Jump to content
Българският форум за музиканти

Аудио интерфейс за озвучаване


Koobenot

Recommended Posts

Търся аудио карта, която да ползвам по време на озвучаване за просвирване на сингбеци/караоке парчета от лаптоп за живи изпълнения/дискотека. Към момента ползвам вградената аудио карта на лаптопа, която не е лоша, но искам нещо, което да клати по-чисто и здраво PA системата. Фокусът ми към този момент е върху Scarlett 2i2 4th Generation и 3th Generation, 3-тата генерация я ползвам активно за записи, мисля да изтествам и 4-ката. Не ми е нужен аудио контролер/DJ конзола и т.н., няма да им ползвам функциите и затова според мен най-правилното решение е аудио интерфейс. Не открих аудио карти за live, на времето беше нашумял Traktor Audio2 MK2, но вече не се произвежда, поради тая причина и фокусът ми е върху Скарлета. Подозирам, че предусилвателите и конверторите са достатъчно качествени както за студио така и за лайв, не мога да се сетя чисто технологично какво би отличавало една "live карта" от студийна такава, освен възможните връзки. А да, пропуснах да спомена, че би било добре да се връзвам към пулта балансирано, респективно картата да има TRS 1/4" изходи или XLR, и двете са окей. Имате ли по-подходящо предложение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, Koobenot said:

Към момента ползвам вградената аудио карта на лаптопа, която не е лоша, но искам нещо, което да клати по-чисто и здраво PA системата.

Мислиш ли, че на живи участия ще усетиш някакво евентуално подобрение при възпроизвеждане? Ако е за запис - да ; ако си в студио - да, но на живо не ми се струва, че ще хванеш голяма разлика между лаптопския изход и този на външна карта. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами от моите тестове ми прави впечатление, че Focusrite-та от третата генерация дето имам внася 5-10% подобрение, по-силна атака, по-малко среди, по-широко стерео и т.н. ... не искам подобрение в стил "да звукнем двойно по-мощно", просто да имам надежден звук, който да е независим от лаптопа и неговия изход. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм използвал успешно 18i8, макар и не за цяла група. Но съм използвал два майка, някой и друг линеен вход и изход, връзка към и от процесор през S/PDIF. Не помня точно, но общо 5-6 входа и 2-3 изхода. Вместо мини миксер го използвах.

Със софта за конфигуриране/управление имаш и няколко независими един от друг микса. Които можеш да асоциираш към кой да е от трите независими изхода. Имаш и директен път от входните канали до изходите без да влизат в компа и да се конвертират. Можеш да използваш интерфейса и без да закачаш комп, запомнят се вътре настройките. Доста доста по-куцо е от цифров миксер, но в определени ситуации може да е от полза.

Ако се надяваш да извади по-читав звук... от вградената карта - може би (поне на теория). Но трета спрямо втора или първа генерация - напразни надежди. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

31 minutes ago, Baby Thomas said:

Но трета спрямо втора или първа генерация - напразни надежди.

Абе май си прав, макар че маркетинг отделът обяснява колко по-хубава била четвъртата генерация, от това което чувам из Интернетовете разликите или са субтилни или дори в някои случаи 3-ката обажда по-добре (според мен). Знам, че ще хвърляте камъни по мен, щото YouTube имаше филтър след 17.5kHz, ама то по тая логика и тея сингбеци дето ще пускам не винаги са FLAC/lossless, тъй че май ще си карам с 3-ката. Естествено А/Б тест вкъщи с моят цирк би бил най-подходящ между двете карти, да чуя за себе си ... 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Така 4-тата генерация дойде вчера вкъщи, разопаковах и реших да я тествам спрямо третата генерация, вълнуваше ме единствено качеството на изходите. Тестовете ми се състояха във:

  • тестване на небалансиран сигнал TS жакове -> чинчове -> аудио уредба
  • тестване на небалансиране сигнал TS жакове -> миксер -> PA
  • тестване на балансиран сигнал TRS жакове км XLR -> миксер -> PA
  • слушалкови изходи -> слушалки

Тестовият материал е Dire Straits - Brothers In Arms, MJ - Black Or White, The Midnight - Heroes, Earth Wind & Fire - Heritage, Pink Floyd - Dark Side Of The Moon.

За мое най-голямо съжаление установих, че 4-ката е по-слаба ракия за мойте цели. :-( Независимо в кой режим пускам изходите, при 4-ката има малко повече високи среди, по-атакуваща транзиента и по-широко стерео, но басът – лабава работа. При тройката респективно, не само че получих по-голям output (противно на нАучните данни, които ще публикувам по-долу), но и басът е по-обемен, с по-долна ниска граница, буквално се чуват разни синти басове, които свирят много ниско. Входовете дори не съм ги тествал, защото не е това целта на занятието, да не говорим, че 4-ката е по-капризна и има отделен USB за захранване освен трансфера на данни. Почнах да се чудя защо се получава тази разлика в отрицателна (според мен) насока и отворих Интернетовете да чета сравнения. Този ресурс ми хареса и хората ни показват следното:

  1st gen 2nd gen 3rd gen 4th gen
Frequency Response        20Hz – 20kHz ± 0.02dB
Dynamic Range (A-weighted)  104 dB 106 dB 108.5 dB  120dB
THD+N -100dB (measured with -1dBFS input and 20Hz – 20 kHz filter, unweighted)   <0.002% (maximum level, -1 dBFS input 1 kHz with 20 Hz/22 kHz bandpass filter) -109dB
Maximum Output Level +10 dBu +10 dBu +15.5 dBu +16dBu
Output impedance     430 Ω 100Ω

Както се вижда на тая таблица, разликите в импеданса са над 300 ома между двете карти и би-трябвало тази с по-малкият импеданс да свири по-здраво, но не беше така. Другото, което ми дойде на акъла е, че по-високият импеданс при слушалковите изходи внася промени в АЧХ, които резултатират в различни bump-ове на честотната характеристика спрямо нивата, респективно:

Headphones & Amplifiers - Output impedance, load impedance and frequency  response

Възможно е да ставам свидетел именно на този ефект ... но при мен специално се оказа, че по-новото не ми върши работа и ще се наложи да я върна на Томан. Също се подсетих за разказа на колегата @yamaha дето си избирал пасивни монитори спрямо усилвателя ... горе-долу в подобна ситуация стоя и аз, само че в друг елемент от веригата. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
47 minutes ago, Koobenot said:

Също се подсетих за разказа на колегата @yamaha дето си избирал пасивни монитори спрямо усилвателя ...

Всъщност беше обратното - мониторите вече ги бях взел, а зорът беше да им намеря подходящия усилвател. :)

А иначе според мен спокойно може да си отвориш канал в Youtube и да представяш подобни тестове и жалко че не си ми по-близо, иначе щях да ти дам един USB интерфейс (24bit/192kHz) с доста добри и безшумни предусилватели да го тестваш за известно време и да си кажеш впечатленията, ама да не разводнявам темата...може да продължим на ЛС. ;)

Редактирано от yamaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм чел публикуваните параметри за кривоч, шум и т.н. са за конверторите, не за целия продукт. А покрай тях има a bunch of други елементи, в аналоговата част. Дейв Фрийдман твърди, че иманно там се дънят съвременните цифрови ефекти (китарни/рак), запитан за сравнвние спрямо култовите модели от 80-те. Имаш безкрайно много повече DSP мощ и нововъведения и възможности, но с доста по-кьопава аналогова част, което скапва нещата.

Ако ти се занимава повече с разследване можеш да ги минеш с RightMark Audio Analyzer. ;) Руснаците доста го използват и има доста тествани Фокусрайт модели, може и да има публикувани резултати...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тенкс, ще го чекна, то аз съм сигурен, че при такова сложно устройство няма причината за разликите да е само на едно място ... 

1 hour ago, Baby Thomas said:

Руснаците доста го използват и има доста тествани Фокусрайт модели, може и да има публикувани резултати...

Аз ето тоз чиляк много го харесвам, на достъпен език обяснява, дори предупреди, че новата има по-голям импеданс на слушалковия изход (при 3-ката 1  ом, при 4-ката 50 ома!) и няма да клати толкова здраво слушалки колкото старата.

За пореден път се убеждавам, че докато не дойде вкъщи да я изтествам с моите/кабели/колони/сетъп всичко отива по дяволите и всеки може да си пише/говори каквото му приляга ... :icon_shithappens:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

След редица А/Б тестове между вградената карта на лаптопа и Scarlett 3rd Generation разликите са по-скоро субтилни, отколкото чуваеми, та да създават някакъв "day and night difference". Означава, че вградените карти в среден клас лаптопи са достатъчно добри за преслушване и възпроизвеждане на музика и ако има някакви проблеми или разлики те варират в десети от децибела, което прави цялото упражнение по пускане на USB аудио интерфейс за PA начинания по-скоро безсмислено. Въпреки това, има едно интересно устройство, за което ни беше светнал колегата @yamaha преди години, което отстранява интерференция от кабели и мааалко подобрява АЧХ-то на сигнала - цък. Оказва се, че един такъв noise elimination tool за 4 EU + вградената карта на лаптопа звучи кажи-речи по същия начин като Scarlett-а за 120 EU. Според мен тук цената не е определяща и трябва да пробвам друг тип устройство, ако изобщо си заслужава да се инвестира време в начинанието. Интересно решение е DBX DJDI, но не съм го пробвал още. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много скъпо това последното. Томан имат идеално стерео балансирано решение (пасивно с 1:1 трансформатори) за не повече от половината пари. Аз супер много се "блещих" и изобщо не чух да има каквато и да е разлика откъм честоти/оцветяване, но пък си реже граунд лууп брума. :) Забравих Бери ли беше, Милениум ли... ако не го намериш пиши да видя в хисторито с покупките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, не е чак толкова скъпо - в Мюзикера е 100 лева. Иначе е добре човек да има подръка нещо подобно, било то някой филтър за шум/брум (имам няколко различни) или пък DI-box за преобразуване на небалансиран в балансиран сигнал. Аз ползвам един евтин (~50 лв) "преобразувател" на Берингер - HD400, през който прекарвам сигнала от вградената аудио карта на PC-то. Всичко паразитно ми обира - от USB писуканията, до някои евентуални брумове когато включа нещо допълнително в системата и не внася някакво оцветяване в изходите...не че миксирам и слушам готовия материал точно на вграденото ми аудио, но все пак, добре е и там да е чисто. ;)

Редактирано от yamaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което спомена yamaha имам и аз - HD400 на Бери.

Според мен не ти трябва ДИ - за какво да си намаляш нивото, че после пак да го усилваш? Само ще омаже сигнала. По -добре галванично разделяне с 1:1 трафче. :yes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.