Jump to content
Българският форум за музиканти

2+2=0

Members
  • Posts

    110
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

2+2=0 last won the day on June 25

2+2=0 had the most liked content!

Recent Profile Visitors

761 profile views

2+2=0's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

122

Reputation

  1. Е, споко, то основно си чешем езиците в скучния следобед. Като цяло, донякъде разбираемо си се отказал, да имаш готов саунд с пресетите е съвсем различно от суровия звук на ампа. Във всеки случай, не изключвай живия звук, усещането е съвсем различно, а и в крайна сметка - свиренето на живо с лампов амп е истинското преживяване, поне според мен.
  2. За да не се окаже, че продаваш нещо защото очакваш да звучи като софтуер - какво точно ти липсва в звука на ампа, какво не ти харесва и кое ти пречи в кабинета? По-скоро ми се струва, че очакваш ампът през каб да звучи като процеснат звук. Пробва ли да запишеш едно демо през саунд картата? Затова ти написахме няколко човека да оставиш видеата в ютюб и да минеш през трите магазина в София, които имат наличности.
  3. Аз си казах в началото - за различните цели бих взел различни неща. Щом е 2 к бюджет и е за къща - бих си взел голям амп и поне 2х12. За 6505 също писах. Като цяло, за компромис като размери и мощност, Tubemeister-ът ми звучи балансиран и ще свърши повечето неща. Трудно ми е да измисля един амп, който да свърши всичко, а и никога не ми е било идея да търся. В общи линии, процес на проба и грешка е, според мен. Отнема време да разбереш какъв звук търсиш и най-вече как да го постигнеш. Особено като говорим за записи и звук на живо. За да отговоря - в момента бих искал evh el34, savage и някакви екзотики - MI, Splawn, Rivera, такива неща.
  4. ?, за ENGL-а ми се стори, че отначало си го беше решил, само отлагаше. Нямаше да ми е първият избор със сигурност, дано ти върши работа. За Hesu-то ми е много интересно, определено бих искал да го чуя сравнен с нещо по-познато. За ефектите - въпрос на кинти и проба, според мен. Днес се заговорих с младежа от Occvlt pedals дали прави определени модове и между другото се заговорих точно за ривърб ефекти, прати ми да чуя канала му в ютюб: https://www.youtube.com/watch?v=OxlmiBxAyAs За съжаление всички в тая игра качиха цените над 200 евро, с някои дребни изключения като Inverted cross. Жалко, че още няма сериозен местен модър, който да удави местния пазар и да не стриже като европейските събратя.
  5. Ако е да са евтини - на старо босовските ефекти. Иначе, earhquaker devices avalanche е много добър ефект. За strymon няма смисъл да коментирам, цената е висока, но и Volante, и big sky са много добри. За такива ефекти харесвам и old blood minim, И kma cirrus. По-евтино от един hall of fame май наистина са само на старо босчетата. Какво стана с ампа и кабинета?
  6. Въпрос на утилитарност, пространство, цели и т.н. Аз бих предпочел 2х12. Дали звучи по-добре, не знам. Има съществена разлика от кабинет до кабинет, дори да са от една марка. Има разлика и от говорител до говорител, нищо че са сложени един до друг. Може би в определени ситуации бих искал 1х12 за записи. Т.е. няколко 1х12. Голяма разлика има в различните кабинети, въпреки че са с едни и същи говорители. Харли бентън 2х12 няма да звучи като меса 2х12. Както винаги, всичко опира до бюджет и проба. По-скоро не прави компромис, лично мнение. Сега се сетих, че преди време май коментирахме в друга тема, че ще си взимаш fantomen. Какво стана, взе ли я китарата, как ти се струва?
  7. @Voidhanger, така кажи за PRS-а, аз постоянно го казвам точно защото ми хареса от една проба, а и нали все пак темата не е просто амп, а хем малък, хем лампов, хем мултифункционален. От всичко ми звучи, че си си харесал ENGL-а, ако е така - няма какво да му се чудиш, отивай и взимай. В крайна сметка, останалото е ляляне, щом нещо ти допада - няма какво да се чудиш. За блек и пънк, ако си в София, има кой, даже мога да ти дам контакт. Особено ако ти се свири нещо по средата. Горе някой е пуснал един номад - определено си заслужава, според мен е и разнообразен /като Меса разнообразен, т.е. - има си ограничения, а и трябва да ги харесва Меса звук/. Иначе, за JHS-чето горе - евтин аналог на атенюатор, преди време съм ползвал подобен - в общи линии върши работа, доколкото намалява аутпут силата на звука. Дали ще реже самият сигнал - вероятно да. Дали е използваемо - при мен беше, с доста компромиси. Относно малките лампи, греенето, честите смени - според мен излишно се връзваш на някакви форумни и т.н. писачи и клавиатурни експерти. Отделно от това - един комплект лампи е 100-200 лв., най-общо. Колко често пък да се налага да ги сменяш. А и има други лечения за такива проблеми, има достатъчно грамотни хора и във форума, и извън него, които могат да ти диагностицират всяка техника и да я поправят. И преди написах - важното е да ти харесва звукът, ампът да ти върши работа във възможно най-широк спектър и най-вече - да те кара да свириш. То затова най-добре обиколи магазините, сега вече политиката им е друга и не те гледат на скандал ако поискаш да тестваш нещо, включи се във всичко, до което имаш достъп, и си намери звука. По видеа и ревюта не се води. При мен се оказа лесно, надали някога ще продам Пийвито. После да се похвалиш какво си взел и да кажеш как е.
  8. Малък, но относително покриващ разнообразни стилове, според мен, е Hughes&Kettner Tubemeister 36. Иначе продължавам да твърдя, че PRS-ът ми звучи по-добре от другите. Точно за блечец всичко ще ти свърши работа, просто махни ниските. Този звук в момента с един стандартен дистър ли го заковал през всеки амп, все пак не е 83та и не сме в някое норвежко село. Другата опция наистина е един фендър амп и някакъв хайгейн преамп, според мен също ще даде резултат. Зависи от преампа де, но и там има нови неща, които звучат приемливо. В крайна сметка, както казах - зависи с каква цел. Какъвто и да е лампов амп усилен на 0.1, за да не будиш съседите, няма да звучи както трябва да звучи лампов амп. Моето мнение е - за вкъщи катана, за да имаш всичко на едно място с относително приемлив аутпут, а после - голяма глава, 4х12, пълният пакет за пълното изживяване. И си намери хора, с които да свириш. Половината нещо е да свириш с хора.
  9. Аз по принцип съм фен на старите солидстейт ампове точно заради първите дет групи, които съм слушал, уж даже ми допада по-сух звук /VHT Pitbull, примерно, е ужас и много бих искал/, но с ENGL не мога да се разбера. Настрана това, наистина @Voidhanger - трябва да кажеш основно две неща - какво искаш да правиш и какъв звук търсиш, ама не да кажеш, че искаш хубав чист канал и хубава резачка, защото това нищо не говори. В крайна сметка, в днешно време, имаш сто хиляди възможности, някои от тях въобще изключват необходимостта от амп - един хубав преамп и един Mooer Radar също могат да ти свършат работа, или малък фендър амп и драйв/преамп. Дай повече информация.
  10. За лънчбокс амп - PRS MT 15. Ако ще е 5150-подобно, 6505МН, а не EVH /лично мнение/, на кого му трябва чист канал. За каб - Orange PPC 1х12 или 2х12. Стар маршълски 1960 каб. На старо - нещо с V30 или нов Harley Benton каб /ще бъдеш освиркан от топ форумните лъвове, които не пипат китайщина, но си беден все пак/. Всички горе прави под или около 2000 лв. Аз не разбрах, първо питаш за лънчбоксове, после направо за препоръка за риг, последно какво искаш да правиш - за вкъщи, за репетиция, за концерти. Ако е само за вкъщи - купи си Katana, наскоро подарихме една на приятел - върши перфектна работа. Ако държиш на риг - не си купувай лънчбокс, пак лично мнение. Като твърд фен на 5150 - купи си най-евтината опция - 6505 на старо, без значение къде е произвеждан. С останалите /около 4-500?/ нищо не можеш да си купиш, връщаш се на втора точка горе - PPC 2x12, стар маршъл, стар пийви каб, нещо с V30. Или събираш още малко и си взимаш 4х12 каб, както трябва да направиш. Или събираш още много и си взимаш Меса каб, както със сигурност е най-правилно. Ако абсолютно задължително трябва да се събереш в 2000 - купи си старо Peavey Ultra или XXX. Или Randall Diavlo, малката 45 ватова глава. Или Bugera, както казах - когато си беден не може да си сноб. Понеже тук няма абсолютно никакъв пазар за стари кабинети, ще си намериш нещо компромисно, 1960 или онлайн. Ще се впишеш горе-долу в 2000-2300. Ако става дума за лампов риг. Накратко, 2 хиляди са малко, 3 са ок. За лънчбокс - PRS ми допада, малкият Invective също, малкото 6505 ми харесва повече от малкото 5150, малките маршълчета грам не ми допадат, другите опции май не съм ги пробвал или чувал на живо, бих искал да пробвам Driftwood, но са твърде скъпи. В общи линии, зависи какъв звук ти трябва, и без това повечето неща са копия едно на друго, с леки вариации. Повечето нови усилватели ми звучат като леко балансирани в едната или в другата посока кръстоски между 5150 и Меса, с PRS също е така - Меса с малко повече среднист звук като на 5150. Единствените по-интересни неща, които горе-долу ме заинтересоваха в последно време са разни моднати маршълски варианти - Ceriatone. И MI Audio, но те се правят в Австралия и вероятно никога няма да чуя такъв на живо. За да съм честен, никога не успях да разбера логиката на ENGL, има нещо сбъркано в тези ампове за мен. Когато свиря сам, звукът ми харесва. Когато свиря с други хора, 9 от 10 пъти ще предпочета 6505, просто защото звучи по-добре с група. Нямам идея защо, вероятно е субективно. Единственото изключение за мен е Savage, пробвал съм старата 120 глава, която определено бих искал да имам някой ден, когато мога да си позволя да платя 3-4000 лева за амп /вероятно никога/. С две думи - купи си най-простия и безотказен амп, с когото можеш да свириш в 3 от 4 ситуации и спри да се занимаваш със слушане на видеа в ютюб. Откакто го направих, спрях да се занимавам с глупости, все още нямам хубав чист канал и не страдам особено от този факт, за сметка на това спрях да харча за усилватели и почнах да харча за други безсмислени хобита. Или ако свириш само у вас, вземи си Катана и свири. Ако не те мързи за десет минути свирене да пускаш компютъра, да зареждаш пресети, IR, блаблабла. Мен ме домързя, но още не съм си взел, след като го тествах определено мисля да купя за вкъщи, и то само за да си спестя цъкането на компа и ръчкането на сплескани софтуери, осирането на драйвери, новите версии, ъпдейтите и цялата досада. С течение на времето, губиш свободното време и това хабене почва да дразни. Направи си риг, който да ти дава възможност да свириш когато искаш и каквото искаш, спри да зяпаш видеа и да четеш тъпи платени статии, седни и свири, това е. Щом ще е метъл, няма по-лесна задача, хората са изобретили всички възможни опции преди сигурно половин век.
  11. 2+2=0

    Фукня

    ^One of us, one of us! Само че моето копие е Ария от края на 70-те май и е в доста поочукан вид. Даже обмислям освен смяна на цялото окабеляване, дали да не се бръкна и за нов бридж, но не знам какъв адекватен заместител освен Hipshot има. Рик-ските струват два пъти китарата, а и хипшотът - само колкото нея.
  12. Малко късно, но разликата между двете е - EII преди бяха известни като ESP Standard и се произвеждаха изцяло в Япония, в момента ESP се опитват да ни убедят, че това все още е така, само че EII по-скоро само се сглобяват и завършват в японската фабрика, а преди това заготовките се правят в Китай. Като ниво са наравно със старите LTD Elite и японския бранд Edwards. 1000 и 600 сериите преди се правеха в Корея, сега има различни бачове - Корея и Индонезия. Нивото им е паднало, за сметка на цената. Истинските находки преди 2-3 години бяха старите LTD Elite, защото все още не струваха над 2000 лева, както и Edwards, които обаче трудно се намират в Европа. В момента елитите и старите стандарти вече си качиха цената. Корейските 1000 серия също бяха много добри инструменти. Иначе, какво е усещането от Fantomen-a?
  13. Във Виена, беше на познат на приятел и т.н. дълга история. Сега, не искам да ме разбирате погрешно, нямам никаква претенция за техническа грамотност, само си ползвам ушите като свиря и търся някакви много специфични за мен неща и моя звук. За мен транзисторните ампове /в смисъл, класически амп - глава или комбо/ си имат традиционно звучене, което е много далеч от лампите и дори в последно време, поне сред хората, които свирят неща като мен, т.е. много тежка музика, носталгията по транзисторния звук на ранните 90 години е доста ясен, просто тогава са записвани някакви ключови за тази музика албуми. Вероятно от инженерна гледна точка се опитват да постигнат звука на ламповите усилватели. На мен, примерно, няма да ми е особено трудно да различа двете в доста формати, може би защото съм понатрупал рутина, не знам. В този смисъл казах, че не опитват да копират. За мен има доста софтуерни симулации, които доста по-артикулирано се опитват да наподобят лампов звук и се справят доста по-добре. Естествено, става дума за записан, миксиран, мастериран продукт, отново дебело да подчертая - говоря само за хай гейн. Разбира се, на живо или от суров запис трябва да съм глух, за да кажа такова нещо. Цялостно, единственото, което ме интересува при търсенето на хай гейн звук към момента е да постигна звукът, който горе-долу съм успял да създам, в максимално различни условия. В репетиционната си имам лампов амп, искам с максимално малко настройки и удобно в домашна среда да постигна близко звучене, без да се налага да пускам компютъра, да цъкам настройки, пачове, да ъпдейтвам софтуер и т.н. глупости, защото вече съм стар и кисел чичак. А ако успявам да записвам и по същия начин без да се налага да вися постоянно в студио, да тътря кабинети, да светя с фенери в конуси на говорители и да облепям микрофони в гафер, това вече ще е раят. Затова и интересът ми към ампове е горе-долу поизчерпан като търсене на звук и по-скоро мисля как да си пренасям звука в раница и да съм максимално мобилен, да не тежи и да мога за пет минути да си разпъна сетъпа вечер след работа, тихо, вкъщи, без да преча. Иначе, определено съм фен на транзисторния звук, имал съм няколко транзисторни ампа, а съм свирил на вероятно повечето, които са били в масова продукция през последните години. АМТ определено е доста добър вариант, харесвам го доста повече от Legend ефектите им и се справя с доста стилове и звуци. В последно време се загледах и в нещата, които Kartakou прави, говорейки си за източния блок. Все още не мога да намеря напълно задоволяващ вариант за пауър амп и кабинетен симулатор.
  14. Аз съм свирил на старата 50-ватовата глава на AMT за около час-два. Личното ми впечатление е, че ампът е доста разнообразен и покрива много звуци, но звучи на сто процента транзисторно и не мисля, че е бил създаван с идеята да бъде емулация на лампов звук. По вече далечен спомен, чистият канал звучеше прилично, крънчът и драйвът се справят с хардрок и шред, а последният канал е доста стегнат и без бууст се справя с доста тежък звук. Като звук, не съм сигурен с какво да го оприлича. Никога не съм свирил на моднат маршъл, но поне на клипове намирам сходство. Аз няма как да говоря много за крънч. На чисто с подходящи ефекти, създаваше прилични звуци. За тежка музика също бих казал, че е доста подходящ. Колкото малко съм се опитвал да намеря някакъв звук по средата, определено не бих казал, че блести за блус или за браун звук, но определено може да се постигне неговият вариант. С две думи, ампът е доста разнообразен и определено насочен към метъл, с което се справя много добре. Със сигурност не ми е любимият звук за метъл (гласувам за ISP преампа). Може да се постигне и друг звук, но определено няма нищо лампово в него. Или поне така го чувам аз, без да претендирам за голяма експертиза. Нямам представа дали новата глава е същата. Интересно ми е какви са ви впечатленията за усилвателят на Блуг, в най-елементарен контекст - става ли за резачка и органично ли звучи? В смисъл, ако записвам с него, като VST ли ще звучи или е органичен? Извинявам се ако отклонявам темата, просто от доста време се интересувам от транзисторни глави и техни емулации, както и от портативни ригове. Ако пречи, може да отделим нова тема?
  15. ^DSL буустнат със SD-1, лично мнение. Ако има усилвател, при който да е от значение, че нивото на звука стига до 11, това са Marshall. Пак лично мнение, де. По принцип не обичам да свиря силно на репетиция и амповете ми са максимално намалени, така че съм развил някаква чувствителност към усилването и разликата в звука. Та, разликата в хедруума и звука при 50 и 100 вата според мен тук е осезаема. Мисля, че е банално да се повтаря фразата, но маршъл-ът трябва да е усилен, за да си покаже истинските възможности. Не знам дали само при мен е така, но доста близък звук до буустнат DSL/TSL съм постигал с Engl Invader. Нямам никаква представа дали са сходни наистина, просто ми звучат близко. И не знам дали има фенове на моднат маршъл-ски звук, но някой свирил ли е на Splawn или някой от другите по-известни модъри?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.