aarab Публикувано Май 5, 2013 Публикувано Май 5, 2013 Здравейте, слушам си днес аз музика в Reaper (мп3 тракове) и анализирам честоти и т.н. и поглеждам мастъра и виждам, че всички тракове (Adele, Maroon 5 и т .н поп музика) клипват с по +0,5 +1.0 и се изумих. Вкарах и мой микс, който знам , че не може д аклипва и пак има клип на 0. Заради мп3-ките ли има клип или аз нещо на схващам???? Цитирай
blr Отговорено Май 5, 2013 Отговорено Май 5, 2013 В резултат на т. нар. "loudness war", много от албумите в днешно време се мастерират с пикови нива над 0dBFS. Жалко, но е факт. Конвертирането в mp3 формат не би трябвало да влие на пиковите нива, освен ако не е зададена някаква нормализация. Ако имаш оригиналите, пробвай с тях. От друга страна, не е нечувано софтуерните измервателни "прибори" да дават неверни резултати. Пробвай да ги импортираш в друг DAW. Цитирай
serengeti Отговорено Май 5, 2013 Отговорено Май 5, 2013 (Редактирано) Гледах един курс за мастеринг и едно от нещата които обясниха,че при конвертирането в mp3,се получава леко повдигане във високите честоти.Без да има връзка с темата препоръчват при експорт във въпросния формат да се намалят над 10 kHz с 0,5-0,7 db.Причината да имаш нива над нулата не е в Reaper,а може би корекция при рипването на CD-то. Не е грешка да анализираш mp3 но незнам дали това ще те доведе до някакви резултати.Тегли от другите формати има вече навсякъде. Редактирано Май 5, 2013 от serengeti Цитирай
SGEORGE Отговорено Май 5, 2013 Отговорено Май 5, 2013 Едно бързо включване - нива над 0dBFS не са възможни. Справка: http://en.wikipedia.org/wiki/DBFS. При импорт в DAW са възможни нива над 0dB поради по-високата резолюция (32, 64 бита). Експортнат файл не може да има по-високо ниво от 0dBFS. Показанията в Reaper, ако няма някакви други настройки, показват или грешно отчитане или изкривяване на сигнала при конвертиране от mp3 в PCM формат. 2 Цитирай
Mairomaster Отговорено Май 5, 2013 Отговорено Май 5, 2013 (Редактирано) ^Мисля че показват inter-sample peaks, демек евентуални пикови стойности, които ще настъпят при AD конвертирането(ама и твоят вариант с пиковете получени при декодирането на mp3 звучи логичен). Реалните стойности на семплите на дадените местя са си 0 dBFS, но си го има клипването де. Все пак клипването се дефинира като определен брой Поредни семпли със стойност 0 dBFS, вече колко точно на брой зависи от това как са програмирани индикаторите. На теория трябва да са просто 2 поредни семпъла, но понякога се разчита на това, че клипване за толкова малък период не може да се усети от човек и минималният брой семпли, при който светват индикаторите е по-голям.При mp3 конвертирането, пиковите стойности се променят, при почти всички конвертори мисля, като в повечето случаи нарастват. Вече с колко, зависи от конкретния материал. Затова е добре като се конвертира към mp3, да се сваля цялостното ниво на файла, който ще се конвертира с 0.5 - 1 dB. Ако е важна работата, която се прави, може първо да се конвертира с доста свалено ниво, примерно 5 dB, да се провери с колко са се вдигнали пиковете на резултатния файл и след това да се конвертира на ново първоначалният wav файл, с толкова понижено ниво, че като се прибави остановената разлика в пиковете, да няма клипване след конвертирането и да остава 0.3 dB headroom примерно. Редактирано Май 5, 2013 от Mairomaster 1 Цитирай
Steppenwolf Отговорено Май 5, 2013 Отговорено Май 5, 2013 След конвертиране в mp3 не е рядкост материал, който е бил много близо до 0 dBFS, да клипва, както е посочено по-горе. Също така имайте предвид да нормализирате нивото след downsampling, а не преди. Т.е., ако имате материал 24/96 -> 16/44.1, то: 1) resample 44.1; 2) normalize; 3) 16 + dither. Как различните прибори отчитат клипването (т.е. при колко поредни стойности 0 dBFS) е въпрос на имплементация, която не е гарантирано еднаква при всички производители. Нива над 0 dB са възможни при аналоговата техника, напр. при лентовите декове, където 0 dB съответстват на някакъв референтен магнитен поток, примерно 250 nWb/m (при други - 200), но в цифровия свят 0 dBFS (Full Scale) означава, че разрядната мрежа е запълнена и няма как да бъде представено ниво над това. 1 Цитирай
aarab Отговорено Май 5, 2013 Автор Отговорено Май 5, 2013 Stone, може ли по-подробно да обясниш за downsampling и 3-те стъпки Да науча още нещичко Мерси на всички писали. Само да вметна, че клипването е над +1дб, което е странно.... Цитирай
milkypilky Отговорено Май 5, 2013 Отговорено Май 5, 2013 aarab, а от анализа на честоти за тези парчета извади ли някакво заключение (ако искаш да го споделиш, разбира се) Цитирай
aarab Отговорено Май 5, 2013 Автор Отговорено Май 5, 2013 Ами аз следя къде какво се чува - примерно баса точно къде му е sweet point-а и т.н. Странното беше, че при мп3-то високите са с около 3-4 дб по-слаби от ниските. И също така максимум стигат до 16Khz примерно, а не до 20, както пише по дебелите книги Утре ще видя как стоят нещата с уейвките и ще пиша Цитирай
Steppenwolf Отговорено Май 6, 2013 Отговорено Май 6, 2013 След ресемплиране се получава малко повишаване на цифровото ниво от порядъка на 0.1dB (може да проверите сами), затова е желателно нормализирането да следва ресемплирането. Поради тази причина някои конвертори (напр. Weiss Saracon) предлагат по подразбиране -0.2dB gain при ресемплиране. А над 0dBFS няма нищо - това е таванът. Ако например в Wavelab приложа гейн на определен материал от Master секцията, нивометърът, освен броя клипнати семпли, показва и примерно +2 dB, но това се пресмята информативно в реално време, докато след такава обработка материалът не достига наистина +2 dB, а 0 dB с клипвания. MP3 при 128 до около 192 kbps "срязва" при 16kHz; при 320kbps честотната лента е по-широка, до 20k. МР3 кодекът не би следвало да прилага честотни корекции; високите са "по-слаби" просто защото част от тях (над 16к) липсват. Някои от високочестотните съставки до 16к, които са с (условно) много ниско ниво, изобщо не се кодират, защото психоакустичният модел решава, че остават маскирани, т.е. това, за което се предполага, че не може да бъде чуто, няма нужда да се кодира - философията на lossy audio. На теория звучи чудесно, но на практика - не винаги. 4 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.