therealbadmadafaka Публикувано Февруари 7, 2016 Публикувано Февруари 7, 2016 (Редактирано) Китарата е с два сингъл адаптера, свързани по стандартна схема с 2 адаптера, 1 volume, 1 tone, 3-way switch (адаптер->ключе->volume/tone->жак). Проблема: output-a е почти нулев - трябва усилвателя да е усилен на макс за да се чува със силата на да кажем акустична китара (не е просто по-тихо, а направо е все едно почти ги няма адаптерите). Какво проверих и направих дотук (без резултат за съжаление)... 1) Ключето (3-way switch) е от типа дето е затворена кутия и не се знае какво се случва вътре, но е от качествените такива - меря съпротивление между крачетата му с мултицет и там, където трябва да е окъсено си е окъсено, там, където трябва да е разделено си е разделено при всяка от позициите; няма връзка и между маса и сигнал; приел съм, че ключето е ОК в резултат на това; 2) Потенциометрите volume/tone - свалих ги, мерих ги с мултицета и въпреки, че всичко изглеждаше ОК и показваха верните стойности (те са и двата по 250К), ги замених с два по 500К, свалени от друга китара (в същата конфигурация); без резултат но приемам, че потенциометрите не са проблем; 3) Адаптерите - разпоих и двата от ключето и ги залепвах с тиксо на един кабел към усилвателя, след което при нормални нива на ампа ги почуквах с метален предмет и се чуваше пръщене с нормално ниво (сравних с един хъмбъкер в същата конфигурация, естествено той беше малко по-шумен но не чак толкова, че да индикира проблем на сингъла); И двата показват съпротивление около 6К Ома, което на знам дали е правилното, защото нямам техническите параметри на адаптера и не знам точния им модел, но за сингъл ми се струва нормално; Приел съм, че и в тях не е проблема заради описаното, както и заради факта, че при превключване и двата се държат по един и същи начин (малко вероятно е да изгорят съвсем еднакво); 4) Окабеляването - свалих и презапоих абсолютно всички кабели в китарата, два не ми харесаха като качество и ги смених с по-добри; при презапояването съм осукал всички кабели сигнал/маса на спирала; Не мисля, че има проблем в кабелите или спойките; Ето и малко допълнителна информация, която се надявам да помогне в разгадаването на драмата: При сглобена китара след всичко описано, включвам един кабел в жака и меря с мултицета на другия му жак - дава съпротивление около 32К Ома и не се влияе от превключването на ключето (нек, бридж и паралелно двата, все дава 32К Ома) - това определено не е нормално, но не мога да преценя каква е причината за него. При същата постановка въртя volume-то и при максимално намален потенциометър, на изхода на жака дава съпротивление 0, като се завърти, става пак 32К Ома. Последното ме кара да мисля, че проблема не е и в жака (не съм сигурен дали съм прав), но след всичко, което направих (описаното) май само той остана непипнат... Ще съм благодарен ако споделите идеи откъде идва драмата. Редактирано Февруари 7, 2016 от therealbadmadafaka Цитирай
lyu_records Отговорено Февруари 7, 2016 Отговорено Февруари 7, 2016 Провери внимателно всичко отново, дали е вързано правилно, на мен редовно ми се случват подобни неща и винаги грешката е по невнимание. 1 Цитирай
therealbadmadafaka Отговорено Февруари 7, 2016 Автор Отговорено Февруари 7, 2016 Ами гледах го пак, гледах и схемата на модела - всичко е свързано както е по схемата. Жака има ли шанс да се прецака и да се държи така, както съм описал..? В нета попаднах на мнение, че ако се получи ground loop това може драстично да намали нивото на output на адаптерите - има ли такова нещо..? Цитирай
Hillbilly Отговорено Февруари 7, 2016 Отговорено Февруари 7, 2016 (Редактирано) Добре де,пробва ли с друг кабел? Понекога уя идва от скапани кабели. Редактирано Февруари 7, 2016 от Hillbilly Цитирай
dzwer Отговорено Февруари 7, 2016 Отговорено Февруари 7, 2016 (Редактирано) Направи няколко снимки, да видим какво е положението. Сложи само букса в жака, без кабел, и пак замери съпротивлението при минимално и максимално усилване. Виж дали и потенциометъра за тон ти влияе на изходното съпротивление. Аз имам един кабел, дето се мери около 30 килоома без да е вързан някъде, та задължително пробвай директно на буксата да замериш какво става. Редактирано Февруари 7, 2016 от dzwer Цитирай
Krasi63 Отговорено Февруари 8, 2016 Отговорено Февруари 8, 2016 Ами разпои кабелите от жака и измери съпротивлението на изходните кабели и ще разбереш дали работи жака. Цитирай
therealbadmadafaka Отговорено Февруари 8, 2016 Автор Отговорено Февруари 8, 2016 (Редактирано) Сутринта разглобих отново и разпоих жака. Самия жак си е ок (не е окъсен), а съпротивленията, които меря само на кабела, който е запoен към жака са по-нормални и се влияят от позицията на ключа. Под жака бях сложил една по-голяма шайба, която опира в екранировката и при монтиран жак с разпоени кабели, показва нула съпротивление между масата на жака и примерно масата на ключето или на някой потенциометър, демек със сигурност има сериозна предпоставка за ground loop. Проблема на практика се появи след отваряне за почистване на нещо дрънкащо вътре и шайбата я добавих при това отваряне. Явно проблема ще се окаже точно ground loop в жака, но ще докладвамсъс сигурност довечера като пробвам. Сега се чудя, след като отстраня проблема, да оставя ли 500 килоомовите потенциометри, или да си върна 250 килоомовите... Освен, че така би трябвало да има повече treble (което за мен е по-добре) заради този на tone контрила, сещате ли се за някаква негативна последица от замяната на 250к логаритмичен (А) с 500к линеен (В) за volume..? Редактирано Февруари 8, 2016 от therealbadmadafaka Цитирай
Baby Thomas Отговорено Февруари 8, 2016 Отговорено Февруари 8, 2016 С линеен ще имаш по-"цифрово" усилване, а не плавно. И трудно се гласи междинен звучец дето да не е на нула или на МАХ сигнала. За липсата на високи се слага един кондензер (май 330 pF беше стойността) и заспива всичко! Неотдавна ремонтирах китара с подобен проблем, само дето липсата на сигнал не беше перманентна, ами само от време на време. Оказа се една неизолирана масичка че е доста близо до някакъв пин със сигнал и при определена позиция на Луната и Юпитер те се допираха оставяйки нищо на изхода. Ама докато го издиря... Този метод е трудоемък, но гаранция ще свърши работа. Разкачи всичко, отначало без потове и щракалки дори. Започни 1 по 1 да свързваш и така докато бъгне. 1 Цитирай
lyu_records Отговорено Февруари 8, 2016 Отговорено Февруари 8, 2016 Може да се направи с копче "ЦК" да се сменя съпротивлението на потенциометъра от 500 на 250 1/(1/500К+1/500К)=250 Демек ако се върже успоредно едно съпротивление 500к с пот. 500к получаваме 250к 1 Цитирай
therealbadmadafaka Отговорено Февруари 8, 2016 Автор Отговорено Февруари 8, 2016 Мда, разликата във функционирането на линеен vs логаритмичен ми е ясна и общо взето съм като, че ли по-ок с линеен тип усилване. По-скоро въпроса беше за съпротивлението - дали 500к не са прекалено много за volume на сингли, защото повечето схеми със сингли, които съм гледал, са с 250к..? Цитирай
Baby Thomas Отговорено Февруари 8, 2016 Отговорено Февруари 8, 2016 Aз тоя момент съм го пропуснал, понеже... кой ти използва сингли... 1 Цитирай
therealbadmadafaka Отговорено Февруари 8, 2016 Автор Отговорено Февруари 8, 2016 Има все още някакви ентусиасти явно... Пък на някои китари ще им се изгуби "vibe"-a, ако им се махнат синглите... Та много ли са 500к за volume на сингли или са ок..? Цитирай
Baby Thomas Отговорено Февруари 8, 2016 Отговорено Февруари 8, 2016 Шегичка, не се връзвай. Правилото е 25к за активни, 250к за сингли, 500к за двойни. 1 Цитирай
lyu_records Отговорено Февруари 8, 2016 Отговорено Февруари 8, 2016 Абсолютно Идеята ми с резистора горе е че се променя съпротивлението с "ЦК" ключ, демек в едната позиция на ЦК-то пота е 250к в другата 500к, Цитирай
therealbadmadafaka Отговорено Февруари 8, 2016 Автор Отговорено Февруари 8, 2016 (Редактирано) Притеснението ми беше да не би да затихва прекалено рано при намаляване (демек полезния ход на врътката да е намален), но не стана така, така, че ще си оставя тези потове. Иначе проблема заради който пуснах темата 99% беше в масите (оставям 1% за мистерия, която е по-добре да остане неразкрита)... След идеята за шайбата под жака прегледах хубаво фабричната екранировка (алуминиево фолио на пикгарда, на който са монтирани всички компоненти) - въпреки, че беше доста качествено и старателно изпълнена, на практика беше перфектен пример как не трябва да се прави екраниране - всички елементи контактуваха с фолиото, а има и отделен кабел за маса... В крайна сметка подобрих изпълнението като изрязах фолиото около дупките на всички компоненти освен volume потенциометъра (в който се събират най-много маси). Не съм съвсем сигурен във файдата от това, понеже пикгарда е алуминиев (анодизиран и не е проводим при тестване с мултицета, но не знам доколко тази изолация "държи" под стегнатите гайки на компонентите), но пък и със сигурност не съм навредил на схемата. @lyu_records: Супер идея за успоредния резистор, но си мисля, че за volume-то няма много полза - по-скоро за тона мисля, че ще има по-голям ефект. А може и да се доразвие с ключе с 4 крака и да се сменя на практика целия контрол от 500К на 250К, или пък с пуш-пул потенциометър... А може и ключе с 3 позиции и да сложиш два различни резистора успоредно на потенциометъра за още повече опции. @Baby Thomas: И аз така знам за "правилото" но то не пречи в някои къстъм шоп изпълнения на известна марка, ползваща сингли, да има и потенциометри от по 1 мегаом (ако може да се врява на снимки и информация в нета, защото разбираемо производителите не показват какво има "под капака" на къстъм шоп моделите)... Виждал съм и маркови китари с хъмбъкери с по 500 ома (без "кило") потенциометри и за volume и за tone... Благодаря на всички, изказали мнение в темата. Редактирано Февруари 8, 2016 от therealbadmadafaka Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.