Koobenot Отговорено Септември 24, 2023 Отговорено Септември 24, 2023 Така като чета, аз бих ползвал Band In A Box да си изгенерирам нещо предварително, било то с вградените инструменти на програмата или просто MIDI, което ще ми тригира по-реалистични такива, удрям му рендера в wave/mp3 и го просвирвам и свиря на живо с него. Не схващам идеята да пускам в реално време проект от програмата, който само ще ми хаби процесорно време, памет и ще има да се кръстя да не забие/спре нещо за на живо ... Ако програмата има някакви по-специфични софтуерни механизми за непрекъсване на звука, както беше Virtual DJ примерно, където съм имал ситуация целият потребителски интерфейс да забие, но песента да си продължи до края, може би бих опитал, но като цяло не схващам идеята, при положение, че не може в реално време да се сменят стиловете/тоналността/акордите. On 9/24/2023 at 12:46 AM, Maestroto said: Според мен един малък хардуерен аранжор би бил доста по-полезен. Можеш ли да дадеш някои примерни, че ми е любопитно. Цитирай
Maestroto Отговорено Септември 24, 2023 Отговорено Септември 24, 2023 Преди 6 часа, musicman написа: ^ Ако си клавирист - ОК, но според мен много по-лесно е да нацъкаш акордите от колкото да ги свириш в реално време. Като стилове Band in a Box има повече от всеки аранжор. Нацъкването, предполага свирене със заготовки, което, извинявай, но за мен е далеч от живото свирене. Да не говорим, че си ограничен от патерни и трябва да се съобразяваш и следиш тайминг. Банд и бокс? И защо? Не звучи по-добре от дау с вст плъгини. Банд и бокса е междинен вариант, нито е аранжор реално, много функции липсват, нито има палитрата от възможности на дауа. Та според мен или пишеш на 100% дау, като си оставяш само партията за свирене, или с аранжора имаш пълната свобода да свириш лайв, без почти каквато и да било преподготовка. Сега, тва са си мои размисли и страсти, никой не ангажирам с мнението си. 😉 Цитирай
Maestroto Отговорено Септември 24, 2023 Отговорено Септември 24, 2023 Преди 3 часа, Koobenot написа: Можеш ли да дадеш някои примерни, че ми е любопитно. Yamaha sx600, сравнително евтин, 100 мб място за външни семпли, чете всичко като стил от всеки друг аранжор Yamaha, техните библиотеки са безкрайни на практика. Medellin AKX10. Дори по-евтин от Sx600. Тук е интересно, понеже тва е някаква симбиоза между корг и Ямаха. Има функции в менютата като при корг, но повечето звуци са на базата на Ямаха, както и стилове чете 1 към 1 от Ямаха. Тук обаче има някой неща които на лен ми направиха адско впечатление. Първо рамта - 765 мб, предостатъчно да се наблъска доста материал в нея - външни семпли. Чете всичко от уейв през сф2, и сравнително лесно се оправи със семплера, който е изведен на компа, супер удобен. Да не говорим, че разполага с един от най-добрите тъч скрийн дисплеи до които съм се докосвал въобще. Все едно си боравя с айфона. 😁 Това са двата до които лично аз съм притежавал, за другите не мога да кажа, не ми се рови в нета. Със сигурност и от Роланд и Касио също имат нещо в тоя ценови диапазон 750-1250 лв. , но лично аз не съм си играл с нещо от техните фирми. 1 Цитирай
Maestroto Отговорено Септември 24, 2023 Отговорено Септември 24, 2023 Преди 5 часа, yamaha написа: Реалното време ти дава повече свобода, защото всеки момент може да смениш друга хармония ако те кефи повече, отделно че в повечето клавири пак може да си запишеш прогресията като основа и после да не я свириш. А за неклавиристите...и за тях са измислили лесното дори и в най-елементарните самосвирки - 1 клавиш->мажорен акорд ; 1 бял+1 черен вляво -> минор ; 2 бели с черен -> септакорд...и т.н....може и да бъркам комбинациите, понеже никога не съм ги ползвал. Като цяло си е въпрос на лично предпочитание, защото и двата метода имат предимства и недостатъци - примерно ако хармониите ти са на гъсто, а темпото бързо, винаги има шанс да засегнеш някой съседен клавиш и от там хармонията ти да отиде по дяволите, но пък това е рискът на живото свирене, докато на BiB каквото му е написано, това ще свири, но пък трудно ще го накараш в последната секунда да смени нещо, освен ако не си го вързал по MIDI. Като цяло за неклавиристите има една яка функция в аранжора - Фул кейс. Всички аранжори го имат. Едно миди към аранжора от основната свирка, и каквото и да изсвириш акомпанимента разпознава тоналността и стила свири в нея. 😉 При много голямо желание могат да демонстрирам. 😜 Цитирай
musicman Отговорено Септември 25, 2023 Отговорено Септември 25, 2023 ^ Нещо не съм разбрал добре, ако става дума за живо свирене, определено аранжорът е по-добре. Иначе ако искаш да си направиш бекингтрак според мен BIAB си е прекрасно. 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Септември 25, 2023 Отговорено Септември 25, 2023 Ако трябва да обобщя и съм разбрал правилно - има "няколко" начина (е, сигурно има и хиляда, говорим за конкретния случай), при които можеш да си изгенерираш бекинг трак: Правиш всичко в BIAB - и MIDI съобщенията и подбора на вградени инструменти в самата програма експортваш до аудио формат. Правиш MIDI-то в BIAB и после тригираш качествени VST библиотеки - или във външен DAW или в самата програма, ако това е възможно, разбира се, да чете VST. Експортираш до аудио. На база готови MIDI pack-ове си подбираш MIDI съобщения в DAW и тригираш VST библиотеки. Експортираш до аудио. Правиш всичко от нулата, на ръка, в BIAB/DAW докато си щастлив. Експортираш до аудио. @Георги ст Дай ни обратна връзка ясно/неясно ли е написаното и дали сме ти от полза, че вече цяла година философстваме сами в темата ... 1 Цитирай
Георги ст Отговорено Декември 3, 2023 Автор Отговорено Декември 3, 2023 бяхте изключително полезни 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.