Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено
Тва го очаквах.Аз съм свирил с Ривендж и случайно съм ги записвал:)

Но не с 505.Просто мерси като пробвахме с 505.Деймос има китара с ненормално силни адаптери и използва тоя мажещ ефект на А1.На лайф звучи,

той Дейва свири яко,само тоз лайв да не го чуеш на запис.Жужене и мазане в несвяст.

Любак ти ли си бе ?

да де ... щом си ги записвал няма кой друг да е :)

  • Отговори 225
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

...днес най-сетне се сдобих с китара за временно ползване(докато чакам да ми докарат новата)...и най-сетне имах възмойността да поджъгам сериозно на V-amp-a...трябва да споделя че за целите за които ще го ползвам върши идеална работа...все пак не свиря в Metallica че да имам право на кой знае какви претенции...обаче звука макар и изкуственяшки става...не казвам че е великолепен...даже съм далеч от мисълта....ама наистина върши работа...освен тов машинката е много лесна за експлоатация...и удобна за носене...и нямам причина да съжалявам че зарязах платковите ефекти...освен това отдавна си мечтаех за chorus, compressor & delay...а за пет лева толкова...обещавам като забогатея да си взема POD...

Отговорено

Edge, напълно съм съгласен с тебе за тая играчка отгоре.

Китара, процесор(или 2-3 ефектчета), Крейт-чето и малък каб (може и без него, доколкот помня има емулирани изходи)

 

супер компактна играчка и я хвалят :no:

Отговорено

...къде ги продават тия чудесии...дали има в пределите на родината или в сърбия или румъния...изглейда чудесно като за моите цели правено...трябва да се хвърли едно ухо ...и колко следва да се капиталовложи за да се сдобие човек с такава вещ...

Отговорено

Мисля, че е твърде нов продукт все още зада го има навсякъде. Аз проверих при един от основните дистирбутори на Crate в Лондон и те дори го нямат все още. Може би трябва да се поръча директно от САЩ.

  • 1 year later...
Отговорено
Виждам,че упоритите опити да се замести лампата продължават.Това е похвално.В даден момент разликите биха могли да бъдат сведени до минимум,наистина.Но тези палави шишенца винаги се отличават с

безподобното си поведение.Ако допуснем,че можем да докараме наслагването

на прозрачно кривящите лампови звена-това е ок.Но единственото място,където няма да е същото,това е преднапрежението на първата лампа,което се изменя с volume-то на китарата.Дето се вика можеш да свириш само на един мод,работейки с кривоча от ръка.Това не е излишно затормозяване на изпълнителя,а постигане на хиляди тембри.Красота си е.

Полевият транзистор не се изменя честотно по същия начин и кривенето си му е смешно.Аз за всяко звено от ламповите схеми използвам отделна лампа.Първа е ecc83 JJ-S,втора 12ат7JJ,и третата пак е ecc83JJ-S.Какви транзистори после,брадаре.Не могат и не могат,знаеш ли колко съм ги лепил...

И аз съм си направил модифицирана метал зона,даже я използвам,но до едно време.Възможностите и са малки.След като свиря с лампи всичко останало ми звучи като MP3.Гитар Рига лъже,приятно е,но не достатъчно.Още трябва:)

 

Понеже вече доста време се занимавам с емулация на лампови схеми и изчетох доста метериал относно лампите и техните характеристики от времето на публикуване на горния пост, та исках да те питам няколко въпроса.

 

1. Какво имаш предвид под "преднапрежението на първата лампа", и как се изменя то с volume-то на китарата.

 

Ако имаш предвид напрежението върху катодния резистор - то се изменя главно в зависимост от анодния ток.Единственото изключение, за което се сещам, е решетковият ток, който при високо изходно съпротивение на китарата, би могъл леко да снижи положителната полувълна на сигнала, като създаде малко повече четни хармониции при големи амплитуди. Но ефекта от решетковия ток е по-забележим и чуваем в по-нататъшните стъпала, където решетката може да стане наистина положителна спрямо катода, и когато имаме голям решетков резистор, промяната на формата на напрежението на решетката в положителната му полувълна може да стане очевидна и чуваема.

 

Ако имаш предвид някакъв офсет, който се получава на решетката в резултат на решетковия ток, то това не е твърде трудно да се моделира с малко повече от един полупроводников елемент.

 

2. Какво ще рече, че полевият транзистор не се изменя "честотно" по същия начин, и какво общо има това "честотно" изменяне с чисто амплитудните промени на сигнала от китарата, когато използваме volume потенциометъра.

 

Характеристиките на лампата са честотнозависими (за нискочестотния обхват) главно заради междуелектродните капацитети, които са от порядъка на няколко пикофарада. При много високи честоти, вече влияе и времето за придвижване на електрони от катода до анода, но този фактор влияе при честоти, по-високи от 1 гигахерц, които определено не са в полето на интерес на аудиоинженерството.

  • 5 months later...
Отговорено

Понеже дълго време не съм влизал и чак сега си прочетох л.с. по повод на тази тема.

Отдавна не се занимавам с транзисторни лайна и само като им чуя гласеца ми става лошо.В тези елементи няма прозрачност и характер,а когато струната отзучава започва едно зверско накъсване.

При лампите номерът е да улучиш точната схема за точния стил,за точната китара,за точния изпълнител.

Ако стържеш олдскуул траш -стържи с метълзоната в несвяст,мен тва не ме устройва.Работя със собствени схеми,направени на базата на известни лампови усилватели.Да,точно за решетъчния ток на първата лампа става дума.Там ефектът е също толкова забележим колкото и в останалите стъпала.В тези схеми всеки елемент трябва да бъде внимателно подбран,да няма керамични кондензатори и резисторите да са нискошумящи.Разбирам,че за бг условията не е особено приложимо да се хвърлят големи пари за музика.Аз обаче не мога да правя компромиси.

Единственото място на транзисторите е преди някои лампови ампове,например Маршал плекси или гсм800 и т.н.Но ако свириш с Меса Марк 4,или с Богнър екстази тва е напълно излишно.Тия усилватели са измислени за да свириш само с тях.За да не бъда празнодумен,кйто желае да чуе китарите на току що излизащия албум на The revenge project.

Китарите им бяха кофти модели,но все пак се постарах доста да изкарам характерен тембър.

 

 

 

Виждам,че упоритите опити да се замести лампата продължават.Това е похвално.В даден момент разликите биха могли да бъдат сведени до минимум,наистина.Но тези палави шишенца винаги се отличават с

безподобното си поведение.Ако допуснем,че можем да докараме наслагването

на прозрачно кривящите лампови звена-това е ок.Но единственото място,където няма да е същото,това е преднапрежението на първата лампа,което се изменя с volume-то на китарата.Дето се вика можеш да свириш само на един мод,работейки с кривоча от ръка.Това не е излишно затормозяване на изпълнителя,а постигане на хиляди тембри.Красота си е.

Полевият транзистор не се изменя честотно по същия начин и кривенето си му е смешно.Аз за всяко звено от ламповите схеми използвам отделна лампа.Първа е ecc83 JJ-S,втора 12ат7JJ,и третата пак е ecc83JJ-S.Какви транзистори после,брадаре.Не могат и не могат,знаеш ли колко съм ги лепил...

И аз съм си направил модифицирана метал зона,даже я използвам,но до едно време.Възможностите и са малки.След като свиря с лампи всичко останало ми звучи като MP3.Гитар Рига лъже,приятно е,но не достатъчно.Още трябва:)

 

Понеже вече доста време се занимавам с емулация на лампови схеми и изчетох доста метериал относно лампите и техните характеристики от времето на публикуване на горния пост, та исках да те питам няколко въпроса.

 

1. Какво имаш предвид под "преднапрежението на първата лампа", и как се изменя то с volume-то на китарата.

 

Ако имаш предвид напрежението върху катодния резистор - то се изменя главно в зависимост от анодния ток.Единственото изключение, за което се сещам, е решетковият ток, който при високо изходно съпротивение на китарата, би могъл леко да снижи положителната полувълна на сигнала, като създаде малко повече четни хармониции при големи амплитуди. Но ефекта от решетковия ток е по-забележим и чуваем в по-нататъшните стъпала, където решетката може да стане наистина положителна спрямо катода, и когато имаме голям решетков резистор, промяната на формата на напрежението на решетката в положителната му полувълна може да стане очевидна и чуваема.

 

Ако имаш предвид някакъв офсет, който се получава на решетката в резултат на решетковия ток, то това не е твърде трудно да се моделира с малко повече от един полупроводников елемент.

 

2. Какво ще рече, че полевият транзистор не се изменя "честотно" по същия начин, и какво общо има това "честотно" изменяне с чисто амплитудните промени на сигнала от китарата, когато използваме volume потенциометъра.

 

Характеристиките на лампата са честотнозависими (за нискочестотния обхват) главно заради междуелектродните капацитети, които са от порядъка на няколко пикофарада. При много високи честоти, вече влияе и времето за придвижване на електрони от катода до анода, но този фактор влияе при честоти, по-високи от 1 гигахерц, които определено не са в полето на интерес на аудиоинженерството.

Отговорено

... :girl_witch: ...леле какви невероятни глупости съм писал в тая тема...вярно че е изровена отпреди 100 години...ама все пак моля никой да не си помисля че това е актуалното ми мнение...срам ме е от собствената ми глупост и наивитет.... :) ...

 

ПО ТЕМАТА: след като изпробвах доста неща и добих една много по-широка представа горещо бих препоръчал С-амп от Никифена...много добър дист...разбира се ползван в комбинация с усилвател...абсолютно професионален драйв за всякак ситуация...

Отговорено

E, нормално, аз съм попадал и на теми, където се хвалят кубета от ранга на Fender FM15 и всякакви такива "високи" технологии. Но пред нищо пак е по-добре... Реално погледнато преди 2-3 години дори нямаше такава информираност и такива възможности за покупка на чествена техника - освен парите, като се започне от това, че 1000 лв за кубе вече не са хич много, а преди 3-4 години бяха сумати пари, известни custom производители като например Ники (за ефекти и електроника) и Галин (за усилватели) все още не бяха толкова известни, нямаше такава достъпност на пазара изобщо, разнообразие на марки, модели и т.н.... :girl_witch: Така че - няма проблеми, всеки по-схватлив ще те разбере!

Отговорено

Имам Меса Марк4 и предпочитам да използвам педали преди него , отколкото собствения му драйв. Няма такова нещо като универсален саунд, всичко е въпрос на вкус. Този амп вади чудесен рок саунд, но е доста неподходящ за много други работи. Лично аз сериозно предпочитам саунда на Меса Студио 22 пред него.

 

Съгласен съм , че нищо не може да замести чистите канали на ламповите ампове, но що се отнася до драйвове, има страшно много добри педали ( в това число , лично аз , определно не включвам МетълЗон примерно ), които вадят разнообразни и много добри звуци и които макар и по различни не отстъпват на ламповите драйвове. И тук въобще не говорим за компромиси , а просто за разнообразие.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.