ProjectHamsterdam Публикувано Август 21, 2007 Публикувано Август 21, 2007 Зарибявам се напоследък с този метод на правене на записи и ми се струва много практично. Въпросът ми е някой пробвал ли го е в домашни условия и с какви резултати? Ако да, какъв reamping box ще ми препоръчате? Чудя се дали пасивния Radial ProRMP ( http://www.radialeng.com/re-prormp.htm ) си заслужава 120те ойро от Томан - т.е. има ли смисъл да го купувам ако нищо няма да се получи. . . Доколкото знам тази техника е капризна и доста хора се оплакват от влошаване на звука, загуба на високи честоти и т.н. Споделете впечатления. Цитирай
Baby Thomas Отговорено Август 21, 2007 Отговорено Август 21, 2007 Аз за първи път чувам. Каква е идеята - предварително записани клийн китари в компа да ги минеш през тъя джаджа и АМР после ли? Цитирай
ProjectHamsterdam Отговорено Август 21, 2007 Автор Отговорено Август 21, 2007 Точно това е. Реампинг бокса е един вид DI бокс наобратно - от LoZ към HiZ. Представи си следната ситуация: Записваш проект с китари - да кажем че имаш (грубо казано) два канала - лев и десен. Всеки канал дублираш по два или още по-добре по четири пъти. Целта е да нацелиш всичките 4 трака в единия канал да звучат като 1 китара (или поне да не се разминават забележимо.) Естествено това отнема време и е трудно - дори про китаристи се затрудняват да го направят идеално (много звиси от музиката де, ама да кажем че говорим за нещо технично). Вместо да свириш едно и също нещо сто пъти с нацепен до дупка амп и да се притесняваш от съседите - ръгаш в DI бокса (нормалния - от HiZ към LoZ) - балансирания изход в миксера, а от паралелния изход бодваш в някой близък амп или пък примерно амп моделер - това колкото да се чуваш с "реален" звук докато свириш - и записваш само чистия звук. (2, 4, 10, 100 пъти - колкото искаш - докато накрая имаш 4 идеално изсвирени и пасващи си трака). След това е лесно - по обратния път от компютъра през реампинг бокса (LoZ към HiZ) във входа на ампа - натискаш бутона и знаеш, че този път изсвирването ще е перфектно. А отделно от това има други плюсове - така може да се нагласи звукът на усилвателя, положението на микрофоните, да се запише един и същи трак с различни говорители / настройки / усилватели и после да се смесят (има опасност от дефазиране) и разни такива екстри. А и ако си стигнал донякъде с микса и се окаже, че китарите не са оптимално записани - винаги има вариант да ги презапишеш с друг звук. Тарикатско е. Въпросът е дали работи, някой пробвал ли го е, има ли конфликти и капризи в апаратурите и т.н. Че 200лв са . . . 200лв. Цитирай
sw1tched Отговорено Август 21, 2007 Отговорено Август 21, 2007 Ако всичко друго ти е наред ще си работи безпроблемно. Аз съм постигал задоволителни резултати дори с беринджър DI наопаки (вход ти е аутпута изход ти е инпута). Реампването си е практика от времето на Битълс поне, а в момента всичко живо записва DI китарите наред с другото. И така и трябва да е. Цитирай
ProjectHamsterdam Отговорено Август 21, 2007 Автор Отговорено Август 21, 2007 Хаха, това трябва да се пробва. То че техниката е известна от древността - така е. Въпросът е дали някой я е пробвал в домашни условия - ето че се намери някой, който е. А не знам как е с активните адаптери - в упътването на популярните EMG-та пише, че нямат нужда от DI - сигналът им е LoZ и направо с ниво като за линеен вход на миксер. Това не значи ли, че на практика дали свириш с активни адаптери в усилвателя или е изходът на миксера - няма разлика? Това последното ще го проверя емпирично като инсталирам новита адаптери, но трябва да почакам. Цитирай
Nikifena Отговорено Август 21, 2007 Отговорено Август 21, 2007 Това не значи ли, че на практика дали свириш с активни адаптери в усилвателя или е изходът на миксера - няма разлика? На практика това значи. Друг е въпроса, че обикновено в китарата сигнала преминава през по-малко части отколкото през пулт и от това може да се получи някаква разлика в звука. Разлика в звука ще се получи и от качеството на елементите в буфера в китарата и тези на пулта Цитирай
sw1tched Отговорено Август 21, 2007 Отговорено Август 21, 2007 Забравих да спомена, че трика с DI-я става само ако е пасивен. Също така качеството не е максимално както се досещате и трябва да настроиш изходите си да са с подходящ волюм. Аз не ползвам пулт, но от настройките на картата регулирам нивото. Цитирай
ProjectHamsterdam Отговорено Август 21, 2007 Автор Отговорено Август 21, 2007 Моят DI Box е пасивен, обаче сега трябва да правя кабели чинч - XLR - за да може от изхода на картата сигналът да се прати директно в обърнатия DI бокс. . . тогава пък го има проблемът небалансиран към балансиран сигнал. . . Switch, ти по какъв начин си го изпълнил това или изходите на картата ти са балансирани? А за активните адаптери - в такъв случай най-добре да се прескочи пултът, за да се съкрати пътят на сигнала максимално - а от софтуерния миксер на картата да се налучка правилното ниво да е колкото на адаптерите - май няма друг начин освен на ухо. Би трябвало да може разликата да се докара да е пренебрежимо малка. . . теоретично. Колко ще стане наистина е друг въпрос, но ще бъде подложено на проба! Цитирай
sw1tched Отговорено Август 22, 2007 Отговорено Август 22, 2007 Нивото се докарва лесно като знаеш на колко гейн как трябва да звучи. Моята карта е с балансиран ТРС изход, което е силно желателно дори да ползваш най-добрия реамп бокс. Изобщо саунд карти без балансирани входове и изходи = Цитирай
ProjectHamsterdam Отговорено Август 22, 2007 Автор Отговорено Август 22, 2007 Еми моят евтинджос Аудиофил 24/96 е с небалансирани RCA входове/изходи. . . така че забравям за всякакви реампинг боксове докато не си купя по-хубава карта. Въпреки това, мисля да пробвам реампване директно от картата към ампа когато някой светъл ден си инсталирам активните адаптери (другата седмица). Цитирай
sw1tched Отговорено Август 22, 2007 Отговорено Август 22, 2007 Силно ти препоръчвам Emu1212m като по-евтина, но супер за парите си. Мойта сигурно ще я продам като се ъпгрейдна, но няма да е толкова скоро. Цитирай
ProjectHamsterdam Отговорено Август 22, 2007 Автор Отговорено Август 22, 2007 Като си купувах картата обмислях и ему-то, но реших да спестя някой лев и да си взема възможно най-изчистения вариант като функционалност. Никога не съм си мислил, че изрично ще ми потрябва за нещо балансиран изход. Не знам колко върви в Б-я и ме мързи да търся, но в томан има изгодни пакети за към 320лв всичко. . . за тва което пишат като функции. . . хммм. Абе както и да е, засега ще карам с каквото има и ще гледам да направя някоя проба при първа възможност. Живот и здраве ще пусна и сравнение - "нормален" запис и реампван да видим ще има ли разлика без реампинг бокс. Очаквайте продължение. Цитирай
sw1tched Отговорено Август 22, 2007 Отговорено Август 22, 2007 С баланситаните входове и изходи освен, че можеш да си спестиш главоболия с шумове и интерференции, нещата и звучат по-добре и има повече headroom. Цитирай
ProjectHamsterdam Отговорено Август 23, 2007 Автор Отговорено Август 23, 2007 Проблеми с шум и интерференции не съм имал досега, headroom имам предостатъчно на 24/96 за това което правя. . . абе не виждам смисъл да се вманиачавам след като не съм про. Иначе няма спор, че ему-то е хавата за целта (reamping). М-аудио май въобще не правят карти с балансирани входове и изходи, поне не в ценовия диапазон, който мога да си позволя (и има смисъл да си купя). Цитирай
Baby Thomas Отговорено Август 23, 2007 Отговорено Август 23, 2007 Грешка! М-Аудио Аудиофил 192 е с балансирани входове/изходи. Това е следващият модел след 24/96. Аз се чудех кое да си взема, но тъй като и миксерът ми е с небалансирани предпочетох МАХ съвместимост и боцнах 24/96. Супер е картичката! Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.