Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Има един номер за избягване на деесера. Исползва се обикновен дървен молив. С ластик може да се прикрепи отвесно точно пред кондензаторен с голяма мембрана ...

  • 9 months later...
  • Отговори 61
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

плс някой ако е запознат с бийтбоксинга да ми даде съвет какъв микрофон ще е по-добър за бийтбокс аз съм пробвал само динамични биеми и стават добре се получава но има и бая спънки в тях като например скречове и мелоидиите от носа не се хващат добре от микрофона ако може плс кажете ми как да го избегна че кофти се получава

Отговорено (Редактирано)

@БассМаниак, интересно ми е, и ще те моля да постнеш някой семпъл ако имаш под ръка - на озвучено китарно кубе едновременно с Шур СМ-57 и Гефел УМ-70 на 1,5 метра от комбото - както спомена.

Аз самия планирах по-сериозни и разчупени тестове на озвучаване на комбо и китарни кабинети (включително и зад самото комбо/кабинет). Та ако наистина имаш нещо записано - безкрайно ще ми е интересно да го чуя, придружено с допълнителна информация за позициите на микрофоните и изоплзваното кубе/кабинет.

 

Другия ми въпрос към теб е - Нойман Гефел микрофоните ти моднати ли са към 48 волта? Или ги караш на оригиналните 12 волта (както си идват с техните захранвания) ?

 

@Фендер, този номер за молива не съм го чувал и ми е интересно. Какъв е точно ефекта от това и как се постига ?

 

 

Поздрави!!

 

:)

Редактирано от visiondann
Отговорено
Другия ми въпрос към теб е - Нойман Гефел микрофоните ти моднати ли са към 48 волта? Или ги караш на оригиналните 12 волта (както си идват с техните захранвания) ?

а каква е разликата може ли да ми се обясни?

Отговорено
Другия ми въпрос към теб е - Нойман Гефел микрофоните ти моднати ли са към 48 волта? Или ги караш на оригиналните 12 волта (както си идват с техните захранвания) ?
а каква е разликата може ли да ми се обясни?

В какъв смисъл "разликата" - в звука ли или в напрежението? За първото - практически няма такава, а за второто - със сигурност знаеш, че "стандартните" кондензаторни микрофони имат толеранс и могат да работят не само на 48 волта, а и в определен диапазон под/над това напрежение. Разликата с Гефел е, че те са направени да работят с по-ниско такова и оригиналното им захранване подава 12 волта към тях.

  • 1 year later...
Отговорено

А някои слу4аино да е запознат с динами4ните микрофони на Ноиман, например BCM 104 и BCM 705? Добри ли са? Какво може да се запи6е с тях? Предполагам за китарена колона са супер .... и имат доста по-голям обхват от СМ57 например - 20Хц до 20КХц

Отговорено (Редактирано)
А някои слу4аино да е запознат с динами4ните микрофони на Ноиман, например BCM 104 и BCM 705? Добри ли са? Какво може да се запи6е с тях? Предполагам за китарена колона са супер .... и имат доста по-голям обхват от СМ57 например - 20Хц до 20КХц

Мааалко си се заблудил :

BCM104 е "Broadcast microphone with condenser capsule and integrated pop protection"

BCM705 е "the first Neiumann mic with dynamic capsule; functionally optimized for broadcasting"

И двата са предназначени за работа в радио/ТВ студия, а не за запис на гюрултия от китарно озвучително тяло.

The principle of reduction to the essentials can be seen in the dynamic capsule with a hypercardioid directional characteristic, specifically designed for speech reproduction at close range.

Ето и подробно от самата фирма:

Neumann BCM 104

Neumann BCM 705

BCM104_Z.jpgBCM705_Z.jpg

 

Разликата във външния вид е само в зеления цвят на логото за новия (2005) динамичен вариант.

Иначе има доста разлики в параметрите:

Technical data BCM 705, Technical data BCM104

Редактирано от Parni_Valjak
Отговорено

Ами и аз гледам некви динами4ни микрофони, каквито о6те не съм виждал и ми стана интересно за къде са и за какво служат. За това и питах.

Мерси :thumbs_up:

  • 4 months later...
Отговорено (Редактирано)

След като кондензаторните са по чуствителни какво правиме с шума,и може ли няколко думи за фитбека някои да драсне?

Редактирано от dimitarshenkov
Отговорено

За фийдбека има едно чудесно решение тук

 

В студиото, в което работя, притежаваме две такива и с ръка на сърцето мога да призная, че вършат страхотна работа.

  • 2 years later...
  • 2 months later...
Отговорено

Здравейте, не знам дали питам на правилното място, ако не е така моля да ме поправите.Та така пиша ви тука зареди един микрофон. http://eshop.bg-audi...-e-815-S-C.html . Въпросът ми е мога ли да направя запис с приемливо качество. И ако има нещо по-добро за г/д същата цена да кажете тук. Мерси предварително!

  • 7 months later...
Отговорено

Бих искал да подсветна нещо от инженерните "неутъпканите пътечки" за най разпространените микрофони. Ще започна със страничните ефекти на насочените микрофони. Първо ще трябва да спомена, че конструктивната разлика между насочен и ненасочен микрофон е, че първият е отворен отзад, а вторият затворен. В резултат, звуковата вълна при разпространението си, "удря" два пъти мембраната на насочения микрофон, първо от предната страна, а след известно закъснение-от задната. А при ненасочения микрофон веднъж. Позитивните ефекти при първия са получаването на насоченост и издържливост при преминаване на звукова вълна с нискочестотна съставка, тъй като за ниски честоти налягането от двете страни на мембраната бързо се изравнява. Негативните ефекти са: промяна в нивото на ниските честоти в зависимост от разстоянието до звукоизточника, скъпо получаване на задоволително широка честотна лента и отгоре и отдолу. За третия страничен ефект мога да се окажа в положението на Джордано Бруно, когото качили на кладата защото твърдял, че земята е кръгла, а всички учени авторитети са знаели, че е плоска. Става дума за т.н. преходни процеси, или времеви деформации на формата на сигнала. Повечето досегашни авторитети твърдят, че времевите деформации при микрофоните и тези причинявани от разделителните филтри в озвучителните тела са незабележими за човешкото ухо. Моите (и на ...) изследвания показаха нещо друго. При възпроизвеждане на звукоизточници със стръмни преходи (акустична китара и др.) се забелязва специфично възприятие за раздвояване на звука при възпроизвеждане от два звукоизточника,с разлика в пътя на звука от порядъка на микросекунди! Реших да подложа на проверка необичайния резултат за възможностите на човешкия слухов апарат. Реших да изчисля, колко е закъснението при преместване с няколко градуса на звукоизточник в хоризонтална посока, което е широко известно, че се констатира от слуховия апарат. Отново се получиха микросекунди! А разликата в пътищата от звукоизточника от предната до задната част на мембраната на насочения микрофон води до времева разлика надхвърляща 20 микросекунди. Затова звукорежисьорите с прецизен слух предпочитаха за запис на инструменти с детайлен звук ненасочени кондензаторни микрофони (стария кондензаторен ненасочен микрофон на Брюел и Кеер пригоден за музикантски цели,с цена само на измервателния капсул около 1000 USD) При разделителните филтри за тонколони нещата са още по тежки. Там времевата разлика между спектралните съставки под и над разделителната честота лесно надхвърля 400 микросекунди. Затова аз и моите приятели модваме филтрите на колоните си в трансиентно перфектни и се радваме на релефен прецизен звук (най лесен е последователния от първи ред).

Надявам се че съм бил полезен.

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.