panhead Публикувано Април 2, 2013 Публикувано Април 2, 2013 Привет на всички! Темата отдавна не е забърсвана от натрупан прах... Надявам се това да е правилното място, не ми се отваря отделно заглавие. Имам следното питане: Интересува ме паралелно свързване и едновременно използване на два усилвателя. В случая - Fender Vibrosinic Reverb и Hot Rod Deluxe. Кой начин е добър за паралелната работа на двата усилвателя ? През 'send' на Hot Rod към 'In' на единия от каналите на Vibrosonic удачно ли е? Какви по - удачни варианти биха могли да се използват? Надявам се да поразвиете темата, предварителни благодарности. Цитирай
lyu_records Отговорено Април 2, 2013 Отговорено Април 2, 2013 Аз мисля, че по този начин няма да стане ако визираш лупа. Правилното връзване и двата да свирят едновременно е със сплитер. Нашия колега @Nikifena беше създал такова устройство изглежда така: Друг вариант е да ги вържеш стерео, демек ако имаш някакъв стерео ефект (процесор) преди кубетата тогава ще се получи интересно. Много китаристи от голямата сцена ползват два различни усилвателя един чист а другия за мръсен. Но там е с A/B контролер и те не свирят едновременно. Надявам се да съм бил полезен. Цитирай
lyu_records Отговорено Април 2, 2013 Отговорено Април 2, 2013 П. П. За протокола и DIY маниаците простичко Y сплитърче с буфер, тъкмо няма да има притеснения за дълги кабели а схемата е елементарна http://www.paulinthelab.com/2012/04/buffered-y-splitter-veroboard.html Цитирай
Fats Отговорено Април 3, 2013 Отговорено Април 3, 2013 В Динакорд има сплитери, ще ти дадат каквото ти трябва. Ако го няма в наличност ще дойде за 2-3 седмици от Томан. http://www.thomann.de/de/search_dir.html?sid=3395a2a571216fa839e7b68c6ac036c1&sw=spliter&x=5&y=4 Цитирай
CHEFTIE Отговорено Април 3, 2013 Отговорено Април 3, 2013 Щом искаш двата усилвателя да работят паралелно, тоест едновременно да минаваш през преамповете и на двата и всеики да си усилва поотделно все едно работят поотделно, ще ти е нужно да разделиш сигнала от китарата. За тази цел ти трябва сплитер, който ще стои след последния ти ефект и преди входовете на двата усилвателя или ако не използваш ефекти - между китарата и входовете на усилвателите. Удачен избор е Y-Not, който представлява A/B/Y превключвател. С него не само разделяш сигнала, но можеш да избираш дали да работи единия или другия усилвател или и двата едновременно. Освен това имаш вграден Buffer, в случай че използваш дълги кабели и/или ефекти. Цитирай
panhead Отговорено Април 3, 2013 Автор Отговорено Април 3, 2013 Благодарности за отговорите! Все пак - ако идеята е да се използва Drive канала на Hot Rod през "loop"-а, от където сигнала отива директно "In" на VibrosonicReverb /който от своя страна е само чист и няма "Drive", съответно няма и loop/? Възможно ли е този тип свързване да навреди на лампите на Vibrosonic? Моля за малко повече информация относно начините за свързване на два усилвателя, със/без сплитер. Какви са преимуществата? Поздрави! Цитирай
patient Отговорено Април 3, 2013 Отговорено Април 3, 2013 Стената на втората снимка мачка... Като порасна, ще си сглобя една такава и ще изселя кресливите си съседи 2 Цитирай
7thString Отговорено Април 3, 2013 Отговорено Април 3, 2013 Защо просто не пробваш различните начини и ще видиш кое как... според някои, схемата, която валяка е пуснал прецаквала звука на втория амп, според други пък сплитера с буфер прецаквал цялостния саунд, според трети пък простото паралелно свързване (с Y кабел) на два ампа било светия граал.... колкото начина, толкова(а и повече) мнения Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Април 3, 2013 Отговорено Април 3, 2013 Не разбрах каква е разликата между Y кабела и показаните от мен картинки, че да звучат различно??? Ей, по-голяма клоака от нета няма, да знаЙш! Цитирай
7thString Отговорено Април 3, 2013 Отговорено Април 3, 2013 (Редактирано) ^ Аз лично не съм пробвал варианта с навързването - не минава ли през някакъв преамп сигнала преди да излезе на изхода? Защото при мен(на един амп от марка която мразиш ) Slave Amp изхода му е след някакъв буфер. Редактирано Април 3, 2013 от 7thString Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Април 3, 2013 Отговорено Април 3, 2013 'Бсолютно не минава през нищо, освен двата жака, които са паралелни или с по 68к на всеки. Което изобщо не се коментира, при входен импеданс на всеки вход по 1Мом. 1 Цитирай
panhead Отговорено Април 4, 2013 Автор Отговорено Април 4, 2013 Имено свързване, както при стената с Marshall-ите имах предвид. Може ли малко повече обяснения, защо когато имаме включен кабел в първия вход на усилвателя, вторият веднага се превръща в изход? Цитирай
synchu Отговорено Април 4, 2013 Отговорено Април 4, 2013 Не е точно изход: http://support.fender.com/schematics/guitar_amplifiers/Vibrasonic_schematic.pdf Както се спомена просто входовете са свързани паралелно. 1 Цитирай
TONY Отговорено Април 4, 2013 Отговорено Април 4, 2013 Да споделя своя опит и да ситематизирам. 1.Изполваме стерео ефект. Може би най-удачно един стерео хурус педал. Това си го открих сам още някъде 93-94, като манията да пробвам различни неща е някъде от тогава. Положителна черта - стерео хоруса звучи яко. Сещам се за няколко модела ампа с вграден хорус, така реално го постигаме същото с два ампа. Отрицателно, ако например се ползва стандартен бос хорус има лека деградация в сигнала. Питър Корниш обаче мрази тру байпаса. Ако сте някакъв супер франтик тон маниак, ще си купите някакъв бутиков хорус и ще се изръсите яко. Ако не, ползвайте си Бос-а с кеф и да не Ви пука. 2. Сплитера е ясен, досега не съм ползвам и няма да ми се наложи. 3. ABY бокс , казвам и уай, за да може освен да алтернира между двата ампа и да ги дава заедно. Лично съм се спрял на вудулаб за 4 -ри ампа, досега обаче не ми се случвало /налагало да свиря едновремнно с 4 усилвателя. Кой знае някой ден, може да стигна до следният сценарий - Роланд джаз/Фендер тюб за клийн, Вокс за разкош, Маршал/Лабога за крънч и някой хай-гейн напр. Меса / Саймън Бредли и тн. Ако хептен стана гъзар и си наема някой за роуди. Браян Мей свири с 3 лампови вокса и дикито в паралел. 4. Метода "на робовладелеца", който Валяка показа нагледно. Май първо прочетох за него в гитар плейър или във фендер фронтиера, amp slaving/ aerosmith mothod-a. Не, че китаристите на Аеросмит са го измислили, но явно са едни от първите, последователните и най-известните му ползватели, затова така си му казвам (освен амп-слейвин). Вероятно пионерът отново е Джимарата( но той е слейвал мастер волюм маршали, без тайм ефкти) Няма много общо с първите три( освен ползването на повече от един амп). Идеята е друга - за база се взима преампа на "основният амп" И се ползват крайните стъпала и на останалите ( в случая на маршалите от снимката не е точно така)( те са мастер волюм и нямат пауър ам ин & аут). Основният амп остава драй, сух, без ефекти. Към подчинените, сигнала се смесва с време базирани ефекти. Много е гот. Пробвал съм го на концерт. Лоша страна, отново Ви трябва роуди(или сам си носите), съответният брой микрофони и добър озвучител. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.