Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Знам,че е много субективно,но някой може ли да сподели на база опита си кои монитори са по-добри от тези два вида :

 

http://www.thomann.de/gb/krk_rp5_rokit_g3.htm

 

http://www.thomann.de/gb/yamaha_hs_5.htm

 

Сравнително нови модели са и не открих мнения точно за тях във форума.

Определящо за мен е да звучат максимално линейно.Поне така си мисля,че нещата биха се получавали по-добре.Това така ли е или просто така си мисля... :greenball: То е ясно,че ушите и опита са най-определящи,но все пак...  :greenball:

 

Също така това,че са "петици", а не "осмици" например, би ли създавало проблеми при миксиране. Струва ми се,че биха ме заблуждавали по отношение на нивото на ниските честоти в микса заради по-малкия говорител. Прав ли съм или не е така?

Имайте предвид,че нямам опит в тези неща и сега събирам някакво сетъпче за домашно студио. Така че всеки компетентен съвет би бил ценен за мен.

 

Благодаря ви предварително за мненията!!!  :metalist:

Редактирано от monynikolov
Отговорено

Нищо субективно няма - за толкова пари толкова качество.

Линейно? И двете фирми не дават дори редактирани измервания и графики на характеристиките.

Добре поне, че дават неравномерността в двата края на честотната характеристика  -10dB (!) Е, стандартът е  e -3dB, но пък с малко заблуждение ще изкарат и 100kHz ... A щом на -10 са 45 Hz, то на  -3 може да са 100Hz.

Тези неща показват едно. Мониторни са само в представите на маркетинговите им отдели.

Ама пак ще повторя - за толкова малко пари не може да се иска повече.

Отговорено (Редактирано)

Дам, обаче има доста примери за монитори, които не са линейни, но са станали класика. NS10 на Yamaha са пример. АЗ преди време имах hs5 и са кофти монитори по мое мнение. Имам дружки, които ги харесват, но аз си предпочитам Genelec-a. Нямам наблюдения върху krk-то, но не бих залагал да са страхотни. Adam в момента имат нисък клас, който се произвежда в Китай и не е зле. От друга страна ако знаеш какво правиш и си свикнал на мониторите и освен тях за референция ползваш колони, слушалки и т.н. и с не толкова скъпи монитори можеш да докараш читави резултати. Ама си трябва опит и повече търпение и слушане. Апропо, с по-малки говорители и без суб рискът да не знаеш какво става точно в ниските е по-голям. Това е неприятно, защото под 80hz се случват доста неща, които в голяма степен могат да убият един микс.

Редактирано от anomandrus
Отговорено (Редактирано)

Нека изясним нещо. NS-10* не са студийни монитори. Те са били разработени за нормално, бюджетно слушане. Своето разпространение като монитори са получили вследствие на своите "недостатъци". Понеже са средностатистически избор по онова време, те са позволявали да се отчетат в студиата именно проблемите на потребителските системи. Така при създаването на музикалния продукт са се "компенсирали" недостатъците и крайният продукт е бил близо до студийния вариант.

 

Нека да излезнем от дупката в която непрекъснато се връщаме чрез темите във форума.

В студио (истинско, професионално, а не любителско псевдо подобие), мониторните системи са поне 3 (за стерео; за Dolby, работата е по-различна).

Main -

Nearfield

Low Fi (Auratone)*

Всяка от тези системи има своето предназначение, и музикалния продукт се прослушва и контролира на всяка от тях.

 

Тук само споменавам отгоре, отгоре, защото темата е сложна и дълга. Излиза извън темата на автора.

 

 *Yamaha NS-10, is a design introduced in 1978 ironically for the home audio market38_l.jpg

 

*Auratones are and were one of the best kept secrets among the recording and broadcast professionals around the globe.

Before Yamaha NS10's found their way into thousands of studios, Auratones sat perched atop API boards in the most glamorous Music, TV and Film production facilities across the world, giving the best reference for meeting the standards of the everyday listening consumer.

5c-v.JPG

Редактирано от Parni_Valjak
Отговорено

Мисля , че не беше лошо да уточниш какво стои зад идеята ти с тези въпроси - принципно събиране на инфо за да си наясно с това що е монитор и прочие или това , че иска да си купиш нещо , което да ти свърши някаква работа и да е бюджетно съобразено с парите които можеш да си позволиш , щото както виждаш във форума има хора , които с часове могат да ти говорят и пишат профи за тези неща , а в един момент да се окаже , че имаш примерно 600 лева и се двоумиш какво да си купиш - т.е. всички профи писания ще се окажат безсмислени , щото така или иначе няма да извадиш едни хиляди за профи монитори ...иначе аз лично имам монитори на Беринджър B2030A  http://www.musiciansbuy.com/mmMBCOM/Images/BEHRINGER_B2030A.jpg   в момента са около 500 лева .Като ги купувах ги сравнявах и със КРК и с Ямаха , които бяха и по скъпи с малко .Беринджъра са с 6 и три четвърти инча говорител вместо 5 инча както и при останалите в този клас .Ямахата звучаха доста синтетично и предполагам са подходящи за съвремена денс музика , КРК звучаха нормално , но Беринджъра звучаха най плътно и стегнато за рок и акустична музика  . Доволен съм от тях като уточнявам - наясно съм , че не са профи монитори , но аз нямам за цел да правя профи студио и прочие - за домашно ползване са перфектни .Но всеки сам си преценява . 

Отговорено (Редактирано)

Проучване на пазара не правя.Търся споделяне на опит от хора,които са вещи в тази област....Защото аз съм все още лаик... :yes: Прочетох всичко във форума свързано със "студийни монитори",но за горепосочените модели,които се на пазара в момента не открих нищо...Изборът на тези две марки и конкретни модели са свързани с парите,които бих могъл да заделя.Иначе виждам и чета,че има доста по-квалитетни неща на пазара,но не са ми по финансовите сили на този етап...  :yes: Моята цел също не е профи студио,оглеждам се за най-доброто в студийните монитори в ценови клас 500-600 лв.Засега си взех аудио интерфейс, допълнителен външен хард диск , Ди Ай Бокс...Постепенно се оборудвам.Сега са наред монитори и кондензаторен микрофон,живот и здраве. но...без питане не става  :yes: Благодаря на всички,които вземат отношение по моите терзания...  :recourse:

Редактирано от monynikolov
Отговорено

Моите извинения!

Подведох се по думата СТУДИО за звукозапис, която има определена дефиниция.

Виждам, че в темата "Студио" се прилага в несвойствен за същността си смисъл. 

Няма как да се разбираме, щом говорим на различни езици ;) .

Отговорено (Редактирано)

Да, имам предвид т.нар. "домашно студио",където да си записвам авторските парчета.По-горе го пише.Не знам къде четеш СТУДИО за звукозапис...Знам,че това няма нищо общо с професионалните студиа...Иска ми се нещата ми да звучат доколкото се може сносно... Знам,че без пари нищо не става,но все пак би трябвало да има и оптимален вариант в ниския клас. За това питам.

Редактирано от monynikolov
Отговорено (Редактирано)

Отговор беше даден. #2-Технически издържан. Предполагам си разбрал какво съм написал?

Ако търсиш някакво одобрение на базата на субективна преценка, не обръщай внимание на моя отговор.

Редактирано от Parni_Valjak
Отговорено (Редактирано)

търси с по-голям басов говорител, така ще чуеш какво става с ниските които обикновено звучат на PA, но не се чуват добре на 5 инчови говорители на домашни колони

Редактирано от dontwarrior
Отговорено (Редактирано)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.