Koobenot Публикувано Август 21 Share Публикувано Август 21 Търся аудио карта, която да ползвам по време на озвучаване за просвирване на сингбеци/караоке парчета от лаптоп за живи изпълнения/дискотека. Към момента ползвам вградената аудио карта на лаптопа, която не е лоша, но искам нещо, което да клати по-чисто и здраво PA системата. Фокусът ми към този момент е върху Scarlett 2i2 4th Generation и 3th Generation, 3-тата генерация я ползвам активно за записи, мисля да изтествам и 4-ката. Не ми е нужен аудио контролер/DJ конзола и т.н., няма да им ползвам функциите и затова според мен най-правилното решение е аудио интерфейс. Не открих аудио карти за live, на времето беше нашумял Traktor Audio2 MK2, но вече не се произвежда, поради тая причина и фокусът ми е върху Скарлета. Подозирам, че предусилвателите и конверторите са достатъчно качествени както за студио така и за лайв, не мога да се сетя чисто технологично какво би отличавало една "live карта" от студийна такава, освен възможните връзки. А да, пропуснах да спомена, че би било добре да се връзвам към пулта балансирано, респективно картата да има TRS 1/4" изходи или XLR, и двете са окей. Имате ли по-подходящо предложение? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yamaha Отговорено Август 21 Share Отговорено Август 21 1 hour ago, Koobenot said: Към момента ползвам вградената аудио карта на лаптопа, която не е лоша, но искам нещо, което да клати по-чисто и здраво PA системата. Мислиш ли, че на живи участия ще усетиш някакво евентуално подобрение при възпроизвеждане? Ако е за запис - да ; ако си в студио - да, но на живо не ми се струва, че ще хванеш голяма разлика между лаптопския изход и този на външна карта. 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Август 21 Автор Share Отговорено Август 21 Ами от моите тестове ми прави впечатление, че Focusrite-та от третата генерация дето имам внася 5-10% подобрение, по-силна атака, по-малко среди, по-широко стерео и т.н. ... не искам подобрение в стил "да звукнем двойно по-мощно", просто да имам надежден звук, който да е независим от лаптопа и неговия изход. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Август 21 Share Отговорено Август 21 Аз съм използвал успешно 18i8, макар и не за цяла група. Но съм използвал два майка, някой и друг линеен вход и изход, връзка към и от процесор през S/PDIF. Не помня точно, но общо 5-6 входа и 2-3 изхода. Вместо мини миксер го използвах. Със софта за конфигуриране/управление имаш и няколко независими един от друг микса. Които можеш да асоциираш към кой да е от трите независими изхода. Имаш и директен път от входните канали до изходите без да влизат в компа и да се конвертират. Можеш да използваш интерфейса и без да закачаш комп, запомнят се вътре настройките. Доста доста по-куцо е от цифров миксер, но в определени ситуации може да е от полза. Ако се надяваш да извади по-читав звук... от вградената карта - може би (поне на теория). Но трета спрямо втора или първа генерация - напразни надежди. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Август 21 Автор Share Отговорено Август 21 31 minutes ago, Baby Thomas said: Но трета спрямо втора или първа генерация - напразни надежди. Абе май си прав, макар че маркетинг отделът обяснява колко по-хубава била четвъртата генерация, от това което чувам из Интернетовете разликите или са субтилни или дори в някои случаи 3-ката обажда по-добре (според мен). Знам, че ще хвърляте камъни по мен, щото YouTube имаше филтър след 17.5kHz, ама то по тая логика и тея сингбеци дето ще пускам не винаги са FLAC/lossless, тъй че май ще си карам с 3-ката. Естествено А/Б тест вкъщи с моят цирк би бил най-подходящ между двете карти, да чуя за себе си ... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Август 30 Автор Share Отговорено Август 30 Така 4-тата генерация дойде вчера вкъщи, разопаковах и реших да я тествам спрямо третата генерация, вълнуваше ме единствено качеството на изходите. Тестовете ми се състояха във: тестване на небалансиран сигнал TS жакове -> чинчове -> аудио уредба тестване на небалансиране сигнал TS жакове -> миксер -> PA тестване на балансиран сигнал TRS жакове км XLR -> миксер -> PA слушалкови изходи -> слушалки Тестовият материал е Dire Straits - Brothers In Arms, MJ - Black Or White, The Midnight - Heroes, Earth Wind & Fire - Heritage, Pink Floyd - Dark Side Of The Moon. За мое най-голямо съжаление установих, че 4-ката е по-слаба ракия за мойте цели. Независимо в кой режим пускам изходите, при 4-ката има малко повече високи среди, по-атакуваща транзиента и по-широко стерео, но басът – лабава работа. При тройката респективно, не само че получих по-голям output (противно на нАучните данни, които ще публикувам по-долу), но и басът е по-обемен, с по-долна ниска граница, буквално се чуват разни синти басове, които свирят много ниско. Входовете дори не съм ги тествал, защото не е това целта на занятието, да не говорим, че 4-ката е по-капризна и има отделен USB за захранване освен трансфера на данни. Почнах да се чудя защо се получава тази разлика в отрицателна (според мен) насока и отворих Интернетовете да чета сравнения. Този ресурс ми хареса и хората ни показват следното: 1st gen 2nd gen 3rd gen 4th gen Frequency Response 20Hz – 20kHz ± 0.02dB Dynamic Range (A-weighted) 104 dB 106 dB 108.5 dB 120dB THD+N -100dB (measured with -1dBFS input and 20Hz – 20 kHz filter, unweighted) <0.002% (maximum level, -1 dBFS input 1 kHz with 20 Hz/22 kHz bandpass filter) -109dB Maximum Output Level +10 dBu +10 dBu +15.5 dBu +16dBu Output impedance 430 Ω 100Ω Както се вижда на тая таблица, разликите в импеданса са над 300 ома между двете карти и би-трябвало тази с по-малкият импеданс да свири по-здраво, но не беше така. Другото, което ми дойде на акъла е, че по-високият импеданс при слушалковите изходи внася промени в АЧХ, които резултатират в различни bump-ове на честотната характеристика спрямо нивата, респективно: Възможно е да ставам свидетел именно на този ефект ... но при мен специално се оказа, че по-новото не ми върши работа и ще се наложи да я върна на Томан. Също се подсетих за разказа на колегата @yamaha дето си избирал пасивни монитори спрямо усилвателя ... горе-долу в подобна ситуация стоя и аз, само че в друг елемент от веригата. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yamaha Отговорено Август 30 Share Отговорено Август 30 (Редактирано) 47 minutes ago, Koobenot said: Също се подсетих за разказа на колегата @yamaha дето си избирал пасивни монитори спрямо усилвателя ... Всъщност беше обратното - мониторите вече ги бях взел, а зорът беше да им намеря подходящия усилвател. А иначе според мен спокойно може да си отвориш канал в Youtube и да представяш подобни тестове и жалко че не си ми по-близо, иначе щях да ти дам един USB интерфейс (24bit/192kHz) с доста добри и безшумни предусилватели да го тестваш за известно време и да си кажеш впечатленията, ама да не разводнявам темата...може да продължим на ЛС. Редактирано Август 30 от yamaha 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Август 31 Share Отговорено Август 31 Доколкото съм чел публикуваните параметри за кривоч, шум и т.н. са за конверторите, не за целия продукт. А покрай тях има a bunch of други елементи, в аналоговата част. Дейв Фрийдман твърди, че иманно там се дънят съвременните цифрови ефекти (китарни/рак), запитан за сравнвние спрямо култовите модели от 80-те. Имаш безкрайно много повече DSP мощ и нововъведения и възможности, но с доста по-кьопава аналогова част, което скапва нещата. Ако ти се занимава повече с разследване можеш да ги минеш с RightMark Audio Analyzer. Руснаците доста го използват и има доста тествани Фокусрайт модели, може и да има публикувани резултати... 1 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Август 31 Автор Share Отговорено Август 31 Тенкс, ще го чекна, то аз съм сигурен, че при такова сложно устройство няма причината за разликите да е само на едно място ... 1 hour ago, Baby Thomas said: Руснаците доста го използват и има доста тествани Фокусрайт модели, може и да има публикувани резултати... Аз ето тоз чиляк много го харесвам, на достъпен език обяснява, дори предупреди, че новата има по-голям импеданс на слушалковия изход (при 3-ката 1 ом, при 4-ката 50 ома!) и няма да клати толкова здраво слушалки колкото старата. За пореден път се убеждавам, че докато не дойде вкъщи да я изтествам с моите/кабели/колони/сетъп всичко отива по дяволите и всеки може да си пише/говори каквото му приляга ... 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Септември 10 Автор Share Отговорено Септември 10 След редица А/Б тестове между вградената карта на лаптопа и Scarlett 3rd Generation разликите са по-скоро субтилни, отколкото чуваеми, та да създават някакъв "day and night difference". Означава, че вградените карти в среден клас лаптопи са достатъчно добри за преслушване и възпроизвеждане на музика и ако има някакви проблеми или разлики те варират в десети от децибела, което прави цялото упражнение по пускане на USB аудио интерфейс за PA начинания по-скоро безсмислено. Въпреки това, има едно интересно устройство, за което ни беше светнал колегата @yamaha преди години, което отстранява интерференция от кабели и мааалко подобрява АЧХ-то на сигнала - цък. Оказва се, че един такъв noise elimination tool за 4 EU + вградената карта на лаптопа звучи кажи-речи по същия начин като Scarlett-а за 120 EU. Според мен тук цената не е определяща и трябва да пробвам друг тип устройство, ако изобщо си заслужава да се инвестира време в начинанието. Интересно решение е DBX DJDI, но не съм го пробвал още. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Септември 10 Share Отговорено Септември 10 Много скъпо това последното. Томан имат идеално стерео балансирано решение (пасивно с 1:1 трансформатори) за не повече от половината пари. Аз супер много се "блещих" и изобщо не чух да има каквато и да е разлика откъм честоти/оцветяване, но пък си реже граунд лууп брума. Забравих Бери ли беше, Милениум ли... ако не го намериш пиши да видя в хисторито с покупките. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yamaha Отговорено Септември 10 Share Отговорено Септември 10 (Редактирано) Е, не е чак толкова скъпо - в Мюзикера е 100 лева. Иначе е добре човек да има подръка нещо подобно, било то някой филтър за шум/брум (имам няколко различни) или пък DI-box за преобразуване на небалансиран в балансиран сигнал. Аз ползвам един евтин (~50 лв) "преобразувател" на Берингер - HD400, през който прекарвам сигнала от вградената аудио карта на PC-то. Всичко паразитно ми обира - от USB писуканията, до някои евентуални брумове когато включа нещо допълнително в системата и не внася някакво оцветяване в изходите...не че миксирам и слушам готовия материал точно на вграденото ми аудио, но все пак, добре е и там да е чисто. Редактирано Септември 10 от yamaha 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Септември 11 Автор Share Отговорено Септември 11 @Baby Thomas Предполагам Millenium dimode е устройството? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Септември 11 Share Отговорено Септември 11 Това, което спомена yamaha имам и аз - HD400 на Бери. Според мен не ти трябва ДИ - за какво да си намаляш нивото, че после пак да го усилваш? Само ще омаже сигнала. По -добре галванично разделяне с 1:1 трафче. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.