Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Браво !

 

Още едно браво !

 

Доколкото прочетох набързо, имало е няколко хиляди участници.

Не познавам Марин, гледам че с Борето са приятели във Фейсбук, да му предаде един задружен форумен поздрав :)

Евала, нямам търпение да чуя микса довечера на нормално оборудване....

Отговорено

Хей хора! Благодаря за темата. Мой приятел ми сподели и аз бързам да я видя!
Много съм трогнат и развълнуван от резултата. Конкуренцията бе жестока (по думите на Boz Miller - 2500 регистринрани микса).
Изобщо нямах намерения да меря сили с другите участници (сред които имаше и разни мега продюсъри с големи конзоли и златни винили по стените), просто ме изкефи възможността да миксирам и мастерирам песен, записана перфектно в яко американско студио!
Вчера получих лично съобщение от Боз, след което ми се губят 20-30 минути :lol:

 

Още веднъж благодаря на всички за хубавите думи!!!

Марин

 

:hooray:

Отговорено (Редактирано)

Браво и от мен! Само такива новини да се чуват! Поздрави и от мен и честито!

 

Ако не е проблем - пусни, моля, линк към вече готовия микс (ако е възможно - и на суровия материал), за да чуем за какво става дума.

 

Благодаря предварително!

Редактирано от visiondann
Отговорено

Браво и от мен! Само такива новини да се чуват! Поздрави и от мен и честито!

 

Ако не е проблем - пусни, моля, линк към вече готовия микс (ако е възможно - и на суровия материал), за да чуем за какво става дума.

 

Благодаря предварително!

Ето я моята версия:

 

А тук са файловете и инфото за конкурса:

http://www.bozdigitallabs.com/mixing-contest/

Отговорено (Редактирано)

Марине, още веднъж честито!

Трака наистина звучи много добре и си заслужава суперлативите :)

 

Някак си не ми се иска да пропуснем създадената възможност да поговорим малко по в детайли за микса.

Не се случва всеки ден българин да е най-добрия сред 2500 участници в такъв конкурс.

Дали би имал нещо против да разкриеш някоя и друга тайна "от кухнята" ? Тоест какъв ти беше подхода, някой "пиниз" от миксирането,

какво и къде ползва като плъгини (или като хардуеър) и така нататък....

 

Имаме си специализиран под-форум за смесване, ако модовете преценят може там да преместят темата.

Ако човек като тебе, доказал се по този безусловен и категоричен начин на сериозно международно ниво, сподели малко умения форума ще спечели много.

Аз поне така мисля. Достатъчно лакърдии и локуми се разпъват тука с повод и без повод, сега, когато наистина има

достоен повод, дайте да не го оставяме да се оттече в канавката с безразличие...

 

Аз току-що се прибрах и почвам да качвам файловете от задачката. След това може би ще имам и по-конкретни въпроси, ако разбира се имаш

време и желание да им отговориш.

 

Поздрав,

Явор

Редактирано от jabs
Отговорено (Редактирано)

И веднага имам въпрос: така ли ми се струва или си "забързал" парчето?

 

И един коментар: предлагам на всеки в тоя форум дето се пише бит парче "миксер" да качи траковете и да чуе как звучи суров, стегнат и пипнат професионално класен запис....

Редактирано от jabs
Отговорено

Както казват майсторите - миксирането започва още със записа.

 

Правилните решения по време на записа решават по-голямата част от проблемите, които трябва да се решават по време на миксирането.

 

Аз също бих се радвал и ще ми е много интересно, ако колегата бъде по-конкретен и разкаже по-подробно как е преминало миксирането. На какъв DAW e миксирал, с какви плъгини и т.н.

 

Благодаря предварително!

Отговорено

Здравейте!

 

Радвам се на хора, които ценят и споделят труда на другите. Аз не съм човек, който обича да се хвали и да досажда, но с голямо удоволствие ще споделя опита и приложената техника.

 

 

Песента е миксирана в Pro Tools 10. Не съм използвал хардуерни процеси. Смесих го в домашното ми студио с интерфейс Tascam UH-7000 (разполага с висок клас конвертори и възпроизвежда много детайлно звука). Слушах го на монитори JBL LSR305 и слушалки Audio-Technica ATH-M50X. За референция ползвах в офиса Genelec 8030А и музиката в колата :) 

 

Не съм забързвал песента, в нейното си темпо е.

 

Основната ми идея след като чух суровия запис, беше да го миксирам чисто и прецизно. Това е класическа рок балада и през цялото време ми се въртеше в главата песента на Goo Goo Dolls - iris. Но нарочно не си я пусках, за да не залетя на някъде :) Тези от вас, които са свалили траковете са видяли, че има страшно много инструменти за окрасяване на парчето. На мен ми бяха прекалено много и си позволих голяма част от тях да ги потопя толкова много, че едва доловимо да се чуват. За сметка на това пък обърнах повече внимание на китарите и барабаните. Песента е със странна структура, няма куплети и припеви. Цялата е една градация с динамика и добавяне на още и още инструменти, докато накрая гръмне и отшуми само с китара и вокал. Точно поради тази причина не исках да компресирам прекалено много отделните тракове а и самата песен като цяло, да се усеща повече тази градация.

 

Самият процес на смесване бе класически. Започнах с барабаните. Като гледах при най-силните части хедруума да е около -9db.

Като плъгини, на всички дръм тракове съм ползвал stillwell rocket compressor и stillwell 1973 eq. Също така и класическия EQ3 на pro tools за рязане на кънтящи и мътни честоти.

На томовете има силен гейт за да не цапат много :). Stillwell rocket e страхотен компресот тип 1176, с него постигнах много хубава и агресивна атака на барабанчето, касата и томовете с не повече от 5-6db компресия и 4:1 ratio. При овърхедите и фуса няма компресия, сериозен lo-cut до към 450Hz и усилване на 4khz и 15khz с 6-7db. С room канала малко се позаиграх, изрязах изцяло високите до 1500hz  и усилих ниските около 100hz, след което компресирах яко с рокета. Това смесено с останалите канали даде една плътност и дълбочина на целия сет. Като рибърб за барабаните съм ползвал класическия d-verb с настройка large plate с 1.1сек. decay, 22ms пре-дилей и с изрязани до 8khz високи. На дръм бъс канала съм ползвал Cytomic The Glue с около 2-3db. компресия, бавна атака и авто релийз и 2:1 ratio. за леко слепване и хомогенност на барабаните.

 

Бас... много сух DI. Хич не ми хареса. Няма плътност, дрънчи а и драйва го прави един продран... Прекарах го през Ampeg SVX, пресет dark dist. след това 2-3db. компресия, low-cut до 20hz и така го оставих.

 

При акустичните китари, панорамите са крайно лава и дясна и третата център. Digi EQ3 - Low-cut до 60hz. усилване на 150hz за тяло и след това +5db(12khz)  от магията на stillwell 1973. Високите на това EQ са уникални, направо красиви!! Не стават изцъклени и режещи а меки и със страхотен детайл. Акустичните китари направо оживяха. Следва другото тайно оръжие. Един съвсем нов плъгин(безплатен), който тъкмо бе излязал и реших да го изпробвам на този микс. Klanghelm MJUCjr. Изключително лесен за ползване винтидж компресор. Доста оцветява сигнала... но мен това ми харесва :) 5-6db. компресия с бърза атака и релийз и китарите станаха wow. Ревърба за китарите е d-verb large hall, без предилей.

 

Електрическите китари са с изрязани ниски(60hz) и високи(10khz). и 2db. MJUCjr компресия. Соло китарата е със същата компресия и 1973 подсилени високи. Има сенд към d-verb large hall и малко Mod Delay за обем.

 

Всички останали инструменти са само леко компресирани с MJUCjr. и разпределени с панорами.

 

Вокалът! Тук нещата си ги представях така. Изнесен, отчетлив с всички придихания. Разлят върху всичките инструменти и с подсилен ефект. Лек деесер около 10khz. EQ3 low-cut ~60hz, усилване с 2db около 125hz, отрязване на 230hz с 3db. и 1973 подсилени високи. Отново MJUCjr с бърза атака и релийз с около 3-4db компресия, за да се стегне и изравни вокала. Не съм правил допълнителни автоматизации на нивото. След това реших да сложа още един компресор - Cytomic The Glue с бърза атака 2:1 ratio и само 1-2db компресия. Не бях сигурен дали има нужда изобщо, но в по-наситената част на парчето, вокала стоеше по-отчетлив. Като ефеки на него, както и на бек вокалите има d-verb large hall с отрязани високи (8khz) и дилей на 1/8. Във най-агресивната част, след 2:40 музиката става мармалад... бек вокали, хармонии, жици, цигули, барабаниста води на краш...... вокала изчезна. Много се чудих как да го изкарам отгоре, но не с ниво, защото олекваше цялата тяга от инструментала. Отделих го на друг канал заедно с всички процеси от по-горе и му добавих AIR Distortion със стартовата настройка и промених драйва на 6db и намалих output'а. Вокалът стана дерящ и пробивен! И още повече се засили настроението и тягата на песента.

 

На мастер бъса нещата са много прости. Не исках да звучи напомпано и здраво мастерирано, все пак конкурса е за микс а не за мастеринг. Използвах Cytomic The Glue с няколко db компресия за слепване на цялото парче, AIR stereo width на 125% за повече стерео и Maxim Limiter за постигане на ниво, което следя с TT Dynamic Ranger. Старах се крайното ниво да e с голяма динамика, в началото RMS'а е -13-14db a в най-голямата лудница към края стига до -8db.

Както казах преди, за мен беше един добър повод да изпробвам знанията си, без да се старая да се конкурирам с останалите участници. Изобщо не съм предполагал, че ще спечеля, но явно съм успял да постигна това, което групата, Дейвид Бендет и Боз Милар са си представяли.

Ще се радвам ако написаното по-горе послужи на някой, за да постигне по-добри резултати в настоящи и предстоящи проекти.

 

Поздрави и благодарности на всички,
Марин Лашев

Отговорено

marangata, респект отвсякъде  :godbless: На Рафо предлагам да те вкара пожизнено във ВИП листата, щото само с това последното мнение каза повече, отколкото... Както и да е, да не мерим кой е по-по-най ;) Такива хора като теб възвръщат вярата ми в България и българите, в това, че можем да имаме успешни хора, които са земни, не са високомерни, не са си повярвали повече отколкото трябва и могат да споделят "магията" си с останалите безвъзмездно. Хвала! Президент!  :godbless:  :godbless:  :godbless:

Отговорено

Понеже някой беше питал как звучат оригиналните файлове, на мен също ми беше интересно, затова ги свалих от сайта. Веднага уточнявам, че не разбирам нищо от миксиране и никога не съм правил такова, така че за мен беше изобщо голяма чуденка с какво могат да се слушат всичките тракове едновременно... Оказва се, че мога да ги импортирам всичките в Audacity и така да ги чуя. Следва нова изненада - явно всеки трак си е записан с някакво ниво, така че като се просвирят едновременно просто така - боза, някои тракове изобщо не се чуват, други бичат яко...  :) Както и да е, дадох по +5dB на вокала, че иначе нищо не се чуваше от него, +5dB на лийд китарата, +4dB на баса и по -5dB на трите акустични китарни трака. Това не е опит да правя микс, хаха, а просто да изравня малко нивата, че да се чува всичко едновременно. Естествено става тотална манджа с грозде, така че мога да си представя колко тежка е работата по едно миксиране! А вече да се вкарат всички тези ефекти, да се оправят грешки и изобщо да зазвучи толкова първокласно като това, което е направил Марин си е очевидно майсторска работа! Та, след всички тия уточнения, ето го сухия микс:

 

 

Марине, още веднъж имаш изцяло и само огромен респект от човек като мен, който макар и да не разбира съвсем същината на нещата, разбира достатъчно добре, че си направил нещо НЕВЕРОЯТНО! Поклон! :godbless:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.