Jump to content
Българският форум за музиканти

Продуциране на метъл парче от начало до край


Recommended Posts

Един от любимите ми канали за метъл смесване е изкарал клипче, което ми се е изплъзнало – става дума за продуцентската работа по една песен. Многократно тук сме писали, че добрият микс идва от добрият запис, респективно от добрата идея и изпълнение. Това, обаче което често убягва на повечето от нас е работата по детайлите по време на самият запис, преди смесването още. Както ще видите и в материала, групата перфектно си познава песента, но по време на записа Джордън дава различни съвети, като например да се акцентира соло барабана в определен момент с "drum slam", китарата да заглъхне като свири рифове, определен акорд да се изсвири в по-отворено обръщение, което респективно ще даде повече високи среди в крайния резултат и т.н. За жалост в моите занимавки често идват някакви готови писти от някого и хората са записали каквото и както са можали, без да има такава важна спойка и поглед върху детайлите ... именно тия липсващи 10% детайли според мен помагат за постигане на "онова качество", дето всички бленуваме, но рядко достигаме. Ако материалът е добър, винаги има някакви възможности да се коригира нещо в DAW, но ако идва записвано с тези неща отработени предварително, хем звучи по-естествено, хем ръчкането по материала намалява значително. Доста е интересно и не е много дълго. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Метъли пристигат безшумно с Тесла модел Х...тц, тц, тц - накъде върви тоя свят. :greenangel:

Всъщност това не е точно "продуциране на песен от край до край", защото 3 дена бяха сбити в 20 минути и са показани само някои от акцентите. Иначе лично аз никога не съм продуцирал метъл, защото съм далече от този стил и не искам да правя глупости, а и студиото ми не е правено за този род записи, но като цяло така върви процесът при записа на всеки стил. Предразполагаш изпълнителите, за да могат да покажат най-доброто от себе си, насочваш ги по време на записа, представяйки своята гледна точка в дадени моменти или цялостно за песента, ако имаш посетители (студентите)...обясняваш им кое за какво го правиш, питаш ги за тяхното мнение как биха постъпили в такава и такава ситуация и т.н. Просто няма начин да не си активен в комуникацията по време на записа, защото този който е зает със свиренето/пеенето в момента, чува по един начин нещата в слушалкките, отколкото ти, дето си в другото помещение и просто слушаш изпълнението на мониторите. Отделно често се налага да помогнеш с нещо в движение...примерно на някоя директна модулация без подготовка, да му изсвириш новата тоника в слушалките 1 такт преди модулацията или пък да му сложиш някакъв маркер в началото, където се налага да започне без ориентир...или пък дори просто да му вдигнеш одобрително палец през стъклото, за да знае, че някой труден пасаж го е записал добре...психология. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Изтече ми времето за редакция на предишния пост, затова съм с нов. Забравих да добавя, че съм абониран за доста подобни канали, но точно за неговия не съм, иначе от време на време гледам по някой негов клип, понеже тоя пич съм го признал, че има ухо и знае да работи добре. Примерно преди време бях гледал 2-3 клипа, в които плащаше за мастеринг на най-различни хора - от напълно неизвестни и взимащи нищожни $ на час, до професионални студия с многократно по-високи цени и тъй като парчетата са си негови, той също им направи мастеринг и след това зареди в случаен ред всички варианти, без да може да се ориентира по име, номер или нещо друго и започна да ги прослушва с коментари за гледащите клипа какво чува в тоя и оня вариант, после ги класираше в движение и накрая откриваше да се види кой вариант кой поред е бил в мултитрака. Имаше доста неочаквани резултати от рода на това, че в единия клип най-скъпо взимащото студио беше накрая в класацията, а доста по-напред беше тоя, дето му беше взел най-евтино. И друг род интересни клипчета има в канала му. :thumbup:

А иначе да се извиня на металистите, че ги набедих за безшумното пристигане с модел Х - май той самият пристигна с тази Тесла...всъщност пак си го пуснах в началото и пак не разбрах кой беше в колата. ^_^ Но пък пътьом забелязах, че са сменяли говорителя на левия NS-10M, понеже го бяха обърнали на 90 градуса по часовниковата стрелка. :)

Редактирано от yamaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

43 minutes ago, Baby Thomas said:

Flam, бе коуега. Slam има в други сфери на живота като NHL или WWE... :greenball:

Посипвам си главата с пясък, и днес научихме нещо ново. :greenangel:

12 hours ago, yamaha said:

Забравих да добавя, че съм абониран за доста подобни канали, но точно за неговия не съм, иначе от време на време гледам по някой негов клип, понеже тоя пич съм го признал, че има ухо и знае да работи добре.

Джордън е абсолютен пич, толкова достъпно обяснява, че има и прекрасен гейт за барабани Black Salt Audio Silencer.

12 hours ago, yamaha said:

Но пък пътьом забелязах, че са сменяли говорителя на левия NS-10M, понеже го бяха обърнали на 90 градуса по часовниковата стрелка. :)

Малко ми е трудно да разбера каква е далаверата само да смениш единият говорител, щото независимо дали е 'артия/гума, дори сред прилагането на EQ новото ще звучи по друг начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20 hours ago, Koobenot said:

Джордън е абсолютен пич, толкова достъпно обяснява, че има и прекрасен гейт за барабани Black Salt Audio Silencer.

Още тогава го забелязах. Нали музиката върви малко пред неговите думи (коментарите му за всеки 'мастер'), в музиката чувах секунда преди да коментира нещо, абсолютно същото, което той казваше малко след това. Попадал съм на разни други, които коментират неща дето просто ги няма, може би с идеята хората да си кажат "баси тоя каккъв прецизен слух има", но всъщност или нямаше нищо, или е било с такива микроскопични промени, че само уред може да го долови, а в същото време оня говори за някакви колосални изменения. ;)

20 hours ago, Koobenot said:

Малко ми е трудно да разбера каква е далаверата само да смениш единият говорител, щото независимо дали е 'артия/гума, дори сред прилагането на EQ новото ще звучи по друг начин.

Принципно си прав, но тук има допълнителния момент, че всеки говорител за NS-10 е произведен по същото време и по същата технология, по който е бил произведен и десният му говорител...предполагам знаеш за историята на тези монитори и кога ги спряха. Реално след това и досега се продават или свалени от работили монитори говорители, или "нови" в кутия (основно от японците), но произведени преди 2000-та. Така че както казват аудиофилите...само му трябва малко разсвирване и ще е същият като този отдясно. :D Отделно няма как да знам дали не са ги сменяли в комплект, но пък така не мога да си обясня защо е завъртян не на позиция само левият. ;)

И понеже аз съм от последните, които навремето успяха да си купят (от Динакорд) NS-10M studio и след толкова години знам наизуст как звучат в различните стилове, веднъж слушах няколко различни стила на познати парчета през CLA-10 - абе уж трябва да е същото по думите на производителя, но реално не е...може би защото както казваш са чисто нови, а и фирмата е друга.....или пък просто не са били разсвирени барабар с кабелите. :greenangel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.