MDFk Публикувано Февруари 25, 2005 Share Публикувано Февруари 25, 2005 До сега основните направления в които се развиват басистите са тези 2те.Комбинацията е нерядка,но Bass се произнася като Бейс(основа) :violin: ,както и като Бас("ниски") :guitar: . Какво мислите - че е басиста трябва да "движи"песента със завидни технически допълнения към частта си и песента,или по-простичко,но със смазващ саунд, да грабва слуха ви ? Та как мислите,кое от първирте 2 е по-масово? Според мен си зависи от стила в който се свири.Като цяло по-масов е мазния,тлъст и (нерядко)леко овърдрайвнат звук на баса,отколкото фънкажите или солата на Джон Миунг например.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sandro Отговорено Февруари 25, 2005 Share Отговорено Февруари 25, 2005 Според мен ако се пуска да раздвижва саунда отзад ще е дота по-интересно от постоянното и монотоно бумтене... ама само на някой места де...да не се вживява и да гони китаристите Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fracture Отговорено Февруари 25, 2005 Share Отговорено Февруари 25, 2005 зависи от много неща, не може ей така да се каже едното или другото (или и двете), защото има ред причини - колко го бива въпросният басист, всеки си има стил на свирене, дали иска да експериментира или иска да подражава на някого, как "усеща" музиката, тук зависи и за какъв стил музика става дума, голям процент от днешните метал банди доста принизяват значението на баса, често в парчетата има "пауза" - когато всички спират да дрънчат, та да се чуе че има и бас иначе се прирокрива от ниско настоени китари (+ дисторшън), та ако един басист е техничен то всичките прийоми от джаз музиката може въобще да не си пасват за даден стил като при това може даже и да не се чува, от друга страна ако пък се наблегне на звука и басиста не е за даденият стил музика (или си е некадърник) само ще порти положението Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sturmfuhrer Отговорено Февруари 25, 2005 Share Отговорено Февруари 25, 2005 Най-важно е да чувстваш инструмента!И е хубаво баса да внася разнообразие, защото понякога точно той звучи най-удачно за разнообразие... но да се внимава да не се прекалява със загубата на основите! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
assoass Отговорено Февруари 26, 2005 Share Отговорено Февруари 26, 2005 Басиста трябва да мисли като басист! Трябва плътно и плътно, и точно, и наистина с чувство да свири бас линиите в парчетата. Трябва да има GROOVE!!!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Steff Отговорено Февруари 26, 2005 Share Отговорено Февруари 26, 2005 Понеже питаш как е, а не как трябва да е, според моите лични наблюдения, най-масовото е следното: басиста обикновено не се чува, но за сметка на това от време на време като реши, че трябва да изцепи някой филл, на някое нежно парче изведнъж странни звуци с неопределен характер те бодват в ушите... другото масово е басиста да не се чува, или малко по-добре-по тътена да се усеща, че в групата има басист... Иначе, според мен също на първо място трябва да се вземе предвид стила-ако е някакъв от видовете джаз, си правя тон с повече среди, за да се чуват ясно и отчетливо партиите, унисоните, или солата, а при нужда от "контрабасово" акомпаниране-просто си усилвам малко ниските от самия бас и свиря максимално вляво-над края на грифа.За фънк-подобна настройка, но свиря по-вдясно и приглушавам тона от лява ръка-по този начин не е трудно да се получи звук тип "Tower of Power".За поп-няма стандартно положение на дясната ръка-аз лично доста променям разположението й, в зависимост от самата песен, правя си тона малко по-топъл и с малко повече ниски, но във никакъв случай бумтящ.За поп специално не бих казал, че звука трябва да е прекалено присъствен-все пак там акцента пада най-вече върху пеенето, или солото на китарата, и т.н.За рок-почти същия тон като за поп, но с малко повече високи, а дясната ръка отива максимално надясно и свиря доста по-атакуващо, присъствено, на моменти и с по-голям натиск-така може да се получи илюзията за "драйв". Все пак свиренето зависи строго от характера на човека-ако си тих, скромен и свит-баса ти почти никога няма да се чува , ако си непостоянен човек, такова ще е и свиренето ти... Аз като цяло съм малко агресивен, но полагам усилия да го контролирам-такова е и свиренето ми-почти винаги се чувам, но внимавам да не съм прекалено силен или присъствен в неподходящи моменти . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Steff Отговорено Февруари 26, 2005 Share Отговорено Февруари 26, 2005 Бих искал да добавя, и дори да предложа да се отвори нова тема-"Що е груув и има ли то почва у нас", тъй като току-що видях поста на колегата Асосас (това от гръцките цигари Асос ли произлиза ? ). Груува е дума, която спокойно можеш да сложиш на мястото на "музиката" в цитата на колегата Tеодоси Спасов-ако го имаш, може да го доразвиеш и да се научиш дори да го контролираш.Ако го нямаш-учиш го математически и почти никога не го овладяваш добре-естествено защото той няма нищо общо с математиката . Колкото до свиренето с чувство-това важи за всеки един инструмент... не, за всяко едно изкуство . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bassbull Отговорено Февруари 15, 2012 Share Отговорено Февруари 15, 2012 Басиста трябва да носи GROOVE в душата си. Само тогава става номера. Само тогава в групата има енергия, хъс и онова което ти застопорявя вниманието. Много зависи и от барабаниста де. Ако двамата са качествени няма как да не стане номера. GROOVE!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fats Отговорено Февруари 15, 2012 Share Отговорено Февруари 15, 2012 Басистът и барабанистът винаги вървят ръка за ръка. Аз на шега наричам тази двойка "обслужващия персонал". Ако свиря с неуверен басист, цялата банда отива в тиквите, колкото и да са добри солистите. Здравата ритъм секция е гаранция за добро звучене. Не е задължително да са виртуози, важното е да държат здраво. И да не свирят глупости. А за солистичните напъни Тони Левинго е казал най-добре: "...твоето проклятие ще бъде: всички други инструменти ще търсят от теб, басиста единствено ниски тонове. И ако свириш много бързо или прекалено високо, другите музиканти ще казват "Уау", но в действителност ще те мразят. И тогава ще ти кажат, ще си готов за солова кариера, и ще си търсят друг басист за техните групи. И когато накрая засвириш някое соло, хората ще отиват до бара да си вземат питие..." Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
travelcaster2 Отговорено Февруари 15, 2012 Share Отговорено Февруари 15, 2012 Басистът държи и диктува ритъма. Не толкова барабанистът. При добър басист барабаниста има свободата да украсява с орнаментни фрази и филове. Вярно е, че трябва да са заедно в темпото. В противен случай е валиден вицът: "Как ще познаеш, че на вратата чука барабанист? Забързва." Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bmo Отговорено Февруари 15, 2012 Share Отговорено Февруари 15, 2012 За басиста е важно да може да носи на пиене, а за барабаниста - да може да носи апаратурата. 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yordaniy Отговорено Февруари 15, 2012 Share Отговорено Февруари 15, 2012 Напредваме с рекордите - събудихме тема на 7 години!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MDB-1 Отговорено Февруари 15, 2012 Share Отговорено Февруари 15, 2012 Не виждам нищо лошо ,даже е интересно.Нещата се променят и развиват ,това означавали че не трябва да се коментират.Твоят начин на свирене същия ли е като преди 7 години или апаратурата която имаш? 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yordaniy Отговорено Февруари 15, 2012 Share Отговорено Февруари 15, 2012 ОК, хубав аргумент! Според мен не се променят нещата, а само хората. Басът си е бас; бил е бас и ще си остане бас. Не мисля, че основната му, концептуална функция се променя. Променя се единствено подходът на хората спрямо тоя инструмент. Но това практически се случва и с кажи-речи всеки инструмент в една група или оркестър. Примери - бол! Всичко зависи от стила, човека, и дори обстановката ако щеш. Както казаха и по-горе, най-важното е музикантът да носи онова, на което казват groove в душата си и да свири с кеф - музиката е преди всичко удоволствие; после - всичко останало... Хау! Наздраве! И за "лека вечер" - поздрав с изпълнение на един човек, който определено има осбен и новаторски подход към... китарата например... http://www.youtube.com/watch?v=ZpIGqUKR0Vs Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hand_of_doom Отговорено Февруари 15, 2012 Share Отговорено Февруари 15, 2012 За басиста е важно да може да носи на пиене, а за барабаниста - да може да носи апаратурата. Ако гледаш Metallica, там май пиенето го носеше Hetfield (ритъм китара и вокали)... За басиста (Роб) май оставаше багажа... (или поне според един виц, който чух преди доста време и съм почти сигурен, че трябва да го има в темата с вицове за музиканти. А сега по темата: според мен е добре в една група да има разнообразие. Като правя аранжимент за дадена песен, нерядко ползвам по някое лирично interlude с приятна бас мелодия (бас соло преди основните китарни сола например). През останалото време яко ритъм и бичкия Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts