Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте, 

Скоро установих, че буксата на изхода на  един от усилвателите ми ( лампов, правен в БГ) прекъсва. Докато разбира, че там е проблема, вероятно е работил без товар няколко секунди, може би - минута. ( случи се при включване)

Въпросът е, дали съм го повредил.

Поправих буксата и в момента си работи ОК.

Знам, че в такива ситуации може да изгори изходния траф. Та другия въпрос е, как гори тоя траф - като бушон,( или е здрав, или не) или постепенно - чрез прегряване и накрая изгаря. 

И последния тъп въпрос, ако някой има горчив опит, колко време му е нужно за да изгори и възможно ли е да е тръгнал ( частично повреден, но все пак работещ).

Извинявам се за тъпите въпроси, но нямам нужните технически познания и опит. Рових тук- там, но не намерих отговор.

Ще съм благодарен, ако някой  достатъчно търпелив и опитен колега ми отговори.

Благодаря.

Отговорено

Здравей, по средно образование съм електротехник ( инженер по висше, но леко незавършено, в леко по-различна посока - леко цифровизирана :) )... правил съм доста неща в слаботоковата сфера, имама околко 9 години опит във фирма с изработка на индукционни елементи и не само ... помагах на приятел многократно с пренавиване и ремонт на електромотори и сродни... имам известен опит в тая сфера и ще те посъветвам какво да направиш, но държа да подчертая, че казаното от мен е субективно мнение и не го приемай за напълно точно. Изказаните по-горе от теб "предположения" са само предположения, а не реална експертизна оценка, аз лично като бях по-млад се подвеждах по информация на "клиенти", което водеше до грешни заключения в повечето случаи и накрая винаги правех сам цялостна диагностика на конкретната схема и установявах проблема автономно.

1. Буксата "прекъсва", тоест не затваря верига, разкачена спойка или прекъснато кабелче - ако това е варианта след отстраняване вероятно няма да има никакъв дефект... Но ако буксата е "окъсявала" е много вероятно да се е появил проблем някъде по схемата.

2. Като цяло "трафа" може да "окъси", обикновенно намотките в него са изолирани с някакъв тип смола и др. и при "късо" ще си проличи и наглед, вероятно ще има някъде нещо черничко като пушилка и няма да работи при пълно прекъсване, но е възможно да не е "прекъснат" напълно ( при нарушена изолация ), но да загравя при продължителна работа и да дава леки дефекти, което е много кофти ситуация и ще доведе до прекъсване рано или късно - най-често това положение се хваща по "миризма", започнал ли е да загрява и намерисва е хубаво да се смени, защото неизбежно ще "окъси" в даден момент и вероятно няма да изгори само "трафа".

3. Като съвет мога да кажа, ако имаш някакво основание за притеснения по отношения на "усилвателя" е хубаво да го занесеш за "оценка" при опитен електротехник, който вече може да си мери елементите според конкретната схема и да си каже мнението според това, което е измерил - в електониката всичко е много "конкретно" и се съмнявам някой да ти даде конкретен отговор според тази информация по интернет.

 

П.С. - преди години ремонтирах електронен уред купен от Германия ( втора употреба ) и когато го отворих намерих лепенка с име, дата и подпис на немски техник който е правил профилактика на уреда в уписанта вътре дата. Ние в България нямаме тоя навик на профилактика, което не е много за хвала, отделно пък някой да носи лична отговорност за изправната работа на уреда с името и подписа си...

Отговорено

Ако не си видял пушек или не е замирисало на изгоряло няма никакъв проблем с трафа.Не мисля,че ако всичко в ампа си работи нормално е необходима профилактика.В повечето случаи тя се състои в обиране на паяжини с прахосмукачка.Все пак ампа ако е правен в България е правен с най евтините възможни части и отговорите са при автора му.

Отговорено

Изходният траф може да "изгори" и бе никакви видими признаци за това. Примерно става пробив между първична и вторична намотка. Пробивът се вижда само при размотаване - няма нито пушек, нито мирис. Може да стане и пробив между два слоя на първичната.
В първия случай при измерване на съпротивлението на намотките всичко може да изглежда ОК, но вследствие на загубата на индуктивност на първичната усилвателят няма мощност. Това се установява лесно  чрез измерването й със съответния уред.
Във втория случай едната половина на първичната ще има по-ниско съпротивление, съответно по-малка индуктивност от другата.
 

Отговорено

Ако трансформатора е "тръгнал"нищо не може да се направи.

Освен да се пренавие,но няма да е същият.

Ползвайте си го.Ако изгори после ще го мислите.

Доколкото си спомням от младините,когато активно се занимавах с лампови усилватели за минута без товар не би трябвало да му стане нещо.

Особено ако е без сигнал.

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.