Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Зарибявам се напоследък с този метод на правене на записи и ми се струва много практично.

 

Въпросът ми е някой пробвал ли го е в домашни условия и с какви резултати?

 

Ако да, какъв reamping box ще ми препоръчате?

 

Чудя се дали пасивния Radial ProRMP ( http://www.radialeng.com/re-prormp.htm ) си заслужава 120те ойро от Томан - т.е. има ли смисъл да го купувам ако нищо няма да се получи. . . Доколкото знам тази техника е капризна и доста хора се оплакват от влошаване на звука, загуба на високи честоти и т.н.

 

Споделете впечатления. :greenangel:

Отговорено

Точно това е.

 

Реампинг бокса е един вид DI бокс наобратно - от LoZ към HiZ.

 

Представи си следната ситуация:

 

Записваш проект с китари - да кажем че имаш (грубо казано) два канала - лев и десен. Всеки канал дублираш по два или още по-добре по четири пъти. Целта е да нацелиш всичките 4 трака в единия канал да звучат като 1 китара (или поне да не се разминават забележимо.) Естествено това отнема време и е трудно - дори про китаристи се затрудняват да го направят идеално (много звиси от музиката де, ама да кажем че говорим за нещо технично). Вместо да свириш едно и също нещо сто пъти с нацепен до дупка амп и да се притесняваш от съседите - ръгаш в DI бокса (нормалния - от HiZ към LoZ) - балансирания изход в миксера, а от паралелния изход бодваш в някой близък амп или пък примерно амп моделер - това колкото да се чуваш с "реален" звук докато свириш - и записваш само чистия звук. (2, 4, 10, 100 пъти - колкото искаш - докато накрая имаш 4 идеално изсвирени и пасващи си трака). След това е лесно - по обратния път от компютъра през реампинг бокса (LoZ към HiZ) във входа на ампа - натискаш бутона и знаеш, че този път изсвирването ще е перфектно. :greenangel:

 

А отделно от това има други плюсове - така може да се нагласи звукът на усилвателя, положението на микрофоните, да се запише един и същи трак с различни говорители / настройки / усилватели и после да се смесят (има опасност от дефазиране) и разни такива екстри.

 

А и ако си стигнал донякъде с микса и се окаже, че китарите не са оптимално записани - винаги има вариант да ги презапишеш с друг звук. Тарикатско е. :cheers2:

 

Въпросът е дали работи, някой пробвал ли го е, има ли конфликти и капризи в апаратурите и т.н. Че 200лв са . . . 200лв. :ok:

Отговорено

Ако всичко друго ти е наред ще си работи безпроблемно. Аз съм постигал задоволителни резултати дори с беринджър DI наопаки (вход ти е аутпута изход ти е инпута). Реампването си е практика от времето на Битълс поне, а в момента всичко живо записва DI китарите наред с другото. И така и трябва да е.

Отговорено

Хаха, това трябва да се пробва. :)

 

То че техниката е известна от древността - така е. Въпросът е дали някой я е пробвал в домашни условия - ето че се намери някой, който е.

 

А не знам как е с активните адаптери - в упътването на популярните EMG-та пише, че нямат нужда от DI - сигналът им е LoZ и направо с ниво като за линеен вход на миксер. Това не значи ли, че на практика дали свириш с активни адаптери в усилвателя или е изходът на миксера - няма разлика?

 

Това последното ще го проверя емпирично като инсталирам новита адаптери, но трябва да почакам.

Отговорено
Това не значи ли, че на практика дали свириш с активни адаптери в усилвателя или е изходът на миксера - няма разлика?

 

На практика това значи.

 

Друг е въпроса, че обикновено в китарата сигнала преминава през по-малко части отколкото през пулт и от това може да се получи някаква разлика в звука. Разлика в звука ще се получи и от качеството на елементите в буфера в китарата и тези на пулта :)

Отговорено

Забравих да спомена, че трика с DI-я става само ако е пасивен. Също така качеството не е максимално както се досещате и трябва да настроиш изходите си да са с подходящ волюм. Аз не ползвам пулт, но от настройките на картата регулирам нивото.

Отговорено

Моят DI Box е пасивен, обаче сега трябва да правя кабели чинч - XLR - за да може от изхода на картата сигналът да се прати директно в обърнатия DI бокс. . . тогава пък го има проблемът небалансиран към балансиран сигнал. . . Switch, ти по какъв начин си го изпълнил това или изходите на картата ти са балансирани?

 

А за активните адаптери - в такъв случай най-добре да се прескочи пултът, за да се съкрати пътят на сигнала максимално - а от софтуерния миксер на картата да се налучка правилното ниво да е колкото на адаптерите - май няма друг начин освен на ухо. :)

 

Би трябвало да може разликата да се докара да е пренебрежимо малка. . . теоретично. Колко ще стане наистина е друг въпрос, но ще бъде подложено на проба!

Отговорено

Нивото се докарва лесно като знаеш на колко гейн как трябва да звучи. Моята карта е с балансиран ТРС изход, което е силно желателно дори да ползваш най-добрия реамп бокс. Изобщо саунд карти без балансирани входове и изходи = :)

Отговорено

Еми моят евтинджос Аудиофил 24/96 е с небалансирани RCA входове/изходи. . . така че забравям за всякакви реампинг боксове докато не си купя по-хубава карта. Въпреки това, мисля да пробвам реампване директно от картата към ампа когато някой светъл ден си инсталирам активните адаптери (другата седмица). :)

Отговорено

Силно ти препоръчвам Emu1212m като по-евтина, но супер за парите си. Мойта сигурно ще я продам като се ъпгрейдна, но няма да е толкова скоро.

Отговорено

Като си купувах картата обмислях и ему-то, но реших да спестя някой лев и да си взема възможно най-изчистения вариант като функционалност. Никога не съм си мислил, че изрично ще ми потрябва за нещо балансиран изход. :o

 

Не знам колко върви в Б-я и ме мързи да търся, но в томан има изгодни пакети за към 320лв всичко. . . за тва което пишат като функции. . . хммм. :icon_shithappens:

 

Абе както и да е, засега ще карам с каквото има и ще гледам да направя някоя проба при първа възможност. Живот и здраве ще пусна и сравнение - "нормален" запис и реампван да видим ще има ли разлика без реампинг бокс.

 

Очаквайте продължение. :)

Отговорено

С баланситаните входове и изходи освен, че можеш да си спестиш главоболия с шумове и интерференции, нещата и звучат по-добре и има повече headroom.

Отговорено

Проблеми с шум и интерференции не съм имал досега, headroom имам предостатъчно на 24/96 за това което правя. . . абе не виждам смисъл да се вманиачавам след като не съм про. :D Иначе няма спор, че ему-то е хавата за целта (reamping). :D М-аудио май въобще не правят карти с балансирани входове и изходи, поне не в ценовия диапазон, който мога да си позволя (и има смисъл да си купя).

Отговорено

Грешка! М-Аудио Аудиофил 192 е с балансирани входове/изходи. Това е следващият модел след 24/96.

Аз се чудех кое да си взема, но тъй като и миксерът ми е с небалансирани предпочетох МАХ съвместимост и боцнах 24/96. Супер е картичката! :D

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.