NamelessOne Публикувано Ноември 4, 2006 Share Публикувано Ноември 4, 2006 (Редактирано) Досега не ме беше интересувало толкова, но напоследък се замислих за китарите и комбинациите от адаптери и в крайна сметка в главата ми изникнаха китарите с един хъмбъкър при бриджа. (Например този Charvel ) Та интересно ми е какви предимства дават този тип китари, имат ли недостатъци в сравнение с другите, каква е като цяло идеята и приложението на "самотния" адаптер, какво се търси като звучене със самата китара и какво предлага тя като такова? Мерси предварително за отговорите Редактирано Ноември 4, 2006 от NamelessOne Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Telerig Отговорено Ноември 4, 2006 Share Отговорено Ноември 4, 2006 какво се търси като звучене със самата китара и какво предлага тя като такова? Метъл! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio_k Отговорено Ноември 4, 2006 Share Отговорено Ноември 4, 2006 И то само метъл <_> Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest Отговорено Ноември 4, 2006 Share Отговорено Ноември 4, 2006 (Редактирано) 'мчи, доколкото съм чувал, повече състейн има китарата Сигурно има и други неща де, не съм запознат. .....lots and lots of metal :green: Редактирано Ноември 4, 2006 от _-BlackDragon-_ Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NamelessOne Отговорено Ноември 4, 2006 Автор Share Отговорено Ноември 4, 2006 (Редактирано) До тук добре От към звукова гледна точка всичко е ясно, остана само малко някой да ми разясни техническата, към която ще добавя и още един въпрос: Какво е състейн? П.С. Извинете ме, но нпоследък ми наизскачаха прекалено много термини, затова ще използва темата да попитам и какво е гейн и какво е ривърб? Едит: Малко ще разширя питането си: за метъл звучене съм забелязъл, че се използват и китари с хъмбъкери на нека и на бриджа, едва ли някой би отказал още един адаптер, който да добавя по-различен нюанс на звученето, също и се съмнявам производилтелите да слагат само един хъмб, за да намалят цената, каква е тайната на този адаптер? Редактирано Ноември 4, 2006 от NamelessOne Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SomeoneElse Отговорено Ноември 4, 2006 Share Отговорено Ноември 4, 2006 (Редактирано) Ами принципно в метала ритъм се свири на bridge адаптора, защото звукът е по-режещ, ако мога така да го кажа, а neck адаптора има повече приложение при солата и чистото свирене (без дисторжън). А както сам се досещаш при яка бичкия едва ли някой би свирил кой знае колко чисти неща, а за сола тип Кери Кинг мисля че е излишно самото съществуване на neck адаптор, ако ме разбираш какво имам предвид. Относно изцяло липсата на преден адаптор... Както си знаем, дървото от което е направена китарата оказва голямо влияние върху звука й, а също и че хубавите китари са от масивно дърво, а не от някой пресован картон или шпертплат ( и такива съм виждал ). Та като го няма предния адаптор не е дялано и самото дърво и звукът по-добре "изпълва" тялото на китарата и адапторът по-дълго време обработва истинския звук, без да се налага да се слагат състейн педали и т.н., които не могат да докарат 100% реалния звук. Ако пък и самата китара е nech-through (общо казано грифът си е като продължение на тялото на китарата, не е отделно парче дърво, завинтено с болтове), тогава ефектът е още по-осезаем и има повече състейн. A състейн е най-общо казано дължината на тона, който може да изкара китарата. Хубаво е при сола и при ритъм, защото при солата може да се изкарат много продължителни и интересни тонове (сега ми идва на ум солото на Nothing Else Matters на Metallica), а при ритъм са ефектни дългите "увиснали" акорди От друга страна китарите с повече състен се контролират малко по-трудно, особено при свирене на високи децибели, ама това вече не е дефект на китарата, а на свирещия :Р Редактирано Ноември 4, 2006 от SomeoneElse Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NamelessOne Отговорено Ноември 4, 2006 Автор Share Отговорено Ноември 4, 2006 Мерси много за подробното обяснение, разясниха ми се нещата и разбулих мистерията в главата си Сега като го знам това, наистина бих се зарадвал на такъв тип китара, определено усещам, че ще си паснем П.С. СъмуанЕлс - Може ли един пример за дълъг "увиснал" акорд, че дори и да съм срещал, думата "увиснал" не ми говори много Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Telerig Отговорено Ноември 4, 2006 Share Отговорено Ноември 4, 2006 Аз се сещам за ритъм китарата на "Purple Rain" - Prince ако се сещаш акордите са "дълги" тоест с голям състейн ( продължителност) - отзвучават по дълго... добри ефекти за този тип звук са хоруса и фленджъра. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
flipsy Отговорено Ноември 5, 2006 Share Отговорено Ноември 5, 2006 (Редактирано) П.С. Извинете ме, но нпоследък ми наизскачаха прекалено много термини, затова ще използва темата да попитам и какво е гейн и какво е ривърб? Ако някой може да отговори и на този въпрос Че... и аз не разбирам много , а имам чувтството че този въпрос ще го пропуснете Айде мерси ! Редактирано Ноември 5, 2006 от flipsy Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
solo5 Отговорено Ноември 5, 2006 Share Отговорено Ноември 5, 2006 на мен ми се струва идеално китарката да си има само един хъмбъкър на бриджа Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Ноември 5, 2006 Share Отговорено Ноември 5, 2006 ...(сега ми идва на ум солото на Nothing Else Matters на Metallica)... А на мен Gary Moore - Parisienne Walkways :green: Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DILETANT Отговорено Ноември 5, 2006 Share Отговорено Ноември 5, 2006 (Редактирано) Въпрос на избор са тези китари само с един хъмбъкър. Струва ми се, че този тип китари бяха по-използвани през 80-те години, предимно от глем-метъл бандите. Но така китарата е по-малко версатилна, с по-малко опции за звук. Еди Ван Хален например дълги години си жулеше с KRAMER с един хъмбъкър. Марти Фридман също свиреше на Jackson Kelly само с един хъмбъкър. Редактирано Ноември 5, 2006 от DILETANT Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hillbilly Отговорено Ноември 5, 2006 Share Отговорено Ноември 5, 2006 Въпрос на избор са тези китари само с един хъмбъкър. Струва ми се, че този тип китари бяха по-използвани през 80-те години, предимно от глем-метъл бандите.Но така китарата е по-малко версатилна, с по-малко опции за звук. Еди Ван Хален например дълги години си жулеше с KRAMER с един хъмбъкър. Марти Фридман също свиреше на Jackson Kelly само с един хъмбъкър. Забрави Малкълм Йънг (АС/ДС),даже май има сигнечър модел на "Греч" Аз сума ти време дрънчах на японско SG с изкормен нек, и бих казал че дупката играеше ролята на резонантен отвор донякъде-кат на кухарка Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Ноември 5, 2006 Share Отговорено Ноември 5, 2006 За недостатъци се сещам не един. Но за предимство от това да имаш само един адаптер... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HRS Отговорено Ноември 5, 2006 Share Отговорено Ноември 5, 2006 Според мен всичко зависи от уменията на музиканта. И тъй като нещата отидоха на изброяване на китаристи, които свирят на китари с един адаптор, не мога да не спомена един от най-талантливите музиканти, в екстремната музика. Надявам се че вече се сетихте че става дума за Чък Шулдинър. И в албумите с DEATH и тези с CONTROL DENIED китарата му звучи страхотно, а иначе някои други и пет адаптора да си сложат се тая. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.