА ПЛАТИЛИ ВХОД. Твърдя смело това, защото не от един човек съм чувала за склонността на този човек да върши добрини и услуги напълно безвъзвратно! Трето - за да коментираш нещо подобно сред незнайно колко (много) хора за 8 лева те превръща в несериозна личност! Ще кажете - въпроса е принципен! Ама един принципен човек, който се причислява към едно общество, занимаващо се с изкуство (едно време всички такива се брояха "елит") няма да си позволи да коментира такава простотия за има - няма 2лв (нали толкова е твоя дял?!?) Редактирано Февруари 4, 2008 от Грация Цитирай
Адам Отговорено Февруари 4, 2008 Отговорено Февруари 4, 2008 Снощи отново имах възможността да разговарям по върпоса с човек от таргет ериата на темата.Този път бифш собственик на софийски клуб за жива музика и настоящ собственик на няколко заведения.Не водя този разговор с него за първи път,но ще ви кажа той как разсъждава и си е напълно прав.Плаща си на групите 100% от входа.Добре.Всички доволни - ако групата има публика взима повече пари - справедливо.НО какво се случва с нашумяла Бг 'група' по това време /казвам 'по това време',защото вече никой не произнася това име/.Така.. групата е известна,върти се по медиите,говори се за нея/не коментираме музиката/.Отиват да свирят във въпросния клуб.Вътре е фул.Няма място прав да седиш.Въпросният шеф потърква доволно ръце с мисълта,че ще падне добър оборот,докато не се оглежда и не вижда как сервитиорки,бармани,кухня - всички стоят със скръстени ръце.Средната възраст на публиката е 16-18 години,за цяла вечер средната консумация на човек се свежда до кола + сокче/евентуално/.След второто такова участие пича казва на групата 'сори,ама нещата не се получават'.Те 'ама как така,виж колко хора събираме' и т.н.Като ще говорим за бизнес мисля,че много групи не отчитат този момент.Идват им на участието примерно 60 човека,повечето от които познати,дошли само за да видят групата,пият по една бира и това е.После 'ама ние напълнихме клуба,защо оня не иска да ни пусне в силен ден?'Аз примерно ако имам клуб е малко вероятно да пусна такава група в силен ден/лично мнение/.Точно затова има клубове,които искат % от входа,или се противят на свиренето на твърд хонорар. Цитирай
Грация Отговорено Февруари 4, 2008 Отговорено Февруари 4, 2008 ^Оооооо, не! Това е абсурдно! Не стига, че се съобразяваш със сумати глупости, не стига че повечето музиканти се на собствениците... гледат те накриво, ако случайно не си носиш кабел - ми по 10 лв са да му се невиди! За това колко те влизат в положението на музикантите въобще няма да говоря! Не стига че правиш безброооооооой компромиси (цялата банда, заради капризите на 1 човек). Защото ще ме прощавате, ама съм чувала случаи, които наистина са капризи! Сега ще тръгна да изчислявам и кой каква консумация прави!! Ми като не му допада аудиторията на въпросната банда - не ги вика повече и това е! Утре ще си извика банда, дето събира по-големи хора, които пият и толкова. Защо трябва всички други групи да го отнасят заради една, която явно му обърква схемите. Ей заради такива разсъждения сме стигнали до това положение. А ако искате пък на % от оборота да работите, пък входа - за заведението! Хайде стига!! Цитирай
sa6tiat Отговорено Февруари 4, 2008 Отговорено Февруари 4, 2008 Снощи отново имах възможността да разговарям по върпоса с човек от таргет ериата на темата.Този път бифш собственик на софийски клуб за жива музика и настоящ собственик на няколко заведения.Не водя този разговор с него за първи път,но ще ви кажа той как разсъждава и си е напълно прав.Плаща си на групите 100% от входа.Добре.Всички доволни - ако групата има публика взима повече пари - справедливо.НО какво се случва с нашумяла Бг 'група' по това време /казвам 'по това време',защото вече никой не произнася това име/.Така.. групата е известна,върти се по медиите,говори се за нея/не коментираме музиката/.Отиват да свирят във въпросния клуб.Вътре е фул.Няма място прав да седиш.Въпросният шеф потърква доволно ръце с мисълта,че ще падне добър оборот,докато не се оглежда и не вижда как сервитиорки,бармани,кухня - всички стоят със скръстени ръце.Средната възраст на публиката е 16-18 години,за цяла вечер средната консумация на човек се свежда до кола + сокче/евентуално/.След второто такова участие пича казва на групата 'сори,ама нещата не се получават'.Те 'ама как така,виж колко хора събираме' и т.н.Като ще говорим за бизнес мисля,че много групи не отчитат този момент.Идват им на участието примерно 60 човека,повечето от които познати,дошли само за да видят групата,пият по една бира и това е.После 'ама ние напълнихме клуба,защо оня не иска да ни пусне в силен ден?'Аз примерно ако имам клуб е малко вероятно да пусна такава група в силен ден/лично мнение/.Точно затова има клубове,които искат % от входа,или се противят на свиренето на твърд хонорар. Нека позная. Този човек сега има поне едно чалга-заведение, нали? То там най се консумира... Не мисля, че примерът е ок-ски. Логичен, но все пак тук говорим за рокаджии, па били те и комерсиално мислещи. Ем ай райд? Всеки си гони интереса, но да даваме за пример хора, дето са готови да пускат чалга, пък били и бизнесмени, и прочее, мани тая работа. Говорим за рок, нали? Цитирай
Грация Отговорено Февруари 4, 2008 Отговорено Февруари 4, 2008 ^Монка, като спомена чалгата... През лятото бях на едно събитие (рожден ден на известна жена), на което беше поканена чалга певица. Заведението съвсем не е от тези, които се оплакват от консумация (общо взето само от пиле мляко не предлагат) и въпреки всичко я гледаха в очичките! Само дето не излезнаха и да й свършат работата. Не е от най-популярните имена имай предвид... Държеше се много възпитано момичето в интерес на истината. Моята маса беше до пулта и тя седеше близо до мен, но забелязах, че се държеше учудващо добре. Мисълта ми е - ясно е, че по количество аудитория не можем да ги стигнем, ако ще да тичат към нас - отвращаващ факт, но това е истината! Обаче до голяма степен - те са си го извоювали уважението и космическите хонорари - защото рокаджиите за около 20 излизания (в добър случай) печелят хонорара за едно излизане на певачките. До колкото знам голяма част от тях излизат за около час, час и нещо за приятната сумИЧКА от 2000лв.И то точно ей такива песньовки, дето ако им кажеш сол ключ, сигурно ще те питат за коя врата е Не може хора, които наистина влагат време и усилия в развитието си и не чакат някой да им връчи текста и да им изтананика кантото да се кланят на собствениците на клубовете! За инструменталистите пък хич не ми се мисли колко часове, сумирани в години труд продават за подигравателни хонорари. Цитирай
Адам Отговорено Февруари 4, 2008 Отговорено Февруари 4, 2008 Може би не се изразих правилно,защото мисля,че не сте разбрали какво искам да ви кажа,за което се извинявам.Предишният ми пост беше вдъхновен от все по-често срещаното в темата понятие 'бизнес' и производните му.Исках да изразя именно една бизнес гладна точка.Хората,пишещи в темата свирят предимно по клубове,следователно са тясно свързани с бизнеса - ФАКТ.Не мисля,че в България има заведение от този тип,което работи само за каузата и това е нормално.Хората гледат да печелят.И след като няма да печелят от парите от вход,логично е парите им да идват от консумацията.Грация,никой не иска да навеждаш глава пред когото и да било,или да следиш кръчмарските дела на някой.Нашата работа се свежда до свиренето.Но е факт,че никой няма да ме извика да свиря някъде,защото имам сини очи.Ще ме извика,защото иска да спечели от това,а ако той спечели - печеля и аз.Така стоят нещата,колкото и да не ни се нрави.Целта ми беше да изразя гледната точка на един бизнесмен.sa6tiqt,не,човекът продължава да се занимава с рок и го поддържа жив там,където никой друг не се е задържал.Причините,поради които е БИФШ собственик на клуб,са съвсем други.Както и да е.Казах го преди,ще го кажа пак по друг начин - никой няма да ви влезе в положение,ако вие не искате да направите същото. А щом някой си е позволил повече,от колкото трябва - казваш НЕ и до там. Цитирай
Грация Отговорено Февруари 4, 2008 Отговорено Февруари 4, 2008 ^Понеже и аз бях рязка и се изказвам крайно да поясня - разбран човек съм (хората, които ме познават знаят много добре). Понякога даже прекалявам с мисленето за отсрещната позиция, явно тук доста хора са така! Разбира се, че трябва да се съобразяваме с кръчмарите, неизбежно е. Призовавам ви само да не се подценявате (надценяването също е грешка)! Освен това всеки трябва да знае наистина какаво предлага. Аз например знам, че музиката, която правим не се кутира особено и ще съм си Ок да свиря през седмицата, както и всички в бандата. Това е друго. Въпроса е да не се съгласяваш на всякаква цена да излезеш в клуб, защото от там нататъка всичко се обезмисля. Ако не можеш да (си) помогнеш, поне не пречи на останалите. Това ми е идеята, защото с такива изцепки, съсипваш достигнатите вече позиции на малкото хора, които си ги гонят с години и за които това наистина е бизнес! Цитирай
Адам Отговорено Февруари 4, 2008 Отговорено Февруари 4, 2008 Не можах да те разбера на 100%,за което съм си виновен само аз.Може би няма да е зле да си изясним позициите извън темата. Цитирай
Грация Отговорено Февруари 4, 2008 Отговорено Февруари 4, 2008 ^Просто пропуснах да поясня, че не се обръщам към теб персонално. Доколкото разбрах ти си от групите, които често свирят по клубовете, не разбрах коя, но е възможно даже да се познаваме . Говоря като цяло и се обръщам към хората, които жадуват за изяви и макар да имат прилична цена се продават на по-ниска само и само, за да излязат. Дано не обиждам някого - не визирам никой в момента. Цитирай
BlackCorsair Отговорено Февруари 5, 2008 Отговорено Февруари 5, 2008 (Редактирано) До колкото знам голяма част от тях излизат за около час, час и нещо за приятната сумИЧКА от 2000лв. ...инфото е верно , но за десетина певици на Д-градската фирма...има и още 5-6 от конкуренцията + 5-6 дето вземат до 2х повече ... ...останалата част Чалга певици са под тази сума...или вече говорим за единични случаи... ...и верно,че форума е музикантски и все за музиката са хващате,но за да стане един изпълнител или банда ИМЕ и това ИМЕ да пълни клубове и зали разни, трябва доста повече от едни Голи музикални познания... ...нещата са комплексни, а музикалните умения са само една част от целия комплекс, водещ те към популярност,рейтинг и висока цена Редактирано Февруари 5, 2008 от BlackCorsair Цитирай
BlueZone Отговорено Февруари 5, 2008 Отговорено Февруари 5, 2008 Аз пък си мисля, че много малко БГ групи имат дисциплина изобщо, което според мен е най-големия им минус. Свирил съм в енайсе хиляди групи и не може да не ми направи впечатление, че в 95% от случаите, винаги има човек, който пропуска репетиции, не си е научил нещата, лигави се и какво ли още не. Не че и аз не съм го правил, но поне полагам някакви старания в тая посока. После изведнъж се решава, че групата е готова за участие и като се излезе на сцена се започват едни недоумения "абе как почваше това парче", "ама това не го помня", "баси, тва не сме го свирили от 5 месеца" и естествено задължително всеки почва да прави грешки поне на 3 парчета. Освен това цялата тая работа с кавърите е такава зараза, че почти всяка новосъздала се група едва ли не се чувства задължена поне 2/3 от репертоара им да се състои от кавъри, при това все едни и същи. Бих могъл да изброя поне 5 парчета, които присъстват в списъка на 80% от кавър-бандите...после що на все повече места вместо групи има DJ Party!!! Пазара е претрупан от групи, дето свирят кавъри и това започва да заприличва на китайски магазин за 1 лев. Това, според принципа на търсенето и предлагането, води до ниско заплащане и респективно до мрънкане, че видиш ли групите били ниско платени. Дотук мога да обобщя, че ниското качество води до ниска цена. Ако качеството е високо, тогава какъв е проблема да се свири на вход? Естествено е, че ако дадена група не е поредната кръчмарска банда, ами предлага нещо добре измислено и добре направено, спокойно би могла да свири на 7, 8, 9, 10 лв. вход и ще дойдат достатъчно хора, за да се получи добър приход за групата. А сега положението може да се обобщи с един стар соц-лаф: "Страх ме е да отида на лекар, като се знам какъв съм инженер." Цитирай
Hillbilly Отговорено Февруари 5, 2008 Отговорено Февруари 5, 2008 Пазара е претрупан от групи, дето свирят кавъриТам е работата ,че не свирят "кавър"-и в това му значение,а се вадят поп-клишетата 1 към 1 кой колкото може,е то по добре записа да си пуснеш. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.