Nikolov_76 Публикувано Август 15, 2023 Публикувано Август 15, 2023 Здравейте, Скоро установих, че буксата на изхода на един от усилвателите ми ( лампов, правен в БГ) прекъсва. Докато разбира, че там е проблема, вероятно е работил без товар няколко секунди, може би - минута. ( случи се при включване) Въпросът е, дали съм го повредил. Поправих буксата и в момента си работи ОК. Знам, че в такива ситуации може да изгори изходния траф. Та другия въпрос е, как гори тоя траф - като бушон,( или е здрав, или не) или постепенно - чрез прегряване и накрая изгаря. И последния тъп въпрос, ако някой има горчив опит, колко време му е нужно за да изгори и възможно ли е да е тръгнал ( частично повреден, но все пак работещ). Извинявам се за тъпите въпроси, но нямам нужните технически познания и опит. Рових тук- там, но не намерих отговор. Ще съм благодарен, ако някой достатъчно търпелив и опитен колега ми отговори. Благодаря. Цитирай
korifei Отговорено Август 15, 2023 Отговорено Август 15, 2023 Здравей, по средно образование съм електротехник ( инженер по висше, но леко незавършено, в леко по-различна посока - леко цифровизирана )... правил съм доста неща в слаботоковата сфера, имама околко 9 години опит във фирма с изработка на индукционни елементи и не само ... помагах на приятел многократно с пренавиване и ремонт на електромотори и сродни... имам известен опит в тая сфера и ще те посъветвам какво да направиш, но държа да подчертая, че казаното от мен е субективно мнение и не го приемай за напълно точно. Изказаните по-горе от теб "предположения" са само предположения, а не реална експертизна оценка, аз лично като бях по-млад се подвеждах по информация на "клиенти", което водеше до грешни заключения в повечето случаи и накрая винаги правех сам цялостна диагностика на конкретната схема и установявах проблема автономно. 1. Буксата "прекъсва", тоест не затваря верига, разкачена спойка или прекъснато кабелче - ако това е варианта след отстраняване вероятно няма да има никакъв дефект... Но ако буксата е "окъсявала" е много вероятно да се е появил проблем някъде по схемата. 2. Като цяло "трафа" може да "окъси", обикновенно намотките в него са изолирани с някакъв тип смола и др. и при "късо" ще си проличи и наглед, вероятно ще има някъде нещо черничко като пушилка и няма да работи при пълно прекъсване, но е възможно да не е "прекъснат" напълно ( при нарушена изолация ), но да загравя при продължителна работа и да дава леки дефекти, което е много кофти ситуация и ще доведе до прекъсване рано или късно - най-често това положение се хваща по "миризма", започнал ли е да загрява и намерисва е хубаво да се смени, защото неизбежно ще "окъси" в даден момент и вероятно няма да изгори само "трафа". 3. Като съвет мога да кажа, ако имаш някакво основание за притеснения по отношения на "усилвателя" е хубаво да го занесеш за "оценка" при опитен електротехник, който вече може да си мери елементите според конкретната схема и да си каже мнението според това, което е измерил - в електониката всичко е много "конкретно" и се съмнявам някой да ти даде конкретен отговор според тази информация по интернет. П.С. - преди години ремонтирах електронен уред купен от Германия ( втора употреба ) и когато го отворих намерих лепенка с име, дата и подпис на немски техник който е правил профилактика на уреда в уписанта вътре дата. Ние в България нямаме тоя навик на профилактика, което не е много за хвала, отделно пък някой да носи лична отговорност за изправната работа на уреда с името и подписа си... 1 Цитирай
Ламби Отговорено Август 16, 2023 Отговорено Август 16, 2023 Ако не си видял пушек или не е замирисало на изгоряло няма никакъв проблем с трафа.Не мисля,че ако всичко в ампа си работи нормално е необходима профилактика.В повечето случаи тя се състои в обиране на паяжини с прахосмукачка.Все пак ампа ако е правен в България е правен с най евтините възможни части и отговорите са при автора му. Цитирай
Gregg Отговорено Август 16, 2023 Отговорено Август 16, 2023 Изходният траф може да "изгори" и бе никакви видими признаци за това. Примерно става пробив между първична и вторична намотка. Пробивът се вижда само при размотаване - няма нито пушек, нито мирис. Може да стане и пробив между два слоя на първичната. В първия случай при измерване на съпротивлението на намотките всичко може да изглежда ОК, но вследствие на загубата на индуктивност на първичната усилвателят няма мощност. Това се установява лесно чрез измерването й със съответния уред. Във втория случай едната половина на първичната ще има по-ниско съпротивление, съответно по-малка индуктивност от другата. 1 Цитирай
lyubohar Отговорено Август 17, 2023 Отговорено Август 17, 2023 Ако трансформатора е "тръгнал"нищо не може да се направи. Освен да се пренавие,но няма да е същият. Ползвайте си го.Ако изгори после ще го мислите. Доколкото си спомням от младините,когато активно се занимавах с лампови усилватели за минута без товар не би трябвало да му стане нещо. Особено ако е без сигнал. 1 Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Август 27, 2023 Отговорено Август 27, 2023 Без сигнал, и за седмица няма да му стане нищо, защото нищо не би протекло през вторичната намотка, дори към нея да беше вързан говорител. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.