Satanachrist Публикувано Октомври 1, 2013 Публикувано Октомври 1, 2013 Здравейте,хора.Имам едно запитване и както се вижда от заглавието - става въпрос за ползването на 2 дисторшън педала.Четох в някаква статийка,че "old school swedish death metal" групите от 90те ползвали легендарния Boss HM-2 в комбинация със Boss DS-1.Мисля,че за пример бяха дали Entombed.Аз нямам възможност да експериментирам понеже имам само един дист.педал и ми е интересно хората,които са го правили какво ще кажат.Какъв е смисъла от подобно нещо?Какво се променя в звука като цяло?Ако искам да изкарам звук,който да се доближи повече до звука на някои студийни записи ще постигна ли нещо ако смеся 2 ефекта?Тук става дума предимно за тежък метъл.И така,нека (ако има) хора,които са го правили да споделят. Цитирай
7thString Отговорено Октомври 1, 2013 Отговорено Октомври 1, 2013 Ми докато не пробваш, колега, няма как да разбереш. За мен това е перфектна рецепта да изкараш отвратителен звук. Цитирай
Slide Отговорено Октомври 1, 2013 Отговорено Октомври 1, 2013 За студийни записи не знам, но някои хора ползва един за ритъм, ако да речем усилвателя им няма достатъчно гейн и втори като "boost" или за соло. Така или иначе обикновенно два дисторшън педала освен много "кривоч", ще вкарат и много шум... 2 Цитирай
Satanachrist Отговорено Октомври 1, 2013 Автор Отговорено Октомври 1, 2013 (Може да е тъп въпрос ама...)Какво означава това "boost"-ване? Цитирай
Icarus Отговорено Октомври 1, 2013 Отговорено Октомври 1, 2013 (Редактирано) Зависи какво ти трябва, какво търсиш, и така нататък. Преди години в чейна си имах четири драйва плюс крънча на усилвателя ми. В зависимост от ситуацията (по-скоро как ми е кеф в дадения момент), ги използвах или поотделно, или в комбинация, макар да не съм включвал едновременно повече от два, просто става прекалено недифинирано и размазано. Важно е да спомена, че всичките бяха настроени с малко гейн, и идеята ми беше за различна окраска на звука, тъй като и камиончетата нямаха много общо помежду си. Така или иначе не свиря с прекалено много драйв, разчитам на volume контрола на китарата и на здрава дясна китка, когато ми трябва повече или по-малко. Ако това с няколкото дистъра е с цел много повече гейн, не мисля, че е удачно. Става мазало. Голямо. едит: Под "boost" се разбира това да вдигнеш нивото, да понапържиш малко усилвателя, да вкараш малко повече драйв, и различна еквализация, евентуално, когато ти трябва китарата да изпъкне в картината - например при соло, даден акцент от песента, неща в тоя дух. Редактирано Октомври 1, 2013 от Icarus 1 Цитирай
Satanachrist Отговорено Октомври 1, 2013 Автор Отговорено Октомври 1, 2013 Ами общо взето това с украсата на звука ми е достатъчно като отговор,а ако трябва да посочвам какво търся или по-скоро какво ще търся след време,то бих дал това http://www.youtube.com/watch?v=AM6EeMGR1ZY Китарното интро - такъв звук.Аз затова и питах за комбинацията - защото точно в този албум бях,чел,че се ползвали двата бос-а. Цитирай
7thString Отговорено Октомври 1, 2013 Отговорено Октомври 1, 2013 (Редактирано) В това видео което показа няма чак толкоз много гейн - мяза на някакъв hi-gain педал с всичко по него на макс, ръгнат в някакъв крънч канал на усилвател. Счува ми се и някакъв октавер, но не съм сигурен. Редактирано Октомври 1, 2013 от 7thString 1 Цитирай
Satanachrist Отговорено Октомври 1, 2013 Автор Отговорено Октомври 1, 2013 Мерси за отговорите. Обяснението на 7thString ме подсеща за едно видео в Ю-Туб относно "death metal sound-а",на което се вижда как някакъв е набичил всичко до край на Boss HM-2 та може и вместо да са мешали ефекти да са действали така. Цитирай
deadman_walking Отговорено Октомври 1, 2013 Отговорено Октомври 1, 2013 В момента ползвам два дисторшън педла заедно , Boss metal core и Boss metal zone, но гейна и на двата е на минимум. Мога да кажа че се получава интересен звук, но ако гейна и на двата е на 12 часа....... става .... тъпо . Също не мисля , че ако всичко ти е на макс, ще се получи нещо приятно за ушите. Но всичко си зависи от теб, експериментирай с колкото се може повече педалчета , докато намериш това което ти трябва като звук. 1 Цитирай
Judas Priest Отговорено Октомври 1, 2013 Отговорено Октомври 1, 2013 (Редактирано) В тая музика е + да си "Окрасиш" звука с някой и друг педал по правилния начин. Но най-важно е самия дистер (било то от ампа или от камионче) да е с удачно звучене.Ако имаш хубав амп и го "boost" - неш сигурно ще ти хареса звука още повече. Аз така направих. Но послушай колегите ,пробването му е майката ,всеки сам си търси звука. Редактирано Октомври 1, 2013 от Judas Priest Цитирай
Slide Отговорено Октомври 1, 2013 Отговорено Октомври 1, 2013 (Редактирано) Всъщност Икарус го е казал много правилно - губи се дефиницията на звука/тона. Става много замазано, ако са напомпани и двата дистъра. Все пак - експерименти му е майката. И то най-вече с настройките на амп- и самите педал, в комбинация. Редактирано Октомври 1, 2013 от Slide Цитирай
7thString Отговорено Октомври 1, 2013 Отговорено Октомври 1, 2013 И не трябва да се пренебрегва дропнатата ХУБАВА китара, с доволно дебели струни, с активни адаптери Цитирай
Hillbilly Отговорено Октомври 1, 2013 Отговорено Октомври 1, 2013 Всъщност поредната тема,дето някой смята че пълната мазня покрива грешките и следвашия въпрос ще е -ма що не се чувам у групата,аз също съм навързвал живото/звуково спасяващия СД1 овър с дисторшън,като идеята на диста е че вдига нивото и улеснява фийдбека,драйва му е макс на 3,понякога и само дисторшън върши работа,ако не можеш да усилиш ампа да криви,всичко се решава според ситуацията.. Но ей така ,за ташака там сатанисти, антихристи, блек ,дет,гной метъли --Опитайте да изсвирите нещо само на чисто или да не ви е тежко падането от мазалото с едно овърдрайвче на 5.,Ще се радвам да чуя резултата. Цитирай
2+2=0 Отговорено Октомври 1, 2013 Отговорено Октомври 1, 2013 (Редактирано) Здравейте,хора.Имам едно запитване и както се вижда от заглавието - става въпрос за ползването на 2 дисторшън педала.Четох в някаква статийка,че "old school swedish death metal" групите от 90те ползвали легендарния Boss HM-2 в комбинация със Boss DS-1.Мисля,че за пример бяха дали Entombed.Аз нямам възможност да експериментирам понеже имам само един дист.педал и ми е интересно хората,които са го правили какво ще кажат.Какъв е смисъла от подобно нещо?Какво се променя в звука като цяло?Ако искам да изкарам звук,който да се доближи повече до звука на някои студийни записи ще постигна ли нещо ако смеся 2 ефекта?Тук става дума предимно за тежък метъл.И така,нека (ако има) хора,които са го правили да споделят. Ами, зависи какъв звук гониш. От това, което съм чел и пробвал, си донякъде прав - шведските групи от онова време ползват точно тези два ефекта, за да си правят звука. За HM-2 няма смисъл от примери, а с DS-1 (+Bassman) Nasum записват първите си няколко албума, след това използват (в албума Shift, примерно) V-Twin и Dual Rectifier, което пак биха ти казали, че е странна комбинация. Entombed може и да са се лигавили с двете наведнъж, не си спомням да съм чел такова нещо, но не би ме изненадало, предвид факта, че обичат неприятен звук. В смисъл, трябва ръчкане и да си намериш подходящия звук, който си ти харесва на теб. Аз, като HM-2 фен, мога да ти кажа, че всичко на 10 си е точно Entombed/Dismember звук и какво ти дреме за шума, но има и по-различни подходи. Чуй Black Breath и Magrudergrind - и двете групи използват HM-2 за бууст, не всичко е на 10 и звукът отново си шведее. За Rotten Sound съм доста сигурен, че използват HM-2 и някой TS и JCM 800/900. Двете се водят добра комбинация, TS-ът уж стягал жуженето и т.н. Може да си пробваш различни комбинации - тюб скриймър, Maxon OD, въобще някакъв чийст бууст педал, който да стегне пчелите в консервата. Ако искаш да докараш звука на HM-2 - най-евтиният вариант е да си купиш някое от неговите копия, например едно със задраскано ухо, HM-300. Резултатите са сходни. С чисто научна цел можеш да пробваш да си играеш с дист и фъз педали, не знам какъв ефект би имало. По-неприятните хора в интернет пробват и Big Muff в комбинация с DS-1/Metal Zone, ефектът пак е чисто научен. Много слъдж/стоунър типове също пробват комбинация с фъз. В общи линии, моето мнение е, че конкретно за шведски дет може и да има смисъл комбинация HM-2 и TS-оподобен бууст. В останалите случаи си буустваш драйв канала или ако много си харесваш натуралния звук на 100-ватовото прасе не се затормозяваш излишно с математики. Най-лесно и пак с чисто научна цел е да си отвориш произволен софтуер на компютъра и да си редиш виртуални кутийки. Най-близо като звук до HM-2 се води Metal Zоne, претърпял някой и друг мод, някои хора казват, че и Fab Tone може да звучи по подобен начин. Ако не набичваш гейна на 10, може да си стакваш педали с цел различни бленди и блаблабла. За "тежък" звук, както каза, задачата ти е малко излишна. http://1.bp.blogspot.com/-exUFuFl4E1Q/UTxSHUMSY1I/AAAAAAAABic/vjKGU0T74ks/s1600/7000308-159618.jpg Посланието в картинката е ясно. Цъкаш копчетата надясно -> instant Left Hand Path Редактирано Октомври 1, 2013 от 2+2=0 Цитирай
7thString Отговорено Октомври 1, 2013 Отговорено Октомври 1, 2013 Между другото, преди когато почвах да свиря имах едно фендерче - ФМ15 - на ""драйв"" канала му, като вдигнеш гейна докрай, дисторшъна беше отвратителен като любовния позив на Луцифер. Доколкото се сещам, някакъв подобен "детски" практис амп е част от китариня саунд на Каркас. Също те съветвам да прочетеш внимателно какво е писал Hillbilly - каквото свириш с цялата мазня, трябва да можеш да го изкараш и на чист канал, а не произволно да ти шарят пръстите по грифа и човек да си мисли, че е включен някакъв дефектен ъглошлайф. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.