Parni_Valjak Отговорено Септември 20, 2014 Отговорено Септември 20, 2014 (Редактирано) Sorry, the Mackie HMX 56 is no longer available. We've left this page up for reference only. $1,099.99 - In stock - това е била цената му. Ето още един вариант, но и той не се намира. Редактирано Септември 20, 2014 от Parni_Valjak 1 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Септември 20, 2014 Автор Отговорено Септември 20, 2014 Не знаех за тези "матрични" миксери, интересно инфо. Тенкс! Поста на Дими е много добър. Не, че другите са лоши, но той най-много вижда нещата от "мойта камбанария" и затова ми хареса. Да поясня за стереото набърже, защото много народ (не само тук) реагира с нещо като "За къф чеп ти е стерео мониторинг микс?!?!" Защото панорамирането на сигналите подобрява доста силно отчетливостта на отделните инструменти и намалява изискванията към прецизността на нивата. На последната репетиция за проба си сложих всички Pan врътки на нула, така че да имам прост моно микс (при мен стереото се изразява в: един том в ляво, втори в дясно, трети по-вдясно (те пускат и малко чинели пак така встрани), две китари на 70-тина % ляво и дясно, вокал леееко в ляво и бекинг леееко в дясно). Микса в този моно режим стана много по-неясен, инструментите се позагубиха, баланса между тях стана много по-труден за наместване. И втората причина е - понеже стереото е много по-яко! Използването на два AUX-а за пускане на стерео сигнал към персоналната мониторна система е куцо, защото трябва да се коригират по две врътки всеки път и като кажеш на озвучителя "вдигни ми малко китарата" ще се омаже или нивото или панорамите или и двете. Аз намислих още един бюджетен вариант, леко абстрактен, но напълно възможен. Също със своите положителни и отрицателни страни. Микрофоните влизат в два майк преампа Behringer ADA8200. Те цифровизират сигнала и го пускат по ADAT към друг дивайс (посочен в следващата точка), а отзад имат XLR изходи дублиращи входа - дефакто тези преампове играят ролята на сплитери. От тези XLR изходи сигнала отива при озвучителя за "централния" миксер за направата на FOH микс; 2х8-те ADAT потока влизат в два аудио интерфейса Behringer UMC1820. Тях ги закачаме към един MacBook, в MacOS има т.нар. aggregation, при който два интерфейса могат да се виждат в кой да е DAW като един с мнооого канали; Пускам си Logic-а и си правя каквото си искам!!! Имам всичко вкарано на отделни канали, имам 2х10 линейни изхода, които мога да използвам за изпращане на сигнал към всеки от групата, имам и безкрайно много опции за AUX-и, подмиксове, bus-ове и т.н. и т.н., както и неограничен брой от всякакви плъгини и ефекти. Мога и да записвам всичко това multitrack; За максимално безпроблемна работа на конц правя общи панорами, 5 AUX-а (за всеки от групата) и дозирам нивата "по желание на клиента". Колко стабилно ще работи още не се знае, но още няколко седмици въпросният интерфейс ще плъзне по магазините и ще се подразбере... Обща цена на този вариант: 4x400 лева за Беритата, 1000 за лаптопа и вече за всеки музициращ - слушалков амп + слушалки. Могат да се използват например Behringer HA400 + Superlux HD660 на обща цена 120 левс. Тотал ~3200 лева. П.П. Мазохистите могат да експериментират с PC-та, Windows-и, Cubase-и и т.н. 1 Цитирай
musicman Отговорено Септември 21, 2014 Отговорено Септември 21, 2014 ^ Да, ама може да имаш проблем с латенцията. Аз съм резервиран малко към Беритата. А и при aggregate май имаш маааалко по-висока латенция. Поне при мен е по-висока със Steinberg + нещо друго. Но не чак толкова че да прецака нещата, но все пак устройствата, които включвам са с доста ниска. Така, че всичко зависи от стандартната латенция на Беритата. Определено ще работи с RME, Apogee, UAD... Харесва ми като идея, но трябва да си мъкнеш лаптопа, който е по-скъп от другите устройства И практически при този вариант можеш да минеш и с MainStage, който струва 50 лв. 1 Цитирай
dontwarrior Отговорено Септември 21, 2014 Отговорено Септември 21, 2014 Най-евтиното про хардуерно решение http://www.thomann.de/gb/crest_audio_x_20rm.htm 2 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Септември 21, 2014 Автор Отговорено Септември 21, 2014 Рафо, никой не твърди, че ще тръгне чудно и винаги ще върви. Аз споменах, че си има предимства и недостатъци. Но това е още един възможен вариант. BTW Споменатите Бери интерфейси работят с CoreAudio та може и да не са много зле, но дорде не се пробва... Този Crest Audio миксер наистина ще свърши работа тей като гледам, а цената не е супер брутална. Добър вариант е, тенкс! Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Септември 21, 2014 Отговорено Септември 21, 2014 Crest е от фирмите, които ми харесват, но в случая не ми харесва разпределението на мониторната част. Само 4 pre-fader (мониторни) смесвания, и 8 post-fader (за ефекти). Не че тези 4 групи мониторни смесвания няма да вършат работа за малка група музиканти, но при наличието на общо 12 възможни групи, би било възможно поне още 4 да са комутируеми pre/post, за да може да се натъкмява машината за по-голям брой индивидуални смесвания за прослушване. 2 Цитирай
dontwarrior Отговорено Септември 22, 2014 Отговорено Септември 22, 2014 Да, но според мен са опитвали да паснат в кейса, а и банди с повече мониторни групи ще им трябва и миксер, и човек,Аз даже не бих ползвал групите за да вкарам сигнал в (слушалките)мониторите, за това бих взел сигнал от postfade ауксите, ще регулирам силата от master потенциоментра на всеки аукс (и желания микс от аукс потенциометрите на каналите), и ще забраня да се пипат нивата на каналите. Без стерео мониторинг, или пък който иска, ще вземе сигнал от prefade групаАко се ползва разумно, този миксер може да направи 8 моно и 2 стерео монитор микса.Според мен това е предостатъчно, продукции с повече монитор кръгове имат вече други конзоли и хора да работят на тях. 2 Цитирай
Caruso Отговорено Септември 25, 2014 Отговорено Септември 25, 2014 Аз така и не разбрах за каква цел се търси това - да си свирим в мазето, в клуб или на открито. Въпроса е зададен от музикант или от озвучител (инженер е малко пресилено да се каже освен ако лицето няма диплома за такъв ) Така малко ми е като дайте идея за лети джанти за трабанта... Практиката ми е показала, че няма ли чувтсво за ансамблово свирене и контролиране на тембри и динамика от всеки в групата и совалка на наса не може да направи много(може би с изключение на екстремните стилове). Казвам всичко това защото съм сигурен, че в 90% от случаите, ще има недоволни от групата въпреки налятите пари а и резултата отпред може и да не е по-добър. Аз съм пробвал и ин иъри и персонални монитори от сравнително висок клас и двете неща имат своите недостатъци, ако не се съблюдават горе изброените принципи. Една такава система води със себе си човекочасове за обслужването и - ако няма хора го прави някой от групата и винаги се стига до въпроса: "аз свиря или връзвам кабели и въртя копчета" Ползването на ин иъри в малки помещения 100-200 квадрата поне за мен води до шизофрения. Дори и на много големи сцени на открито където те са най полезни заради закъснението от ПА и улеснение за брой монитори артистите свалят слушалки защото губят връзка със случката. В клубове нямаш ли изграден навик за обратна връзка от ПА дори и с монитори може да се стигне до големи истерии имайки предвид и качеството на системите в родните клубовете. Казвам всичко това, защото погледнато глобално-цялата групата ситуацията отива към една песен на Dire Straits. Ако това ви носи удоволствие равно на това да притежавате мечтания инструмент - оттеглям мнението си п.п. Бях чел някъде Ринго Стар го питали как свири при невъобразимите крясъци на фенките. Отговорът му бил: "Гледам как Пол си мърда задника" 3 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Септември 26, 2014 Автор Отговорено Септември 26, 2014 То си пише за целта - да се свири в репетиционна, в клуб, на открито. А въпроса сме го задали аз и Рафо, тоест любители музиканти, не инженери, не озвучители (макар че не знам какво значение има за отговорите). Това, че си откъснат от "реалния свят" ми звучи много странно. Доста хора го ползват по света, даже твърде доста. Ultimate Ears например наскоро на ъпгрейднали част от процеса за производство на custom in-ear монитори, тия дни гледах едно видео по темата, което поне на мен ми беше много интересно. След като вземат проба от ушите на музиканта тази междинна отливка, вече се дигитализира с 3Д скенер, след което се обработва на компютър с подходящ 3Д софтуер. Следва изработване на корпуса, който трябва да е абсолютно добре пасващ на ушите на индивида и накрая въпросния корпус се пълни с говорители, жици и т.н. Така нуждата от корекция или поръчката на допълнителни/нови бройки значително се улеснява и повтаряемостта е доста по-добра. Досегашния процес е включвал ръчна обработка на отливката и изработване на корпуса директно по нея. Цената на такива in-ear монитори е между 900 и 2000 долара. 1 Цитирай
Caruso Отговорено Септември 26, 2014 Отговорено Септември 26, 2014 (Редактирано) Пробвал съм дву и тридрайверни слушалки на Ultimate Ears наистина са едни от най-добрите. Значи да кажем за група от 4ма минимум 6000$ за ин иър система. И това е без устройствата които комутират сигнала с които отиваме на 8-10000$ За да се пуснем в 90% от случаите през рез ПА за макс 2000$ За справка цените в сайта: http://pro.ultimateears.com/en-us/home Редактирано Септември 26, 2014 от Caruso Цитирай
musicman Отговорено Септември 26, 2014 Отговорено Септември 26, 2014 ^ Добре де, как ги изкара по $6000? Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Септември 26, 2014 Отговорено Септември 26, 2014 Не по $6000, а за 4 човека, ако съм разбрал правилно? Цитирай
musicman Отговорено Септември 26, 2014 Отговорено Септември 26, 2014 Така де, $1500 на човек. Какво слагаме в тези пари? И защо тези неща, които ние с Цецо открихме не вършат работа? Те са под тези цени. Ако в цената ($1500) влизат и безжичните системи - ок, ама там е въпрос на избор. Един ще иска Зенхайзер, друг ще си вземе Хед - разликата е огромна. Трети ( например барабаниста) може да ползва и кабел!!! Между другото, ако свириш с кабел, демек китарата ти не е безжично свързана, съвсем перфектно е да си ползваш кабел и за in Ear. Даже има и се продават такива. Новите процесори на t.c. helicon фабрично са направени така, че до китарата имаш мониторинг изход и кабела е комбиниран. Ама айде, ако си държиш на Elixir-a, ще си купиш един отделен кабел за прослушване и готово. Ние питаме какво може да ползваме по средата между сплитерите и безжичните системи. 2 Цитирай
Caruso Отговорено Септември 26, 2014 Отговорено Септември 26, 2014 Говорейки за жични бюджетни варианти http://www.thomann.de/gb/fischer_amps_mini_bodypack_mit_lsregler.htm Слушалки, който стават http://www.thomann.de/gb/the_tbone_ep_4.htm За 4-ма човека пулт с 6 аукса е напълно достатъчен да се направи прилична картина за всеки. Но продължавам да твърдя, че без условията от първия ми пост ще има недоволни. Цитирай
musicman Отговорено Септември 26, 2014 Отговорено Септември 26, 2014 Е, ако всички искат такъв тип прослушване, ще отделят по 2-3 минути в повече да си закачат сами личните системи. Аз не виждам защо да трябва повече. Но това не е и предмет на темата де... очевидно ние говорим за такива дето искат, демек решили са, че си заслужава. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.