Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

  • Отговори 67
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено
И въобще, какво правим в случаите, когато не искаме китарите ни да имат какъвто и да било ривърб?

Слагаш фленджър :green: :green: :green:

 

Много хитър ефект се получава, когато в мултитрака копираш нещо два пъти и ги нагласиш подобно на това:

Трак 1. Х оффсет - 0 мс, Пан - 33% дясно, Волюм 90%.

Трак 2. Х оффсет - 5-10 мс, Пан - 41% ляво, Волюм 70%.

Получава се нещо като ехо/ревърб, ама не точно. Интерсно е. Комбинацията с отделно записани тракове е още по-маняш'ка...

Аз съм лаик, на някои може да се стори куха идеята, но мен ме кефи.

 

П.П. Открехна ме Rust. :)

Отговорено (Редактирано)

Да това с различните ревърби и аз съм го прилагал ...

пробвал съм и с различни EQ на различните тракс (хубав ефект ,но силна опасност китарката да ти излезе от микса) , различно закъснение на дилей (това при соло повече върви, при рътъм има шанс да стане по-голяма боза :Р) .

Методи колкото искаш ....

ето един не споменат до момента , едва ли съм първият който го е ползвал , но гарантирам че идеята ми дойде без взаимстване :Р

най-прост вариант -> записвам всеки трак по 2 пъти като свиря 2рия път с различна бленда ! в моя случай с различен дист беше ...

ефекта може да е гаден (при неподходящи бленди) , но ако уцелите точните бленди просто може да се окаже разкъртващо !

Обяснявам си го като ефекта на свиренето на 2ма китаристи , които не свирят с еднакви китари , ампс и т.н. :D

 

едит : който е фен на Мейдън може да пробва и с 3 :green:

Редактирано от Rust
  • 3 months later...
Отговорено

Ето на това парче съм записал 10 китари по подобни на гореописаните методи, само че част от тях са зловещо компресирани, други са още по-зловещо и направо нечовешки компресирани, трети пък са си почти натюрлих, пръснати са тук-таме по стереото по най-различни начини и са разместени с по десетина милисекунди една от друга. Ако ви кефи как звучат ще се опитам да си припомня как точно ги направихме с един колега в едно студио, където работех тогава и ще обясня ка се постига.

Отговорено

Абе за невърмор не знам, обаче ако стовариш 4 огромни маршала по краищата на едно голямо помещение, застанеш на средата и забиеш с един 7-струнен юнивърс със сигурност ще получиш брутален саунд :(

Отговорено
Абе за невърмор не знам, обаче ако стовариш 4 огромни маршала по краищата на едно голямо помещение, застанеш на средата и забиеш с един 7-струнен юнивърс със сигурност ще получиш брутален саунд :(

Ако 2 часа след това можеш да говориш евентуално ...хе хе хе ;)

Отговорено
Ок, когато записвам метъл китари, обикновено един риф го записвам четири пъти.

Два от записаните идентични рифове наслагвам един върху друг на левия канал в стереото, а другите два пак един върху друг на десния.

Получава се сравнително добър обемен звук.

Дотук не казах нищо ново. Новото очаквам да ми го кажете вие:

Как може в стерео имиджа да се премести звука от каналите още "по-встрани"?

И въобще начинът на смесване, който описах не изчерпва ли крайния "размер" на стереото?

Слушал съм доста групи, чийто стерео звук на китарите ми се струва далеч по-обемен от този, който сам си правя по гореописаната метода, но може при тях обемът да идва и от цялостния микс.

Спомням си, че веднъж барах някакъв плъгин за разширяване на стереото, но не останах особено очарован. Някак изкуствено я правеше да звучи работата.

Има ли друг, по-естествен начин да се направи това?

 

И въобще: нека тук да опишем кой как предпочита да се гаври със стереото за получаване като цяло на по-обемен звук на крайния микс.

 

 

 

 

 

........................................................................

Много правилно прваиш. Но пробвай това...

Прочетох в една литература за сутиден звукозапис, че едни и същи рифове записани в два различни канала (ляв и десен) след като се третират с различни ефекти, или поне единия канал се атакува с ефект, който го няма в първия. Например - лек хорус или фленджър на единия канал (но не много), а другия канал остава същия. Това много залъгва ухото, когато са с далечни панорами двата рифа. Тази техника се използвала и за акустични китари.

Все пак в домашни условия едва ли можеш да постигнеш решаващ резултат, защото в големите студия използват много микрофони в различни позиции около усилвателите и тогава там между микрофоните има естествено закъснение, което е вярно 100%, а не измислено от някой ДАБЛЪР ефект или от сорта. Освен това комбинацията на микрофони пред и зад уредбата и с някои размествания на панорамата могат да направят чудеса. А Петручи записвал рифа си 4 пъти, не само два - И са апаратурата и с директно в микс-конзолата. Тогава много се допълвали характеристиките, пък и имаш 2 пъти повече варианти за игра с панорамата и сорса. Пробвай нещо от гореспоменатите и дай- отзив!!

 

:virtuoz:

Отговорено
Абе за невърмор не знам, обаче ако стовариш 4 огромни маршала по краищата на едно голямо помещение, застанеш на средата и забиеш с един 7-струнен юнивърс със сигурност ще получиш брутален саунд  :metalist:

Ако 2 часа след това можеш да говориш евентуално ...хе хе хе :virtuoz:

Аз че няма да мога да говоря - няма да мога, ама усещането би си струвало мисля :pray:

Отговорено
Абе за невърмор не знам, обаче ако стовариш 4 огромни маршала по краищата на едно голямо помещение, застанеш на средата и забиеш с един 7-струнен юнивърс със сигурност ще получиш брутален саунд :virtuoz:

ще получиш също брутален главо и ухо- бол :pray:, но както казваш това ако имаш възможност да го направиш..... хм.. не е за изпускане

Отговорено
За гаври с панорамата си има много яки плъгини - например S1 на Waves! :cheers:

Ъхъ баш с тех

И дефазираш чудесно...Пусни си после моно да чуеш колко гитари са останали

;)

Отговорено
За гаври с панорамата си има много яки плъгини - например S1 на Waves!  :(

Ъхъ баш с тех

И дефазираш чудесно...Пусни си после моно да чуеш колко гитари са останали

:D

еми не требе да си купуваш фейзер :dance::bravo:

Отговорено

Ако искаш наистина голяма китара можеш да я пуснеш по - силно в единия канал, много слабо в другия, и в последния да добавиш и сигнал с осезаемо закъснение на оригиналния звук. Създава се усещане че едната колона е много далече от другата.

 

За много плътно соло можеш да пуснеш дилей, чиито фиидбек подаваш на реверберационен модул. Става като синтезатор.

 

Не на последно място можеш да пуснеш отделните микрофони, с които си записвал кубето на различни места в стерео панорамата.

  • 2 weeks later...
Отговорено

Значи чел съм за следната техника (ама не съм а прилагал):

 

Нарича се fattening и идеята е именно звука да се разшери максимално между колоните. Изхожда се от това че delay по малък от 30 ms не се възприема от човешкото ухо като отделен звук. Та вкарва се един delay под 30 ms (нещо като идеята на Евтим) като оригиналният звук се пан-ва изцяло в единия канал, delay-натият - в другия.

 

Другият вариант, за който знам е китарата да се запише с два микрофона, който са на различно разстояние от източника на звука и единият запис да се пан-не изцяло вляво а другия - вдясно. (т.е. получава се приблизително същият ефект)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.