MDFk Публикувано Февруари 25, 2005 Публикувано Февруари 25, 2005 До сега основните направления в които се развиват басистите са тези 2те.Комбинацията е нерядка,но Bass се произнася като Бейс(основа) :violin: ,както и като Бас("ниски") :guitar: . Какво мислите - че е басиста трябва да "движи"песента със завидни технически допълнения към частта си и песента,или по-простичко,но със смазващ саунд, да грабва слуха ви ? Та как мислите,кое от първирте 2 е по-масово? Според мен си зависи от стила в който се свири.Като цяло по-масов е мазния,тлъст и (нерядко)леко овърдрайвнат звук на баса,отколкото фънкажите или солата на Джон Миунг например..
Sandro Отговорено Февруари 25, 2005 Отговорено Февруари 25, 2005 Според мен ако се пуска да раздвижва саунда отзад ще е дота по-интересно от постоянното и монотоно бумтене... ама само на някой места де...да не се вживява и да гони китаристите
fracture Отговорено Февруари 25, 2005 Отговорено Февруари 25, 2005 зависи от много неща, не може ей така да се каже едното или другото (или и двете), защото има ред причини - колко го бива въпросният басист, всеки си има стил на свирене, дали иска да експериментира или иска да подражава на някого, как "усеща" музиката, тук зависи и за какъв стил музика става дума, голям процент от днешните метал банди доста принизяват значението на баса, често в парчетата има "пауза" - когато всички спират да дрънчат, та да се чуе че има и бас иначе се прирокрива от ниско настоени китари (+ дисторшън), та ако един басист е техничен то всичките прийоми от джаз музиката може въобще да не си пасват за даден стил като при това може даже и да не се чува, от друга страна ако пък се наблегне на звука и басиста не е за даденият стил музика (или си е некадърник) само ще порти положението
Sturmfuhrer Отговорено Февруари 25, 2005 Отговорено Февруари 25, 2005 Най-важно е да чувстваш инструмента!И е хубаво баса да внася разнообразие, защото понякога точно той звучи най-удачно за разнообразие... но да се внимава да не се прекалява със загубата на основите!
assoass Отговорено Февруари 26, 2005 Отговорено Февруари 26, 2005 Басиста трябва да мисли като басист! Трябва плътно и плътно, и точно, и наистина с чувство да свири бас линиите в парчетата. Трябва да има GROOVE!!!!!
Steff Отговорено Февруари 26, 2005 Отговорено Февруари 26, 2005 Понеже питаш как е, а не как трябва да е, според моите лични наблюдения, най-масовото е следното: басиста обикновено не се чува, но за сметка на това от време на време като реши, че трябва да изцепи някой филл, на някое нежно парче изведнъж странни звуци с неопределен характер те бодват в ушите... другото масово е басиста да не се чува, или малко по-добре-по тътена да се усеща, че в групата има басист... Иначе, според мен също на първо място трябва да се вземе предвид стила-ако е някакъв от видовете джаз, си правя тон с повече среди, за да се чуват ясно и отчетливо партиите, унисоните, или солата, а при нужда от "контрабасово" акомпаниране-просто си усилвам малко ниските от самия бас и свиря максимално вляво-над края на грифа.За фънк-подобна настройка, но свиря по-вдясно и приглушавам тона от лява ръка-по този начин не е трудно да се получи звук тип "Tower of Power".За поп-няма стандартно положение на дясната ръка-аз лично доста променям разположението й, в зависимост от самата песен, правя си тона малко по-топъл и с малко повече ниски, но във никакъв случай бумтящ.За поп специално не бих казал, че звука трябва да е прекалено присъствен-все пак там акцента пада най-вече върху пеенето, или солото на китарата, и т.н.За рок-почти същия тон като за поп, но с малко повече високи, а дясната ръка отива максимално надясно и свиря доста по-атакуващо, присъствено, на моменти и с по-голям натиск-така може да се получи илюзията за "драйв". Все пак свиренето зависи строго от характера на човека-ако си тих, скромен и свит-баса ти почти никога няма да се чува , ако си непостоянен човек, такова ще е и свиренето ти... Аз като цяло съм малко агресивен, но полагам усилия да го контролирам-такова е и свиренето ми-почти винаги се чувам, но внимавам да не съм прекалено силен или присъствен в неподходящи моменти .
Steff Отговорено Февруари 26, 2005 Отговорено Февруари 26, 2005 Бих искал да добавя, и дори да предложа да се отвори нова тема-"Що е груув и има ли то почва у нас", тъй като току-що видях поста на колегата Асосас (това от гръцките цигари Асос ли произлиза ? ). Груува е дума, която спокойно можеш да сложиш на мястото на "музиката" в цитата на колегата Tеодоси Спасов-ако го имаш, може да го доразвиеш и да се научиш дори да го контролираш.Ако го нямаш-учиш го математически и почти никога не го овладяваш добре-естествено защото той няма нищо общо с математиката . Колкото до свиренето с чувство-това важи за всеки един инструмент... не, за всяко едно изкуство .
bassbull Отговорено Февруари 15, 2012 Отговорено Февруари 15, 2012 Басиста трябва да носи GROOVE в душата си. Само тогава става номера. Само тогава в групата има енергия, хъс и онова което ти застопорявя вниманието. Много зависи и от барабаниста де. Ако двамата са качествени няма как да не стане номера. GROOVE!!!
Fats Отговорено Февруари 15, 2012 Отговорено Февруари 15, 2012 Басистът и барабанистът винаги вървят ръка за ръка. Аз на шега наричам тази двойка "обслужващия персонал". Ако свиря с неуверен басист, цялата банда отива в тиквите, колкото и да са добри солистите. Здравата ритъм секция е гаранция за добро звучене. Не е задължително да са виртуози, важното е да държат здраво. И да не свирят глупости. А за солистичните напъни Тони Левинго е казал най-добре: "...твоето проклятие ще бъде: всички други инструменти ще търсят от теб, басиста единствено ниски тонове. И ако свириш много бързо или прекалено високо, другите музиканти ще казват "Уау", но в действителност ще те мразят. И тогава ще ти кажат, ще си готов за солова кариера, и ще си търсят друг басист за техните групи. И когато накрая засвириш някое соло, хората ще отиват до бара да си вземат питие..."
travelcaster2 Отговорено Февруари 15, 2012 Отговорено Февруари 15, 2012 Басистът държи и диктува ритъма. Не толкова барабанистът. При добър басист барабаниста има свободата да украсява с орнаментни фрази и филове. Вярно е, че трябва да са заедно в темпото. В противен случай е валиден вицът: "Как ще познаеш, че на вратата чука барабанист? Забързва."
bmo Отговорено Февруари 15, 2012 Отговорено Февруари 15, 2012 За басиста е важно да може да носи на пиене, а за барабаниста - да може да носи апаратурата. 1
yordaniy Отговорено Февруари 15, 2012 Отговорено Февруари 15, 2012 Напредваме с рекордите - събудихме тема на 7 години!!!
MDB-1 Отговорено Февруари 15, 2012 Отговорено Февруари 15, 2012 Не виждам нищо лошо ,даже е интересно.Нещата се променят и развиват ,това означавали че не трябва да се коментират.Твоят начин на свирене същия ли е като преди 7 години или апаратурата която имаш? 1
yordaniy Отговорено Февруари 15, 2012 Отговорено Февруари 15, 2012 ОК, хубав аргумент! Според мен не се променят нещата, а само хората. Басът си е бас; бил е бас и ще си остане бас. Не мисля, че основната му, концептуална функция се променя. Променя се единствено подходът на хората спрямо тоя инструмент. Но това практически се случва и с кажи-речи всеки инструмент в една група или оркестър. Примери - бол! Всичко зависи от стила, човека, и дори обстановката ако щеш. Както казаха и по-горе, най-важното е музикантът да носи онова, на което казват groove в душата си и да свири с кеф - музиката е преди всичко удоволствие; после - всичко останало... Хау! Наздраве! И за "лека вечер" - поздрав с изпълнение на един човек, който определено има осбен и новаторски подход към... китарата например... http://www.youtube.com/watch?v=ZpIGqUKR0Vs
hand_of_doom Отговорено Февруари 15, 2012 Отговорено Февруари 15, 2012 За басиста е важно да може да носи на пиене, а за барабаниста - да може да носи апаратурата. Ако гледаш Metallica, там май пиенето го носеше Hetfield (ритъм китара и вокали)... За басиста (Роб) май оставаше багажа... (или поне според един виц, който чух преди доста време и съм почти сигурен, че трябва да го има в темата с вицове за музиканти. А сега по темата: според мен е добре в една група да има разнообразие. Като правя аранжимент за дадена песен, нерядко ползвам по някое лирично interlude с приятна бас мелодия (бас соло преди основните китарни сола например). През останалото време яко ритъм и бичкия
Recommended Posts