Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте,
от доста време съм мераклия да си направя едно Sansamp-че, но чак когато поднових чертането на платката се сетих за проблема - ключетата.
Искам да са за pbc монтаж, но не мога да намеря такива.
Някой, който е правил ефекта ?
Поздрави и благодаря предварително! :cheers2:
Ето и схемата: Sansamp-Schematic.jpg

Отговорено

Не искам да ти развалям ентусиазма, но искам да ти кажа някои неща, които според мен е добре да знаеш:

1. SansAmp с TL07x не звучи еднакво с оригинала. До колкото знам там се ползват някакви по-особену ОУ с полеви транзистори.

2. SansAmp е една машинка с прилична степен на универсалност, но не бих казал, че има някакви завидни звукови качества - просто е един малко по-разнообразен дисторшън със спикър симулатори.

Отговорено

Да, наясно съм с качествата му, изработвал съм такъв няколко пъти.
Харесва ми именно заради високата му универсалност.
Sansamp-a ще е само част от нещо доста по-голямо.

Отговорено (Редактирано)

ОК, само имай предвид, че ако SansAmp-а свързан на входа на голямото нещо, то целия звук на нещото ще напомня на него. Надявам се, не очакваш (освен ако не правиш лампов усилвател), че ще боцнеш SAmp отпред, и ще звучиш като с Mesa Dual Rectifier.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

Идеята е да има доста неща, но преди него. И аз се усетих, че трябва да е накрая.
Мисля, че ще се получи добре, ако това бъде боднато в usb интерфейс, за да си записвам.

Отговорено

Колко доста неща преди него, 'камиончета'? :)

Идеята нещо такова ли е:

- сансамп като преамп/амп симулация - аудио интерфейс - реверб, делей, други такива - кабинет симулация?

Отговорено

Нещо такова.
В момента си ги подреждам по небходимост в главата, после трябва да се проектира МЕГА платка :D
Ще пусна отделна тема като започна изработката, но май се очертава най-трудния ми проект до сега.
 

Отговорено (Редактирано)

Бая работа си е :). Защо се нахвърляш върху мега платката, без да си го тествал компонент по компонент навързано? Ако не ти хареса?

Плюс това, сансампа си има достатъчно гейн. Пробвал ли си само сансамп в звуковата карта?

После може да пробваш камиончета преди него за по друг тип драйв/дистър.

 

Въпроса е да стане някакъв сносен аналогов преамп плюс 'изкривител'.

Делей/хорус/ревърб и разни други такива ефекти са страхотни софтуеърно, а кабинет симулатора - какъвто такъв :).
Имаш варианти да пробваш доста различни и все от някой софтуеър ще ти хареса нещо.

Редактирано от emosms
Отговорено

Веригата е нещо от тоя род:
Овърдрайв с EQ, което може да се изключва - SansAmp - дилей/ревърб - кабинет симулация.
Възможно е и да сложа още някакво камионче преди Samp-a, както и малко крайно стъпало за слушалки и за дрънкане (като на Engl e530).
Ако намеря евтини лампи на 12в за преамп... може и това да включа.

Отговорено

Едно по едно съм правил всичко изброено, с изключени на tube preamp-a (които ще направя ако намеря лампи на 12в).

Отговорено (Редактирано)

Изобщо нямам предвид, че трябва да е накрая. Всъщност, правилното място на повечето ефекти в конкретната ситуация е между драйва и  спикър симулатора на сансампа(че симулатора да е накрая, след ефектите,а овердрайва да е пред всичко).

 

Да слагаш дисторшъна след другите ефекти е близко до тотална глупост.

Едно, че ефектите ще омажат звука(особено с повечко гейн), друго - тотално ще си развалиш съотношението сигнал/шум, тъй като дисторшъна има голямо усилване, а ти искаш да сложиш пред него ефекти, които генерират немалко собствен шум.

Ефекти се слагат пред овердрайв/дисторшън много внимателно(особено когато дисторшъна има голямо усилване за хай-гейн звук), като най-често те са ефекти от сорта на уа-уа педал, понякога флейнджър, фейзър - но последните два случая са по-скоро изключения, целящи постигане на характерен ефект. Най-често овердрайва е първото нещо след китарата. Чудя се, защо никой не ти ги казва тия неща, знеш ли какви мечешки услуги можеш да получиш под формата на добронамерени съвети...

 

Говоря ти всички тия неща, не заради поредността на ефектите, а поради фактът, че педалчето, което правиш, наред с много други популярни педалчета като Boss Metalzone, DOD Death Metal, Marshall Jackhammer, Ibanez Super-Metal и други, които не са предназначени толкова за бустери пред лампов амп, ами за дисторшън педалчета сами по себе си, нямат точно звука на хай-гейн лампов предусилвател.

Ако се надяваш, че ще постигнеш много класен звук с подобно педалче е много вероятно да останеш разочарован. Най-доброто, което можеш да направиш, е да постигнеш горе-долу приемлив транзисторен звук.

Дисторшън педалчетата, които звучат "по-така", обикновенно са бутикови, често ползват полеви, MOSFET транзитори, нетипични ОУ и други компоненти, по-авангардни схемотехнически решения, ползване на специфични особености на полупроводниците и др., при това най-често се донастройват на ръка, а частите за тях се подбират индивидуално. И най-често не са най-универсалните неща на планетата - често имат 1-2 хубави звука - Между впрочем, това за неуниверсалността важи и за немалко от популярните лампови усилватели.

Да направиш педалче с части за 20 лева, което да звучи супер-универсално и да има характера и тона на 20 различни усилвателя за по 2000+ долара всеки е доста наивна идея. Най-малкото - ако беше така лесно да направиш евтино педалче, което имитира добре дори само един от тях, то това би било значителен успех сам по себе си, а и би раздвижило много пазара за усилватели.

Затова, моя съвет е, ако искаш да си правиш ефекти(ехо, реверб, хорус, флейнджър, тремоло, компресор и т.н.) ги прави един по един като отделни педалчета. Така винаги ще можеш да ги свързваш в каквато си искаш поредност и сам ще разбереш за себе си кои ти трябват и кои ти отлежават в чекмеджето.

Да правиш цялостна грандоманска идея като аналогов ефект процесор е непрактично за единична бройка. Само ако едно нещо с времето започне да не ти харесва(драйва например), трябва да преправяш цялата работа. Безмислено, нали? Плюс това, всичките тези ефекти нямат много голям смисъл, освен ако не ги включиш в свестен китарен усилвател, с който да свириш на репетиция/на живо.

 

Не виждам никакъв смисъл и да си играешш толкова, за да правиш ефекти, с които да си записваш. Излиза дявол на магаре, ако това е целта. Много по-лесно (а и по-евтино) е да си вземеш някаква читава професионална звукова карта с инструментален предусилвател и добри АЦП. Така можеш да ползваш софтуерните решения като GuitarRig за записи, при това с високо качество. Дори ако приемем, че направиш перфектните аналогови ефекти - в звукова карта за 10 долара ли ще ги записваш и какви записи ще получиш - професионални?

 

Моя съвет - първо помисли кое е практично и кое - твърде авантюристично - после действай.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

Започвам лека полека проектирането на платките, като съм взел съветите Ви под внимание.
Ще започна нова тема и ще снимам стъпките в хода на работата.
Няма смисъл да продължаваме тук, тъй като съм и "newbies" и комуникацията е мудна, защото всеки коментар подлежи на одобрение от модератор и отнема много време.
За сега поздрави ! :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.