Jump to content
Българският форум за музиканти

SSDrums компресия


Recommended Posts

Знам, че темата е банална и по нея има изписани стотици постове, но въпроса ми конкретно към ползващите steven slate drums е ползват ли компресия, защо, кога и при какви положения. Експериментирал съм много с въпросния софтуер, чел съм постове на Steven Slate от сайта му, но все пак. Може да избегнем "А, Б" то и други банализми, че компресията "залепва" микса , кара тихите инструменти да звучат по-силно, а силните ги компресира( затихва) при определени параметри (attack&release), това се знае предполагам от всички.  Въпроса ми е за кокнретни примери, преди-след и т.н. Моето лично виждане е,че семплите на SSD са си добре балансирани и може би се налага известна компресия  само при доста различно velocity (динамика, сила на удара и подобни), при преминаване от по-тих , към по силно звучащ барабанен пасаж от песента, но мнението ми е предимно лаишко.Mairomaster може да се включи, предполагам че доста е "Цъкал" из steven slate-a :music: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз доста го ползвам. ;)

 

Самите МИДИ събития са с велосити между 100 и 115, освен където имам някакви специфични тихи/силни части.

 

За бръз и непретенциозен микс го пускам на стерео трак и после я пусна нещо, я не.

 

Когато ми трябва да сериозен микс ползвам плъгина с 7-8 моно трака (отделните kit pieces) + 2-3 стерео такива (овърхед и руум микрофони). Оттам насетне на всеки трак слагам EQ с лоу и хай пас филтри (зависи кой тъпан/чинел какви честоти има) и лек компресор. За който ползвам на Лоджик готови пресети (има отделни за томове/барабанче/каса), но после винаги си нагласям threshold-а според моя материал, махам лимитъра и ауто гейна. След това всички тия тракове се рутират към един общ drum bus, на който ползвам готов пресет с компресор (този път за цял сет), който пак донагласям като предния път (тук ratio-то разбира се е доста по-пестеливо, защото вече предварително са обрани най-големите пикове).

 

При мастъринга вече има мултипресор на целия материал + накрая лимитър.

 

 

 

Общо взето това е.  :)

Ако искаш да ти извадя конкретни цифри - мога, но типовете компресори са доста и не знам дали са така лесно "преносими" към други плъгини. Просто има оптични и какви още бяха, както и някои работещи с peak, rms или и двете...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, конкретните цифри нямат абсолютно никакво значение, защото компресора също в крайна сметка трябва да се настройва по слух.Ако си редил с ezdrummer, ( и многото му отделни китове) ,сигурно си видял че там компресията има друг смисъл. Тва с авто гейна не го разбрах, освен ако компресора който ползваш не изчислява достатъчно добре gain/make up корекцията, При всички случаи според мен е добре нивото(силата) на сигнала да си остава същата преди и след компресора, като тук се дообработва само динамиката и по-скоро пиковите и най-тихите моменти. Идеята ми да питам точно за steven slate дали има нужда от компресия, е защото много хора споменават, че семплите им са компресирани, което аз не го разбирам явно какво имат предвид, Искам да кажа, че когато например райда си свири някъде "отстрани" , отлепен от касата и снера компресията помага,  да ги "вкара " да звучат съгласувано. Често за SSD казват, че фуса не се компресира, предполагам , за да не с убива динамиката му. Ей такива на въпроси ме мъчат.Кое е компресирано в SSD, защо NRG рума се компресира, и как, и един въпрос, който възникна като те четох- къде е overhead секцията в семплера на SSD в Контакта?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С EZ не се занимавам изобщо (много е детски и не виждам сми), та не мога да преценя. Сори.

 

Auto Gain-а точно прави някакво авто усилване, но ми разбива именно този момент при вкл. и изкл. компресор нивата (пиковете) да си остават еднакви. Затова го махам, пречи ми! :P

 

Далеч съм от експерт, но аз лично си компресирам всичко на SSD-то както си се препоръчва го десетките гигабайти туториали, които имам и съм гледал. И въпреки това пак често ми казват, че малко ги помпя. :)

Честно казано не съм се интересувал да чета какво пишат за семплите в този продукт, повече вярвам на това, което съм научил от гарантирано верни източници, както и на собствените си уши и логика за нещата. Не вярвам някой да ми забрани да компресирам хай-хета или барабанчето, щом на мен ми звучи прекалено динамично в контекста на произведението. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Baby Thomas доста неща изясни, ама дай и аз един take да направя, заради заявката най-малко  :P

 

Първо да поясня, че най-вече метъл смесвам, та в тоя контекст ще говоря. Следните писания са изцяло лично мнение, оформено от опит и доста четене.

Според мен е грешно да се оправя голяма динамика на свиренето с компресия. Силните удари се прекомпресират по този начин и звука им съвсем се променя, а слабите почти не се изменят. Така и така има midi на разположение, ако се цели консистентно звучене, по-добре е да се изравни динамиката на midi нотите първо. Вече за макро динамика (силни пасажи, слаби пасажи) може да се използват различни нива на velocity и евентуално automation на threshold-a на последвалата компресия, че да не се прекомпресират силните пасажи за сметка на слабите.

Семплите както знаеш са предварително обработени (EQ, компресия, saturation и др.) та не се налага чак толкова тежка допълнителна обработка, както при сурови барабани. Обикновено използвам умерено ниско количество компресия по соло, каси и томове. Като цифри става въпрос за 4-5 dB gain reduction примерно, но доста зависи от ситуацията. Целта ми е да добавя една идея повече punch. Лошото е, че ако не стига punch за дадената песен, тази лека компресия по принцип не е достатъчна, а увеличаването на компресията не прави нещата по-добри, прекомпресират се семплите и започват да звучат по-лошо. Та се налага използването на други методи - saturation, parallel compression, side chain, играчка с EQ и др., така че да изкочат барабаните както си трябва.

 

Конкретните настройки доста зависят, но обикновено използван по-дълга атака, за подчертаване на удара, нещо то рода на 20-30 ms. Release-a варира много, в зависимост какво искам да постигна. Ration стандартно 4-5 : 1. Gain-a предпочитам да си го държа на manual, че да знам какво точно прави. Настройвам го така, че да се чува еднакво ниво със и без компресията. Това не е критично, но е полезно най-малкото за да можеш да чуеш какво точно прави компресора, без да се заблуждаваш от ефекта с нивата (по-силното почти винаги звучи по-добре).

 

Чинели или не компресирам или използвам съвсем лека компресия, колкото да стоят по-равно в микса. Трябва да се внимава, че лесно започват да помпят грозно.

SSD или NRG стая използвам според дадения микс. SSD e силно обработена по default (eq, компресия) и може да се използва на готово, със леки корекции евентуално. NRG е сурова стая и по принцип е нужна обработка, за да звучи добре в микса. Ако използвам NRG, в повечето случаи компресирам тежко - къса атака, бърз release, голям gain reduction (15 dB примерно). Това се прави, понеже стаята по принцип се оставя доста ниско в микса и тихите моменти между ударите лесно се загубват в песента, та силната компресия помага да имам един постоянен ambience отзад.

Overhead секция в контакт няма. Като цяло нямаш достъп до overhead семпли. Когато включиш overhead-a на даден инструмент, от бутона в Kontakt, SSD започва да използва предварително смесени семпли от близкия микрофон + overhead-ите за дадения инструмент. Като изключиш бутона, използват се семпли само от близките микрофони.

 

Ако имаш конкретни въпроси, питай, ще се радвам да отговоря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те, въпросите ми са много, благодаря и на двама ви :thumbs_up: ,но все пак..От дотук казаното стигам до извода, че най важно е да се контролират първо нивата на velocity, и чак после компресия.Например врътката dynamic как е най-добре да се държи, по дефолт е на около 60 % за повечето китове,забелязах че когато е на 100% разширява динамичния обхват на инструмента. И щом го разширява, не е ли по-добре да си стои на 100% винаги?Отделно, както Baby Thomas каза, той "реже" с филтри на отделни тракове някои честоти. Аз например ползвам вградените на контакта, за да отрежа ниските на райдовете и на фуса примерно, но не знам дали са им читави филтрите.Напоследък съм се зарибил по играчките на Melda, там като вариант на паралелна компресия ползвам dry/wet врътката на компресора. Това е при условие, че не експортвам дръмовете на отделни тракове. Това, което ми стана интересно е обработката на NRG руума- с отделен компресор ли го правиш, без да изпраща сигнал към общия бъс на компресора за дръм секцията? Малко хаотични мисли, ама обработката на барабани е може би най-важното в един микс и затова винаги там зациклям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dynamic врътката можеш да я държиш както ти е удобно, така че да постигнеш желаната динамика. Аз лично в почти всички случаи я оставям на default и контролирам динамиката от midi файла. Един и същ е ефекта.

 

Винаги извеждам всеки инструмент на отделна писта, така че да имам контрол върху всичко. Най-малкото за нивата е удобно, да можеш да си ги контролираш като на останалите инструменти в микса, от основния миксер, а не всеки път да ходиш в контакт. Освен това по този начин можеш да ползваш любимите си плъгини върхи различните инструменти. Предполагам вградените в Kontakt не  са лоши, не съм ги пробвал, но предпочитам да си използвам тези с които съм свикнал да работя. Друго предимство е, че можеш лесно да пращаш send-ове от различните инструменти, както и да събираш в групи, примерно група Томове.

 

За NRG room-a, след като ми е на отделен track, използвам EQ и компресор като insert-и и след това сигнала отива към bus барабани. На компресирането на bus-a нещо не съм фен, предпочитам да си компресирам всеки инструмент по отделно. Накрая целия микс, при мастерирането, минавам през компресор, който работи съвсем леко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно включване! ;)

 

Компресирането и ривърба на целия дръм кит (bus-а) се прави така, че да е едвааам забележимо. Просто за общ цвят и консистентност, за да звучи по-единно сета. Примерно компресия от сорта на половин-един dB. Това откъм мачкане и помпене не върши почти нищо, но самия плъгин оцветява малко и го прави по-така... Като цял сет (не знам и аз как да го кажа). :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм пробвал SSD досега,но вчера го сложих и плейъра ми се струва по реален от Супериор 2,искам да ви питам имате ли свой сет или ползвате готовите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както вече се отбеляза, при използване на семплирани ударни инструменти, семплите са предварително обработени и почти не се налага допълнително компресиране, освен ако не се цели някакъв ефект, като "помпане" например. Ако се търси повече удар (punch), една удачна техника е паралелната компресия. Накратко, съответният канал се изпраща към FX send или направо се дублира и на дублирания канал се прилага тежка компресия с ниско прагово ниво, като се цели gain reduction  от над 10 dB. Компресираният канал се смесва с основния, докато се чуе желания ефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам, че това е идеята на паралелната компресия, но за целта не е ли по-удачно да се Insert-не компресор на трака с барабаните и после с dry/wet врътката на компресора да се дозира количеството на компресирания сигнал. Това разбира се може да се прави, ако искаме всички инструменти да се компресират с еднакви стойности, като съответно нивото на treshold дали ще "хване" най-тихите звуци зависи от това какъв праг сме задали (колкото по-нисък, толкова повече и от тихите звуци ще участват в компресията. И всичко това при условие, че компресираме всички инструменти от дръм - сета. Точно това ми беше и въпроса - защо повечето не компресират hi-hat-a,може би и други от чинелите,поне така пишат. което и налага паралелната компресия, т.е. изкарването на отделни тракове на всички барабани.Дори се правят по няклко групи с паралелни различни компресори за различните типове инструменти, отделно за овърхедите, румовете.Да не говорим, че някои правят и серийна компресия (или последователна),когато втория компресор играе по-скоро ропята на лимитер. Мисълта ми е докъде стига "разумната" обработка и откъде започва прекаленото заиграване с плъгините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма правила... Ползваш каквото върши работа за теб. Дали ще работиш с 10 различни компресора и сумати паралелни тракове или с един компресор, ако резултатът е добър, това е важното.

 

Описаният от теб начин за паралелна компресия, с един компресор на drum bus-a и използването на dry/wet врътката е силно ограничен. Едното ограничение е че компресираме едновременно целия сет, което може да не е желано. Примерно всичко звучи добре, но на касата и липсва малко компресия. Защо да слагаме компресия на всичко, само за да зазвучи добре касата? По този начин всичко останало ще е прекомпресирано. Второто ограничение е, че нямаме възможност за допълнителна обработка (EQ примерно) на компресирания сигнал, нещо което се постига лесно с паралелен track.

 

За да не става твърде дълъг пост с широки обяснения, давам прост пример. Целият сет звучи добре, всичко е прекрасно, но не ми достига малко плътност в соло барабанчето. Та решавам да пробвам с paralell compression. Правя паралелен track, към който със send изпращам сигнал от snare track-a. Компресирам на вкус. Плътността си идва на мястото, но забелязвам, че в snare-a вече има твърде много високи, които компресора е прибавил заедно с останалите честоти. Слагам low pass филтър на паралелния трак, след компресора и всичко си идва на мястото.

Може да кажеш, защо пък да не използвам моята техника, без паралелен track и да коригирам с EQ основния track. Това може да свърши работа, но едно че резултата не е 1:1 същият, второ че ако решиш по някое време да махнеш паралелната компресия, трябва пак да си играеш с EQ-то, да върнеш старото звучене. Ако работиш с паралелен track, просто изтриваш track-a.

 

Това е само просто пример, но надявам се ще ти помогне да разбереш повече опции които предоставя работата с паралелни track-ове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си ме прочел правилно - нямам "мой" начин, исках да разбера как практикувате, и "За" и "против" паралелната компресия, както и някои от особеностите на Контакт семплера, dynamics врътката(която  се оказа и Mairomaster не я е разбрал правилно :yes: ), NRG и SSD rooms, и т.н, за което благодаря отново! И още едно въпросче, от падащото меню нa ezplayer (ползвам го за редене на семплите), когато си избера мапинга на steven slate ( map wrap ) излизат 3 отметки, двете от които са SSD kb и SSD vd, аз избирам VD, но честно казано не знам какво значат. Някакви идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисълта ми е докъде стига "разумната" обработка и откъде започва прекаленото заиграване с плъгините.

 

За това имах предвид, че няма правила.

 

 

А защо да не съм разбрал правилно dynamics врътката? Копирам директно от manual-a на SSD 3.5:

 

This knob will change how much dynamics the instrument will have. The higher the knob is set, the more you will hear a difference in volume from high-velocity hits to low-velocity hits. The lower the knob is set, you will hear less of a difference in volume from high-velocity hits to low-velocity hits. Think of this knob as an absolutely transparent dynamic compressor. If, for instance, the ghost notes on your snare are coming in too loud, than turn up the knob and those ghost notes will decrease in volume.

 

Относно mapping-a, KB (keyboard) ти е някакъв general mapping за SSD. VD (v-drum) е mapping ориентирам към v-drums барабаните на Roland, понеже са доста популярни и много хора ги ползват (и аз сред тях), да може да се свири с барабаните с SSD директно, без да се занимава човек с remapping.

Разликите между двата може да видиш в manual-a.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, не бях обърнал внимание че е мапинг за тригерирани барабани, както и да е , за мен няма значение защото не свиря на барабани. А, относно dynamic врътката, точно това си пише, което и казах -  разширява динамичния обхват. Те така си го и пишат , де. В този смисъл, дори и да намалиш от миди файла стойността на velocity почти до 0, ако врътката в контакт ти е на 10% , да речем -  почти няма да усетиш удара като по-слаб, и обратно ако е на 100% динамиката ще е доста разклатена, условно буквално от 1- 127. Но това са подробности, благодаря отново за мненията и уточненията !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.