G.Varbanov Отговорено Януари 29, 2014 Отговорено Януари 29, 2014 Thank you. Ще пробвам. Голяма мъка беше докато го намеря тоя Ultex и до момента мисля, че нищо няма да ми го замени. Дано остана приятно изненадан. :> Цитирай
Hillbilly Отговорено Януари 29, 2014 Отговорено Януари 29, 2014 Ako идеята е,че перото прави свиренето ..,сме много зле,и аре стига с тоя гиър,че стана смешно вече - колко от професорите по оборудване записват нещо в джема - въртиме се 4-5 души,мойте работи са къде с джаз 3,къде с 1мм ,къде с пръсти комбинирано с перце,но това няма значение - Начина на звукоизвличане е важен.. 3 Цитирай
Bobolin Отговорено Януари 30, 2014 Отговорено Януари 30, 2014 Виж сега, въпреки, че емоционално ме съсипа смачквайки надеждата ми, че хващайки перце сигничър на Petrucci ми гарантира резко поне едни 50% от техническите му умения, остави поне тоз малък гъдел и комфорт дето аз съм преценил, че си заслужава. За теб съм убеден, че и с мистрия звокоизвличаш нечовешки. 1 Цитирай
bluelemon Отговорено Януари 30, 2014 Отговорено Януари 30, 2014 Мдаааа! Трябва да оценяваме малките неща! Цитирай
G.Varbanov Отговорено Януари 30, 2014 Отговорено Януари 30, 2014 Темата за перца ли е или за звукоизвличане. Хилбили, не сме машини като теб всички. На мен неща като перца, размер струни, радиус на фингърборд и дължина на мензура са ми от значение и съм направил за скромния си опит достатъчно експерименти, за да преценя кое е най-комфортно за мен. Едно време хората си режеха от какво ли не перца. Свиреше се с фонокарти. Дай всички като Сърмата Хари да бичим с кредитна като никой не ни дава лична карта! Цитирай
Hillbilly Отговорено Януари 30, 2014 Отговорено Януари 30, 2014 Не съм машина въобще,дрънча със стандартни 1 мм обикновено тортекси,или0,88 или джаз 3 на дънлоп,или гибсън,ама нещо много влезнаха нагоре икономов - 2 лв за перце..а,мерси,и без това съм смотан та ги губя постоянно и как окьоравявам напоследък май отиват в прахосмукачката,, Но ,да перцето има значение,особено като си дрънчиш акустично,аз нямам акустична китара, в къщи не пускам усилвател през повечето време и си дрънкам на изключено. Цитирай
G.Varbanov Отговорено Януари 30, 2014 Отговорено Януари 30, 2014 (Редактирано) Аз понеже съм куц кон и не са ми премерени ударите, всичко освен Ultex-a ми се изплъзва, и се налага да си намествам перото постоянно, което води до трагични резултати. До толкова се вбесих на себе си по едно време, че изсипах 30лв за перца да си намеря "моето". Едно че Ultex-a не ми се изплъзва и позволява на чук като мен да държи стабилно без много сила, второ - няма го тоя гаден драскащ звук на пластмасоподобните пера. Отделно дебелината: пробвах всичко от 0,7 до 3мм. Най-удобни са ми 1мм, 1.4мм, 2мм. Обаче с всичко над 1,4мм при струни 9-42 усещането е все едно си сресвам косата :> За това си търсих перфектния баланс струни-перце, който за мен е 1,4 Ultex при 10-46 струни, 14 или нагоре фретборд радиус и 24,75 мензура. Естествено, че може да се свири със всичко, но на мен това ми е комфортната зона и знам, че когато свиря с тази комбинация, всеки сакатлък е резултат от липса на умения, а не гиър. А въпросния Ultex е master of camoflage - слагаш го някъде, поглеждаш си часовника, вдигаш си погледа и вече го няма! Прозира и се слива с терена - трябва да ги правят електрикови! Tortex-a ми беше първия избор, щото SLASH свири с такива - това от периода в който си мислих, че задължително трябва да съм с Gibson Les Paul и Marshall. Да ама не, и той ми бяга зверски. Искам да го пробвам това Petrucci, не за да съм като бай ти Джон, а защото Bobolin каза, че това перо замества Ultex-a с който е свикнал. Редактирано Януари 30, 2014 от G.Varbanov Цитирай
Hillbilly Отговорено Януари 30, 2014 Отговорено Януари 30, 2014 Това може би съм го писал и е пълен ташак,но навремето имаше перца от материал тип "димка",та аз го подпаля с огънчето от цигарата по средата и го гася преди да е изгоряло,резултата е млка дупка,която ти дава захват,колкото и да ти се потят ръцете,но това беше по соца.. Цитирай
G.Varbanov Отговорено Януари 30, 2014 Отговорено Януари 30, 2014 Звучи логично. Ама сега ги има с тонове всякакви видове. Вземаш един пакет с 6-8бр. за 6лв и ще те изкарат 1 година. Помня чичо ми си режеше от рентгенови снимки, ставаха супер меки - то на орфейкката/кремонката колко и трябва... Цитирай
ZLE Отговорено Януари 30, 2014 Отговорено Януари 30, 2014 (Редактирано) 14:05 http://www.youtube.com/watch?v=AFE2YKMjs2U Paul Gilbert обяснява за неговите пера... 0.6 дебелина,което както той обяснява е кошмар за шред китариста,ама него си го кефи... Лично аз съм с Dunlop Ultex 1.14 ,ама не тези дето пише Sharp,а обикновените. ....а,и ако се интересувате с каква дрелка свири,гледайте видеото Редактирано Януари 30, 2014 от ZLE Цитирай
Лими Отговорено Януари 30, 2014 Отговорено Януари 30, 2014 (Редактирано) И аз изръсих през последните 5-6 години доста пари за експерименти с перца и от три години все по-рядко експериментирам, защото твърдо се установих на няколко вида за различни цели. Dunlop, като марка присъства във всичките ми три основни вида пера. Изискване към формата и размерите е това. Ползвам струни - .11 при мензура 648мм. За ритъм акомпанимент на всякакви китари ползвам меки пера - 0. 6 до 1ммUltex - Пример "Утре", За частично солиране и power рифове на електрическа или ак. китара - 2ммUltex до 3ммBIG STUBBY -Пример "Wish You", "SNOW", "Блус Брадърс" За бързо солиране на акустична китара - само 3мм BIG STUBBY - Оформям му с кръгла пила диагонално каналче за показалеца и няма мърдане. Видео примери - Ала Турка, Танц Ползвам и специални пера за палеца или само естествените ми нокти. Пример - "Coldplay", "The Beatles" Най-добре ми е с големи каменни пера 2мм, но за съжаление много "писукат" на акустична китара, а все още не съм ги пробвал с електрическа, че от скоро имам такава. Мечтая за перо 2.5-3мм с тежка сърцевина, обвивка Ultex и каналче за показалеца. Редактирано Януари 30, 2014 от Лими 1 Цитирай
G.Varbanov Отговорено Януари 30, 2014 Отговорено Януари 30, 2014 (Редактирано) ZLE, за Бога! Имам едно пакетче Ultex 1,14, точно от твоите, които не са Sharp. Взел съм го за приятелката ми, защото свири предимно Acoustic и акорди - никога лийд. Всеки път като взема едно от нейните по погрешка имам чувството, че ми липсва дясна ръка допра ли го до струните! Като изхабен Sharp е. Как успяваш да свириш лийд с това нещо?! :> Редактирано Януари 30, 2014 от G.Varbanov Цитирай
ZLE Отговорено Януари 31, 2014 Отговорено Януари 31, 2014 Ами доколко "успявам" е спорен въпрос.След 15 годишна пауза доста ръжда пада от мен.Но перото наистина ми е по удобно от Sharp варианта. Въпрос на вкус.И понеже спомена лийд,странното е,че точно алтернат пикинг и арпежи си възвръщам лесно,а дабъл хенд и ритъм съм супер зле. Цитирай
Trysth Отговорено Януари 31, 2014 Отговорено Януари 31, 2014 (Редактирано) Геш, всичко е въпрос на вкус и удобство. Откакто открих ултексите, само с такова свиря. А именно - не шарп 2-ка и на струни 13-64 в си. Шарповете ми задират в по-дебелите струни (а те моите почти всичките спадат към тази категория). Редактирано Януари 31, 2014 от Trysth 1 Цитирай
atanas_shishkov Отговорено Януари 31, 2014 Отговорено Януари 31, 2014 Повече от 7 години свиря само с абаносови перца / дебелина 2-3 мм.,зависи от партидата /, нямат нищо общо с пластмасовите и като усещане и като тон. Колкото и да е фактор умението на китариста, перцето също дава своя принос към по-добрия краен продукт. Проблемът ми с абаносовите беше, че доста бързо се изхабяват и реших да потърся алтернатива с перца от други екзотични материали. Миналата година се снабдих със сет 10 перца / от USA, по eBay / - по 2 бр. от 5 различни материи - ето и моя кратък коментар за всяка една : EBONY - както споменах по-горе - абаносовите са много добри, но проблемът е, че бързо се изхабяват. ROSEWOOD - определено не ми допада тонът и като добавим минус бързото изхабяване, като всяко едно дървено перце - не ги препоръчвам.BONE - това е перцето, с което най-много свиря през последната година, по-бистър и конкретен звук от абаноса, в съчетание с maple гриф, получавам саунда който искам.Много трудно се износва - за една година интензивно свирене, върхът само леко се е заоблил.HORN - почти идентично като горното, но една идея по-мътен звук се получава с него.Иначе солидно и трудно се изхабява.COCONUT - интересен и по-различен саунд, също не се износва лесно, тук проблемът / поне за мен / е, че ми е неудобно, като размери и изработка. Ето тук може да ги видите как изглеждат : 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.