gngmuzic Публикувано Април 3 Share Публикувано Април 3 Здравейте,предлагат ми проект за музикално оформление на куклена постановка,колко да им искам като хонорар? проекта включва: композиране на 3 песни по зададен текст,добавяне на звукови ефекти и миксиране срок на изработка 1 месец Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
musicman Отговорено Април 4 Share Отговорено Април 4 Всеки човек си има своя цена. Колко ще им искаш ти е едно, колко ще им искам аз е друго. Всеки трябва да си знае цената на времето. Отделно ако искаш да натрупаш практика или да си напишеш повече неща в CV-то ще искаш по-ниска цена за да те наемат и т.н. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gngmuzic Отговорено Април 4 Автор Share Отговорено Април 4 вие за колко бихте се съгласили ,ако сте с повече от 7 г.опит в чужбина,аз тук наистина незнам как вървят цените за такива услуги Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Април 4 Share Отговорено Април 4 Аз бих препоръчал да погледнеш range-овете по freelance-ърски платформи, защото дори да кажем числа тук сме смесена публика и има хоби музиканти, някой друг професионалист има и хора, които го правят абсолютно безвъзмездно и ще стане "мешана скара". Бих попитал и ChatGPT честно казано, но ако нямаш опит с тези неща предложи някаква "разумна" цена, хем да имаш мотивация да го свършиш, хем да не гърбиш хората. Предполагам знаеш, че композирането, добавянето на звукови ефекти и миксиране в първоосновата си са три различни процеса, така че аз първо бих задал следните въпроси към клиента, да ми се изясни цялото нещо: Колко дълги трябва да са творбите - 3/5/7/9/50 минути? Цяла вечност? Има ли предпочитания за стил/инструменти/аранжимент – рок балада, джаз, суинг и т.н.? Позволено ли ми е да ползвам VST инструменти или всичко трябва да е с живи такива? Казваш 3 песни по зададен текст – а кой ще ги пее? Трябва ли да го записваш с микрофон, защото звукозаписът си е отделно начинание или става дума за инструментали, които ще се чуват докато куклите оживяват на сцената? Процесът синхронизиран ли е с няколко итерации на "проба-грешка" – има ли ясно зададен план, по който трябва да са направени творбите като например на коя секунда какво трябва да се случи или всичко ще бъде напасвано "едно към гьотере" с актьорите/кукловодите? Ако е второто, един месец съм убеден, че няма да ви е достатъчен, защото ще има нужда от повече проби-версии Като микс ... какво настроение трябва да създава? "Тъмно/искрящо/мистериозно"? Определени аудио ефекти? Има ли нужда от автоматизация на определени вече записани неща? Звуковите ефекти готови и предоставени ли ще дойдат или ти трябва да ги подбираш спрямо постановката? Какъв ти е цялостният опит в тези неща? Имаш ли свои готови миксове/записи и т.н. да чуем? Виж колко много отправни точки се сетих, ако можеш да си изясниш отговорите на тях и направиш едно проучване на цените на freelance там където живееш мисля, че ще придобиеш представа. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yamaha Отговорено Април 4 Share Отговорено Април 4 (Редактирано) Сега видях, че имало и такава тема. Наистина е трудно на този етап някой да може да му каже някакво конкретно число, но не виждам и смисъл да го пращаш да си губи времето при фрийлансърите, защото там всеки е с опит от поне 7 години, но някои взимат $10/ч., а други по $80, а и чат джи-пи-ти-то не виждам как може да му даде някакъв реалистичен отговор за нашенските ширини (но пък идеята ти ми се стори интересна и ще взема да го тествам ). А въпросът относно изискането на реални или VST инструменти предлагам да го прескочи, понеже напоследък и аз вече трудно разпознавам кое какво е. Сега към колегата с въпроса - много неща зависят от това, каква сума да им поискаш и ще взема да изброя тия, за които се сещам в момента, както по-горе е направил Koobenot: - авторските права за композициите в теб ли остават или ги "подаряваш на постановката"? - имаш 7 години опит в чужбина - какъв точно и има ли връзка с тази работа...примерно, детски песни и аранжименти правил ли си...или пък някаква музика за театрални постановки? - както колегата вече попита - кой ще записва и обработва песните? А аз ще попитам също - предвижда ли се допълнителна работа по проекта, след като вече е завършен от твоя страна (примерно промяна или добавяне на куплети, промяна на структура, нехаресване на нещо->респ. искане за дооправяне и др. такива)? - заплащането за един и същ проект много се различава в зависимост от това дали е в София например или в някой малък град ; заплащането също така може да варира в зависимост от бюджета на плащащия - ти изобщо попита ли ги каква сума им е отпусната за твоята дейност? - как ще се осъществи заплащането - по официален път с подаване на информация до НАП или "има там едни пари, които се дават на ръка"? Сигурно има още поне 5 неща, за които не се сещам в момента, но тъй като ми се струва, че ще падне доста работа по уж 'малкия проект с трите песни + някое и друго миксиране', силно те съветвам да си направиш договор, в който са описани всички задачи и операции, които се очакват от теб и за които ще ти бъде заплатено, за да може да се опреш на договора в случай на допълнителни искания или някакво разваляне на отношенията. Редактирано Април 4 от yamaha 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Април 4 Share Отговорено Април 4 Другото, което исках да споделя е, че каквато и цена да поискаш, дори напълно безвъзмездно да го направиш, "хорото трябва да го изиграеш до края" – ако завършиш проекта с всичките шашми/гевезелъци/предпочитания/детайли, звучи добре и хората са доволни шансът за препоръка/да те потърсят отново нараства неимоверно. Нека цитирам една моя любима фраза от филма "Оркестър без име": Quote "Навсякъде се търсят добри музиканти." - Велко Кънев Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yamaha Отговорено Април 4 Share Отговорено Април 4 28 minutes ago, Koobenot said: "Навсякъде се търсят добри музиканти." - Велко Кънев Да бе, да - те затова накрая приключиха кариерата си без вокалистка и на оная пиянска сватба, че и даже им изпочупиха апаратурата...просто оркестърът им си нямаше име, това им беше проблемът. @gngmuzic, прав е колегата - ако стигнете до разбирателство по проекта, гледай да се харесаш на клиентите, ако трябва пусни им някой бонус безплатно, постарай се да разбереш каква им е визията за тия песни и най-вече вникни в сюжета на куклената постановка, поискай сценарий, реплики и каквото там прецениш, че ще ти е полезно. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.