Jump to content
Българският форум за музиканти

Избор на дист


vovcho

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Не, имам предвид мнението ти в темата. Аз си давам резултата от експеримента, просто защото на някои хора би им било любопитно, а ти веднага започваш да обясняваш за твоя лампов усилвател, с лека нотка на подигравка.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 225
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Усилвателят би могъл и да не е мой(и въпреки това,пак да работи добре - аз лично,допускам и такива възможности.)Оценката на "отношението ми" е твоя, лична,субективна формулировка(впрочем - нямам нищо против теб!).

Едва ли в две изречения може да се привлече внимание към каквото и да било,камо ли да се обяснява! По-скоро се насочва към разсъждение за алтернативно осмисляне на положен труд и споделяне на постигнати резултати - също общополезна информация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, имам предвид мнението ти в темата. Аз си давам резултата от експеримента, просто защото на някои хора би им било любопитно, а ти веднага започваш да обясняваш за твоя лампов усилвател, с лека нотка на подигравка.

съгласен :) само дето нотката не беше лека а съвсем доловима

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам,че упоритите опити да се замести лампата продължават.Това е похвално.В даден момент разликите биха могли да бъдат сведени до минимум,наистина.Но тези палави шишенца винаги се отличават с

безподобното си поведение.Ако допуснем,че можем да докараме наслагването

на прозрачно кривящите лампови звена-това е ок.Но единственото място,където няма да е същото,това е преднапрежението на първата лампа,което се изменя с volume-то на китарата.Дето се вика можеш да свириш само на един мод,работейки с кривоча от ръка.Това не е излишно затормозяване на изпълнителя,а постигане на хиляди тембри.Красота си е.

Полевият транзистор не се изменя честотно по същия начин и кривенето си му е смешно.Аз за всяко звено от ламповите схеми използвам отделна лампа.Първа е ecc83 JJ-S,втора 12ат7JJ,и третата пак е ecc83JJ-S.Какви транзистори после,брадаре.Не могат и не могат,знаеш ли колко съм ги лепил...

И аз съм си направил модифицирана метал зона,даже я използвам,но до едно време.Възможностите и са малки.След като свиря с лампи всичко останало ми звучи като MP3.Гитар Рига лъже,приятно е,но не достатъчно.Още трябва:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

винаги съм си мислил че ако се вложат достатъчно пари видеята да се симулира наистина сполучливо лампова уредба,товая не е непостижимо.моят въпрос е на кого е нужно това би струвало скъпо пък и не мисля че е много практично да се свири на сцена с бокс, някакъв усилвател/все пак всичките електронни джаджи трябва някак да се усилят до нужното ниво,не е удобно направо в пулта защото всеки пулт е рачличен а и хората които въртят копчетата зад него също са различни и не са непременно китаристи/ още лаптоп,прилична въшна саундкарта/всички знаем какви са саундкартите в лаптопите/футконтролер за да можеш да сменяш присетите докато свириш.

 

цялата тази съвкупност струва доста пари,доста повече от едино просто лампово кубе,заема съшо толкова ако не и повече място при товарене,тежи не помалко и по мое мнение никак не е надеждна (WINDOWS)а то(kubeto) на всичкото отгоре е доста по практично/поне според мен/,а също така има обикновенно най много 10 12 врътки ,което много улеснява неук китарист като мен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има поколения китаристи,които се кълнат в шишетата :) .Заразата е много голяма.

За звука на Пантера трябват купчина,макар и транзисторни Рандал-и и

параметрик за всеки на входа.Не с метал зона,това е несериозно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Да, имате право. Но относно транзисторите - може и да не е с транзистори, а с цифрово моделиране. Така може и да се получи ефекта, който споменаваш. А ако наистина успеят да направят процесори, които да сз бързи, и да консумират малко енергия(в момента се експериментира с оптични методи), тогава може би ще е възможно консумацията да се сведе до да кажем 1-2 Вата. Това би било наистина добро постижение, каквото и да си говорим.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

винаги съм си мислил че ако се вложат достатъчно пари видеята да се симулира наистина сполучливо лампова уредба,товая не е непостижимо.моят въпрос е на кого е нужно това би струвало скъпо пък и не мисля че е много практично да се свири на сцена с бокс, някакъв усилвател/все пак всичките електронни джаджи трябва някак да се усилят до нужното ниво,не е удобно направо в пулта защото всеки пулт е рачличен а и хората които въртят копчетата зад него също са различни и не са непременно китаристи/ още лаптоп,прилична въшна саундкарта/всички знаем какви са саундкартите в лаптопите/футконтролер за да можеш да сменяш присетите докато свириш.

 

цялата тази съвкупност струва доста пари,доста повече от едино просто лампово кубе,заема съшо толкова ако не и повече място при товарене,тежи не помалко и по мое мнение никак не е надеждна (WINDOWS)а то(kubeto) на всичкото отгоре е доста по практично/поне според мен/,а също така има обикновенно най много 10 12 врътки ,което много улеснява неук китарист като мен

хм... съгласен съм. Лично аз предочитам да си направя прост лампов амп с 3-4 лампи, отколкото LNX2, защото е по-лесно, по-евтино, отнема по-малко време от правенето на схема с 50-60 операционни усилватела и все пак симулацията си остава симулация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
ами ако нямаш траф вземаш от първото лампово радио, което ти попадне (тези които всички изхвърлят)

Е, стига бе братче:ph34r: . Така става голяма клошария. По тая логика и за LXH2 взимаш някаква изхвърлена електроника, и и взимаш операционните усилватели и си готов. пасивни компоненти за 10 лв и това е. :blink:

 

Другият пениз е, че лампи на 10000 часа работа не звучат като нови и често правят микрофонии, а неизползвани трудно се намират. Според мен за 50 лв няма да направиш звук като на запис, а за говорител(и) на кубето/ свестни микрофони, с които да го озвучиш вече цифрата става много голяма.

 

LXH2-то е компромисен вариант, който доста прилича на лампов звук(да, наистина не звучи като най-професионалния, и носещ се във въздуха лампов звук, но въпреки това в музика може съвсем лесно да мине за лампов). четворем операционен усилвател струва около 0.6 лв нов т.е трябват 10-ина интегрални схеми(6 лв за ИС).Всичко общо едва ли би излязло повече от 100 лв(с кутия, платки, али-бали) - колкото евтино педалче. Според мен си струва.

Особено като се има предвид, че размера на кутията ще е 30х20х6см, барабар с вграден траф и стабилизатор, и едва ли ще тежи повече от 0.7 кг., пък и няма да се притеснявате, че ще му изгори лампа, да не говорим, че можете да носите цели 3 такива в плик със все кабелите. Това амп-че може да ви стане много добра дружка както на живо, така и вкъщи, докато се упражнявате, според мен.

 

Още нещо да не забравя - звука идва от комбинацията китара/усилвател/(техника за запис). Бил съм неведнъж свидетел как някоя китара просто не звучи добре с даден усилвател, бил той лампов или транзисторен. Лампите особено, могат лесно да се преситят, ако китарата е по-звънлива от нормалното. Просто характера на звука на китарата понякога не се харесва на кубето. Затова е хубаво да пробвате усилватели с китарата, с която възнамерявате да свирите на тях.

 

А колкото до човека на пулта - ако свирите на живо с усилвател, който не озвучавате, то това не пречи човека на пулта да осере барабаните, или баса, така че звука на вашия амп за жалост да не може да се чуе добре. Затова мисля, че този аргумент по-горе с пулта е малко безмислен.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[

А колкото до човека на пулта - ако свирите на живо с усилвател, който не озвучавате, то това не пречи човека на пулта да осере барабаните, или баса, така че звука на вашия амп за жалост да не може да се чуе добре. Затова мисля, че този аргумент по-горе с пулта е малко безмислен.

здрасти,в тази светлина в която поставяш нещата/човека на пулта който може да осере всичко/съм напълно съгласен с теб.и между другото никога не съм искал да кажа че ще се свири кубе без да е озвучено/с мик/.аз просто се опитвам през цялото време да кажа че за мен /съдейки от моя си собствен опит/аз предпочитам да свиря с ламов драйв и лампово кубе /не какви да са ,трябва и да ги харесвам/защото усещането за мен самият по време на свирене е някак много по реално и непосредствено от колкото да речем с нещо като лайн 6 или някакъв друг симулатор.мозе би някой ден когато попадна на наистина добър такъв ще си сменя мнението.

 

а иначе когато ги слушаш отстрани или на запис звука е наистина добър стига този който прави саунда да знае как.в твоя случай ти очевидно знаеш .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E да, горе-долу. Ама още не съм майстор. Иначе съм съгласен с теб - но виж се колко добре свириш - много малко хора могат като теб, а на повечето китаристи не им трябва(не че не искат, но дори да я имат - пак не могат да я използват) чак такава изразителност на звука.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.